Asiakkaitamme
Mainonta

  • 10.08.2021
    Markkinointi räjäytti Hodarikeisarin potin

    Hodarikeisari mietti pitkään, kannattaako markkinointi ja onko siitä hyötyä. Yrittäjät Rainer Hakala ja hänen poikansa Jani Hakala päättivät kuitenkin tarttua tilaisuuteen ja kokeilla markkinointia. He huomasivat nopeasti, että homma todellakin toimii: myynti on jopa nelinkertaistunut vuoden aikana.

    "Voin sanoa käsi sydämellä, että markkinointi on räjäyttänyt potin", Jani iloitsee. Yhteistyö Fonectan kanssa näkyy positiivisesti yrityksen kassavirrassa – rahaa tulee moninkertaisesti enemmän kuin aiemmin. "Moni yritys ei ymmärrä markkinoinnilla saatavia hyötyjä, koska alkuhinta tuntuu kalliilta", uskoo Jani.

    Hyvä näkyvyys verkossa on kaiken perusta

    Hodarikeisari ulkoisti markkinointinsa ammattilaiselle, mikä on ollut onnistunut ratkaisu. Se on myös helpottanut yrittäjien kiireistä arkea, kun ajan voi käyttää omaan ydinliiketoimintaansa.

    Fonectan asiakkaana Hodarikeisari otti aluksi käyttöön Google My Business -palvelun. Sen avulla yrityksen perustiedot, kuten yhteystiedot ja sijainti kartalla, tuotiin asiakkaiden näkyville Google-hauissa ja Google Mapsissa. Myöhemmin mukaan otettiin myös Google-hakusanamainonta sekä uudet verkkosivut, jotka paransivat yrityksen näkyvyyttä entisestään.

    "Fonecta tekee mielestäni todella hyvää duunia. Olen ollut tosi tyytyväinen, ei voi muuta sanoa. Markkinoinnin tulokset ovat ylittäneet odotukseni kaikilla osa-alueilla", Jani kuvailee yhteistyötä Fonectan kanssa. Etenkin Google-hakusanamainonnan näyttökerrat ovat olleet huomattavasti yrittäjän odotuksia suurempia. Palvelu on myös nopeaa, ja asiat hoidetaan heti eikä viikon päästä.

    Heinäkuu oli sesonkiaikaa, jolloin panostuksia markkinointiin lisättiin. Jani tietää, että kun rauta on kuumaa, silloin sitä kannattaa takoa.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? GOOGLE-MAINONTA

    Hodarikoju palvelee Helsingin Mustikkamaalla – tilattavissa myös tapahtumiin

    Hodarikeisari on reilu vuosi sitten perustettu yritys, joka sai alkunsa saunan lauteilla syntyneestä ideasta. Kun korona vei tapahtumat, piti tapahtumaruokailun tilalle keksiä jotain muuta. Rainer ja Jani Hakala loivat uuden brändin, Hodarikeisarin, jolla on laaja hodarivalikoima ja kiertävä katuruoka-auto.

    Hodarikeisarin hodarikoju palvelee asiakkaitaan kesäisin rantareitin varrella Mustikkamaalla Helsingissä, missä käy paljon Korkeasaaressa vierailevia ihmisiä. Talvisin hodarikoju on tuttu näky esimerkiksi luistinradoilla. Hodarikeisarin voi lisäksi tilata omiin juhliin, tapahtumiin tai yritystilaisuuksiin tekemään vieraille premium-hodareita.

    Fonectan yhteyshenkilö auttaa markkinoinnissa

    Fonectalla jokainen asiakas saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja pitää säännöllisesti yhteyttä. Hodarikeisari on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa asiointi on helppoa ja nopeaa.

    "Yhteyshenkilön kanssa puhutaan ummet ja lammet sekä samalla tehdään bisnestä", Jani kertoo. Yhteyshenkilön ammattitaito näkyy myös siinä, että hän osaa luoda visioita ja ehdottaa ideoita, miten markkinointiasioissa kannattaa edetä. Nämä kehitysideat ovat olleet yrittäjille kultaakin kalliimpia.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 28.05.2021
    Markkinoinnin avulla pärjää kilpailussa

    KS Bitumikate Oy on onnistunut kasvattamaan liiketoimintaansa merkittävästi. Keskeinen syy tähän on ollut markkinoinnin merkityksen ymmärtäminen yritystoiminnan edistäjänä. Markkinointia tarvitaan, jos yritys haluaa menestyä tai ylipäätään selviytyä markkinoilla.

    Aiemmin KS Bitumikate Oy ei juurikaan panostanut markkinointiin. Ennen pitkää toimitusjohtaja Jose Ekman havahtui kuitenkin siihen, että yritys on jäämässä muiden jalkoihin jatkuvasti kovenevassa kilpailussa. Googlesta haettaessa yritys jäi kauas kärkisijoista, ja asiakkaiden saaminen kotisivuille vaikutti haastavalta tai jopa mahdottomalta. KS Bitumikate Oy päätti kääntyä Fonectan puoleen ja aloittaa aktiivisemman markkinoinnin.

    Tavoitteena parempi löydettävyys ja lisää kävijöitä kotisivuille

    Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi laajemmin vuonna 2018, jolloin aloitettiin Google-hakusanamainonta. Hakusanamainonnassa mainokset tulevat esiin asiakkaan käyttämien hakusanojen ja sijainnin perusteella. Tavoitteena oli kasvattaa kotisivujen kävijämäärää sekä parantaa yrityksen löydettävyyttä, kun Googlesta haetaan alaan liittyvillä hakusanoilla.

    Google-mainonnan avulla kotisivut saatiin nousemaan Googlen ensimmäiselle sivulle, minkä myötä kotisivujen kävijämäärät ja sivuston kautta tulevat yhteydenotot ovat kasvaneet huomattavasti. ”Nykyään yhteydenottoja verkkosivujen kautta tulee päivittäin”, Jose kertoo tyytyväisenä. Kotisivujen kävijätietoja seurataan Snoobi Analytics -analytiikkaohjelmistolla.

    Mainontaa on kehitetty jatkuvasti, ja vuonna 2020 mukaan otettiin esimerkiksi display- ja bannerimainonta tunnettuuden lisäämiseksi. Vuonna 2021 mainonnassa on keskitytty pelkästään koviin konversioihin, jotka ovat kasvaneet joka kuukausi.

    Vuonna 2021 aloitettiin myös sosiaalisen median mainonta LinkedInissä ja Facebookissa, mikä on mahdollistanut tehokkaan ja tarkasti kohdennetun mainonnan. LinkedIn- ja Facebook-mainonnan tuloksista on pystytty konkreettisesti tunnistamaan sitä kautta tulleet liidit. Alkuvuoden aikana mainonnan kokonaistulos on noussut kuukausittain huikeat 200 %.

