Asiakkaitamme
Monikanava

  • 12.08.2022
    Haallas Finland Oy: Uusi brändi tunnetuksi monikanavaisella mainonnalla

    Uuden brändin ja työnantajamielikuvan monikanavainen markkinointi on tuonut Haallas Finland Oy:tä menestyksekkäästi tunnetummaksi yritykseksi ja työnantajaksi. Haallas on suomalainen designiin, teknologiaan ja dataan erikoistunut yritys, joka kehittää ja toteuttaa digitaalisia palveluita yksityisille ja julkisille organisaatioille. Alkuvuodesta 2022 Haallas Finland Oy aloitti toiminnan Valamis Group Oy:n tytäryhtiönä. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Joensuussa, muut toimipisteet ovat Oulussa, Lappeenrannassa ja Helsingissä.

    Uusi nimi ja brändi vaativat aina ponnisteluja tunnetuksi tulemisessa ja potentiaalisten asiakkaiden ja ammattitaitoisten työntekijöiden löytämisessä. Haallaksen viestinnästä ja työnantajabrändäyksestä vastaava Anna Kosunen (Communications & Employer Branding Lead) päätti heti Haallaksen tarinan alussa hyödyntää Fonectan asiantuntijoiden apua ja aloitti yhteistyön Fonectan kanssa. 

    LinkedIn-yhteistyöstä monikanavaiseen markkinointiin


    Tammikuussa 2022 Haallas Finland Oy ja Fonecta aloittivat LinkedIn-yhteistyön ja Haallakselle avattiin Fonectan kautta maksuton LinkedIn-mainostili. Anna Kosusen aikaisemman kokemuksen perusteella LinkedInin omaa asiakaspalvelua oli mahdotonta tavoittaa, ja myös laskutusasiat veivät tarkastuksineen ja kuittien etsimisineen paljon aikaa, joten tilin hallinnointi Fonectan kautta toi valtavasti helpotusta ja säästi runsaasti arvokasta aikaa. Maaliskuussa käyttöön otettiin myös monikanavapalvelu, joka sisälsi mainontaa LinkedInissa, Facebookissa, Instagramissa ja Googlessa. Fonectan yhteyshenkilöt ymmärsivät nopeasti Haallaksen brändin, ja sen, mitkä asiat ja kohdeyleisöt toimivat nimenomaan Haallakselle.

    Varsinkin alkuvuosi oli Anna Kosuselle hyvin työntäyteinen uuden brändin julkaisun myötä. Hän oli alkuun hieman skeptinen mainonnan ulkoistamisesta, mutta koska kädet olivat täynnä työtä uuteen brändiin liittyen, päätti hän hetkellisesti laajentaa mainontaan liittyvää yhteistyötä Fonectalle. Tämä oli ehdottoman oikea ratkaisu kiireisessä tilanteessa. Haasteet mainonnan alustojen teknisten ongelmien kanssa oli viimeinen pisara:

    ”Ajattelin ensin, että ehdin tehdä kaiken itse. Epäilin myös, voiko Fonecta olla oikeasti minulle avuksi, kun minun tulee kuitenkin miettiä mm. mainonnan kuvat ja sisällöt kuntoon, mutta kun vastaan tuli vielä odottamattomia teknisiä ongelmia, joihin en ollut resursoinut aikaani esim. Facebook ja Google -mainostilien avaamisen kanssa, päätin ottaa Fonectan apuun ja saimme kaiken nopeasti pyörimään. Ja se oli oikea ratkaisu”, Anna toteaa.

    Anna on saanut Fonectalta myös runsaasti konsultointia, oppeja ja vinkkejä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi. Fonectalta on aina osattu perustella miksi mitäkin on tehty, ja asiantuntijat ovat jakaneet suosituksia myös sen suhteen, mitä kannattaisi tehdä ja kokeilla tulevaisuudessa. Yhteistyötä tehdään yhdessä suunnitellen ja tietoa jakaen ammattilaiselta ammattilaiselle. Anna toteaakin, että tuntuu ihan kuin Fonectan tutuksi tulleet yhteyshenkilöt olisivat osa Haallaksen markkinointitiimiä.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    Fonecta – paljon muutakin kuin hakukone


    Fonectan valikoituminen Haallaksen digimarkkinointikumppaniksi ei ollut itsestäänselvyys. Anna Kosunen pyydettiin mukaan tapaamiseen ja ensimmäinen mielikuva Fonectasta oli numerohakupalvelu.

    ”En ollut kuullut, että Fonecta on LinkedInin virallinen kumppani, enkä tiennyt, että Fonectalla tehdään näin kattavaa digimarkkinointia. Tapaamisessa sain heti luotettavan kuvan Fonectan toiminnasta, asiantuntijuus ja ystävällisyys paistoivat läpi ja tuli hyvä fiilis, että tällaisen tyypin kanssa olisi kiva tehdä töitä. Nyt Fonectan tuleekin vastaan kaikkialla, mutta tuolloin tämä oli minulle ihan uutta”, Anna muistelee.

    Yhteistyön aloittamisen jälkeen Anna Kosunen on huomannut tasaista kasvua mainonnan sitoutumisasteessa. Monikanavainen mainonta on tukenut Haallas Finland Oy:tä liidi- ja työnhakijamäärien kasvattamisessa. Aloittavilta työntekijöiltä kysytään aina, mitä kautta he ovat nähneet ilmoituksen avoimesta työpaikasta. Usein he kertovat nähneensä mainoksen nimenomaan digitaalisissa kanavissa, esimerkiksi LinkedInissa. Tunnettuuden ja työnantajamielikuvan kasvattaminen mainonnan avulla on ollut onnistunutta.

    Raportointi ja yhteydenpito huippuluokkaa


    Fonecta on tehnyt Haallas Finlandin käyttöön oman raportointi-dashboardin, johon Anna Kosunen on erittäin tyytyväinen:

    ”Minulla on käytössä näkymä, josta näen heti yhdestä paikasta, miten monikanavainen mainonta on missäkin kanavassa toiminut. Voin katsoa sieltä todella nopeasti esimerkiksi paljonko olemme kuluttaneet mainontaan toukokuussa, ja mitä olemme saavuttaneet missäkin kanavassa. Dashboard on suurena apuna tulosseurannan lisäksi myös laskujen tarkistuksessa, kun enää ei tarvitse etsiä erikseen kuitteja esim. LinkedInilta tai Facebookilta. Tämäkin on säästänyt aikaani valtavasti.”

