Asiakkaitamme

Lue asiakkaidemme kokemuksia Fonectasta

Fonectan digimarkkinointia tilaavista asiakkaista yli 80 % on pk-yrityksiä, mutta joukkoon mahtuu rutkasti menestystarinoita aina mikroyrityksistä suuriin konserneihin yli 1 500 eri toimialalta. Tutustu asiakkaidemme tarinoihin - voit halutessasi rajata näkyville vain tiettyä palvelua koskevat asiakasreferenssit.

  • 25.01.2022
    PKMK Palvelut Oy: Laadukkaat kotisivut yhdistettynä hyvään hakukonelöydettävyyteen tuovat keikkoja

    PKMK Palvelut Oy on ollut Fonectan asiakkaana vuodesta 2019 lähtien. Yrittäjä Mika Vanhanen kertoo, että haastavinta yrittämisessä on se, kun joutuu itse pyörittämään kokonaisuutta laskutuksista asiakashankintaan. Tämän vuoksi hän kokee, että on tärkeää, että on luotettava kumppani, joka voi hoitaa digitaalisen markkinoinnin hänen puolestaan.

    ”Avain yhteistyöhön Fonectan kanssa on yhtenäinen luottamus. Se, mitä alussa on luvattu, on pitänyt paikkansa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!” -Mika Vanhanen, PKMK Palvelut Oy.

    Ammattitaidolla tehdyt kotisivut muutti liiketoiminnan välittömästi

    Selkeät ja toimivat kotisivut esittelevät PKMK Palvelut Oy:n monipuolisia palveluita kattavasti. Näyttävät kuvat tekevät sivuista raikkaan tuntuiset. Heti kotisivujen julkaisun jälkeen asiakkaat aktivoituivat ja saivat yrityksen puhelimet pirisemään ja sähköpostin laulamaan. Tutustu sivuihin: www.pkmkpalvelut.fi

    Paljonko uudet kotisivut maksavat? Testaa laskurimme avulla!

    Helppo yhteydenotto onkin yrittäjä Mika Vanhasen mielestä yksi sivuston hienoimmista ominaisuuksista. Kotisivuille on tuotu myös Fonecta Chat -palvelu, joka on helpottanut yrittäjän arkea huomattavasti. Kun itse on kentällä, eikä pääse vastaamaan puhelimeen, on kätevää, kun chat-henkilö palvelee asiakkaita yrittäjän puolesta. Chatissa käydään asia asiakkaan kanssa läpi, ja yrittäjä saa valmiiksi haastatellun asiakkaan tiedot näppärästi sähköpostiin tai tekstiviestillä, jotta voi olla sitten itse asiakkaaseen yhteydessä. Tämän Mika kokee äärimmäisen helppona.

    Miten Chat toimisi kotisivuillasi? Tutustu Fonecta Chat -palveluun!

    Google-mainonnan avulla yritys löytyy hakukoneesta

    Kotisivulle ohjataan liikennettä Googlesta yritykselle tärkeillä hakusanoilla. Yritys haluaa varmistaa, että se löytyy silloin, kun asiakkailla on tarvetta vaikkapa kattotöille, puunkaadolle tai kiinteistöhuollolle.

    ”Aiemmin asiakkaat eivät löytäneet meitä verkosta, mikä oli tietenkin huono juttu. Sain Fonectalta puhelun, ja päätettiin sitten kokeilla Fonectan palveluita, vaikka aluksi epäilyttikin, onko tästä mitään hyötyä. Olen ollut yllättynyt, miten asiakkaat alkoivat yhtäkkiä löytää yrityksemme ja saimme paljon enemmän keikkaa kuin odotimme”, yrittäjä Mika Vanhanen kertoo.

    Edellä mainittujen palveluiden lisäksi PKMK Palvelut Oy:llä on käytössä Fonecta Kontakti, joka tukee yrityksen löydettävyyttä useissa netin haku-, suosittelu- ja karttapalveluissa. Palvelun avulla on myös helppoa hallinnoida netissä olevia tietoja yhdestä paikasta. Täältä voit tutustua paremmin Fonecta Kontaktiin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Tekla - a Trimble solution
    24.01.2022
    Strateginen suunnittelu + luotettava kumppani = vakuuttavia tuloksia LinkedIn-markkinoinnista

    Kun tehtävänä on huippuunsa kehitettyjen ohjelmistoratkaisujen globaali markkinointi rakennusalan ammattilaisille, tarvitaan valikoima tehokkaita työkaluja ‒ sekä luotettavia kumppaneita. Trimble kehittää fyysisen ja digitaalisen maailman yhdistäviä korkean teknologian tuotteita, työkaluja ja palveluja mm. maatalouden, rakennusalan, paikannuksen ja kuljetusalan tarpeisiin. Yhtiö toimii yli 150 markkinalla ja työntekijöitä heillä on yli 40 maassa.

    Fonecta on toiminut vuodesta 2019 alkaen Trimble Teklan yhteistyökumppanina heidän 3D-mallinnuksen mahdollistavan BIM-tietomalliohjelmistonsa LinkedIn-markkinoinnissa.

    LinkedIn tekee monimutkaisten kokonaisuuksien markkinoinnista yksinkertaista

    Mainoskampanjoiden rakentaminen ja hallinta voivat tuntua monimutkaiselta, kun markkinoitavana on useita erilaisia ratkaisuja monelle asiakassegmentille halki maiden ja kielialueiden. Robert McKenzie, Tekla Softwaren Global Digital Marketing Manager on sitä mieltä, että LinkedIn on tehnyt jopa monimutkaisempien globaalien kampanjoiden hallinnasta helppoa. “Olen kehittänyt itselleni selkeän kansiorakenteen ja nimeämiskäytännöt kampanjoiden rakentamiseen. On tärkeää muodostaa toimiva ja selkeä rakenne kampanjoille heti alusta alkaen”, painottaa McKenzie, ja selittää: “se helpottaa kampanjoiden sekä niiden budjetin hallintaa, optimointia ja tietenkin niiden analysointia ja raportointia”.

    LinkedIn-markkinointia tehdään Tekla Softwarelle Fonectan kautta avatulla mainostilillä, jonka alle McKenzie rakentanut mainostilit heitä parhaiten palvelevalla tavalla: suurin osa Teklan markkina-alueista on niputettu yhden, globaalin mainostilin alle, mutta kaikkein suurimmille kohdemaille on katsottu järkevimmäksi perustaa oma mainostilinsä.

    Kädet savessa on hyvä olla, kun tukena on proaktiivinen mainoskumppani

    McKenzie vastaa Teklan koko globaalista LinkedIn-markkinoinnista aina kampanjoiden suunnittelusta ja rakentamisesta sekä seurantatägien määrittelystä niiden analysointiin ja optimointiin ‒ kaikki tämä tiiviissä yhteistyössä muiden Tekla Softwaren markkinointispesialistien ja globaalien markkinointitiimien kanssa.