    Yhteistyön myötä liikevaihto kasvoi miljoonilla

    Yhteistyö Fonectan kanssa on ollut yritykselle kannattava sijoitus. Markkinointitoimenpiteiden myötä yrityksen liikevaihto on kasvanut 4 miljoonasta yli 6 miljoonaan. Mainonnan avulla saavutetut tulokset ovat konkreettisia ja selkeästi mitattavissa, mikä tuo esiin markkinoinnin tärkeyden liiketoiminnan kasvattamisessa.

    Nykyään yritys löytyy paremmin sosiaalisesta mediasta. ”Kun asiakas tarvitsee vesikaton remonttia, yrityksemme on asiakkaan mielessä jo valmiiksi”, Jose kuvailee somemainonnan etuja.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? GOOGLE-MAINONTA

    Oma yhteyshenkilö valoi uskoa onnistumiseen

    Markkinoinnilla saavutettuja tuloksia on käyty läpi oman yhteyshenkilön kanssa kuukausittain. Raportit kertovat esimerkiksi, minkä hakusanojen ja kanavien kautta asiakkaat ovat tulleet kotisivuille. ”Olemme olleet Fonectaan tyytyväisiä, koska olemme saaneet, mitä olemme halunneet”, Jose kiittelee. Fonecta on tarjonnut suunnan, minne mennä, ja annetut lupaukset on lunastettu.

    Oma yhteyshenkilö on ollut ikään kuin markkinointipäällikön roolissa – hän on ollut keskeinen osa yrityksen markkinointia ja auttanut ongelmien ratkaisussa. Kun markkinointia aloitettiin, oma yhteyshenkilö loi uskoa onnistumiseen, kunhan oikeita asioita tehdään oikeassa järjestyksessä. Aluksi laitettiin perusasiat kuntoon, minkä jälkeen markkinointia laajennettiin sosiaaliseen mediaan.

    Yhteyshenkilön lisäksi taustalla toimii joukko digitaalisen mainonnan asiantuntijoita, jotka ansaitsevat kiitoksen. Koko tiimi on puhaltanut päämäärätietoisesti yhteen hiileen, mikä näkyy lopputuloksessa.

    Kokenut kattoremonttien ammattilainen

    KS Bitumikate Oy on vuodesta 1991 asti toiminut perheyritys, joka juhlistaa tänä keväänä 30-vuotista taivaltaan. Yrityksen toimipisteet sijaitsevat Jyväskylässä ja Vantaalla, missä työskentelee sesonkiaikana toimihenkilöiden lisäksi yhteensä 40 työntekijää. Yritys tekee kattoremontteja erilaisiin vesikattoihin, pääasiassa bitumi- ja huopakattoihin sekä jossain määrin pelti- ja tiilikattoihin. Asiakkaita ovat niin yritykset, kiinteistöosakeyhtiöt, taloyhtiöt kuin isännöitsijätoimistotkin.

    Tulevaisuudessa yritys aikoo vallata markkinoita ja kasvattaa lisää liikevaihtoa. ”Tavoitteena on kasvaa vuosi vuodelta”, Jose valottaa suunnitelmia. Kasvu mahdollistaa muun muassa uusien työntekijöiden palkkaamisen yritykseen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 27.04.2021
    Mainoskampanjat kasvattivat Fonectan podcastien ja oppaiden yleisömäärää ennätyksellisesti

    Fonecta on Suomen suurin yritysten markkinointikumppani, jonka digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden osaaminen on kansainvälisestikin huippuluokkaa. Yritys on jo pitkään tuottanut markkinointiaiheisia podcasteja ja oppaita, jotka tarjoavat ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa kaikille kiinnostuneille. Haasteena kuitenkin oli, ettei laadukas sisältö tavoittanut tarpeeksi yleisöä. Kaivattiin siis lisää lukijoita, kuuntelijoita sekä ennen kaikkea näkyvyyttä.

    Fonectalla autetaan päivittäin lukuisia asiakkaita, jotka haluavat löytyä paremmin verkosta. Oli siis luontevaa ottaa samat markkinointiratkaisut myös omaan käyttöön haluttujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Digital Strategistit Outi Silventoinen ja Markus Rintala Fonectalta kertovat, miten mainoskampanjat toteutettiin ja mitä niillä saavutettiin.

    Podcastien katsojaluvut pomppasivat sadoista kymmeniin tuhansiin

    Säännöllisesti julkaistavissa markkinoinnin podcasteissa haastatellaan sekä talon sisäisiä että ulkoisia alan asiantuntijoita. Podcastien teemat keskittyvät brändin ja sisältömarkkinoinnin eri osa-alueisiin. Ensimmäinen podcast julkaistiin noin kaksi vuotta sitten Fonectan YouTube-kanavalla, jossa kaikki jaksot ovat katsottavissa.

    Ilman mainontaa sisällöille on vaikea saada näkyvyyttä. Näilläkin podcasteilla katselijoita oli yleensä vain muutamia satoja, koska mainontaa ei tehty aktiivisesti. Sen vuoksi lähdettiin tavoittelemaan parempaa näkyvyyttä ja enemmän katselukertoja valituissa kohderyhmissä. Tavoitteena oli myös rakentaa asiantuntijamielikuvaa ja nostaa esille talon sisältä löytyvää osaamista. Ratkaisuksi valittiin mainoskampanja, joka aloitettiin YouTubessa keväällä 2021.

    Mainosbudjetti on pidetty alusta lähtien kohtuullisena. ”Pienelläkin budjetilla voi tehdä tehokasta mainontaa”, Outi Silventoinen toteaa. Mainoskampanjalla saavutetut tulokset ovat kuitenkin kaikkea muuta kuin vaatimattomia. Vain muutamassa kuukaudessa katsojamäärät ovat kasvaneet parista sadasta jopa kymmeniin tuhansiin. Seuraava askel on mainonnan laajentaminen YouTubesta myös muihin kanaviin. Fonecta tuottaa uusia podcasteja säännöllisesti, ja jatkossa niitä mainostetaan aktiivisesti.

    Kohdennettua mainontaa LinkedInissä ja Facebookissa

    Fonectan LinkedIn-webinaarien pohjalta on tehty neljä LinkedIn-opasta, jotka ovat ladattavissa Fonectan verkkosivuilta. Maksuttomat oppaat tarjoavat parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämiseen eri näkökulmista. Laadukkaalle sisällölle kaivattiin kuitenkin enemmän lukijoita ja latauskertoja.

    Suurempaa yleisöä lähdettiin hakemaan LinkedIn- ja Facebook-mainonnalla keväällä 2021. Kanavat valittiin harkitusti sen mukaan, mikä on kannattavaa ja missä potentiaaliset asiakkaat ovat. Sisältöä muokattiin ja mainontaa kohdennettiin kanavakohtaisesti. Monikanavaisuus toi mainontaan tehoa, koska eri kanavat tukivat toisiaan ja mahdollistivat laajemman kohdeyleisön tavoittamisen.

    LinkedIn-oppaiden latausmäärät ylittivät odotukset

    LinkedIn-mainonta soveltuu erityisesti yritysten väliseen B2B-markkinointiin ja tarkkaan kohdentamiseen. ”LinkedInissä kohdennettiin peruskohdennuksella tarkasti sopivaan kohderyhmään eli laajalla peitolla Large-kohderyhmän fokussegmentteihin”, Markus Rintala kuvailee.