    Dashboardin lisäksi Anna ja Fonectan asiantuntijat ovat tavanneet säännöllisesti Teams-puheluissa, jolloin tuloksia on käyty läpi laajemmin. Anna kertookin olevansa erityisen tyytyväinen yhteydenpitoon, koska hän on tavoittanut yhteyshenkilönsä aina, kun on ollut tarve.

    ”Kerran oli tilanne, jossa teknisen ongelman vuoksi käynnissä oleva mainonta piti tauottaa pikaisesti, jotta mainosta klikkaavat henkilöt eivät päädy toimimattomaan kohteeseen. Sain Haallaksen ja Fonectan yhteisen Teams-chatin kautta asiantuntijan kiinni heti ja mainonta oli laitettu tauolle kymmenessä minuutissa! Ongelma saatiin korjattua ja jo tunnin päästä mainonta voitiinkin taas käynnistää. Tavoitettavuus ja reagointiaika olivat todella nopeita”, Anna kiittelee.

    Miten todennäköisesti Haallas Finland Oy suosittelisi Fonectaa digitaalisen markkinoinnin kumppaniksi asteikolla 0–10?


    Näin Anna Kosunen Haallakselta vastasi:
    ”Suosittelen Fonectaa ehdottomasti ja annan täyden kympin. Jos yrityksessä ei vaikka ole resurssia tai osaamista, tai haluaa esimerkiksi helpottaa hetkellisesti omaa työkuormaansa, niin Fonectan kanssa yhteistyökuvio on toiminut kaikilla osa-alueilla. Asiakasta kuunnellaan, ja hän voi vaikuttaa asioihin haluamissaan määrin. Halutessaan voi myös vain luottaa siihen, että homma hoituu. Erityisesti asiakaspalvelu, ammattitaito ja asiakkaan huomioiminen on ollut ihan huippua.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 09.08.2022
    Helkama Velox & BAIKS.fi: Digitaalista mainontaa kahdella tavalla

    Tuloksellinen mainonta, nopeat muutokset ja hyvä yhteistyö ovat Fonectan ja Helkama Velox & BAIKS.fi:n yhteistyön ytimessä. Monikanavainen mainonnan kokonaisuus yhdestä paikasta säästää aikaa ja nopea reagointi kampanjoiden vaatimiin muutoksiin puolestaan tuo juuri niitä oikeita tuloksia. Mistä yhteistyö sai alkunsa ja miten tähän toimivaan malliin päädyttiin?

    Rakastettu suomalainen pyöräbrändi kehitti digimainontaansa


    Helkama on vuonna 1905 perustettu kotimainen perheyritys, jolla on ollut omaa polkupyörätuotantoa vuodesta 1953 lähtien. Helkama Velox Oy valmistaa nykyaikaisia ja korkealaatuisia sähkö- ja polkupyöriä Suomen suurimmassa pyörätehtaassa Hangossa.

    BAIKS.fi puolestaan on vuonna 2020 Helkaman kanssa fuusioitunut kotimainen pyöräverkkokauppa, joka tarjoaa kattavan valikoiman sähkö- ja polkupyöriä laadukkailta valmistajilta.

    Fonecta on tehnyt monikanavaista digitaalista mainontaa BAIKSille jo 2010-luvun puolivälistä lähtien. Helkama Veloxin tuotemarkkinointipäällikkö Kristian Österholm aloitti tehtävässään vuoden 2020 alkupuolella, jolloin fuusioitumisen yhteydessä mainontaa alettiin tehdä Fonectan kautta myös Helkamalle. BAIKSille tehdään taktisempaa myynnillistä ja tavoitteellista mainontaa, Helkaman puolella mainonnalla kasvatetaan tunnettuutta ja vahvistetaan brändiä.

    Brändimainonta kasvattaa Helkaman tunnettuutta


    Helkamalla tehtiin 2010-luvun loppupuolella mittava brändiuudistus. Uudistuksen yhteydessä freesattiin muun muassa logoa ja värimaailmaa sekä alettiin nostaa entistä enemmän esiin yrityksen sähköpyörämallistoa. Jopo on varmasti meille kaikille tuttu pyörä, mutta nyt oli aika tutustuttaa suomalaiset muihinkin Helkaman mallistoihin.

    Helkamalla digitaalinen mainonta oli alkutekijöissään, sitä oli tehty vain vähäisesti vaihtelevien toimijoiden kanssa. Koska Fonecta ja BAIKS olivat tehneet mainontaa yhdessä pitkään ja onnistuneesti, oli luontevaa aloittaa pitkäjänteisempi Helkaman brändimainonta Fonectan kanssa.

    Digimarkkinoinnilla tuloksia


    ”Brändiuudistuksen jälkeen ja koronan mullistettua polkupyörämarkkinat, oli hyvä hetki ottaa digimarkkinointi isommin tapetille myös Helkaman puolella. Fonectan yhteyshenkilöt olivat meille jo tuttuja BAIKS-yhteistyöstä, joten heidän kanssaan oli helppoa lähteä kokeilemaan hyväksi havaittuja keinoja myös Helkaman puolella. Fonectan asiantuntijoille myös meidän ala oli jo tuttu ja he osasivat ehdottaa uusia ratkaisuja, joita kannattaisi tehdä”,
    Kristian kertoo.

    Google hakusanamainonta ja Facebook-mainonta on saatu pyörimään kunnolla, ja perusasiat ovat nyt jatkuvassa brändimainonnassa kunnossa. Myynti tapahtuu pääasiassa jälleenmyyjien toimesta, mainonnan tavoitteena onkin pitää Helkama ihmisten mielessä. Alan sesonkiluonteen vuoksi mainontaan panostetaan keväällä ja kesällä enemmän, mutta näkyvyys ei katkea syksyllä ja talvellakaan. Sivuille tulee säännöllisesti liikennettä ja tunnettuus kasvaa.