    Fonectan rooli LinkedIn Marketing Solutions Partnerina Suomessa on toimia LinkedInin edustajana heidän asiakkailleen. Tämä tarkoittaa proaktiivista yhteistyötä, sekä asiakkaiden tukemista ja auttamista parhaalla mahdollisella tavalla, jotta he onnistuvat ja pääsevät haluttuihin tuloksiin.

    “Olen todella tyytyväinen siihen, miten Fonecta pitää minut ajan tasalla uusimmista työkaluista ja ominaisuuksista tai muista uutisista, joilla voi olla vaikutusta työhöni. Tämä on proaktiivisuutta, jota ei kerta kaikkiaan voi odottaa jokaiselta alihankkijalta”, kiittelee McKenzie.

    Parhaat kumppanuudet tähtäävät aidosti yhteisiin tavoitteisiin

    McKenzie on kokenut ja taitava LinkedIn-markkinoija, mutta hän korostaa Fonecta-kumppanuuden merkitystä. “Fonecta ei ole ihan tavallinen alihankkija ‒ he ovat ennemminkin kuin turvaverkko. Ajattele, miten paljon aikaa minulla menisi selvitellessä eteen tulevia kysymyksiä yksin, ja nyt voin luottaa siihen, että saan kattavan vastauksen asiantuntijoilta aina 24 tunnin kuluessa. Voisi sanoa, että minulla on henkilökohtainen helpdesk-kanava suoraan LinkedInin kanssa”, kuvailee McKenzie yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Omalla, pysyvällä yhteyshenkilöllä Fonectalta on ollut McKenzielle suuri merkitys, ja molemmat osapuolet kuvailevatkin yhteistyötä lämpimin ja kunnioittavin sanankääntein. Juha Suomela, McKenzie’n yhteyshenkilö Fonectalta kertoo: “Kumppanuutemme perustuu siihen, että Robertin ja Trimble Teklan onnistuminen on myös meidän onnistumisemme. Olemme aina puhelinsoiton päässä ja valmiina auttamaan häntä.”

    Kasvua ja tuloksia strategisella kampanjasuunnittelulla

    McKenzie rakentaa kohdennettuja kampanjoita, jotka ohjaavat ihmisiä tietylle laskeutumissivulle, webinaariin rekisteröitymiseen tai muuhun tarkoin harkittuun kohteeseen. Jokaisen kampanjan takana on strateginen suunnitteluprosessi, sillä LinkedIn on Tekla Softwarelle merkittävä B2B-liidigenerointikanava.

    “Niin orgaaniset kuin maksulliset postauksemme perustuvat hyvin strategisiin metodeihin. Esimerkiksi postausten tiheys perustuu dataan. Luon aina vähintään neljä mainosta kampanjaa kohden ja annan niiden pyöriä aikansa nähdäkseni, mikä niistä toimii parhaiten. Meillä on samanaikaisesti ns. ikivihreitä, matalan budjetin mainoskampanjoita sekä lyhyempiä, mutta suuremman budjetin kampanjoita. Näin tuomme mainontaan vaihtelua ja olemme aina tavalla tai toisella potentiaalisten asiakkaiden mielessä”, kertoo McKenzie hyväksi testaamistaan taktiikoista.

    Tämä kaikki vaatii paljon työtä, budjettia sekä optimointia ‒ yrittämistä ja erehdyksiäkin. Mutta se tarkoittaa myös tuloksia.

    “Olemme kahdessa vuodessa kavunneet 30 000:sta orgaanisesta seuraajasta 70 000:een seuraajaan ja saavuttaneet ison share of voicen, eli osuuden näkyvyydestä alustalla kilpailijoihin verrattuna. Postaustemme klikkiprosentit ovat selvästi yli keskiarvon, mainosten konversioprosentit ovat todella hyviä, ja olemme löytäneet optimaaliset yleisökoot kullekin kampanjalle”, kertoo McKenzie.

    “Tavoitteenamme on hyödyntää LinkedInin työkaluja ja ominaisuuksia mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Siksi ne ovat olemassa ‒ jotta voisimme mainostaa tehokkaammin ja taitavammin. Minä olen myös onnekas, sillä minulla on Fonectan tuki ja asiantuntemus käytössäni joka päivä”, toteaa McKenzie.

    Kasvava, monien mahdollisuuksien B2B-markkinointikanava

    Trimblelle LinkedIn on tehokas ja monipuolinen työkalu B2B-kohderyhmien, kuten ylemmän johdon ja muiden yrityspäättäjien tavoittamiseen. LinkedInin mahdollisuudet markkinoinnin työkaluna ova vaikuttavia. “LinkedIn kasvaa jatkuvasti sekä yrityksenä että markkinointikanavana. Tämä tarkoittaa sitä, että kanavan kautta tavoitettavien, potentiaalisten liidien määrä kasvaa yhtä lailla, samoin kuin työkalut tehokkaaseen mainontaan”, McKenzie avaa kanavan mahdollisuuksia.

    McKenzie arvostaa myös LinkedInin ensimmäisen osapuolen evästeitä, jotka ovat hyödynnettävissä ongelmitta, toisin kuin monilla muilla mainostusalustoilla, joilla on ollut haasteita uusiin evästekäytäntöihin sopeutumisessa.

    Fokuksessa työntekijälähettilyys ja julkaisuihin sitoutuminen

    Kokeneena LinkedIn-markkinoijana McKenziellä on kysyttäessä heti muutama lempityökalu mielessään. “Olen työntekijälähettilyyden vankka kannattaja. Siksi yksi suosikeistani onkin työkalu, joka ehdottaa julkaistavia sisältöjä, kuten artikkeleita, työntekijöidemme merkkipaaluja tai uutisia yrityksestä, ja mahdollistaa julkaisun pelkästään yrityksen työntekijöiden nähtäväksi, kannustaen heitä jakamaan julkaisun oman profiilinsa kautta. Usein työntekijöiltä, eli kanssaihmisiltä tulevat viestit ovat vaikutukseltaan tehokkaampia kuin suoraan yritykseltä tulevat”, kertoo McKenzie.

    Hän näkee myös julkaisuihin sitoutumisen yhä tärkeämpänä tekijänä. “Me emme halua tehdä postauksia vain julkaisemisen ilosta, vaan haluamme saada aikaan sitoutumista kuten keskustelua, reaktioita, ja jakoja. Kaikki lähtee asiakkaasta, ja myös julkaisut on mietittävä asiakkaan näkökulmasta”, selittää McKenzie.

    Vihdoin ensi kerralla Helsingissä?