    Facebookissa kohderyhmä muodostettiin mallintamalla Fonectan LinkedIn-asiakaslistasta lookalike-kohderyhmä, josta Fonectan omat asiakkaat suljettiin pois. Näin löydettiin omien asiakkaiden kaltaisia, potentiaalisesti aiheesta kiinnostuneita lukijoita oppaille. Facebookin avulla pyrittiin tavoittamaan ihmisiä, jotka eivät vielä ole LinkedInissä, mutta joita haluttaisiin kannustaa sen käyttöön. Onnistunut mainonta vaatii jatkuvaa seurantaa ja tarvittaessa optimointia sen mukaan, mikä toimii ja mikä ei. Lisäksi tarvitaan ymmärrystä siitä, mitkä ovat oikeat kanavat kullekin mainostettavalle tuotteelle tai palvelulle sekä kohderyhmälle.

    Mainoskampanjan ansiosta opassivujen kävijämäärä ja oppaiden latausmäärät nousivat tuhansiin. Oppaiden sisällöt selvästi kiinnostivat kohderyhmää ja kampanjalle asetetut tavoitteet täyttyivät ja jopa ylittyivät. Nopealla aikataululla rakennettu mainoskampanja toteutettiin onnistuneesti fonectalaisten tiiviinä yhteistyönä yli tiimirajojen.

    Molemmat kampanjat osoittavat, että oikein kohdennettu ja hyvin tehty sisältömarkkinoinnin kampanja tuo tuloksia. Samalla voidaan todeta, että monipuoliset ja kiinnostavat sisällöt löytävät yleisönsä ja herättävät kiinnostusta.

    Tutustu Fonectan markkinointipodcasteihin ja LinkedIn-oppaisiin!

    Lue lisää
  • 16.04.2021
    Hakukoneoptimointi toi kärkipaikan hakutuloksissa

    Kun JK-Pihapuut Oy aloitti toimintansa kesällä 2019, kaivattiin uudelle yritykselle näkyvyyttä. Yritystoiminnan alkuvaiheessa tavoitteena oli lisätä tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa, mihin haettiin apua Fonectalta.

    Kahden osakkaan yrityksessä päätoimialana on piha- ja ongelmapuiden kaato, jota tehdään Hämeenlinnan, Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Uudenmaan alueella. Markkinointitoimenpiteet haluttiin kohdistaa juuri tälle alueelle, mikä onnistui erinomaisesti hakukoneoptimoinnin, Fonecta Kontaktin sekä mainonnan avulla. Kevät, kesä ja syksy ovat puunkaadon sesonkiaikaa, jolloin on tärkeää tavoittaa palvelua etsivät potentiaaliset asiakkaat. Lisäksi korona-aika on lisännyt kysyntää, kun kotona olevilla ihmisillä on aikaa laittaa pihaa kuntoon.

    Lisää yhteydenottoja ja tuhansia kävijöitä kotisivuille

    Yrityksen kotisivujen näkyvyyttä haluttiin tehostaa. ”Halusimme päästä kotisivuilla Googlen etusivulle, mikä onnistui optimoinnilla”, yrittäjä Jani Kurvinen kertoo. Kotisivut kiilasivat hakutulosten kärkeen, mikä on lisännyt netin kautta tulevia yhteydenottoja. ”Tällä hetkellä töitä on hyvin ja kyselyjä tulee jatkuvasti”, Jani toteaa tyytyväisenä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? Fonecta Kontakti

    Janin mukaan nykytilanteen kartoitus oli kattava ja saavutettuja tuloksia on käyty tarkasti läpi yhdessä optimoijien kanssa. Optimoinnin ansiosta kotisivuliikenteen määrä on kasvanut, samoin kuin sivustoon yhdistyvien hakutermien määrä. Sen ansiosta sivusto näkyy yhä useammalla yritykselle tärkeällä hakutermillä, mikä taas potentiaalisesti tuo lisää liikennettä ja tilauksia. Vuodessa kotisivuilla kävijöitä on ollut jopa useita tuhansia, mikä on hyvä saavutus paikalliselle yritykselle.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi yrityksellä on käytössä Fonecta Kontakti -palvelu, joka varmistaa yritystietojen ajantasaisuuden eri kanavissa. Kontaktin ansiosta tietoja on myös helppoa päivittää, koska yrityksen tiedot päivittyvät yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan.

    Aluksi yrityksellä oli myös Google- ja bannerimainontaa, jotka tuottivat paljon klikkauksia kotisivuille sekä yhteydenottoja. Mainonnan avulla uutta yritystä tehtiin tutuksi asiakkaille.

    Fonectan myynti saa kiitosta

    Jani on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä myynnissä. Myyjää hän kuvailee asialliseksi ja asiantuntevaksi, joka on pitänyt kiinni myös sovitusta soittoajankohdista. Sopivia palveluratkaisuja on mietitty yhdessä yrittäjän yksilölliset tarpeet huomioiden.

    Fonectan kilpailukykyiset hinnat myös yllättivät. ”Aika edullisesti ollaan saatu, mitä ollaan haluttu”, Jani kertoo. Yksi ison talon eduista onkin se, että hinnat voidaan pitää kilpailukykyisinä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 25.03.2021
    Lisää tunnettuutta ja näkyvyyttä markkinoinnilla

    Laki- ja talousasiat kulkevat käsi kädessä. Näin ajatellaan Premium Groupissa, joka on menestyksekkäästi yhdistänyt kaksi eri toimialaa. Yritys tarjoaa edelläkävijänä laki- ja talouspalvelut yhdestä paikasta sekä yrityksille että yksityisasiakkaille. Ainutlaatuiselle palvelukokonaisuudelle kaivattiin lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta, johon yritys haki apua Fonectalta.

    Sponsoroitua ja kohdennettua LinkedIn-mainontaa

    Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi joulukuussa 2019, jolloin aloitettiin sponsoroitu mainonta LinkedInissä. Sponsoroiduilla päivityksillä tarkoitetaan asiakkaan itse tuottamaa sisältöä, joka näkyy kohdeyleisön uutisvirrassa. Fonectan asiantuntijat auttavat mainonnan tavoitteiden saavuttamisessa.

    ”Sponsoroitu mainonta on sopinut erityisen hyvin yrityksemme toiminnan markkinointiin”, Jonna Saarinen Premium Groupin viestinnästä kertoo. Sen avulla on tavoitettu tarkasti halutut kohderyhmät, kasvatettu LinkedIn-yrityssivun seuraajamäärää sekä ohjattu lisää liikennettä yrityksen kotisivuille. Sponsoroitu LinkedIn-mainonta on tuonut yritykselle kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta.

    Google-hakusanamainonnalla lisää yhteydenottoja

    Syyskuussa 2020 aloitettiin myös Google-hakusanamainonta, jolla varmistettiin yrityksen löytyminen Googlen hakutuloksista. Google-mainokset näkyvät silloin, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tietoa yrityksen tarjoamista palveluista tietyillä hakusanoilla. Mainoksia klikkaamalla kiinnostuneet asiakkaat pääsevät siirtymään yrityksen kotisivuille.