    ”Olen ollut tyytyväinen Helkaman brändimainontaan. Voin luottaa yhteyshenkilöideni ammattitaitoon ja olemme samalla aaltopituudella. On todella arvokasta ajansäästöä saada monikanavainen kokonaisuus samasta paikasta. Kaikki, mitä meidän on ollut tarvetta saada digimarkkinointiin, on onnistunut Fonectan kautta hienosti.”, Kristian kiittelee.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    BAIKS.fi – Myynnillistä ja tavoitteellista digimainontaa


    Yhteistyön alussa BAIKSilla oli vielä yli 15 myymälää eri puolilla Suomea, jolloin aktiivisen tarjousmainonnan avulla pyrittiin saamaan ihmisiä myymälöihin. Nykyään BAIKSin myynti on siirtynyt verkkoon, joka on muuttanut myös mainonnan taktiikkaa. Asiakkaat eivät pääse katselemaan ja testaamaan pyöriä myymälässä ennen ostopäätöstä, joten heidät pitää saavuttaa ja vakuuttaa entistä vahvemmin tehokkaiden pitkäaikaisten mainoskampanjoiden avulla, joissa on panostettu erityisesti valkokuviin ja sisältöön.

    Taktinen myyntiä tavoitteleva digimainonta koki BAIKSilla jälleen uuden haasteen korona-pandemian alettua. Ihmiset eivät enää halunneet matkustaa julkisilla ja polkupyörästä tuli entistä halutumpi kulkuväline. Vuonna 2021 polkupyörien menekkiä kasvatti vielä entisestään uusi työsuhdepolkupyöräetu, ja etenkin sähköpyörät myytiin loppuun alta aikayksikön. Tällöin oli jälleen aika muuttaa mainonnan taktiikkaa, koska pitkäaikaisia kampanjoita ei voitu tehdä pyörien saatavuusongelmien vuoksi.

    ”Yhtäkkisen suuren kysynnän vuoksi jouduimme muuttamaan aiemmin tehtyjä pitkäaikaisia myyntiin tähtääviä kampanjasuunnitelmia lennosta, koska emme voineet tietää, miten pitkään meillä on BAIKSin verkkokaupassa myytäviä pyöriä varastossa. Olen erityisen tyytyväinen siihen, miten joustavasti saimme silloin sovittua ja muokattua mainontaa. Fonecta piti kokonaisuuden yllä ja siirsimme budjettia ajankohtiin, jolloin varastotilanne oli taas parempi.”, Kristian muistelee.

    Fonecta on pystynyt mukautumaan tilanteisiin sujuvasti ja juuri tämä joustavuus on Kristianin mielestä yksi parhaista asioista yhteistyössä. Vaikka komponenttien saatavuudessa on edelleen haasteita, on tilanne pyörien saatavuuden suhteen jo parempi.

    Pienet asiat tekevät hyvän ja hienon kokonaisuuden


    Kristian Österholmilla on 1–2 kuukauden välein etätapaaminen Fonectan asiantuntijoiden kanssa. Tapaamisessa käydään läpi sekä Helkaman että BAIKSin raportteja, pohditaan jatkosuunnitelmia ja käydään läpi kokonaisuutta. Säännöllisten tapaamisten lisäksi Fonectalle ja Helkamalle on luotu oma Teams-kanava, jonka kautta Kristian tavoittaa yhteyshenkilönsä tarvittaessa nopeasti.

    ”Fonectan Ilja ja Laura ovat minulle kuin työkavereita. Ei ole tilannetta, ettenkö tavoittaisi heitä tai uskaltaisi kysyä jotain. Minulle kerrotaan asioista hyvin avoimesti ja selkeästi. Tekninen osaaminen mainoskampanjoiden rakentamisessa tai digimainonnan termistö eivät ole vahvinta osaamistani, mutta he saavat minut aina ymmärtämään, mistä on kysymys. Nämä pienet asiat tekevät tästä hyvän ja hienon kokonaisuuden”, kertoo Kristian.

    Tulevaisuuden suunnitelmia


    Helkaman kanssa on aloitettu hiljattain yhteistyö myös Fonecta Kontakti-tuotteen parissa. Sen tavoitteena on mm. tuoda asiakkaille tietoisuutta Helkaman Tammistossa sijaitsevasta brändimyymälästä, joka on ns. showroomin ja vähittäiskaupan yhdistelmä. Myymälä toimii tärkeänä kontaktipisteenä etenkin kuluttaja-asiakkaiden kanssa ja auttaa Helkamaa asiakaskokemuksen kehittämisessä. Myymälässä asiakkaat pääsevät tutustumaan ja ennen kaikkea koeajamaan suurimman osan Helkaman mallistosta, erityisesti sähköpyöristä. Myymälässä voi myös hoitaa esimerkiksi huoltotakuuasioita tai vaikka ostaa Helkaman laatupyöriä. Kontakti-palvelun avulla huolehditaan mm. siitä, että myymälän karttatiedot ovat oikein kaikkialla netissä ja navigaattoreissa.

    Kristian miettii myös, mitä kaikkea muuta Fonecta pystyykään tarjoamaan, mitä Helkamalla ei vielä ole hyödynnetty: ”Tähänastisen kokemukseni perusteella suosittelen Fonectaa vahvasti ja minulla on tunne, että voisin suositella vahvemminkin, kunhan ehdin perehtymään kaikkeen, mitä Fonectalla digimarkkinoinnin parissa tehdään. Kaikkeen mitä tähän mennessä on tehty, olen ollut oikein tyytyväinen.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • SD Worx_Fonecta
    17.05.2022
    SD Worx valitsi kumppanin, jonka avulla hoituu koko digimarkkinoinnin kokonaisuus

    SD Worx on Euroopan johtava palkka- ja henkilöstöpalvelujen tarjoaja, joka osti Pohjoismaissa toimineen Aditron liiketoiminnot huhtikuussa 2021. SD Worxilla työskentelee 5300 henkilöä 18 maassa. Yritys toimii globaalisti, ja asiakkaat koostuvat pienistä toimijoista suuriin kansainvälisiin yrityksiin 150 maassa ympäri maailmaa. Tällä hetkellä SD Worxilla on meneillään brändäystyö Pohjoismaissa tunnettuuden kasvattamiseksi Suomen, Ruotsin ja Norjan markkinoilla.

    Fonectan kattava LinkedIn-osaaminen innoitti tutustumaan muihinkin Fonectan palveluihin


    Fonecta ja SD Worx aloittivat yhteistyön huhtikuussa 2021, kun SD Worxin Suomen markkinoinnista vastaava Marketing & Communications Manager Salla Ollikainen halusi digimarkkinoinnin kumppanin, jonka kautta mm. Google- ja some-mainonta, niiden optimointi ja hakukoneoptimointi hoituisi samasta paikasta. Digitaalista markkinointia oli toki tehty aiemminkin, mutta parin eri kumppanin kanssa, joka teki kokonaisuuden hallitsemisesta aikaa vievää ja haastavaa.