    McKenzien asemapaikka on Leedsissä, Iso-Britanniassa, kun taas Fonectan päämaja sijaitsee Helsingissä. Kuitenkaan etäisyys eikä edes etätyöaika ole estänyt lämpimän kumppanuuden syntymistä, päinvastoin. Yhteistyö kohti yhteisiä tavoitteita ja entistä parempia tuloksia jatkuu tuttuun tapaan.

    “Työskentely Fonectan kanssa on ollut äärimmäisen hyödyllistä ja suuri apu LinkedIn-markkinoinnissamme, mutta samalla se on miellyttävä ja luotettava, ainutlaatuinen kumppanuus”, toteaa Robert McKenzie. Hänen Fonecta-yhteyshenkilönsä Juha Suomela yhtyy täysillä tähän kuvaukseen, ja he molemmat odottavatkin aikoja, jolloin on jälleen mahdollista keskustella niin LinkedInistä kuin kaikesta sen ulkopuolella saman pöydän äärellä.

    Lue lisää Teklasta

    Lue lisää
  • Kaartin neule- ja ompelukone Oy
    18.01.2022
    Fonecta Kontakti on kivijalkaliikkeen perusta markkinoinnissa

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy löytyy nimensä mukaisesti Helsingin Kaartinkaupungista. Se on toiminut Kasarmikadulla samassa osoitteessa perustamisestaan lähtien, yli 40 vuotta. Tuolloin avattiin ompelukoneisiin erikoistunut yritys, joka tarjoaa asiakkailleen nykypäivänä ompelukoneiden lisäksi myös laadukkaita peitetikkikoneita, saumureita, neulureita sekä laajan ompelutarvikevalikoiman. Luonnollisesti myös koneiden huolto kuuluu yrityksen palveluun, kertoo yrittäjä Hellevi Tojkander.

    Puhelinluetteloista nykypäivän markkinointiin

    Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy ovat tehneet yhteistyötä yli vuosikymmenen. Alun perin yhteistyö alkoi tarpeella saada yrityksen tiedot luetteloon asiakkaiden saataville ja sen myötä myös verkkoon. ”Kyllä varmasti ensimmäinen yhteydenotto tuli teiltä ja sitten laitettiin mainokset luetteloon”, muistelee Hellevi.

    Puhelinluetteloiden jäätyä historiaan, yritys siirtyi sujuvasti Fonectan Kontakti-palveluun, jonka myötä sen tiedot ovat olleet kattavasti esillä Fonectan omissa palveluissa sekä kumppaniverkostoissa.

    Selvitä, miten yrityksesi tiedot näkyvät eri verkkopalveluissa! Tee testi

    Fonecta Kontakti tuo kuukausittain kymmeniä uusia asiakkaita

    Kontakti on tuonut yritykseen kuukausittain kymmeniä asiakkaita. Oma Fonectasta löytyvät kävijäraportit osoittavat, että esimerkiksi elokuussa Kaartin neule- ja ompelukone Oy:lle tuli yli kolmekymmentä asiakasta Kontakti-näkyvyyden ansiosta. Määrä on huikea, muttei mitenkään poikkeuksellinen Kaartin neule- ja ompelukone Oy:lle. Kontakti toimii, ja asiakkaita tulee sen kautta tasaisesti joka kuukausi.

    ”Olen ollut ihan tosi tyytyväinen ja raporteista näkee, millä hakusanoilla asiakkaat ovat meidät löytäneet.” -Hellevi Tojkander / Kaartin neule- ja ompelukone Oy

    Tiedätkö mistä asiakkaasi yritystäsi etsivät? Tutustu Fonecta Kontaktiin!

    Markkinointikumppanuus auttaa kiireistä yrittäjää

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy:llä on Fonectan kautta myös Google-mainontaa, kotisivut, sähköpostit ja verkkokauppa. Viimeisimpänä otettiin haltuun Facebook. ”Kiireisten päivien keskellä on helpottavaa, että asiantuntijat hoitavat markkinoinnin Facebookissa, jotta voin käyttää aikani tehokkaasti asiakkaiden palvelemiseen liikkeessä”, kertoo Hellevi.

    Verkkokauppa lisättiin kotisivuille aikanaan kokeilumielessä, koska Hellevi oli ensin ajatusta vastaan. Se on kuitenkin osoittanut tässä ajassa nopeasti toimivuutensa. ”Kyllä me siitä pidetään, ei voi muuta sanoa! Ja asiakkaat pitävät siitä myös. Oli hyvä ratkaisu!” -Hellevi Tojkander / Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy

    Hellevi Tojkander kertoo olevansa erittäin tyytyväinen markkinointikumppanuuteen Fonectan kanssa. Hän kiittelee erityisesti sitä, että on saanut apua aina nopeasti ja vaivattomasti eri tilanteissa, eikä ole jäänyt vastausta vaille.

    Kaartin neule- ja ompelukone Oy on onnistunut yhdistämään loistavasti vuosikymmeniä samana pysyneen sijainnin ja nykyaikaisen markkinoinnin. Asiakkaat löytävät ammattimaisen erikoisliikkeen sekä kadulla kulkiessaan, että verkossa. Se jos mikä on osoitus onnistuneesta yhteistyöstä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • MK-Kassamasiina Oy
    13.12.2021
    Chat ratkaisi tavoitettavuusongelman - Kotisivuilla olevan chatin kautta yhteydenottoja tulee useampi viikoittain

    Turkulainen MK-Kassamasiina Oy palvelee asiakkaitaan koko Suomen laajuisesti, ja sen kautta kaikenkokoiset yritykset saavat käyttöönsä toimivat ja luotettavat maksupäätteet ja kassajärjestelmät.  ”Asiakkaiden palveleminen hoituu kätevästi etäyhteyksin, joten vallitseva maailmantilanne ei aseta rajoitteita yrityksen toiminnalle”, kertoo MK- Kassamasiina Oy:n Jukka Karppinen.

    Vuosikymmenten kokemus on valttia alalla, jolla kilpailu on kovaa

    Lähes kolmenkymmenen vuoden kokemus takaa MK-Kassamasiina Oy:lle vahvan jalansijan alalla, jossa vallitsee todella kireä kilpailutilanne.
    Kokemuksen tuoma luotettavuus ja ammattitaito ovat ratkaisevia tekijöitä siinä, että asiakkaat päätyvät valitsemaan MK-Kassamasiina Oy:n: Monien kilpailevien yritysten elinkaari on jäänyt huomattavasti lyhyemmäksi, jolloin näiden yritysten asiakkaat ovat joutuneet pulaan omassa liiketoiminnassaan.

    ”Olemme vanhimpia toimijoita Suomessa ja pitkäikäisyytemme antaa asiakkaillemme varmuutta siihen, että toimintamme jatkuu vielä vuosikymmeniä eteenpäinkin.” - Jukka Karppinen / MK-Kassamasiina Oy

    Ole asiakkaidesi tavoitettavissa helposti! Tutustu chat-palveluun!