    ”Google-hakusanamainonnan ansiosta meille on tullut enemmän puheluita ja yhteydenottoja kotisivujen kautta”, Jonna iloitsee. Matkan varrella mainoskampanjoita on myös räätälöity, minkä on parantanut tuloksia entisestään.

    Tavoitteena tunnistettava yritysbrändi

    Premium Group on vuonna 2007 perustettu yritys, jossa työskentelee 40 laki- ja talousalan asiantuntijaa. Heistä kootaan osaava asiantuntijatiimi aina kunkin asiakkaan tarpeisiin.

    Fonectan palveluiden ansiosta Premium Groupin markkinoinnista on tullut monipuolisempaa ja tehokkaampaa. Aiemmin yritys teki pääasiassa sähköistä suoraviestintää sekä potentiaalisille että olemassa oleville asiakkaille. Sosiaalista mediaa hyödynnettiin jonkin verran, minkä lisäksi tehtiin satunnaisesti mediaviestintää. Uudet markkinointikeinot tulivat ajankohtaisiksi, kun yrityksen näkyvyyttä, tunnettuutta ja kasvua haluttiin lisätä.

    ”Tavoitteemme on, että asiakas osaisi yhdistää yrityksen nimen ja logon sen tarjoamiin palveluihin”, Jonna kuvailee. Samalla haluttiin kirkastaa palveluita, vahvistaa brändiin liitettyjä positiivisia mielikuvia sekä kasvattaa liiketoimintaa. Hakusanamainontaan päädyttiin, koska sen avulla markkinointia voitiin kohdistaa tehokkaasti toimialan tarpeet huomioiden.

    Hyvää yhteistyötä Fonectan kanssa

    Premium Groupin yhteistyö Fonectan kanssa on sujunut erinomaisesti. Erityisen tyytyväisiä he ovat olleet omaan yhteyshenkilöön, jonka kautta asiat ovat hoituneet sujuvasti. Kiitosta saavat lyhyt vastausaika sekä asioiden ratkaiseminen ripeästi ja ammattitaitoisesti. ”Tyhmiä kysymyksiä ei ole ollut, vaan olemme aina saaneet apua ja tukea, oli asia mikä tahansa”, Jonna kehuu yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Lue lisää
  • 22.03.2021
    Verkkokampanjalla ennätysmäärä euroja hyväntekeväisyyteen

    Pelastusarmeijan perinteinen Joulupata-keräys merkitsee monille joulun alkua. Kyseessä on valtakunnallisesti tunnettu hyväntekeväisyyskeräys, joka kerää vuosittain raha- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille. Katukuvassa nähtävien keräyspisteiden rinnalle on tullut myös verkkokeräys, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Se on nykyään monelle lahjoittajalle mieluinen tapa kertoa tukevansa hyvää asiaa.

    Poikkeusaikana apua on kaivattu erityisen paljon, ja haasteena oli keräyskampanjan tuloksen kasvattaminen verkossa mainonnan avulla. Tavoitteena oli kasvattaa verkkokeräyksen kautta kerättyjen eurojen määrää edellisvuodesta. Samalla haluttiin, että yhä useampi yritys huomaisi kampanjan ja saisi henkilökuntansa osallistumaan keräykseen.

    Mainonnalla ja optimoinnilla noustiin kärkisijoille

    Joulupata-kampanja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä, jossa Fonectan asiantuntijat ja Pelastusarmeijan yhteyshenkilöt työskentelivät yhdessä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Yhdeksi ratkaisuksi valittiin Google-mainonta, jonka avulla haettiin näkyvyyttä ja varmistettiin keräyskampanjan löytyminen hakutuloksista. Google Ads -mainonnalla asiakkaat ohjattiin Joulupata-keräykseen, ja mainokset saatiin näkymään kohdennetusti oikeilla sivustoilla Fonecta Display -mainonnalla.

    Lisäksi panostettiin hakukoneoptimointiin, minkä avulla Pelastusarmeijan Joulupata-keräyssivusto nousi kohderyhmässä oikeilla hakusanoilla hakutulosten etusivulle. Pelastusarmeijalle ja Joulupata-keräykselle tärkeitä hakusanoja saatiin nousemaan orgaanisissa hakutuloksissa. Kampanjasivustolle tuotettiin hakukoneystävällistä sisältöä, mikä nosti sivuston hakutuloksen sijoitusta. Lisäksi sivuston teknistä suoriutumista parannettiin.

    Verkkolahjoittajia saatiin ennätysmäärä

    Joulupata-keräys onnistui erinomaisesti, sillä tulos kasvoi huikeat 25 %. Pelastusarmeija sai rahalahjoituksia yhteensä 1 250 000 euroa, kun tavoitteena oli miljoona euroa.

    ”Vaikka katukeräyskin onnistui yli odotusten, tuli kasvua nimenomaan netistä”, Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson iloitsee. Hänen mielestään kohdistus yrityspäättäjiin oli myös hyvä ratkaisu.

    ”Verkkokampanja generoi liikennettä sivuillemme ja toi arvokasta näkyvyyttä, mikä varmasti poikii yrityskontakteja ja -lahjoituksia tulevaisuudessa. Suurkiitos Fonectalle hyvästä työstä. Samalla välitän Pelastusarmeijan johdon lämpimät kiitokset”, Anne kehuu.

    Joulupata-keräys haastoi Fonectan henkilöstön

    Yhteistyö huipentui Fonectan henkilökunnan osallistumiseen yli 100-vuotiaaseen Joulupata-keräykseen. Fonecta haastoi omat työntekijänsä tekemään lahjoituksia vähävaraisille ensimmäisen kerran jo vuonna 2017. Vuonna 2020 Fonecta keräsi ensi kertaa arvokkaita lahjoituksia myös kotimaisilta yrityksiltä, mikä kertoo yritysten auttamisen halun kasvusta.  

    Lue lisää Joulupata-keräyksestä www.joulupata.fi.

    Lue lisää
  • 26.10.2020
    Korona mullisti verkkoruokakauppa Kauppahalli24:n kysynnän

    Viikolla 12 Kauppahalli24:n tilauskanta räjähti. Tilausmäärät kasvoivat yhtäkkiä valtavasti, kun ihmiset jäivät etätöihin ja koululaiset kotikouluun. Yrityksessä reagoitiin nopeasti; ruoantoimitusprosessit viilattiin uusien ohjeistusten mukaisiksi eli kontaktit minimoitiin, lisää työntekijöitä rekrytoitiin ja ruokien toimitusaikoja laajennettiin. Asiakkaat saivat ruokatoimituksia ovilleen jopa kello 24 asti. 