    ”Halusimme kumppanin, joka pystyy tarjoamaan asiantuntevat digimarkkinoinnin palvelut saman katon alta. On paljon helpompaa asioida yhden kumppanin kanssa, koski asia sitten hakukoneoptimointia, Google-, Facebook- tai LinkedIn-mainontaa, kuin olla yhteydessä jokaisesta eri markkinointimuodosta useaan eri kumppaniin ja pitää heidät kaikki ajan tasalla. Fonectan kanssa kokonaisuus toimii oman asiantuntijatiimin kautta ja sisältö on linjassa kaikkialla”, Salla kertoo.

    Salla Ollikainen tutustui Fonectan digitaalisen markkinoinnin tarjoomaan Fonectan järjestämien kattavien LinkedIn-koulutusten ja -uutiskirjeiden mielenkiintoisen sisällön innoittamana. Fonectalla olikin tarjota kaikki SD Worxin kaipaamat digitaaliset palvelut ja isossa talossa olisi myös resursseja auttaa, joten päätös yhteistyökumppanin valitsemisesta oli lopulta helppo.

    Näkyvyyttä ja tunnettuutta monikanavaisesti oikealle kohdeyleisölle


    Digitaaliset monikanavapalvelut Fonectan kautta ovat toimineet hyvin. Etenkin SEO:ssa, eli hakukoneoptimoinnissa, on huomattu ehdoton parannus verrattuna aiempaan. Google-, Facebook- ja LinkedIn-mainonta on myös tavoittanut laadukkaampaa ja relevantimpaa kohdeyleisöä.

    Viime aikoina SD Worx on testannut myös bränditunnettuuden kasvattamista asiantuntijablogien markkinoinnilla: ”On hienoa, että Fonectan asiantuntijat suosittelevat monipuolisia markkinoinnin keinoja ja seuraavat aktiivisesti eri mainosten toimivuutta. Nyt olemme muutaman kuukauden ajan hyödyntäneet markkinoinnissa asiantuntijablogejamme, ja tämä on toiminut todella hyvin. Niiden kautta olemme saaneet tuotua esiin asiantuntijuuttamme ja kasvatettua tunnettuutta”, Salla toteaa.

    Vastavuoroista säännöllistä yhteydenpitoa


    SD Worx ja Fonecta pitävät markkinointipalaverin kerran kuussa. Palaverissa käydään läpi muun muassa some-kanavien ja Googlen näkyvyydet ja tapahtumat edellisen jakson ajalta, ja mietitään yhdessä seuraavia askelia. Yhteydenpito on vastavuoroista myös kuukausittaisten tapaamisten ulkopuolella. Toisinaan Salla on yhteydessä kiireistenkin asioiden tiimoilta, ja tällöinkin kaikki hoituu sujuvasti: ”Joskus mainonnan tarpeita tulee myös ad-hocina, jolloin olen ollut yhteydessä mainonnan yhteyshenkilöömme. Voin laittaa hänelle ihan raakileenkin, josta hän sitten tekee mainostekstit valmiiksi. Kaikki on todella helppoa, nopeaa ja sujuvaa.” Toisinaan sitten taas Fonectalta ollaan yhteydessä ja ehdotetaan esimerkiksi muokkauksia kampanjoihin.

    Fonecta on onnistunut lunastamaan SD Worxin odotukset


    Yhteydenpito ja asiat hoituvat helposti ja sujuvasti, kampanjat tuottavat ja jälki on laadukasta. Markkinointipäällikön aika on SD Worxillakin rajallista, joten on vain järkevää kohdentaa oma aika sellaisiin asioihin, joita ei voi ulkoistaa luotettavalle kumppanille. Ja mikäs siinä, kun voi luottaa siihen, että kaikki toimii! ”Aikaa vievissä digimarkkinoinnin tehtävissä on ihan hyvä käyttää apuna ulkoista kumppania”, Salla suosittelee.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • Harrasteosa panostaa digimainontaan Fonectan kanssa
    07.05.2022
    Harrasteosa: ”Mainontaan pitää panostaa varsinkin sesonkien ulkopuolella”

    Harrasteosa ei pelkää ottaa riskejä tai kokeilla uusia keinoja tavoittaakseen vapaa-ajan laitteiden huoltoa, korjausta tai varaosia tarvitsevia asiakkaita. Jo yrityksen perusfilosofia on erilainen kuin monella muulla. Toiminnan ytimessä ovat nettikaupan sijaan yrityksen kivijalkaliikkeet, joissa asiakkaita odottavat Harrasteosan asiantuntijat. Missiona on ratkaista asiakkaan ongelma hyvän palvelun avulla.

    Lue lisää
  • 25.01.2022
    PKMK Palvelut Oy: Laadukkaat kotisivut yhdistettynä hyvään hakukonelöydettävyyteen tuovat keikkoja

    PKMK Palvelut Oy on ollut Fonectan asiakkaana vuodesta 2019 lähtien. Yrittäjä Mika Vanhanen kertoo, että haastavinta yrittämisessä on se, kun joutuu itse pyörittämään kokonaisuutta laskutuksista asiakashankintaan. Tämän vuoksi hän kokee, että on tärkeää, että on luotettava kumppani, joka voi hoitaa digitaalisen markkinoinnin hänen puolestaan.

    ”Avain yhteistyöhön Fonectan kanssa on yhtenäinen luottamus. Se, mitä alussa on luvattu, on pitänyt paikkansa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!” -Mika Vanhanen, PKMK Palvelut Oy.

    Ammattitaidolla tehdyt kotisivut muutti liiketoiminnan välittömästi

    Selkeät ja toimivat kotisivut esittelevät PKMK Palvelut Oy:n monipuolisia palveluita kattavasti. Näyttävät kuvat tekevät sivuista raikkaan tuntuiset. Heti kotisivujen julkaisun jälkeen asiakkaat aktivoituivat ja saivat yrityksen puhelimet pirisemään ja sähköpostin laulamaan. Tutustu sivuihin: www.pkmkpalvelut.fi

    Paljonko uudet kotisivut maksavat? Testaa laskurimme avulla!

