Turun Eines Oy: Uusille tuotteille tunnettuutta Facebook-mainonnalla kustannustehokkaasti

Turun Eines Oy päätti lähestyä lihapiirakoiden ystäviä Facebookissa. Facebook sopii erittäin hyvin uusien tuotteiden mainostamiseen, koska siellä tavoitetaan suuria kohderyhmiä kustannustehokkaasti.

Facebookiin luotiin kuvakaruselli, jossa näkyy annoskuvia perinteisistä lihapiirakoista ja uusista tuotteista. Mainos kohdistettiin muun muassa pikaruuasta kiinnostuneille miehille. 

Facebook-mainonta herätti kohderyhmän kiinnostuksen

Mainosteksteissä korostettiin monipuolista valikoimaa sekä uusia gluteenittomia ja vegaanisia tuotteita. Mainosteksteissä pyrittiin myös herättelemään ruokahalua, jotta ne toimisivat optimaalisesti annoskuvien kanssa. Tuotteen lisäksi kuvissa oli lisukkeita ja katettu pöytä. Näin kuvat eivät olleet sidottuja vain yksittäisen tuotteen mainostamiseen, vaan lisäksi pystyttiin muistuttamaan erikoisruokavalioista. Kaikki tuotekuvat ovat keränneet suurin piirtein yhtä paljon klikkejä, eli jokainen tuotekuva on herättänyt kohderyhmän kiinnostuksen.

Mainonta on toiminut erityisen hyvin keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten kohderyhmässä. Mainonta on kerännyt Facebookissa runsaasti reaktioita ja kommentteja, joihin Turun Eines Oy on vastaillut aktiivisesti. Näin on parannettu myös brändin luotettavuutta. Reaktiot ovat edistäneet osaltaan mainosten toimivuutta: mainoksen nähneet ovat olleet kiinnostuneita siitä, mistä tuotteita saa ostettua ja kyselleet niitä lähikauppoihinsa myyntiin.

Facebook sopii uusien tuotteiden markkinointiin

Facebook-mainonta sopii erityisesti uusien tuotteiden markkinointiin, sillä asiakkaat eivät vielä ennen mainosta nähtyään tiedä tarvitsevansa tuotteita. Tunnettuusmainontaan se sopii loistavasti, sillä Facebookissa tavoitetaan kustannustehokkaasti suuria kohderyhmiä. Seuraavaksi Turun Eines Oy aikoo mainostaa vihiksiä vegaaneille ja lihapiirakoiden ohella lihansyöjille. 

Kampanjan avulla on saatu tehokkaasti levitettyä tietoa sekä uusista että vanhemmista, aiemmin tuntemattomaksi jääneistä tuotteista. Kampanja on tavoittanut viimeisen kolmen kuukauden aikana lähes 100 000 ihmistä ja saanut lähes 300 000 näyttöä.

Tiesitkö että Fonectan kautta onnistuu digitaalinen markkinointi kattavasti Facebook-mainonnan lisäksi? Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä! 

0