    ”Lisäksi laajensimme toiminta-aluettamme pk-seudun ulkopuolelle ja toimme markkinoille uuden palvelun. Toimitimme Vantaalta käsin koko maahan kuivatarvikeruokatoimituksia. Kun kysyntää oli luonnollisesti uuden tilanteen takia ja tehokkaan markkinoinnin ansiosta, saimme heti kuivatarviketoimitustilauksia ympäri maata”, kertoo Kauppahalli24:n markkinointijohtaja Hanna-Kaisa Risku

    Kasvanut kysyntä kiihdytti verkkoruokakauppojen kilpailua

    Koronan vyöryessä suomalaisten arkeen moni uskaltautui kokeilemaan verkkoruokakauppaa ensimmäisen kerran. Monilla kokeilu jäi päälle ja ruoan tilaamisesta verkosta tuli uusi normaali. Kauppahalli24:n asiakaskunnassa korostuvat lapsiperheet, mutta koronan myötä myös ikäihmisistä saatiin paljon uusia asiakkaita. 

    Kun kysyntä verkosta tilattaville ruokatoimituksille kasvoi, kiihtyi myös verkkoruokakauppojen välinen kilpailu. Kauppahalli24 erottautuu kilpailijoistaan panostamalla raaka-aineiden tuoreuteen, tuotevalikoiman lähi- ja luomupainotteisuuteen, edullisiin kuljetushintoihin sekä asiakkaiden kiittelemään helppokäyttöiseen tilausjärjestelmään.

    ”Asiakas haluaa seurata oman tilauksen etenemistä ja arvioitua saapumisaikaa. Toimitamme asiakkaille tekstarilla linkin, jota kautta voi seurata kuljetuksen etenemistä kartalla. Kun asiakas näkee arvioidun toimitusajan, voi hän arvioida, ehtiikö välissä vielä lenkittää koiran. Linkin kautta asiakas voi myös kuitata toimituksen ilman kontakteja sekä antaa palautetta toimituksesta. Kun asiakas osaa odottaa toimitusta oikeaan aikaan, nopeuttaa ja tehostaa se meidän toimitusprosessiamme”, pohtii Risku.

    Markkinoinnin avulla yritys voi olla monikanavaisesti läsnä asiakkaille verkossa 

    Markkinoinnilla on suuri merkitys yrityksen liiketoiminnalle. Tärkeitä kohderyhmiä tavoitellaan ja heille viestitään mm. Facebookin ja Instagramin, LinkedInin sekä ohjelmallisen ostamisen ja Google-mainonnan avulla saavutettujen medioiden kautta. 

    ”Koko ajan pitää olla verkon eri kanavissa kertomassa uusille asiakkaille ja muistuttamassa nykyasiakkaille, että olemme olemassa ja valmiina palvelemaan teitä. Koska meidän ostopolku on pitkä, pitää asiakkaan törmätä meihin monessa kanavassa ja siksi monikanavainen markkinointi sopii meille parhaiten. Ennen kuin asiakas tilaa, on hän kohdannut meidät verkossa, minkä jälkeen hän todennäköisesti päätyy keskustelemaan kotona kumppanin kanssa asiasta ja kurkkaa jääkaappiin, että mitä puuttuu. Meidän tilauksista suurin osa tehdään illalla klo 18-21 välillä”, sanoo Risku.

    Kauppahalli24:ssä ei levätä nytkään laakereillaan vaan pian lanseerataan jälleen uusi palvelu; kokonaan luomutuotteisiin keskittyvä valtakunnallinen luomukauppa. Etelä-Suomen alueella asiakkaat saavat pian nauttia kaikista luomutuotteista ja muualle Suomeen toimitetaan aluksi kuivaluomutuotteita. Kunnianhimoinen suunnitelma on laajentaa myös kylmätuotteiden jakelu koko Suomen alueelle tulevaisuudessa.

    Lue lisää
  • 29.04.2020
    Mainontaa ei kannata katkaista poikkeusaikana

    Kaksi vuotta sitten veri veti Ville Hakalaa yrittäjyyden pariin. Syntyi Sähkö- ja Kylmäpalvelu Hakala, jota työllistävät sähköasennukset sekä lämpöpumppujen asennukset. Poikkeustilanne ei ole hetkauttanut yrityksen toimintaa, tänä vuonna kevät on yhtä kiireinen kuin viime vuonnakin.

    Eilen Lempäälässä, huomenna Parkanossa

    Yrittäjän elämä on jatkuvaa tasapainottelua oikean työmäärän kanssa, että kaikki asiakastyöt ehtii tehdä laadusta tinkimättä. 

    ”Luultavasti palkkaan lähitulevaisuudessa itselleni työkaverin, mutta odotan vielä sitä yhtä isoa kiirettä”, kertoo toimitusjohtaja Ville Hakala, joka suhaa autollaan asiakkaiden perässä ympäri Pirkanmaata. 

    Poikkeustilanteesta huolimatta kauppaa on tehty ahkeraan ja uusia töitä tulee tasaisena virtana niin puskaradion, nettisivujen, Google-mainonnan, Facebook-postausten kuin lehtimainostenkin kautta. Kolmannes ajasta kuluu tuttujen yritysasiakkaiden parissa muun muassa rakennusliikkeen alihankkijana. 

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamisessa? GOOGLE-MAINONTA

    Paikallinen näkyvyys tärkeää

    Kaikkien kiinteiden kulujen katkaiseminen oli Villen ensimmäinen ajatus, kun koronan mukanaan tuoma poikkeustilanne maaliskuussa iski päälle. Samassa hulinassa laitettiin Google-mainoskampanja tauolle. 

    ”Muutaman viikon jälkeen huomasin, että töitä on ollut hyvin eikä mitään hätää ole, joten päätin käynnistää Google-kampanjan uudelleen”, Ville pohtii ja jatkaa: ”asiakkaiden mielessä pitää pysyä, koska töitä tarvitaan jatkossakin ja paikallisessa kilpailussa on oltava verkossa mukana. Vaikka olen saanut paljon lisätöitä puskaradion kautta, ei mainontaa saa missään nimessä unohtaa, koska sitä kautta tavoittaa ihan uusia asiakkaita.”

    Puolikas työkeikka kuussa maksaa Google-mainontaan käytetyn rahan takaisin ja yrittäjä on ollut kampanjan tuloksiin tyytyväinen. 

    ”Varsinkin tämä poikkeustilanne on korostanut markkinoinnin tärkeyttä. Hiljattain olen huomannut, että Facebookissa on kätevä esitellä palveluita ja tuotteita hyvien kuvien avulla”, Ville sanoo. 

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • Vaikeista ajoista huolimatta PGF Autokorjaamo luottaa tulevaisuuteen
    03.04.2020
    PGF Autokorjaamo Rovaniemellä on luottavainen tulevaisuuden suhteen

    Kolme työntekijää työllistävässä rovaniemeläisessä autokorjaamossa on pitänyt kiirettä tämän viikon ja myös ensi viikolle varauskalenteri näyttää täydeltä.