    Helppo yhteydenotto onkin yrittäjä Mika Vanhasen mielestä yksi sivuston hienoimmista ominaisuuksista. Kotisivuille on tuotu myös Fonecta Chat -palvelu, joka on helpottanut yrittäjän arkea huomattavasti. Kun itse on kentällä, eikä pääse vastaamaan puhelimeen, on kätevää, kun chat-henkilö palvelee asiakkaita yrittäjän puolesta. Chatissa käydään asia asiakkaan kanssa läpi, ja yrittäjä saa valmiiksi haastatellun asiakkaan tiedot näppärästi sähköpostiin tai tekstiviestillä, jotta voi olla sitten itse asiakkaaseen yhteydessä. Tämän Mika kokee äärimmäisen helppona.

    Miten Chat toimisi kotisivuillasi? Tutustu Fonecta Chat -palveluun!

    Google-mainonnan avulla yritys löytyy hakukoneesta

    Kotisivulle ohjataan liikennettä Googlesta yritykselle tärkeillä hakusanoilla. Yritys haluaa varmistaa, että se löytyy silloin, kun asiakkailla on tarvetta vaikkapa kattotöille, puunkaadolle tai kiinteistöhuollolle.

    ”Aiemmin asiakkaat eivät löytäneet meitä verkosta, mikä oli tietenkin huono juttu. Sain Fonectalta puhelun, ja päätettiin sitten kokeilla Fonectan palveluita, vaikka aluksi epäilyttikin, onko tästä mitään hyötyä. Olen ollut yllättynyt, miten asiakkaat alkoivat yhtäkkiä löytää yrityksemme ja saimme paljon enemmän keikkaa kuin odotimme”, yrittäjä Mika Vanhanen kertoo.

    Edellä mainittujen palveluiden lisäksi PKMK Palvelut Oy:llä on käytössä Fonecta Kontakti, joka tukee yrityksen löydettävyyttä useissa netin haku-, suosittelu- ja karttapalveluissa. Palvelun avulla on myös helppoa hallinnoida netissä olevia tietoja yhdestä paikasta. Täältä voit tutustua paremmin Fonecta Kontaktiin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 16.04.2021
    JK-Pihapuut Oy: Hakukoneoptimointi toi kärkipaikan hakutuloksissa

    Kun JK-Pihapuut Oy aloitti toimintansa kesällä 2019, kaivattiin uudelle yritykselle näkyvyyttä. Yritystoiminnan alkuvaiheessa tavoitteena oli lisätä tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa, mihin haettiin apua Fonectalta.

    Kahden osakkaan yrityksessä päätoimialana on piha- ja ongelmapuiden kaato, jota tehdään Hämeenlinnan, Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Uudenmaan alueella. Markkinointitoimenpiteet haluttiin kohdistaa juuri tälle alueelle, mikä onnistui erinomaisesti hakukoneoptimoinnin, Fonecta Kontaktin sekä mainonnan avulla. Kevät, kesä ja syksy ovat puunkaadon sesonkiaikaa, jolloin on tärkeää tavoittaa palvelua etsivät potentiaaliset asiakkaat. Lisäksi korona-aika on lisännyt kysyntää, kun kotona olevilla ihmisillä on aikaa laittaa pihaa kuntoon.

    Lisää yhteydenottoja ja tuhansia kävijöitä kotisivuille

    Yrityksen kotisivujen näkyvyyttä haluttiin tehostaa. ”Halusimme päästä kotisivuilla Googlen etusivulle, mikä onnistui optimoinnilla”, yrittäjä Jani Kurvinen kertoo. Kotisivut kiilasivat hakutulosten kärkeen, mikä on lisännyt netin kautta tulevia yhteydenottoja. ”Tällä hetkellä töitä on hyvin ja kyselyjä tulee jatkuvasti”, Jani toteaa tyytyväisenä.

    Miten onnistua hakukoneoptimoinnissa? Tilaa maksuton opas!

    Janin mukaan nykytilanteen kartoitus oli kattava ja saavutettuja tuloksia on käyty tarkasti läpi yhdessä optimoijien kanssa. Optimoinnin ansiosta kotisivuliikenteen määrä on kasvanut, samoin kuin sivustoon yhdistyvien hakutermien määrä. Sen ansiosta sivusto näkyy yhä useammalla yritykselle tärkeällä hakutermillä, mikä taas potentiaalisesti tuo lisää liikennettä ja tilauksia. Vuodessa kotisivuilla kävijöitä on ollut jopa useita tuhansia, mikä on hyvä saavutus paikalliselle yritykselle.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi yrityksellä on käytössä Fonecta Kontakti -palvelu, joka varmistaa yritystietojen ajantasaisuuden eri kanavissa. Kontaktin ansiosta tietoja on myös helppoa päivittää, koska yrityksen tiedot päivittyvät yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? Fonecta Kontakti

    Aluksi yrityksellä oli myös Google- ja bannerimainontaa, jotka tuottivat paljon klikkauksia kotisivuille sekä yhteydenottoja. Mainonnan avulla uutta yritystä tehtiin tutuksi asiakkaille.

    Fonectan myynti saa kiitosta

    Jani on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä myynnissä. Myyjää hän kuvailee asialliseksi ja asiantuntevaksi, joka on pitänyt kiinni myös sovitusta soittoajankohdista. Sopivia palveluratkaisuja on mietitty yhdessä yrittäjän yksilölliset tarpeet huomioiden.

    Fonectan kilpailukykyiset hinnat myös yllättivät. ”Aika edullisesti ollaan saatu, mitä ollaan haluttu”, Jani kertoo. Yksi ison talon eduista onkin se, että hinnat voidaan pitää kilpailukykyisinä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 12.04.2021
    JuurevaPro ponkaisi hakutulosten kärkeen ja sai tilauslistat täyteen

    Kevät ja kesä ovat piharakentamisen sesonkiaikaa. Auringonvalon lisääntyessä on aika kääntää katseet jälleen kohti pihaa ja puutarhaa. JuurevaPro Oy aloittaa piha- ja viherrakentamisen työt heti, kun lumi sulaa ja kaivinkone puree maahan. Sesonkiaika kestää yleensä huhtikuusta marraskuuhun, jolloin töitä painetaan täysillä niin paljon kuin ehditään.

    Vuonna 2017 perustetun yrityksen liikevaihto on kasvanut vuosi vuodelta. ”Joka vuosi on ollut enemmän asiakkaita. Ensimmäistä kertaa kesä on myyty täyteen elokuulle asti jo ennen kuin kausi on edes alkanut”, yrittäjä Katriina Karpiola iloitsee.