    Chat ratkaisi ongelman kerralla

    Jukka Karppinen kertoo, että heillä oli aikoinaan haasteena se, että asiakkaat eivät tahtoneet saada heihin puhelimitse yhteyttä kiireisen aikataulun vuoksi.

    Vuoden 2017 keväällä Fonectan MK-Kassamasiina Oy:lle tarjoama chat-palvelu tuli ratkaisuksi tavoitettavuusongelmaan ja sen avulla tilanne paranikin huimasti kertaheitolla: Kotisivuilla olevan chatin kautta yhteydenottoja tulee useampi viikoittain ja esimerkiksi marraskuussa chatin kautta käydyistä keskusteluista 80 % johti tarjouspyyntöön tai liidiin.

    Myös muu asiakaspalvelu hoituu kätevästi chatilla: Palvelu on tuonut MK-Kassamasiina Oy:n upeasti asiakasyritysten saataville.

    MK Kassamasiina Oy laajensi taannoin markkinointiaan chatin lisäksi Fonectan Kontakti-näkyvyyteen, joten nyt yritys on entistä paremmin näkyvissä Fonectan palveluissa ja kumppaniverkostoissa. Ne lisäävät tunnettuutta entisestään.

    Jukka kertoo olevansa tyytyväinen yhteistyöhön Fonectan kanssa ja jatkaa sitä mielellään.
    "Risuja ei ole antaa yhteistyöstä, pidätte meidät hyvin kartalla tapahtumista ja ehdotatte uusia ratkaisuja, mikä on hyvä juttu." - Jukka Karppinen / MK-Kassamasiina Oy.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Järvi-Suomen Nuohous
    10.12.2021
    Markkinointi Fonecta Kontaktin ja Google-mainonnan kautta toi lisää asiakkaita Järvi-Suomen Nuohoukselle

    Ristiinasta käsin toimivan Järvi-Suomen Nuohouksen Aapo Rötkö liikkuu salamana koko Etelä-Savon alueella, kun tarvitaan osaavaa nuohoojaa tai jos ilmanvaihtokanavat tai keskuslämmityskattilat huutavat putsaamista. Luonnollisesti myös tulisijojen ja hormien tarkastukset kuuluvat tämän ammattilaisen toimenkuvaan.

    Kontaktilla yhteistyön alkuun

    Järvi-Suomen Nuohouksen ja Fonectan yhteistyö alkoi tämän vuoden keväällä, kun pikkulinnut liversivät Aapolle Fonectan osaavan hommansa markkinoinnin suhteen ja Fonectallekin kiiri viesti, että Järvi-Suomen Nuohousta voitaisiin tukea asiakashankinnassa.

    Aapo ja hänen yhteyshenkilönsä Fonectalla ryhtyivät tuumasta toimeen ja huhtikuussa markkinointiratkaisuksi valikoitui Kontakti-palvelu, jolla Järvi-Suomen Nuohous saatiin kattavasti näkyviin Fonecta.fi- ja Finder.fi-palveluissa, Caller-mobiilisovelluksessa, Numeropalvelu 020202:ssa sekä kumppaniverkostoissa, joihin lukeutuu mm. Google Business Profile (entinen Google My Business).

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät netistä? Testaa maksutta!

    Noiden kanavien kautta Aapon yrityksen tiedot ovat helposti löydettävissä Etelä-Savon alueella, ja yhteydenottoja on sen ansiosta poikinut kiihtyvään tahtiin.

    ”Liiketoiminta ja liikevaihto ovat kasvaneet tasaiseen tahtiin.” -Aapo Rötkö / Järvi-Suomen Nuohous

    Elokuussa aloitettiin lisäksi Google-hakusanamainonnan kampanja, joka keskitettiin ilmanvaihtokanavien puhdistukseen. Toiveissa oli, että Aapo saisi myös tuolle osaamisalalleen entistä enemmän töitä ja tulokset vaikuttavat lupaavilta näinkin lyhyellä aikavälillä katsottuna.

    Järvi-Suomen Nuohouksen Google-mainosta on klikattu parhaimmillaan yli sata kertaa viikossa ja kuluvan viikon osalta näyttää siltä, että edellinen tulos saattaa hyvinkin ylittyä.
    Tämäkin taisi siis olla onnistunut ratkaisu.

    Toimiva yhteistyö on kaiken pohja

    Aapo ei ole katunut markkinointikumppaninsa valintaa. Häneen on tehnyt vaikutuksen yhteyshenkilön aito välittäminen ja tiivis yhteydenpito. On hienoa, että soitellaan usein, neuvotaan ja pidetään kartalla senhetkisestä tilanteesta ja tulevaisuudesta. Erityiskiitos hyvästä yhteistyöstä!

    Markkinoinnin tuloksetkin puhuvat puolestaan, joten tämän kaiken valossa tulevaisuus näyttää hyvinkin työntäyteiseltä, mikä on loistava juttu!

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexori
    07.12.2021
    Kärkipaikka takaa hyvän näkyvyyden Fonectan hakupalveluissa

    Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin toimipiste on Varkaudessa yrittäjä Jari Luukkosen kodin yhteydessä. Monipuolisia hierontapalveluita tarjoavan yrityksen asiakkaat tulevat Varkauden lisäksi pääsääntöisesti Joroisista ja Leppävirralta. Asiakkaita on riittänyt mukavasti koko yritystoiminnan ajan ja siksipä Jarin toiminta onkin laajentunut aikoinaan sivutoimisesta kokopäiväiseksi.

    Suosituimpia Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin palveluita on klassisen ja urheiluhieronnan lisäksi Neurosonic-värähtelyhoidot, mutta Jarilla on hallussa kokonaisvaltaisesti myös muut kehon hyvinvointiin liittyvät asiat.

    Verkossa tapahtuva markkinointi on tehokkainta

    Jari Luukkonen on kartoittanut asiakkaidensa hakutottumuksia aktiivisesti vuosien saatossa ja päätynyt sitä kautta sähköiseen markkinointiin. Fonecta valikoitui markkinointikumppaniksi tunnettuutensa ansiosta. Jari on ollut tyytyväinen tiiviiseen yhteistyöhön Fonectan kanssa. Meiltä saatu apu ja uudet ideat ovat todella tärkeitä juttuja, minkä vuoksi yhteistyö on turvallista ja inspiroivaa.

    Tällä hetkellä Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorilla on Fonectan kautta kotisivut, mutta myös Kontakti-näkyvyys Fonectan palveluissa (Fonecta.fi, Finder.fi, Fonecta Caller ja Numeropalvelu 020202). Tiedot ovat ajan tasalla myös kumppaniverkostoissa näkyvyyden ansiosta.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät netistä? Testaa maksutta!

    Kärkipaikka on vapauttanut aikaa liiketoiminnalle ja asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiselle.

    Erityisen tehokkaaksi ja kannattavaksi Jari on havainnut Fonecta.fi- ja Finder.fi-palveluissa sekä Fonecta Caller -sovelluksessa toimivan Kärkipaikan, jonka ansiosta Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin tiedot ovat hakutulosten kärjessä jo pian toista vuotta haettaessa hierontaa Varkauden alueelta.

    ”Kärkipaikan ansiosta yhteydenotot ovat lisääntyneet ja asiakkaat ovat kertoneet, että löydettävyys on erinomainen”, kertoo Jari.

    Raportti kertoo samaa, Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorin tiedot listautuvat hierontaa etsivien tuloksiin kuukausittain yli sata kertaa. Hienoa!

    ”Kärkipaikka on kannattava ja vapauttaa resursseja muusta markkinoinnista.” - Jari Luukkonen, Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexori

    Hieronta- ja hyvinvointipalvelu Flexorilla on Fonectan kautta Kontakti-näkyvyys ja kotisivut. 

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Grundium Ocus pöydällä ja patologi tutkii iPadilla näytteitä
    02.12.2021
    Tampereelta maailmalle LinkedIn-mainonnalla

    Grundium Oy on terveysteknologian edelläkävijä. Tamperelainen kasvuyritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kehittämäänsä digitaalista mikroskooppiskanneria, joka helpottaa patologien työtä ja nopeuttaa sairaanhoitoa.

    ”Esimerkiksi rintasyövän tutkinnassa tyypillisesti otetaan näyte, jonka patologi tutkii. Jos sairaalassa ei ole patologia paikalla, kudosnäyte lähetetään patologille analysoitavaksi. Sitten lääkäri ja potilas jäävät odottelemaan tuloksia päivä- tai jopa viikkokausiksi. Pienikokoinen ja tarkka Grundium Ocus® -skannerimme kuvaa kudos- ja nestenäytteet digitaalisesti ja patologi voi tarkastella niitä nettiyhteyden yli missä tahansa – tarvittaessa vaikka kesken leikkauksen – ja siten diagnoosi voi valmistua päivien sijaan varttitunnissa,” havainnollistaa Grundiumin markkinointijohtaja Mikko Malmivaara suomalaisen innovaation hyödyt.

    Digitaalinen markkinointi mahdollistaa kansainvälisen kasvun myös poikkeustilanteessa

    Hervannassa sijaitseva Grundium on vasta kuusivuotias yritys, mutta työllistää syksyllä 2021 jo lähes 50 henkilöä. Tarkkaan valitut komponentit tilataan ympäri maailmaa, mutta kokoonpano tehdään Suomessa. Markkinat ovat lähes kokonaan ulkomailla.

    ”Päämarkkinamme ovat laboratoriopalveluita tarjoavat yritykset lähinnä Pohjois-Amerikassa ja Keski-Euroopassa. Koronan takia esimerkiksi Yhdysvaltoihin on ollut haastavaa päästä tapaamaan potentiaalisia asiakkaita kasvotusten ja tämän tyyppisiä arvokkaita terveysteknologian hankintoja ei ainakaan vielä osteta verkon kautta,” avaa Mikko lähtötilannetta.

    Kansainvälistä B2B-liiketoimintaa tekevälle yritykselle kohderyhmän ja markkinan ymmärtäminen ovat markkinoinnin suunnittelussa tärkeä vaihe.

    ”Kohderyhmämme on jatkuvan työkiireen myötä asenteeltaan konservatiivista. Lähes kaikki muutos sekä prosesseissa että työvälineissä on heille lähtökohtaisesti haastavaa. Toimialalla ostoprosessit ovat pitkiä ja vuorovaikutteisia. Pandemian aikana potentiaalisia asiakkaita on ollut helpompi saada kiinni digitaalisilla kanavilla, koska aiemmin kohderyhmä käytti enemmän aikaa työmatkoihin. Olen silti yllättynyt, miten paljon he viettävät aikaa sosiaalisessa mediassa”, tiivistää Mikko näkemyksensä asiakaskunnastaan.

    B2B-kohdentaminen ainutlaatuista LinkedInissä – mainostili Fonectalta nopeasti ja maksuttomasti

    Grundium Ocus®40 ilmassa miehen kädessä toimistossa

    Eri maissa ja kohderyhmissä vaihtelevat digitaalisten kanavien käyttötottumukset. Grundiumillakin harkittiin useampaa eri sosiaalisen median alustaa ensisijaiseksi markkinointikanavaksi, mutta LinkedIn osoittautui mainonnan kohdennusmahdollisuuksien takia kiinnostavimmaksi.

    ”Aloitin omatoimisesti LinkedIn-mainonnan tekemisen keväällä 2021. Samoihin aikoihin tiimissäni aloitti Tuomo Lampela digitaalisen markkinoinnin päällikkönä. Päätimme yhdessä ottaa yhteyttä Fonectaan ennen kuin panostamme LinkedIn-markkinointiin enemmän. Tuomolla oli entuudestaan kokemusta Fonectasta, mutta halusin itse kuulla LinkedIn Marketing Solutions -kumppanin tarjoamista hyödyistä”, kertoo Mikko yhteistyön harkintaa.

    Kesäkuussa Mikko ja Tuomo pyysivät etäpalaverin Fonectan LinkedIn-asiantuntijan kanssa. Vielä saman kuun aikana oli Fonectan LinkedIn-mainostili avattuna ja tilillä ensimmäinen kampanja käynnissä. Malmivaara yllättyi yhteistyön aloittamisen (onboarding) helppoudesta ja nopeudesta.

    ”Meillä oli LinkedIn-mainostili entuudestaan, joten olin hieman epäileväinen tästä muutoksesta. Fonectan mainostilin avaaminen ei kuitenkaan muuttanut Campaign Managerin käyttöä mitenkään tai edes maksanut mitään. Velvoitteiden tilalle tulikin mutkattomuutta ja ensiluokkaista asiantuntemusta”, hehkuttaa Mikko Fonectan LinkedIn-mainonnan palveluita.

    Mainostili kannattaa avata Fonectan kautta, koska se helpottaa niin markkinointia kuin taloushallintoa. Muitakin hyötyjä sisältyy maksuttomaan tiliin.

    ”LinkedIn OM -mainostilin avaaminen Fonectalta syrjäytti yritysluottokorttimme käytön ja vähensi kirjanpidollista kuittirumbaa, koska LinkedIn-mainontaan käyttämämme kulut veloitetaan kuukausittain koontina verkkolaskulla Fonectalta. Hallinnollistakin hyötyä tärkeämpää meille on ollut saamamme asiantuntemus ja inhouse-markkinointitiimimme osaamisen lisääntyminen LinkedIn-markkinoinnista”, tiivistää Tuomo hyötyjä.

    Haluatko kuulla lisää LinkedIn-mahdollisuuksista?

    Fonecta auttoi Grundiumia viemään LinkedIn-markkinoinnin uudelle tasolle

    Vaikka markkinointibudjetti on kasvanut onnistuneiden kampanjoiden myötä, Grundiumin liiketoiminta on kapealla markkinalla. Potentiaalisten asiakkaiden löytäminen on yksi haaste, mutta lisäksi mainosten pitäisi myös herättää mielenkiinto ja valittujen mainosmuotojen saada kohdeyleisössä aikaan haluttua toimintaa ostopolun kussakin vaiheessa.

    ”Fonectan LinkedIn-asiantuntija on sparrannut meitä koko yhteistyön ajan – markkinoinnin mittareiden asettamisesta luoviin ydinviesteihin. Käymme avoimesti Fonectan kanssa läpi kampanjaraportit, analysoimme markkinointiamme ja suunnittelemme tulevaa. Olemme oppineet, miten LinkedIn-mainonnalla voi saman aikaisesti rakentaa brändille tunnettuutta ja optimoida liidihankintaa. Parasta on kuitenkin jatkuva oman ymmärryksen kasvaminen LinkedInistä markkinointikanavana ja markkinointitoimenpiteidemme tuloksellisuuden positiivinen kehittyminen. Fonectalta saa asiantuntevaa, henkilökohtaista ja suomenkielistä palvelua”, kehuvat Mikko ja Tuomo yhteistyötä.

    Grundium pärjää jo nyt markkinoinnissa – kansainvälinen kohderyhmä tavoitetaan tehokkaasti. Seuraava askel on markkinoinnin panostusten lisääminen ja toimenpiteiden laajentaminen.

    ”LinkedIn on meille tärkeä. Odotan Fonectan kasvavan yhdessä Grundiumin kanssa. Yhteistyömme tulee tiivistymään entisestään, koska Fonectalta saamamme asiantuntemus tukee voimakasta kasvutavoitettamme”, avaa Tuomo tulevaisuuden odotuksiaan.

    Tarvitsetko apua kansainvälisen kohderyhmän tavoittamisessa? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Lindström Group
    29.11.2021
    Lindström Groupin LinkedIn-osaaminen vahvistui Fonectan valmennusohjelman avulla

    Lindström Group on yli 170-vuotias perheyritys ja yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä. Toimintaa Lindströmillä on 24 maassa Euroopassa ja Aasiassa. Lindström tarjoaa ratkaisuja toimitilojen siisteyteen ja sisustamiseen, työpukeutumiseen ja suojautumiseen. Fonectan tehtävänä oli luoda yhtiölle yhteiset toimintamallit ja selkeät tavoitteet LinkedIn -mainonnalle.

    Kohderyhmät

    Projektin sidosryhminä toimi ensisijaisesti yhtiön globaali konsernimarkkinointi sekä toimintamaiden markkinointiorganisaatiot. Lindströmin kohderyhmä on kaikissa maissa erittäin laaja aina teollisuusalasta terveydenhuoltoon asti.

    Tavoitteet

    Yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena oli luoda yhtenevät toimintamallit, jolla taataan läpinäkyvyys mainontaan ja investointeihin talon sisällä reaaliaikaisesti. Fonectan on sitoutunut valmentamaan  Lindströmin maaorganisaatioita tekemään tehokkaampaa markkinointia tuoden esiin uusia kehitysehdotuksia mainonnan ratkaisuista ja mahdollisuuksista. Näin ollen Lindström voi kehittää markkinointiaan ja löytää uusia kohderyhmiä maa- ja aluekohtaisesti.

    Lindströmin tavoitteina oli mm. linkittää mainostilit yhteen LinkedIn-Company Pageen, maakohtaisten yrityssivujen yhdistäminen sekä seuraajamäärien kasvattaminen maittain, laskutuksen virtaviivaistaminen, sisältöstrategian selkiyttäminen ja liidistrategian luominen. Fonectan avulla haluttiin varmistaa LinkedIn-osaaminen Lindströmin maaorganisaatioissa.

    Kokosimme neljään oppaaseen parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämisestä eri näkökulmista.
    Lataa maksuttomat LinkedIn-oppaat käyttöösi 

    Tulokset

    Fonecta loi Lindströmille yhteisen näkymän kaikista Lindströmin maaorganisaatioista, jonka avulla LinkedIn-mainontaa ja -markkinointia on tehokkaampaa hallita ja johtaa. Mainonnan tuloksia seurataan reaaliaikaisesti yhden työkalun kautta.

    Fonecta vahvisti Lindströmin organisaation sisäistä LinkedIn-osaamista valmennusohjelman avulla, ja Lindström on kyennyt tehokkaammin tavoittamaan uusia kohderyhmiä toimintamaissaan. Ensimmäisiä LinkedIn-mainonnan onnistumisia oli yhteistyön avaaminen Tšekkien suurimman apteekkiketjun kanssa.

    Lindströmin arvosana saamastaan LinkedIn-valmennuksesta ja yhteistyöstä Fonectan kanssa on 9/10.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Lastenklinikan kummit
    29.11.2021
    Yhteistyötä yhteisen hyvän eteen

    Fonecta on mukana tukemassa Lastenklinikoiden Kummien tekemää tärkeää työtä. Yhteistyön tavoitteena on kannustaa yrityksiä lahjoittamaan pienten potilaiden hyväksi ja tehdä hyväntekeväisyysjärjestön toimintaa näkyväksi.

    Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen lastenklinikoita, kehitys- ja tutkimustyötä, potilasviihtyvyyttä sekä lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Elämä Lapselle on yksi Suomen tunnetuimmista hyväntekeväisyystapahtumista, jonka rinnalle on noussut myös Kummien joulukeräys huipentuen JouluMielelle-hyväntekeväisyyskonserttiin.

    Digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys Fonecta ryhtyi hyväntekeväisyysjärjestön markkinointikumppaniksi. Yhteistyö Lastenklinikoiden Kummien kanssa oli Fonectalle mahdollisuus tehdä konkreettista vastuullisuustyötä sekä vaikuttaa myönteisesti yhteisesti tärkeisiin päämääriin. Yhdistämällä molempien voimavarat voidaan edesauttaa Kummien tehtävää lasten ja nuorten parhaan mahdollisen hoidon tukemiseksi Suomessa.

    Millaisia ovat yrityksesi LinkedIn-seuraajat?  Pyydä maksuton LinkedIn-analyysi

    Mainoskampanjalla varoja hyväntekeväisyyteen

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedInin Marketing Solutions -partneri, joka tuntee LinkedInin mahdollisuudet mainonnassa ja markkinoinnissa. Fonecta on halunnut auttaa osaamisellaan Lastenklinikoiden Kummeja ja on toteuttanut LinkedIn-mainoskampanjoita Kummeille jo usean vuoden ajan. Kampanjoiden avulla hyväntekeväisyysjärjestölle haettiin lisää näkyvyyttä ja yrityslahjoituksia.

    LinkedInissä mainokset voidaan kohdentaa tarkasti, mikä tekee mainonnasta erityisen tehokasta. Kummien mainoskampanjat kohdennettiin LinkedInissä maantieteellisesti tärkeimmille alueille ja kohderyhmät rajattiin haluttuihin käyttäjäryhmiin.

    Kohti onnistumisia kampanjan optimoinnilla

    Tämän vuoden mainoskampanjaan tehtiin joitain parannuksia aiempiin verrattuna. Mainoskampajoissa on käytetty sekä kuvaa että videota, ja aiempien vuosien tulosten perusteella kuvan ja videon yhdistäminen on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi.

    Myös konversioseurantaa on viime aikoina kehitetty, jotta saadaan tarkempaa dataa mainonnan tuottamista lahjoituksista. Onnistumiset markkinoinnissa tuovat paitsi hyvää mieltä, myös ison avun Lastenklinikoiden Kummeille!

    Lue lisää Kummien toiminnasta sivulta https://kummit.fi/

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Reecon Oy
    25.11.2021
    ”Pitkän tähtäimen suunnittelu markkinointiratkaisuissa on tärkeää jalansijan saamiseksi kilpaillulla alalla.”

    Näin toteaa Matti Hautamäki, yksi oululaisen Reecon Oy:n perustajista. Reecon Oy:n henkilöstöllä on vuosikymmenien ammattitaito kattoremonteista, sadevesijärjestelmistä ja kattoturvatuotteista, vaikka itse yritys onkin vielä varsin uusi. Kokemuksen tuoma oppi on ammattimaisuuden lisäksi yksi Reecon Oy:n valttikorteista, kokonaisvaltainen palvelukokemus on heillä hallussa.

    Yritystä ei löydetä, jollei markkinointi ole kunnossa

    Alkuvuodesta koronan aiheuttamien muutosten jälkeen Reecon Oy:ssä havahduttiin siihen, ettei yritystä tahdo löytyä hakukoneista eikä sen nimi ole ihmisille tuttu. Asiaan tuli saada muutos, jotta asiakkaat päätyisivät valitsemaan juuri nämä ammattilaiset alan monen toimijan joukosta.

    Fonecta oli mainoksista tuttu ja Fonectaa oli suositellut myös yksi Reecon Oy:n yhteistyökumppaneista, joten Matti Hautamäki ottikin Fonectaan itse yhteyttä. Helmikuussa 2021 päästiin aloittamaan Google-mainonta. Ennen kesää aloitettiin optimointitoimenpiteet, Facebook-mainonta otettiin haltuun syyskuussa. Viimeisin lisäys kokonaisuuteen on kotisivuilla oleva chat-palvelu.

    Miten yrityksesi tiedot löytyvät netistä? Testaa maksutta! 

    Pitkäjänteisyys on kaiken perusta, mutta tuloksia näkyy lyhyessäkin ajassa

    Matti Hautamäki on ollut alusta asti tietoinen siitä, että markkinoinnissa tulee osata katsoa tulevaisuuteen, jotta saadaan tuloksia aikaiseksi. Fonectan toteuttamat ratkaisut tukevat Matin ajatusta.

    Tavoitteena on, että ensi keväänä sesonkiajan alkaessa Reecon Oy:n markkinointi on tuottanut tuloksia ja asiakkaat ottavat yhteyttä, kun yritys on näkyvissä useassa eri mediassa pitkäjänteisen taustatyön ansiosta. Lopullinen tavoite on, että markkinointi auttaa tasaamaan asiakasvirtaa koko vuoden ajalle.

    Jo menneen kesän sesonkikuukausina voitiin nähdä viitteitä mainonnan onnistumisesta, kun Reecon Oy nousi hakutuloksissa kärkipaikoille omalla alueellaan useammallakin hakukriteerillä. Tämä on upea muutos, kun lähtötilanne oli se, ettei yritystä tahtonut löytyä hakukoneilla lainkaan. Tulevaisuudessa toiveena on laajentua myös Oulun seudun ulkopuolelle ja jo nyt Reecon Oy tekee tarvittaessa töitä jo kauempanakin.

    ”Kysyntä on kasvanut ja meille on soitettu selkeästi aiempaa enemmän.” -Matti Hautamäki / Reecon Oy.

    Sujuva yhteistyö saa kiitosta

    Matti Hautamäki kiittelee vuolaasti yhteyshenkilöään Fonectalla. ”Pidän hänen tyylistään ja siitä, että neuvottelut on saatu aina sovittua omaan kiireiseen aikatauluuni sopivaksi.”

    On hyvä, että Reecon Oy ja Fonecta ovat löytäneet yhteisen sävelen heti yhteistyön alettua, se tuottaa varmasti tuloksia myös jatkossa.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamiseen?

    Google-mainonta Hakukoneoptimointi Facebook-mainonta Chat-palvelu

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Rakennuspalvelu Pullinen & Timon Mökkivuokraus
    12.11.2021
    Hyvin tehdyt ja toimivat kotisivut toivat Timon molemmat yritykset näyttävästi nettiin

    Tammikuussa 2021 kahden yrityksen nokkamies Timo Pullinen tuli siihen tulokseen, että nyt on viimeinkin aika hankkia kotisivut tukemaan yritystoimintaa. Kotisivujen osoitetta kysyttiin niin monen tahon toimesta, että sellaiset oli nyt aika hankkia. Kotisivut ovat yrityksen käyntikortti netissä, ja tärkeä tiedonhakukanava asiakkaille.

    Fonectalta oli oltu Timoon yhteydessä aiemmin ja tarjottu kotisivuja avaimet käteen -palveluna. Vaikka aikaa tästä yhteydenotosta oli kulunut jo pitkä tovi, Timo muisti asian ja etsi saamansa sähköpostin. Timo oli yhteydessä Fonectaan ja näin yhteistyö sai alkunsa.

    Saumatonta yhteistyötä alusta asti

    Timo Pullinen toimii yrittäjänä kahdessa yrityksessä. Rakennuspalvelu T. Pullinen Oy on täyden palvelun rakennusliike, joka tarjoaa monipuoliset rakennuspalvelut yksityisille ja yrityksille Länsi-Uudenmaan ja Varsinais-Suomen alueella. Timon toinen yritys, Timon mökkivuokraus, vuokraa viihtyisiä mökkejä Raaseporissa. Fonecta teki kotisivut Timon molemmille yrityksille.

    Timo kertoo, että on erittäin tyytyväinen kotisivuihinsa. Tilauksen tekemisestä lähtien kaikki on sujunut mallikkaasti ja yhteistyö on ollut saumatonta. Erityisen tyytyväinen Timo on saamaansa asiakaspalveluun ja asiantuntijoiden neuvoihin.

    ”Olen tyytyväinen siihen, että nyt minulla on kotisivut, koska niitä aina kysytään. Kotisivujen ulkoasuun ja toimivuuteen olen erityisen tyytyväinen, sivut on hyvin tehty. Yhteistyö Fonectan asiantuntijoiden kanssa on sujunut oikein hyvin ja olen saanut jälkeenpäinkin hyviä neuvoja.” -Timo Pullinen, Rakennuspalvelu T. Pullinen Oy / Timon mökkivuokraus

    Mitä uudet kotisivut maksavat?Testaa kotisivulaskuriamme!

    Enemmän yhteydenottoja kotisivujen avulla

    Rakennuspalvelu T. Pullinen Oy:n sivujen kävijämäärät ovat olleet jatkuvasti kasvussa. Kotisivujen rakenne on selkeä: etusivulla on kerrottu yrityksen rakennuspalveluista yleisesti, palvelut -sivulla on omat osiot ja tarkemmat lisätiedot kaikista palveluista, ja yhteystiedot -sivulta löytyy selkeästi ja helposti yhteydenottokanavat sähköpostiosoitteesta lomakkeeseen ja soittolinkkiin. Asiakkaita on päätynyt sivustolle niin hakukoneiden, nettilinkkien kuin sosiaalisen mediankin kautta. Käy katsomassa, miltä sivut näyttävät.

    Timon mökkivuokrauksen kotisivuraportista huomaa, että kotimaanmatkailu on ollut viime aikoina suuressa suosiossa. Sivusto julkaistiin helmikuussa 2021 ja jo helmikuun aikana sivustolla oli lähemmäs kaksisataa kävijää. Sivut löytyvät hyvin Googlesta ja Timo on saanut niiden kautta vuokralaisia mökilleen. Eikä ihme, sillä sivuilta löytyy helposti mökkien tiedot ja kuvat, ja varaaminenkin on helppoa. Kannattaa käydä kurkkaamassa! 

    Tulevaisuus vaikuttaa oikein hyvältä molempien yritysten osalta. Molemmissa yrityksissä liikevaihto on kasvanut viime aikoina, pandemiasta huolimatta.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • Markkinointi räjäytti Hodarikeisarin potin
    10.08.2021
    Markkinointi räjäytti Hodarikeisarin potin

    Hodarikeisari mietti pitkään, kannattaako markkinointi ja onko siitä hyötyä. Yrittäjät Rainer Hakala ja hänen poikansa Jani Hakala päättivät kuitenkin tarttua tilaisuuteen ja kokeilla markkinointia. He huomasivat nopeasti, että homma todellakin toimii: myynti on jopa nelinkertaistunut vuoden aikana.

    "Voin sanoa käsi sydämellä, että markkinointi on räjäyttänyt potin", Jani iloitsee. Yhteistyö Fonectan kanssa näkyy positiivisesti yrityksen kassavirrassa – rahaa tulee moninkertaisesti enemmän kuin aiemmin. "Moni yritys ei ymmärrä markkinoinnilla saatavia hyötyjä, koska alkuhinta tuntuu kalliilta", uskoo Jani.

    Hyvä näkyvyys verkossa on kaiken perusta

    Hodarikeisari ulkoisti markkinointinsa ammattilaiselle, mikä on ollut onnistunut ratkaisu. Se on myös helpottanut yrittäjien kiireistä arkea, kun ajan voi käyttää omaan ydinliiketoimintaansa.

    Fonectan asiakkaana Hodarikeisari otti aluksi käyttöön Google My Business -palvelun. Sen avulla yrityksen perustiedot, kuten yhteystiedot ja sijainti kartalla, tuotiin asiakkaiden näkyville Google-hauissa ja Google Mapsissa. Myöhemmin mukaan otettiin myös Google-hakusanamainonta sekä uudet verkkosivut, jotka paransivat yrityksen näkyvyyttä entisestään. Viimeisimpänä Facebook-mainonta on tuottanut upeita tuloksia tapahtumien markkinoinnissa.

    "Fonecta tekee mielestäni todella hyvää duunia. Olen ollut tosi tyytyväinen, ei voi muuta sanoa. Markkinoinnin tulokset ovat ylittäneet odotukseni kaikilla osa-alueilla", Jani kuvailee yhteistyötä Fonectan kanssa. Etenkin Google-hakusanamainonnan ja Facebook-mainonnan näyttökerrat ovat olleet huomattavasti yrittäjän odotuksia suurempia. Palvelu on myös nopeaa, ja asiat hoidetaan heti eikä viikon päästä.

    Heinäkuu oli sesonkiaikaa, jolloin panostuksia markkinointiin lisättiin. Jani tietää, että kun rauta on kuumaa, silloin sitä kannattaa takoa.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden tai tunnettuuden parantamisessa?

    GOOGLE-MAINONTA FACEBOOK-MAINONTA

    Hodarikoju palvelee Helsingin Mustikkamaalla – tilattavissa myös tapahtumiin

    Hodarikeisari on reilu vuosi sitten perustettu yritys, joka sai alkunsa saunan lauteilla syntyneestä ideasta. Kun korona vei tapahtumat, piti tapahtumaruokailun tilalle keksiä jotain muuta. Rainer ja Jani Hakala loivat uuden brändin, Hodarikeisarin, jolla on laaja hodarivalikoima ja kiertävä katuruoka-auto.

    Hodarikeisarin hodarikoju palvelee asiakkaitaan kesäisin rantareitin varrella Mustikkamaalla Helsingissä, missä käy paljon Korkeasaaressa vierailevia ihmisiä. Talvisin hodarikoju on tuttu näky esimerkiksi luistinradoilla. Hodarikeisarin voi lisäksi tilata omiin juhliin, tapahtumiin tai yritystilaisuuksiin tekemään vieraille premium-hodareita.

    Fonectan yhteyshenkilö auttaa markkinoinnissa

    Fonectalla jokainen asiakas saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja pitää säännöllisesti yhteyttä. Hodarikeisari on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa asiointi on helppoa ja nopeaa.

    "Yhteyshenkilön kanssa puhutaan ummet ja lammet sekä samalla tehdään bisnestä", Jani kertoo. Yhteyshenkilön ammattitaito näkyy myös siinä, että hän osaa luoda visioita ja ehdottaa ideoita, miten markkinointiasioissa kannattaa edetä. Nämä kehitysideat ovat olleet yrittäjille kultaakin kalliimpia.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää

Asiakkaitamme