Asiakkaitamme
Fonecta Chat

  • Reecon Oy
    25.11.2021
    ”Pitkän tähtäimen suunnittelu markkinointiratkaisuissa on tärkeää jalansijan saamiseksi kilpaillulla alalla.”

    Näin toteaa Matti Hautamäki, yksi oululaisen Reecon Oy:n perustajista. Reecon Oy:n henkilöstöllä on vuosikymmenien ammattitaito kattoremonteista, sadevesijärjestelmistä ja kattoturvatuotteista, vaikka itse yritys onkin vielä varsin uusi. Kokemuksen tuoma oppi on ammattimaisuuden lisäksi yksi Reecon Oy:n valttikorteista, kokonaisvaltainen palvelukokemus on heillä hallussa.

    Yritystä ei löydetä, jollei markkinointi ole kunnossa

    Alkuvuodesta koronan aiheuttamien muutosten jälkeen Reecon Oy:ssä havahduttiin siihen, ettei yritystä tahdo löytyä hakukoneista eikä sen nimi ole ihmisille tuttu. Asiaan tuli saada muutos, jotta asiakkaat päätyisivät valitsemaan juuri nämä ammattilaiset alan monen toimijan joukosta.

    Fonecta oli mainoksista tuttu ja Fonectaa oli suositellut myös yksi Reecon Oy:n yhteistyökumppaneista, joten Matti Hautamäki ottikin Fonectaan itse yhteyttä. Helmikuussa 2021 päästiin aloittamaan Google-mainonta. Ennen kesää aloitettiin optimointitoimenpiteet, Facebook-mainonta otettiin haltuun syyskuussa. Viimeisin lisäys kokonaisuuteen on kotisivuilla oleva chat-palvelu.

    Maksuttomat testit ja oppaat

    Testaa maksutta, kuinka yrityksesi tiedot löytyvät netistä! Miten yrityksesi sivut vastaavat hakukoneiden vaatimuksia? Testaa maksutta! Tilaa kattavat maksuttomat oppaat digimarkkinointiin täältä!

    Pitkäjänteisyys on kaiken perusta, mutta tuloksia näkyy lyhyessäkin ajassa

    Matti Hautamäki on ollut alusta asti tietoinen siitä, että markkinoinnissa tulee osata katsoa tulevaisuuteen, jotta saadaan tuloksia aikaiseksi. Fonectan toteuttamat ratkaisut tukevat Matin ajatusta.

    Tavoitteena on, että ensi keväänä sesonkiajan alkaessa Reecon Oy:n markkinointi on tuottanut tuloksia ja asiakkaat ottavat yhteyttä, kun yritys on näkyvissä useassa eri mediassa pitkäjänteisen taustatyön ansiosta. Lopullinen tavoite on, että markkinointi auttaa tasaamaan asiakasvirtaa koko vuoden ajalle.

    Jo menneen kesän sesonkikuukausina voitiin nähdä viitteitä mainonnan onnistumisesta, kun Reecon Oy nousi hakutuloksissa kärkipaikoille omalla alueellaan useammallakin hakukriteerillä. Tämä on upea muutos, kun lähtötilanne oli se, ettei yritystä tahtonut löytyä hakukoneilla lainkaan. Tulevaisuudessa toiveena on laajentua myös Oulun seudun ulkopuolelle ja jo nyt Reecon Oy tekee tarvittaessa töitä jo kauempanakin.

    ”Kysyntä on kasvanut ja meille on soitettu selkeästi aiempaa enemmän.” -Matti Hautamäki / Reecon Oy.

    Sujuva yhteistyö saa kiitosta

    Matti Hautamäki kiittelee vuolaasti yhteyshenkilöään Fonectalla. ”Pidän hänen tyylistään ja siitä, että neuvottelut on saatu aina sovittua omaan kiireiseen aikatauluuni sopivaksi.”

    On hyvä, että Reecon Oy ja Fonecta ovat löytäneet yhteisen sävelen heti yhteistyön alettua, se tuottaa varmasti tuloksia myös jatkossa.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamiseen?

    Google-mainonta Hakukoneoptimointi Facebook-mainonta Chat-palvelu

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Hyvä löydettävyys Googlessa ja Fonectan palveluissa tuo uusia asiakkaita

    Siivouspalvelu Kari Toivosen markkinointia ei hoidettu yhtenäisenä kokonaisuutena, minkä seurauksena markkinoinnin tulokset eivät täyttäneet haluttuja tavoitteita. Myös yrityksen kotisivut vaativat uudistamista ja hakukoneista kaivattiin parempaa löydettävyyttä.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Uudet kotisivut ja chat-palvelu toimiva yhdistelmä

    Helsingissä ja lähiseudulla siivouspalveluita yrityksille tarjoava Siivouspalvelu Kari Toivonen on todella tyytyväinen uudistettuihin kotisivuihin. Sivustolta löytyy helposti kaikki yrityksen tarjoamat palvelut, ja chat-palvelun ansiosta asiakkaita palvellaan heti sivustolla. Chatin kautta kerätään talteen tärkeät myyntikontaktit ja tarjouspyynnöt, jotka yritys kotiuttaa siivouskeikoiksi. 

    Yritys löytyy verkosta kattavasti

    Hakukoneoptimointi on nostanut sivuston hyvin näkyviin Googlen luonnollisissa hakutuloksissa, ja hakusanamainonnallakin havitellaan uusia asiakkaita Googlen kautta. Yritys löytyy kattavasti kaikilla palveluilla myös Fonectan kolmesta palvelusta (Finder.fi, Fonecta.fi ja Fonecta Caller). Helsingissä tehtäviin hakuihin yritys on varannut Kärkipaikan eli hakutulosten ykkössijan.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Jyväskylän Laatta Leevi: Chatin avulla kotisivukävijöistä asiakkaita

    Jyväskylän Laatta Leevi on monipuolinen laattakauppa, joka tarjoaa kattavan laattavalikoiman rakentajille ja remontoijille. Ennen chat-palvelun käyttöönottamista kotisivuille saatiin kävijöitä, jotka usein lähtivät sivuilta ottamatta yhteyttä tai pyytämättä tarjousta.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Chatin kautta lisää kyselyjä ja liidejä

    Hakukoneoptimoinnin ja mainonnan kautta kotisivuilla käyvät asiakkaat eivät enää vain vieraile sivuilla, vaan nykyään he myös kyselevät tuotteista chatissa. Chatin avulla Jyväskylän Laatta Leevi voi palvella asiakkaita heti kotisivuilla. Lisäksi yritys on ottanut talteen kuumia liidejä, joista on saatu uusia asiakkaita.

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Novosan: Digitaalisuus osana B2B-myyntiä

    Ekologisista WC-ratkaisuistaan tuttu Novosan halusi tuoda digitaalisuuden kiinteäksi osaksi B2B-bisnestään. Yrityksen tavoitteisiin kuuluivat myös parempi löydettävyys verkosta, asiakkaiden palveleminen sekä myynnin lisääminen chat-palvelun avulla.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Chat-palvelu toi lisää asiakkaita ja liikevaihtoa

    Novosan otti käyttöön Fonecta Chat -palvelun, joka nappaa kiinnostuneet asiakkaat kiinni ja varmistaa tasaisen konversion verkkosivuilla. Yrityksen verkkolöydettävyyttä parannettiin ja myyntiorganisaation toimintaa tuettiin analytiikalla.

    Markkinointiratkaisujen ansiosta Novosanin verkkosivujen kävijämäärät kasvoivat 40 %.  Yhteistyö Fonectan kanssa on tuonut liikevaihtoon kasvua yhteensä 35 %.

    Tiesitkö että Fonectan tarjoama digimarkkinointi onnistuu kattavasti yrityksen erilaisten tarpeiden mukaan? Löydämme parhaat markkinoinnin kanavat asiakkaillesi - ota yhteyttä!

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Plusprint: Chatin avulla liidejä ja nopeaa asiakaspalvelua

    Plusprint tarvitsi tehokkaan keinon jatkuvaan uusien asiakkaiden hankintaan. Asiakkaiden yhteydenottopyyntöihin ei pystytty reagoimaan tarpeeksi nopeasti, joten asiakkaille haluttiin vastata nopeammin. 

    Lisäksi Plusprint tarvitsi parhaita mahdollisia liidejä kaupan tekoon. Myös asiakaspalvelun parantaminen oli tärkeää: haluttiin tarjota hyvää asiakaspalvelua silloin, kun asiakkaille parhaiten sopii. Vastauksia asiakkaiden kysymyksiin piti pystyä antamaan nopeasti ja tehokkaasti niin, etteivät yhteydenottopyynnöt kasaannu.

    Chat lisäsi kauppaa ja nopeutti asiakaspalvelua

    Ratkaisuksi valittiin Fonecta Chat -palvelu. Chatin käyttöönotto vakuutti nopeasti: asiakkaat saivat palvelua heti halutessaan, ja todella suuresta osasta chat-keskusteluja saatiin myyntiliidejä, joista tehtiin kauppaa.

    Tiesitkö että Fonectan tarjoama digimarkkinointi onnistuu kattavasti yrityksen erilaisten tarpeiden mukaan? Löydämme parhaat markkinoinnin kanavat asiakkaillesi - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Rönnvik: Matkailuyrityksen chat on sekä asiakaspalvelua että myyntiä

    Rönnvik on kotimainen matkailukohde sekä kokous- ja juhlapaikka Pälkäneellä, Pirkanmaalla. Tila sijaitsee keskellä kauneinta suomalaista maalaismaisemaa, mutta kuitenkin kohtuullisen ajomatkan päässä Helsingistä ja Tampereelta.

    Rönnvikin nettisivuilla ei tarjottu palvelua, vaikka potentiaaliset asiakkaat etsivät aktiivisesti sivuilta tietoa ja odottivat nopeita vastauksia. Yrityksellä ei kuitenkaan ollut resursseja ylläpitää chattia itse, joten ratkaisuksi valittiin Fonecta Chat -palvelu.

    Markkinointi kasvatti liikevaihtoa

    "Liikevaihtomme kasvoi viime vuonna mukavasti edelliseen vuoteen nähden, mikä on osaltaan seurausta juuri digitaalisen myynnin ja markkinoinnin panostuksista. Käytämme perinteisen verkkomainonnan lisäksi enenevissä määrin esimerkiksi Facebookia", kertoo Juho Rönni Ronnvikiltä.

    ”Kun kerran ohjaamme maksetulla mainonnalla liikennettä nettisivuille, meille on tärkeää saada potentiaaliset asiakkaat sieltä kiinni. Chat toimii tässä hyvin, ja reaaliaikaisena palvelukanavana se vastaa myös ihmisten tarpeeseen saada tietoa heti", Rönni toteaa.

    Fonecta Chat palvelee asiakkaita reaaliaikaisesti

    "Meillä ei kuitenkaan ole resursseja ja aikaa pyörittää chattia itse, joten palvelun käynnistämisen ehdoton edellytys oli, että se hoidetaan ulkoistetusti. Fonecta Chat -asiakkaaksi päädyimme kokeilukampanjan kautta. Chatin kautta alkoi välittömästi tulla yhteydenottoja, joten totesimme, että yhteistyötä on mielekästä jatkaa.”

    "Myynnin kannalta chat on siis ennen kaikkea työkalu siihen, että tieto potentiaalisesta asiakkuudesta ei jää meiltä saamatta, vaan saadaan ihminen kontaktiin. Chat on hyvä kannustin tutustua ja tarttua tarjolla oleviin mahdollisuuksiin.” 

    Tiesitkö, että Fonectan tarjoama digitaalinen markkinointi onnistuu kattavasti yrityksen erilaisten tarpeiden mukaan? Löydämme parhaat markkinoinnin kanavat asiakkaillesi - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Vallilan takomo: Verkko viritti kasvu-uralle

    Vallilan Takomo on autonjousia valmistava, maahantuova ja asentava yritys, jonka haasteena oli kehittää liiketoimintaansa kestävästi digitaalisen markkinoinnin avulla.

    Ratkaisuiksi valittiin digitaalisen markkinoinnin työkalupakin käyttöönotto, verkkokaupan lanseeraus
    sekä myyvän kampanjakokonaisuuden rakentaminen.

    Liikevaihto ja tilausmäärät kasvoivat

    Käyttöön otettu monipuolinen digimarkkinoinnin työkaluvalikoima mahdollisti tehokkaasti Vallilan Takomon liikevaihdon kasvun. Yrityksen tavaratilausten määrä kasvoi yhteensä 35 %, ja kevään kampanja toi 3 500 euron arvosta tarjouspyyntöjä. Yrityksen liikevaihto kasvoi 8 %.

    "Meillä on nyt tilauskantaa loppu- ja alkuvuodeksi niin, etten muista milloin viimeksi olisi tilanne ollut näin hyvä."

    Teemu Punkka, toimitusjohtaja

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää
 Nämäkin yritykset käyttävät Fonectan chat-palvelua:

Leo clean oy

toimiala: siivouspalvelut

turun hylly- ja trukkitalo oy

toimiala: koneiden vuokraus

jk mikrobitekniikka  oy

toimiala: sisäilmatutkimus

uniqair oy

toimiala: ilmastointiurakointi

kojo kaihdin Ky

toimiala: aurinkosuojaus

Hoo-Hoo Oy

yrityslahjat