    Fonectan palvelut kannattava sijoitus pienyritykselle

    JuurevaPron liiketoiminnan kasvua ovat olleet vauhdittamassa Fonecta Kontakti, verkkosivut ja hakukoneoptimointi. Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi keväällä 2018, jolloin Fonecta Kontakti otettiin käyttöön. Vuoden 2019 alussa aloitettiin hakukoneoptimointi, ja saman vuoden lopussa tehtiin kotisivut.

    Fonectan palveluiden ansiosta yritys on saanut kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta. Hakutulosten kärkipaikka Googlessa on tuonut yritykselle uusia yhteydenottoja ja lisää kauppaa. ”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä”, Katriina kertoo. Nykyään iso osa asiakkaista tulee Google-hakukoneen ja kotisivujen kautta.

    Katriinan mielestä kotisivut näyttävät hyvältä ja ne valmistuivat vaivattomasti. Löydettävyys on ollut huippuluokkaa, sillä yritys löytyy tärkeimmillä hakusanoilla Googlen ykkössivulta. Kun asiakas löytää yrityksen, ammattimaiset kotisivut tekevät vaikutuksen ja vakuuttavat ottamaan yhteyttä.

    Yli 10 vuotta alalla toiminut yrittäjä on ollut tyytyväinen erityisesti Fonectan yhteydenpitoon ja omaan yhteyshenkilöön, joka selittää asiat selkeästi ja rauhallisesti. Vaikka kiireinen yrittäjä ei aina ehdi vastata puhelimeen, palvelu on aina ystävällistä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Kaikki piharakentamisen työt yhdestä paikasta

    JuurevaPro tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua, johon kuuluu koko paketti aina suunnittelusta rakentamiseen asti. Kaikki pihaan ja puutarhaan liittyvät hankinnat ja materiaalit sisältyvät palveluun. Myös maanrakennustyöt ja koneiden kuljetus hoidetaan itse omalla kalustolla. Palvelu on joustavaa ja hinnat kilpailukykyisiä, koska lähes kaikki hoidetaan itse. Tarvittaessa yritys voi hyödyntää myös hyviä yhteistyökumppaneita.

    Toimeksiannot ovat yleensä joko omakotitalojen tai rivitalojen isohkoja pihoja, joita on tehty niin uudisrakennuksiin kuin olemassa oleviin taloihin. Uudistusta kaipaavassa pihassa vanhat rakenteet raivataan aluksi pois, minkä jälkeen tehdään uudet muurit, puurakenteet, kasvillisuusalueet, kiveykset sekä viheralueet istutuksineen.

    Korona-aika toi lisää töitä viherrakentajalle

    Korona-aika on innostanut suomalaisia piha- ja puutarhatöihin. Kesällä 2020 piharakentamisen suosio räjähti niin, että kasvien saatavuus oli välillä heikkoa. Tämän hetken trendinä on näyttävä, oleskeltava ja helppo piha, johon kaivataan apua alan ammattilaiselta. Etenkin etätöissä olevat ihmiset haluavat jotain kaunista pihalleen.

    ”Hyötykasveja halutaan selkeästi enemmän kuin aikaisemmin. Parikymmentä vuotta sitten saatettiin istuttaa yksi omenapuu, mutta nyt istutetaan marjapensaita, asennetaan viljelykauluksia ja rakennetaan kasvimaita”, Katriina kuvailee. Puutarhan ylläpito vaatii kuitenkin jonkin verran tietoa, taitoa ja perehtymistä. Aika näyttää, onko kyseessä pysyvä ilmiö vai ohimenevä trendi.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 22.03.2021
    Joulupata - Pelastusarmeija: Verkkokampanjalla ennätysmäärä euroja hyväntekeväisyyteen

    Pelastusarmeijan perinteinen Joulupata-keräys merkitsee monille joulun alkua. Kyseessä on valtakunnallisesti tunnettu hyväntekeväisyyskeräys, joka kerää vuosittain raha- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille. Katukuvassa nähtävien keräyspisteiden rinnalle on tullut myös verkkokeräys, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Se on nykyään monelle lahjoittajalle mieluinen tapa kertoa tukevansa hyvää asiaa.

    Poikkeusaikana apua on kaivattu erityisen paljon, ja haasteena oli keräyskampanjan tuloksen kasvattaminen verkossa mainonnan avulla. Tavoitteena oli kasvattaa verkkokeräyksen kautta kerättyjen eurojen määrää edellisvuodesta. Samalla haluttiin, että yhä useampi yritys huomaisi kampanjan ja saisi henkilökuntansa osallistumaan keräykseen.

    Mainonnalla ja optimoinnilla noustiin kärkisijoille

    Joulupata-kampanja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä, jossa Fonectan asiantuntijat ja Pelastusarmeijan yhteyshenkilöt työskentelivät yhdessä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Yhdeksi ratkaisuksi valittiin Google-mainonta, jonka avulla haettiin näkyvyyttä ja varmistettiin keräyskampanjan löytyminen hakutuloksista. Google Ads -mainonnalla asiakkaat ohjattiin Joulupata-keräykseen, ja mainokset saatiin näkymään kohdennetusti oikeilla sivustoilla Fonecta Display -mainonnalla.

    Haluatko tietää lisää Google-mainonnasta? Tilaa ilmainen opas!

    Lisäksi panostettiin hakukoneoptimointiin, minkä avulla Pelastusarmeijan Joulupata-keräyssivusto nousi kohderyhmässä oikeilla hakusanoilla hakutulosten etusivulle. Pelastusarmeijalle ja Joulupata-keräykselle tärkeitä hakusanoja saatiin nousemaan orgaanisissa hakutuloksissa. Kampanjasivustolle tuotettiin hakukoneystävällistä sisältöä, mikä nosti sivuston hakutuloksen sijoitusta. Lisäksi sivuston teknistä suoriutumista parannettiin.

    Verkkolahjoittajia saatiin ennätysmäärä

    Joulupata-keräys onnistui erinomaisesti, sillä tulos kasvoi huikeat 25 %. Pelastusarmeija sai rahalahjoituksia yhteensä 1 250 000 euroa, kun tavoitteena oli miljoona euroa.

    ”Vaikka katukeräyskin onnistui yli odotusten, tuli kasvua nimenomaan netistä”, Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson iloitsee. Hänen mielestään kohdistus yrityspäättäjiin oli myös hyvä ratkaisu.

    ”Verkkokampanja generoi liikennettä sivuillemme ja toi arvokasta näkyvyyttä, mikä varmasti poikii yrityskontakteja ja -lahjoituksia tulevaisuudessa. Suurkiitos Fonectalle hyvästä työstä. Samalla välitän Pelastusarmeijan johdon lämpimät kiitokset”, Anne kehuu.