    Lue lisää
  • Harrasteosa panostaa digimainontaan Fonectan kanssa
    07.02.2020
    ”Mainontaan pitää panostaa varsinkin sesonkien ulkopuolella”

    Harrasteosan ketju- ja myyntipäällikkö Jari Puustinen ei pelkää ottaa riskejä tai kokeilla uusia keinoja tavoittaakseen vapaa-ajan laitteiden huoltoa, korjausta tai varaosia tarvitsevia asiakkaita. Jo yrityksen perusfilosofia on erilainen kuin monella muulla. Toiminnan ytimessä ovat nettikaupan sijaan yrityksen kivijalkaliikkeet, joissa asiakkaita odottavat Harrasteosan asiantuntijat. Missiona on ratkaista asiakkaan ongelma hyvän palvelun avulla.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Näkyvyys ja löydettävyys moninkertaistuivat, kun kampanjoita kasvatettiin ja kohdennettiin juuri oikeille hakutermeille

    Salaojituksiin erikoistunut MM-Koneurakointi halusi kasvattaa yrityksen näkyvyyttä verkon hakukoneissa. Paremman näkyvyyden toivottiin tuovan myös lisää asiakaskontakteja.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Lisää tilauksia ja verkkosivukävijöitä

    Uudistettujen kotisivujen ja hakukoneoptimoinnin ansiosta MM-Koneurakointi löytyy Googlen hakutuloksista tärkeimmillä hakutermeillä ensimmäisten verkkosivujen joukossa. Hyvä hakukonenäkyvyys on toimialalla poikkeuksellista, ja näkyvyys on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita.

    Markkinoinnin avulla yrityksen verkkosivuilla on 200 kävijää kuukaudessa, ja työjono on kasvanut 1,5 kuukaudella aiemmasta.

    Tutustu tarkemmin: www.mm-koneurakointi.fi

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä!

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Rakennuspalvelu P & P Heikkinen sai lisää näkyvyyttä mainoskampanjoiden avulla

    Rakennuspalvelu P & P Heikkisen tavoite oli löytyä hakukoneista juuri oikeilla hakutermeillä ja markkinoida tehokkaasti yrityksen rakentamaa uutta rivitalokohdetta.

    Yrityksen löydettävyyttä hakukoneissa alettiin parantaa pitkäjänteisesti ja kokonaisvaltaisesti. Bannerikampanjalla kasvatettiin tietoisuutta yrityksestä. 

    Parempi näkyvyys poiki yhteydenottoja

    Yrityksen löydettävyyttä Fonecta.fi-, Finder.fi- ja Fonecta Caller -palveluissa on parannettu jatkuvasti. Kevään 2017 ja 2018 välisenä aikana yritykselle on tuotettu lisää suoria yhteydenottoja 2,5 kertaa enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Lisäksi käyntejä yrityksen profiilisivulla sekä hakutulosnäyttöjä Fonectan hakutuloksissa on kaksi kertaa enemmän kuin aiempana vuonna.

    Google-mainonta tavoittaa asiakkaat

    Google-hakusanamainontaa on kasvatettu ajan kuluessa. Mainonnan avulla verkkosivuille on tuotu keskimäärin 150 potentiaalista asiakasta kuukaudessa ja saatu 1 900 mainosnäyttöä kuukausittain.

    Google Displayn ja remarketing-mainonnan avulla uudiskohteen mainosta (aikavälillä 1-4/2018) on näytetty yli 600 000 kertaa, joista noin 1 800 asiakasta on saatu tutustumaan kohteeseen tarkemmin.

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Oy Sika Finland Ab: Google-näkyvyys kuntoon kumppanin kanssa

    Oy Sika Finland Ab:n tavoitteena oli saavuttaa tuotemerkkien hyvä löydettävyys Googlen hakutuloksissa silloin, kun asiakkaalla on tarve löytää yrityksen tuotteita ja palveluja. Lisäksi markkinoinnin avulla haluttiin kasvattaa tunnettuutta ja myyntiä.

    Ratkaisuksi valittiin Google-hakusanamainonta. Sen avulla uusia asiakkaita voidaan tavoittaa juuri silloin, kun he kuumeisesti etsivät tietoa Googlesta.

    Google-mainonta kasvatti myyntiä

    Yrityksen kattava löydettävyys saatiin kasvuun Googlessa tunnetuilla tuotemerkeillä Google-mainonnan avulla. Mainonnan kautta asiakkaita ohjattiin kotisivuille lisätiedon äärelle, minkä myötä myynti kasvoi.

    Google-hakusanamainonnan kampanjaa tehdään Fonectan kanssa pitkäjänteisesti: sitä optimoidaan tarpeen mukaan, ja sen tuloksia seurataan jatkuvasti.

    ”Fonectan kanssa työskentely on tosi helppoa ja yhteydenpito on tiivistä. Kaikki mitä me pyydetään, kampanjamuutokset ja muut, niin ne tehdään nopealla tempolla ja saadaan hyvin myös vinkkejä meidän oman tekemisen tehostamiseen Fonectan suunnalta.”

    Milla Kulkas, Marketing Specialist

    Fonectalta saat hakusanamainonnan lisäksi myös muut digimarkkinointipalvelut kattavasti tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    PKMK Palvelut Oy: Uudistetut kotisivut yhdistettynä hyvään hakukonelöydettävyyteen tuovat keikkoja

    Selkeät ja toimivat kotisivut esittelevät PKMK Palvelut Oy:n monipuolisia palveluita kattavasti. Näyttävät kuvat tekevät sivuista raikkaan tuntuiset. Heti kotisivujen julkaisun jälkeen asiakkaat aktivoituivat ja saivat yrityksen puhelimet pirisemään ja sähköpostin laulamaan. Helppo yhteydenotto onkin yrittäjä Mika Vanhasen mielestä yksi sivuston hienoimmista ominaisuuksista. 

    Yritys löytyy verkosta kotisivujen ansiosta 

    Kotisivulle ohjataan liikennettä Googlesta yritykselle tärkeillä hakusanoilla. Yritys haluaa varmistaa, että se löytyy silloin, kun asiakkailla on tarvetta vaikkapa kattotöille, puunkaadolle tai kiinteistöhuollolle. 

    ”Aiemmin asiakkaat eivät löytäneet meitä verkosta, mikä oli tietenkin huono juttu. Sain Fonectalta puhelun, ja päätettiin sitten kokeilla Fonectan  palveluita, vaikka aluksi epäilyttikin, onko tästä mitään hyötyä. Olen ollut yllättynyt, miten asiakkaat alkoivat yhtäkkiä löytää yrityksemme ja saimme paljon enemmän keikkaa kuin odotimme”, yrittäjä Mika Vanhanen kertoo.

    Tutustu tarkemmin: www.pkmkpalvelut.fi

    Lue lisää Fonectan Avaimet Käteen -kotisivuratkaisuista.

    Lue lisää Google-hakusanamainonnan ratkaisuista.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Hyvä löydettävyys Googlessa ja Fonectan palveluissa tuo uusia asiakkaita

    Siivouspalvelu Kari Toivosen markkinointia ei hoidettu yhtenäisenä kokonaisuutena, minkä seurauksena markkinoinnin tulokset eivät täyttäneet haluttuja tavoitteita. Myös yrityksen kotisivut vaativat uudistamista ja hakukoneista kaivattiin parempaa löydettävyyttä.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Uudet kotisivut ja chat-palvelu toimiva yhdistelmä

    Helsingissä ja lähiseudulla siivouspalveluita yrityksille tarjoava Siivouspalvelu Kari Toivonen on todella tyytyväinen uudistettuihin kotisivuihin. Sivustolta löytyy helposti kaikki yrityksen tarjoamat palvelut, ja chat-palvelun ansiosta asiakkaita palvellaan heti sivustolla. Chatin kautta kerätään talteen tärkeät myyntikontaktit ja tarjouspyynnöt, jotka yritys kotiuttaa siivouskeikoiksi. 

    Yritys löytyy verkosta kattavasti

    Hakukoneoptimointi on nostanut sivuston hyvin näkyviin Googlen luonnollisissa hakutuloksissa, ja hakusanamainonnallakin havitellaan uusia asiakkaita Googlen kautta. Yritys löytyy kattavasti kaikilla palveluilla myös Fonectan kolmesta palvelusta (Finder.fi, Fonecta.fi ja Fonecta Caller). Helsingissä tehtäviin hakuihin yritys on varannut Kärkipaikan eli hakutulosten ykkössijan.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Kantomies: Google-mainonnalla lisää asiakkaita

    Kantojyrsintää ja puunkaatoa tarjoavan Kantomiehen tavoitteena oli kasvattaa asiakasmääräänsä tehokkaan markkinoinnin avulla. Ratkaisuksi valittiin Google-hakusanamainonta, jolla tavoitteet saavutettiin.

    Fonectan tarjoaman Google-mainonnan avulla yrityksen näkyvyys verkossa ja yhteydenottojen määrä ovat kasvaneet merkittävästi heti kampanjan lähdettyä käyntiin. Yrityksen liikevaihto onkin 5-kertaistunut vuoden aikana Fonectan palveluiden käyttöönoton jälkeen.

    ”Tarjouspyyntöjä alkoi tulla heti, kun Google-kamppis pyörähti alkuvuodesta käyntiin – ja tulee edelleen.”

    Petri Salo, Kantomies

    Tilaa Fonectalta digitaalinen markkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Jyväskylän Laatta Leevi: Chatin avulla kotisivukävijöistä asiakkaita

    Jyväskylän Laatta Leevi on monipuolinen laattakauppa, joka tarjoaa kattavan laattavalikoiman rakentajille ja remontoijille. Ennen chat-palvelun käyttöönottamista kotisivuille saatiin kävijöitä, jotka usein lähtivät sivuilta ottamatta yhteyttä tai pyytämättä tarjousta.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Chatin kautta lisää kyselyjä ja liidejä

    Hakukoneoptimoinnin ja mainonnan kautta kotisivuilla käyvät asiakkaat eivät enää vain vieraile sivuilla, vaan nykyään he myös kyselevät tuotteista chatissa. Chatin avulla Jyväskylän Laatta Leevi voi palvella asiakkaita heti kotisivuilla. Lisäksi yritys on ottanut talteen kuumia liidejä, joista on saatu uusia asiakkaita.

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Vallilan takomo: Verkko viritti kasvu-uralle

    Vallilan Takomo on autonjousia valmistava, maahantuova ja asentava yritys, jonka haasteena oli kehittää liiketoimintaansa kestävästi digitaalisen markkinoinnin avulla.

    Ratkaisuiksi valittiin digitaalisen markkinoinnin työkalupakin käyttöönotto, verkkokaupan lanseeraus
    sekä myyvän kampanjakokonaisuuden rakentaminen.

    Liikevaihto ja tilausmäärät kasvoivat

    Käyttöön otettu monipuolinen digimarkkinoinnin työkaluvalikoima mahdollisti tehokkaasti Vallilan Takomon liikevaihdon kasvun. Yrityksen tavaratilausten määrä kasvoi yhteensä 35 %, ja kevään kampanja toi 3 500 euron arvosta tarjouspyyntöjä. Yrityksen liikevaihto kasvoi 8 %.

    "Meillä on nyt tilauskantaa loppu- ja alkuvuodeksi niin, etten muista milloin viimeksi olisi tilanne ollut näin hyvä."

    Teemu Punkka, toimitusjohtaja

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Turun Eines Oy: Uusille tuotteille tunnettuutta Facebook-mainonnalla kustannustehokkaasti

    Turun Eines Oy päätti lähestyä lihapiirakoiden ystäviä Facebookissa. Facebook sopii erittäin hyvin uusien tuotteiden mainostamiseen, koska siellä tavoitetaan suuria kohderyhmiä kustannustehokkaasti.

    Facebookiin luotiin kuvakaruselli, jossa näkyy annoskuvia perinteisistä lihapiirakoista ja uusista tuotteista. Mainos kohdistettiin muun muassa pikaruuasta kiinnostuneille miehille. 

    Facebook-mainonta herätti kohderyhmän kiinnostuksen

    Mainosteksteissä korostettiin monipuolista valikoimaa sekä uusia gluteenittomia ja vegaanisia tuotteita. Mainosteksteissä pyrittiin myös herättelemään ruokahalua, jotta ne toimisivat optimaalisesti annoskuvien kanssa. Tuotteen lisäksi kuvissa oli lisukkeita ja katettu pöytä. Näin kuvat eivät olleet sidottuja vain yksittäisen tuotteen mainostamiseen, vaan lisäksi pystyttiin muistuttamaan erikoisruokavalioista. Kaikki tuotekuvat ovat keränneet suurin piirtein yhtä paljon klikkejä, eli jokainen tuotekuva on herättänyt kohderyhmän kiinnostuksen.

    Mainonta on toiminut erityisen hyvin keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten kohderyhmässä. Mainonta on kerännyt Facebookissa runsaasti reaktioita ja kommentteja, joihin Turun Eines Oy on vastaillut aktiivisesti. Näin on parannettu myös brändin luotettavuutta. Reaktiot ovat edistäneet osaltaan mainosten toimivuutta: mainoksen nähneet ovat olleet kiinnostuneita siitä, mistä tuotteita saa ostettua ja kyselleet niitä lähikauppoihinsa myyntiin.

    Facebook sopii uusien tuotteiden markkinointiin

    Facebook-mainonta sopii erityisesti uusien tuotteiden markkinointiin, sillä asiakkaat eivät vielä ennen mainosta nähtyään tiedä tarvitsevansa tuotteita. Tunnettuusmainontaan se sopii loistavasti, sillä Facebookissa tavoitetaan kustannustehokkaasti suuria kohderyhmiä. Seuraavaksi Turun Eines Oy aikoo mainostaa vihiksiä vegaaneille ja lihapiirakoiden ohella lihansyöjille. 

    Kampanjan avulla on saatu tehokkaasti levitettyä tietoa sekä uusista että vanhemmista, aiemmin tuntemattomaksi jääneistä tuotteista. Kampanja on tavoittanut viimeisen kolmen kuukauden aikana lähes 100 000 ihmistä ja saanut lähes 300 000 näyttöä.

    Tiesitkö että Fonectan kautta onnistuu digitaalinen markkinointi kattavasti Facebook-mainonnan lisäksi? Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    SF Caravan: Jäsenmäärä vahvaan kasvuun datapohjaisella markkinoinnilla

    Mainostoimisto Precis ja Fonecta toteuttivat SF Caravanille mainoskampanjan keväällä 2017. Kirje lähetettiin niille matkailuauton tai -vaunun omistajille, joilla ei ollut SF Caravanin jäsenyyttä. Lähteenä käytettiin Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ajoneuvoliikennererkisteritietoja, joita analysoitiin asiakkaan tarpeiden mukaan. Samalla käynnistettiin Facebook-mainonnan kampanja, jonka hieman tavanomaista rohkeammat sisällöt saivat todella suuren näkyvyyden maltillisella budjetilla.

    Kampanjalla tavoitettiin yli 110 000 leirintäalueista, matkailuautoista ja vastaavista aihepiireistä kiinnostunutta käyttäjää. Kohderyhmään kuuluvia ihmisiä ohjattiin sekä kirjeeltä että Facebookista verkkosivustolle, jonne oli tehty selkeä ja helppokäyttöinen liittymislomake. Monikanavaisen, tarkkaan kohdennetun kampanjan tulokset puhuvat puolestaan: uusia jäseniä liittyi SF Caravaniin 23 % enemmän kuin kahtena aiempana vuonna.

    Fonectalta onnistuu Facebook-mainonnan lisäksi myös muut digitaalisen markkinoinnin palvelut - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    AAC Global: Kansainvälisten myyntiliidien määrä nousuun LinkedIn-markkinoinnilla

    AAC Globalin haasteena oli tuottaa myynnille liidejä luomalla kansainvälisiä yrityspäättäjiä kiinnostavaa sisältöä. Ratkaisuksi valittiin LinkedIn-mainonta, joka on tehokas keino tavoittaa yrityspäättäjiä myös kansainvälisesti.

    LinkedIn-mainonnan myötä AAC Globalin sponsoroitu sisältö oli 9 % kansainvälistä keskiarvoa kiinnostavampaa ja konversio kasvoi 5 % aiemmasta. Yrityksen LinkedIn-sivujen seuraajamäärä kasvoi 15 %. 

    LinkedInistä yrityksen tärkein markkinointikanava

    AAC Global testasi, miten LinkedIn toimisi päättäjien tavoittamisessa ja kuinka sitä parhaiten hyödynnettäisiin. Päättäjille tarjottiin luettavaksi erilaisia sisältöjä, kuten sisältömarkkinoinnin oppaita ja e-kirjoja, joiden kautta myynti sai asiakkaiden yhteydenottopyyntöjä. Kuukausittain käynnistettiin useita kampanjoita, joiden sisältöä ja kohderyhmiä viilattiin jatkuvasti. Kohdennusta tehtiin monipuolisesti muun muassa ammattinimikkeen, alueen, yrityksen koon sekä toimialan perusteella.

    Olennaista oli LinkedInin joustavuus jatkuvan tekemisen työkaluna: kunkin kampanjan tilanne oli koko ajan näkyvillä, ja pystyttiin reagoimaan nopeasti, tarvittaessa heti. 

    ”Fonectan LinkedIn-kokonaisuus on tuonut näkyvyyttä ja liidejä selvästi enemmän kuin perinteiset sähköpostikampanjat. LinkedIn on nyt tärkein markkinointikanavamme.”

    Stuart Reynish, Director, Sales & Marketing

    Fonectalta löytyy LinkedIn-osaamisen lisäksi kattavasti muita digitaalisen markkinoinnin palveluita - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Stone Breakers Finland Oy: Oikeat asiakkaat löytyvät ammattilaisten tekemän Google-kampanjan avulla

    Stone Breakers Finland Oy toimii louhinta-alalla. Yritys koki oikeiden asiakkaiden löytämisen verkosta haasteelliseksi toimialan erikoisuuden vuoksi. Lisäksi yrittäjän kiireiden vuoksi mainonnan tekeminen tuntui haasteelliselta. Yrittäjä toivoi, että markkinointia hoidettaisiin systemaattisesti.

    Google-mainonta tavoittaa potentiaaliset asiakkaat

    Ratkaisuksi valittiin Google-hakusanamainonta, jolla päästiin haluttuun lopputulokseen. Google-hakusanakampanja on tuonut lisää yhteydenottoja yritykselle, ja sen avulla on pystytty tavoittamaan juuri oikeita ihmisiä.

    Nyt yrittäjä saa keskittyä omaan ydinosaamiseensa, kun mainonta on hoidossa Fonectan ammattilaisilla. Yhteistyö Fonectan kanssa on soljunut hyvin, ja asiakaspalvelu on ollut loistavaa.

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Bränn & Bränn: Arkea helpottava, vaivaton ja mukautuva Google-mainonta tuo oikeita kontakteja

    Bränn & Bränn metsästi aiemmin asiakkaita itse, mikä oli haastavaa ja aikaa vievää. Yrityksen tavoitteena oli helpottaa asiakashankintaa markkinoinnin avulla. Yritykselle oli tärkeää saada laadukkaita yhteydenottoja ja löytyä hyvin hakukoneesta, kun heidän palveluitaan haetaan.

    Lisää asiakkaita ja näkyvyyttä

    Ratkaisuksi valittiin Google-hakusanamainonta, jolla saavutettiin halutut tavoitteet. Google-hakusanamainonnan käyttäminen helpottaa Bränn & Brännin arkea - mainonta kerää yritykselle kiinnostuneita kontakteja, joiden kanssa päästään neuvottelemaan heille sopivista palveluista. 

    Google-mainonnan avulla yritys on nyt löydettävissä siellä, missä asiakkaatkin ovat. Mainonta on kustannustehokasta sekä nopeuttaa ja helpottaa yrityksen arkea.

    Tilaa Fonectalta digitaalinen markkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä!

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Ajo-opet: Toimivilla kotisivuilla parempaa asiakaspalvelua ja näkyvyyttä verkossa

    Reippaasti kilpaillulla autokoulualalla palveluntarjoajan kotisivujen toimivuus ja asiakaspalvelu verkossa ovat merkittävässä roolissa. Autokoulu Ajo-Opet halusi toteuttaa kokonaisvaltaisen muutoksen kotisivuilleen Fonectan kanssa. Lopputuloksena ovat toimivat ja hyvännäköiset kotisivut, joille asiakkaat löytävät Google-markkinoinnin avulla ja jotka palvelevat asiakkaita valinnoissaan.

    ”Asiakkailta on tullut hyvää palautetta kotisivuista – yksi jopa kertoi valinneensa meidät pelkästään hyvien sivujen takia.”

    Seija Jormanainen, Ajo-Opet

    Tutustu tarkemmin: www.ajo-opet.fi

    Lue lisää Fonectan kotisivut yritykselle avaimet käteen -ratkaisuista.

    Täältä löydät kaikki digimarkkinoinnin palvelut Fonectalta.

    Lue lisää