    Joulupata-keräys haastoi Fonectan henkilöstön

    Yhteistyö huipentui Fonectan henkilökunnan osallistumiseen yli 100-vuotiaaseen Joulupata-keräykseen. Fonecta haastoi omat työntekijänsä tekemään lahjoituksia vähävaraisille ensimmäisen kerran jo vuonna 2017. Vuonna 2020 Fonecta keräsi ensi kertaa arvokkaita lahjoituksia myös kotimaisilta yrityksiltä, mikä kertoo yritysten auttamisen halun kasvusta.  

    Lue lisää Joulupata-keräyksestä www.joulupata.fi.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 22.04.2020
    TNT-Putki Oy: Maltti on valttia poikkeustilanteessa

    Jauhiaisten yrittäjäpariskunnan vetämässä TNT-Putki Oy:ssa työt ovat painottuneet viime aikoina entistä enemmän yrityspuolelle. Yrittäjät seuraavat tiiviisti viranomaisten ohjeistuksia, valistavat omia LVI-asentajiaan ja suhtautuvat paniikin sijasta maalaisjärjellä ja maltilla vallitsevaan poikkeustilanteeseen. 

    Isot hankkeet etenevät

    Espoossa sijaitsevasta 112 vuotta vanhasta koulusta tulee kesällä yrityksen uusi toimitila ja sieltä yrittäjä Miili Jauhiainen vastaakin puhelimeen maalipensseli kädessään.

    ”Kuten monet muutkin yritykset, myös me käytämme nyt tilaisuuden hyödyksi ja edistämme jo aiemmin suunniteltua remonttia, kun oma väki on pääasiassa muualla kuin toimitiloissa”, kertoo seitsemän työntekijää työllistävä Jauhiainen. 

    Alkushokin jälkeen yrityksessä koettiin yksi hiljaisempi viikko, mutta sen jälkeen töitä on riittänyt normaaliin tapaan.

    ”Poikkeustilanne ei estä putkia tai vessanpönttöjä hajoamasta, joten meitä tarvitaan edelleen. Osa isoista urakoista etenee tilanteesta huolimatta tai jopa ketterämmin nyt, kun tilat kuten ravintolat, toimistot tai kauppakeskukset ovat lähestulkoon tyhjinä. Osa siirtyy kuitenkin tulevaisuuteen. Myös taloyhtiöiden remontit etenevät pakollisten töiden osalta ja työllistävät arkeamme. Tuntuu, että kuluttajapuolella remontteja on herkemmin lykätty hieman myöhemmäksi”, Jauhiainen sanoo. 

    Asiakkaiden ymmärtäminen ja joustavuus korostuu

    Putkia ei voi korjata etänä tai digitaalisesti vaan asiakkaiden luo mennään paikan päälle kuten ennenkin. Kohde on nähtävä sekä tarjouksentekovaiheessa että varsinaisessa työvaiheessa.

    ”Meidän töitä ei voi oikein etänä tehdä!”, nauraa Jauhiainen ja jatkaa: ”mutta totta kai noudatamme kohteissa varovaisuutta eli emme kättele ketään, huolehdimme hygieniasta, käytämme käsidesiä ja suojaimia sekä huolehdimme turvaväleistä.”

    Asiakkaiden erilaisten tilanteiden ymmärtäminen ja niissä joustaminen on nyt Jauhiaisen mukaan avainasemassa. Yrityksen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen, jotta se palvelee nyt asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. 

    Verkosta löytyminen tärkeää 

    TNT-Putki Oy toimii pääkaupunkiseudulla ja hyvä verkkolöydettävyys omalla markkina-alueella on Jauhiaisen mielestä yhtä tärkeää nyt kuin normaalistikin. Yrityksen verkkolöydettävyyttä on rakennettu systemaattisesti jo pitkään. 

    ”Ihmiset viettävät nyt netissä enemmän aikaa kuin yleensä ja tekevät siellä myös hankintoja, vaikkapa hanoja, aiempaa ahkerammin. Enkä usko, että tämä trendi kääntyy ainakaan laskevaan suuntaan poikkeustilanteen jälkeenkään eli kyllä meidän yrityksen pitää löytyä hyvin verkosta”, Jauhiainen pohtii. 

    Toimivat ja selkeät kotisivut, jotka löytyy hyvin Googlesta on TNT-Putki Oy:n verkkolöydettävyyden kivijalka. Yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät myös kaikista suosituimmista netin kanavista nopeasti, jotta yhteydenotto on asiakkaalle helppoa. Hanakat-ketjuun kuuluminen tuo myös yritykselle näkyvyyttä erilaisten mainoskampanjoiden muodossa.

    Teksti: Katariina Kemppi

    Lue lisää
  • Vaikeista ajoista huolimatta PGF Autokorjaamo luottaa tulevaisuuteen
    03.04.2020
    PGF Autokorjaamo Rovaniemellä on luottavainen tulevaisuuden suhteen

    Kolme työntekijää työllistävässä rovaniemeläisessä autokorjaamossa on pitänyt kiirettä tämän viikon ja myös ensi viikolle varauskalenteri näyttää täydeltä.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    MM-Koneurakointi Oy: Näkyvyys ja löydettävyys moninkertaistuivat, kun kampanjoita kasvatettiin ja kohdennettiin juuri oikeille hakutermeille

    Salaojituksiin erikoistunut MM-Koneurakointi halusi kasvattaa yrityksen näkyvyyttä verkon hakukoneissa. Paremman näkyvyyden toivottiin tuovan myös lisää asiakaskontakteja.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Lisää tilauksia ja verkkosivukävijöitä

    Uudistettujen kotisivujen ja hakukoneoptimoinnin ansiosta MM-Koneurakointi löytyy Googlen hakutuloksista tärkeimmillä hakutermeillä ensimmäisten verkkosivujen joukossa. Hyvä hakukonenäkyvyys on toimialalla poikkeuksellista, ja näkyvyys on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita.

    Markkinoinnin avulla yrityksen verkkosivuilla on 200 kävijää kuukaudessa, ja työjono on kasvanut 1,5 kuukaudella aiemmasta.

    Tutustu tarkemmin: www.mm-koneurakointi.fi

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä!

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Puumalan Mökki- ja metsähuolto: Fonectan palveluilla tehokkaasti uusia asiakkaita

    Puumalan Mökki- ja Metsähuollon näkyvyydessä oli parannettavaa, sillä yritystä oli haasteellista löytää netin eri kanavista. Monet asiakkaat ovat ulkopaikkakuntalaisia, joten yrityksen on tärkeää löytyä verkosta helposti. Ratkaisuksi valittiin Fonecta Kontakti ja Avaimet käteen -kotisivut.

    kotisivuilta tiedot löytyvät helposti

    Yritykselle tehtiin uudet kotisivut, jotka viestivät palvelun laatua ja kattavuutta. Verkkosivuilta löytyy hyvin yrityksen yhteystiedot sekä yrityksen tarjoamat laadukkaat palvelut. Yrittäjä on kotisivujen ilmeeseen ja toimivuuteen erittäin tyytyväinen, ja niille ohjautuu hyvin uusia asiakkaita.

    Fonecta Kontakti paransi näkyvyyttä

    Fonecta Kontaktin avulla Puumalan Mökki- ja Metsähuolto nousee hyvin näkyviin verkon hakutuloksissa, joten paikallisia palveluita etsivät asiakkaat löytävät helposti yrityksen kotisivuille. Fonecta Kontaktin ansiosta yrityksen tiedot löytyvät myös kattavasti yli 20 verkon kanavasta, joista kiinnostuneet asiakkaat etsivät tietoa.

    Tutustu tarkemmin: www.puumalanmokkijametsa.fi

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Siivouspalvelu Kari Toivonen: Hyvä löydettävyys Googlessa ja Fonectan palveluissa tuo uusia asiakkaita

    Siivouspalvelu Kari Toivosen markkinointia ei hoidettu yhtenäisenä kokonaisuutena, minkä seurauksena markkinoinnin tulokset eivät täyttäneet haluttuja tavoitteita. Myös yrityksen kotisivut vaativat uudistamista ja hakukoneista kaivattiin parempaa löydettävyyttä.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Uudet kotisivut ja chat-palvelu toimiva yhdistelmä

    Helsingissä ja lähiseudulla siivouspalveluita yrityksille tarjoava Siivouspalvelu Kari Toivonen on todella tyytyväinen uudistettuihin kotisivuihin. Sivustolta löytyy helposti kaikki yrityksen tarjoamat palvelut, ja chat-palvelun ansiosta asiakkaita palvellaan heti sivustolla. Chatin kautta kerätään talteen tärkeät myyntikontaktit ja tarjouspyynnöt, jotka yritys kotiuttaa siivouskeikoiksi. 

    Yritys löytyy verkosta kattavasti

    Hakukoneoptimointi on nostanut sivuston hyvin näkyviin Googlen luonnollisissa hakutuloksissa, ja hakusanamainonnallakin havitellaan uusia asiakkaita Googlen kautta. Yritys löytyy kattavasti kaikilla palveluilla myös Fonectan kolmesta palvelusta (Finder.fi, Fonecta.fi ja Fonecta Caller). Helsingissä tehtäviin hakuihin yritys on varannut Kärkipaikan eli hakutulosten ykkössijan.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Jyväskylän Laatta Leevi: Chatin avulla kotisivukävijöistä asiakkaita

    Jyväskylän Laatta Leevi on monipuolinen laattakauppa, joka tarjoaa kattavan laattavalikoiman rakentajille ja remontoijille. Ennen chat-palvelun käyttöönottamista kotisivuille saatiin kävijöitä, jotka usein lähtivät sivuilta ottamatta yhteyttä tai pyytämättä tarjousta.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Chatin kautta lisää kyselyjä ja liidejä

    Hakukoneoptimoinnin ja mainonnan kautta kotisivuilla käyvät asiakkaat eivät enää vain vieraile sivuilla, vaan nykyään he myös kyselevät tuotteista chatissa. Chatin avulla Jyväskylän Laatta Leevi voi palvella asiakkaita heti kotisivuilla. Lisäksi yritys on ottanut talteen kuumia liidejä, joista on saatu uusia asiakkaita.

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Novosan: Digitaalisuus osana B2B-myyntiä

    Ekologisista WC-ratkaisuistaan tuttu Novosan halusi tuoda digitaalisuuden kiinteäksi osaksi B2B-bisnestään. Yrityksen tavoitteisiin kuuluivat myös parempi löydettävyys verkosta, asiakkaiden palveleminen sekä myynnin lisääminen chat-palvelun avulla.

    Chat-palvelu toi lisää asiakkaita ja liikevaihtoa

    Novosan otti käyttöön Fonecta Chat -palvelun, joka nappaa kiinnostuneet asiakkaat kiinni ja varmistaa tasaisen konversion verkkosivuilla. Yrityksen verkkolöydettävyyttä parannettiin ja myyntiorganisaation toimintaa tuettiin analytiikalla.

    Markkinointiratkaisujen ansiosta Novosanin verkkosivujen kävijämäärät kasvoivat 40 %.  Yhteistyö Fonectan kanssa on tuonut liikevaihtoon kasvua yhteensä 35 %.

    Tiesitkö että Fonectan tarjoama digimarkkinointi onnistuu kattavasti yrityksen erilaisten tarpeiden mukaan? Löydämme parhaat markkinoinnin kanavat asiakkaillesi - ota yhteyttä!

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Vallilan takomo: Verkko viritti kasvu-uralle

    Vallilan Takomo on autonjousia valmistava, maahantuova ja asentava yritys, jonka haasteena oli kehittää liiketoimintaansa kestävästi digitaalisen markkinoinnin avulla.

    Ratkaisuiksi valittiin digitaalisen markkinoinnin työkalupakin käyttöönotto, verkkokaupan lanseeraus
    sekä myyvän kampanjakokonaisuuden rakentaminen.

    Liikevaihto ja tilausmäärät kasvoivat

    Käyttöön otettu monipuolinen digimarkkinoinnin työkaluvalikoima mahdollisti tehokkaasti Vallilan Takomon liikevaihdon kasvun. Yrityksen tavaratilausten määrä kasvoi yhteensä 35 %, ja kevään kampanja toi 3 500 euron arvosta tarjouspyyntöjä. Yrityksen liikevaihto kasvoi 8 %.

    "Meillä on nyt tilauskantaa loppu- ja alkuvuodeksi niin, etten muista milloin viimeksi olisi tilanne ollut näin hyvä."

    Teemu Punkka, toimitusjohtaja

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää