Asiakkaitamme
Hakukoneoptimointi

  • Reecon Oy
    25.11.2021
    ”Pitkän tähtäimen suunnittelu markkinointiratkaisuissa on tärkeää jalansijan saamiseksi kilpaillulla alalla.”

    Näin toteaa Matti Hautamäki, yksi oululaisen Reecon Oy:n perustajista. Reecon Oy:n henkilöstöllä on vuosikymmenien ammattitaito kattoremonteista, sadevesijärjestelmistä ja kattoturvatuotteista, vaikka itse yritys onkin vielä varsin uusi. Kokemuksen tuoma oppi on ammattimaisuuden lisäksi yksi Reecon Oy:n valttikorteista, kokonaisvaltainen palvelukokemus on heillä hallussa.

    Yritystä ei löydetä, jollei markkinointi ole kunnossa

    Alkuvuodesta koronan aiheuttamien muutosten jälkeen Reecon Oy:ssä havahduttiin siihen, ettei yritystä tahdo löytyä hakukoneista eikä sen nimi ole ihmisille tuttu. Asiaan tuli saada muutos, jotta asiakkaat päätyisivät valitsemaan juuri nämä ammattilaiset alan monen toimijan joukosta.

    Fonecta oli mainoksista tuttu ja Fonectaa oli suositellut myös yksi Reecon Oy:n yhteistyökumppaneista, joten Matti Hautamäki ottikin Fonectaan itse yhteyttä. Helmikuussa 2021 päästiin aloittamaan Google-mainonta. Ennen kesää aloitettiin optimointitoimenpiteet, Facebook-mainonta otettiin haltuun syyskuussa. Viimeisin lisäys kokonaisuuteen on kotisivuilla oleva chat-palvelu.

    Maksuttomat testit ja oppaat

    Testaa maksutta, kuinka yrityksesi tiedot löytyvät netistä! Miten yrityksesi sivut vastaavat hakukoneiden vaatimuksia? Testaa maksutta! Tilaa kattavat maksuttomat oppaat digimarkkinointiin täältä!

    Pitkäjänteisyys on kaiken perusta, mutta tuloksia näkyy lyhyessäkin ajassa

    Matti Hautamäki on ollut alusta asti tietoinen siitä, että markkinoinnissa tulee osata katsoa tulevaisuuteen, jotta saadaan tuloksia aikaiseksi. Fonectan toteuttamat ratkaisut tukevat Matin ajatusta.

    Tavoitteena on, että ensi keväänä sesonkiajan alkaessa Reecon Oy:n markkinointi on tuottanut tuloksia ja asiakkaat ottavat yhteyttä, kun yritys on näkyvissä useassa eri mediassa pitkäjänteisen taustatyön ansiosta. Lopullinen tavoite on, että markkinointi auttaa tasaamaan asiakasvirtaa koko vuoden ajalle.

    Jo menneen kesän sesonkikuukausina voitiin nähdä viitteitä mainonnan onnistumisesta, kun Reecon Oy nousi hakutuloksissa kärkipaikoille omalla alueellaan useammallakin hakukriteerillä. Tämä on upea muutos, kun lähtötilanne oli se, ettei yritystä tahtonut löytyä hakukoneilla lainkaan. Tulevaisuudessa toiveena on laajentua myös Oulun seudun ulkopuolelle ja jo nyt Reecon Oy tekee tarvittaessa töitä jo kauempanakin.

    ”Kysyntä on kasvanut ja meille on soitettu selkeästi aiempaa enemmän.” -Matti Hautamäki / Reecon Oy.

    Sujuva yhteistyö saa kiitosta

    Matti Hautamäki kiittelee vuolaasti yhteyshenkilöään Fonectalla. ”Pidän hänen tyylistään ja siitä, että neuvottelut on saatu aina sovittua omaan kiireiseen aikatauluuni sopivaksi.”

    On hyvä, että Reecon Oy ja Fonecta ovat löytäneet yhteisen sävelen heti yhteistyön alettua, se tuottaa varmasti tuloksia myös jatkossa.

    Tarvitsetko apua yrityksesi löydettävyyden parantamiseen?

    Google-mainonta Hakukoneoptimointi Facebook-mainonta Chat-palvelu

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 05.05.2021
    Hakukoneoptimointi auttaa yritystä ja asiakkaita kohtaamaan

    Nopean liikkeen vangitseminen kuviin vaatii taitoa. Sen tietää myös valokuvaaja Jari Salopino, joka on erikoistunut tanssin kuvaamiseen. Yli 20 vuotta tanssia harrastanut valokuvaaja on kuvannut lukuisia tanssikilpailuja. Kuvauspalvelu Salopino sai alkunsa vuonna 2015, kun Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta tuttu Helena Ahti-Hallberg ihastui hänen kuviinsa ja palkkasi hänet tanssikisojen kuvaajaksi.

    Ikuistetuksi ovat tulleet niin tanssin SM- kuin MM-kisatkin. Tanssikuvauksen lisäksi Kuvauspalvelu Salopinon palveluihin kuuluvat hääkuvaus, ilmakuvaus, asuntokuvaus, lapsikuvaus, hautajaiskuvaus sekä yrityskuvaus. Haasteena oli se, että yrityksen verkkosivut eivät nousseet Googlessa listan kärkeen palveluita haettaessa. Tavoitteena oli parantaa sivuston Google-sijoitusta ja saada lisää näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa.

    Haluatko parantaa sijoitustasi hakutuloksissa ja kasvattaa yhteydenottojen määrää? HAKUKONEOPTIMOINTI

    Yrityksen näkyvyys kuntoon optimoinnilla

    Ratkaisuksi valittiin hakukoneoptimointi, jolla tähdättiin yrityksen löydettävyyden parantamiseen ja sivuston liikennemäärien kasvattamiseen. Optimoinnin avulla edistettiin kotisivujen sijoittumista Googlen luonnollisiin hakutuloksiin palveluihin liittyvillä avainsanoilla.

    Kotisivujen löydettävyys on kehittynyt huimasti optimoinnin myötä. ”Olen enemmän kuin tyytyväinen optimoijien toimintaan. Esimerkiksi hääkuvaus nousi Googlessa ensimmäiselle sivulle, kun aiemmin se löytyi sivulta 20–30. Olen saanut asiakkailta hyvää palautetta siitä, että yritykseni löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta Tampereen seudulla”, Jari kertoo.

    Kärkipaikka hakutuloksissa on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita. Hyvän mielen kuvauspalvelu ja nopea toimitus 1–3 päivän kuluessa ovat yrityksen valtteja, jotka houkuttelevat asiakkaita. ”Vaikka optimointi maksaa, tärkeintä on, että asiakkaat löytävät minut”, toteaa Jari.

    Yhteyshenkilön kanssa juttu luistaa

    Fonectalla jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja joka pitää säännöllisesti yhteyttä. Jari on ollut tyytyväinen oman yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa yhteistyö on jatkunut jo reilun vuoden ajan.

    ”Olemme samalla aaltopituudella ja keskustelumme lähtee usein lapasesta”, Jari nauraa. Hän on myös pitänyt yhteyshenkilönsä tarjoamia kehitysehdotuksia arvokkaina, sillä yrityksen markkinoinnissa uudet ideat ovat aina tervetulleita.

    Tällä hetkellä sivutoimisena työskentelevä valokuvaaja haaveilee päätoimisesta yrittäjyydestä. Korona-aika on siirtänyt suunnitelmaa eteenpäin, mutta tulevaisuudessa hän haluaisi keskittyä vain valokuvaamiseen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 16.04.2021
    Hakukoneoptimointi toi kärkipaikan hakutuloksissa

    Kun JK-Pihapuut Oy aloitti toimintansa kesällä 2019, kaivattiin uudelle yritykselle näkyvyyttä. Yritystoiminnan alkuvaiheessa tavoitteena oli lisätä tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa, mihin haettiin apua Fonectalta.

    Kahden osakkaan yrityksessä päätoimialana on piha- ja ongelmapuiden kaato, jota tehdään Hämeenlinnan, Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Uudenmaan alueella. Markkinointitoimenpiteet haluttiin kohdistaa juuri tälle alueelle, mikä onnistui erinomaisesti hakukoneoptimoinnin, Fonecta Kontaktin sekä mainonnan avulla. Kevät, kesä ja syksy ovat puunkaadon sesonkiaikaa, jolloin on tärkeää tavoittaa palvelua etsivät potentiaaliset asiakkaat. Lisäksi korona-aika on lisännyt kysyntää, kun kotona olevilla ihmisillä on aikaa laittaa pihaa kuntoon.

    Lisää yhteydenottoja ja tuhansia kävijöitä kotisivuille

    Yrityksen kotisivujen näkyvyyttä haluttiin tehostaa. ”Halusimme päästä kotisivuilla Googlen etusivulle, mikä onnistui optimoinnilla”, yrittäjä Jani Kurvinen kertoo. Kotisivut kiilasivat hakutulosten kärkeen, mikä on lisännyt netin kautta tulevia yhteydenottoja. ”Tällä hetkellä töitä on hyvin ja kyselyjä tulee jatkuvasti”, Jani toteaa tyytyväisenä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? Fonecta Kontakti

    Janin mukaan nykytilanteen kartoitus oli kattava ja saavutettuja tuloksia on käyty tarkasti läpi yhdessä optimoijien kanssa. Optimoinnin ansiosta kotisivuliikenteen määrä on kasvanut, samoin kuin sivustoon yhdistyvien hakutermien määrä. Sen ansiosta sivusto näkyy yhä useammalla yritykselle tärkeällä hakutermillä, mikä taas potentiaalisesti tuo lisää liikennettä ja tilauksia. Vuodessa kotisivuilla kävijöitä on ollut jopa useita tuhansia, mikä on hyvä saavutus paikalliselle yritykselle.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi yrityksellä on käytössä Fonecta Kontakti -palvelu, joka varmistaa yritystietojen ajantasaisuuden eri kanavissa. Kontaktin ansiosta tietoja on myös helppoa päivittää, koska yrityksen tiedot päivittyvät yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan.

    Aluksi yrityksellä oli myös Google- ja bannerimainontaa, jotka tuottivat paljon klikkauksia kotisivuille sekä yhteydenottoja. Mainonnan avulla uutta yritystä tehtiin tutuksi asiakkaille.

    Fonectan myynti saa kiitosta

    Jani on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä myynnissä. Myyjää hän kuvailee asialliseksi ja asiantuntevaksi, joka on pitänyt kiinni myös sovitusta soittoajankohdista. Sopivia palveluratkaisuja on mietitty yhdessä yrittäjän yksilölliset tarpeet huomioiden.

    Fonectan kilpailukykyiset hinnat myös yllättivät. ”Aika edullisesti ollaan saatu, mitä ollaan haluttu”, Jani kertoo. Yksi ison talon eduista onkin se, että hinnat voidaan pitää kilpailukykyisinä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 12.04.2021
    JuurevaPro ponkaisi hakutulosten kärkeen ja sai tilauslistat täyteen

    Kevät ja kesä ovat piharakentamisen sesonkiaikaa. Auringonvalon lisääntyessä on aika kääntää katseet jälleen kohti pihaa ja puutarhaa. JuurevaPro Oy aloittaa piha- ja viherrakentamisen työt heti, kun lumi sulaa ja kaivinkone puree maahan. Sesonkiaika kestää yleensä huhtikuusta marraskuuhun, jolloin töitä painetaan täysillä niin paljon kuin ehditään.

    Vuonna 2017 perustetun yrityksen liikevaihto on kasvanut vuosi vuodelta. ”Joka vuosi on ollut enemmän asiakkaita. Ensimmäistä kertaa kesä on myyty täyteen elokuulle asti jo ennen kuin kausi on edes alkanut”, yrittäjä Katriina Karpiola iloitsee.

    Fonectan palvelut kannattava sijoitus pienyritykselle

    JuurevaPron liiketoiminnan kasvua ovat olleet vauhdittamassa Fonecta Kontakti, verkkosivut ja hakukoneoptimointi. Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi keväällä 2018, jolloin Fonecta Kontakti otettiin käyttöön. Vuoden 2019 alussa aloitettiin hakukoneoptimointi, ja saman vuoden lopussa tehtiin kotisivut.

    Fonectan palveluiden ansiosta yritys on saanut kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta. Hakutulosten kärkipaikka Googlessa on tuonut yritykselle uusia yhteydenottoja ja lisää kauppaa. ”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä”, Katriina kertoo. Nykyään iso osa asiakkaista tulee Google-hakukoneen ja kotisivujen kautta.

    Katriinan mielestä kotisivut näyttävät hyvältä ja ne valmistuivat vaivattomasti. Löydettävyys on ollut huippuluokkaa, sillä yritys löytyy tärkeimmillä hakusanoilla Googlen ykkössivulta. Kun asiakas löytää yrityksen, ammattimaiset kotisivut tekevät vaikutuksen ja vakuuttavat ottamaan yhteyttä.

    Yli 10 vuotta alalla toiminut yrittäjä on ollut tyytyväinen erityisesti Fonectan yhteydenpitoon ja omaan yhteyshenkilöön, joka selittää asiat selkeästi ja rauhallisesti. Vaikka kiireinen yrittäjä ei aina ehdi vastata puhelimeen, palvelu on aina ystävällistä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Kaikki piharakentamisen työt yhdestä paikasta

    JuurevaPro tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua, johon kuuluu koko paketti aina suunnittelusta rakentamiseen asti. Kaikki pihaan ja puutarhaan liittyvät hankinnat ja materiaalit sisältyvät palveluun. Myös maanrakennustyöt ja koneiden kuljetus hoidetaan itse omalla kalustolla. Palvelu on joustavaa ja hinnat kilpailukykyisiä, koska lähes kaikki hoidetaan itse. Tarvittaessa yritys voi hyödyntää myös hyviä yhteistyökumppaneita.

    Toimeksiannot ovat yleensä joko omakotitalojen tai rivitalojen isohkoja pihoja, joita on tehty niin uudisrakennuksiin kuin olemassa oleviin taloihin. Uudistusta kaipaavassa pihassa vanhat rakenteet raivataan aluksi pois, minkä jälkeen tehdään uudet muurit, puurakenteet, kasvillisuusalueet, kiveykset sekä viheralueet istutuksineen.

    Korona-aika toi lisää töitä viherrakentajalle

    Korona-aika on innostanut suomalaisia piha- ja puutarhatöihin. Kesällä 2020 piharakentamisen suosio räjähti niin, että kasvien saatavuus oli välillä heikkoa. Tämän hetken trendinä on näyttävä, oleskeltava ja helppo piha, johon kaivataan apua alan ammattilaiselta. Etenkin etätöissä olevat ihmiset haluavat jotain kaunista pihalleen.

    ”Hyötykasveja halutaan selkeästi enemmän kuin aikaisemmin. Parikymmentä vuotta sitten saatettiin istuttaa yksi omenapuu, mutta nyt istutetaan marjapensaita, asennetaan viljelykauluksia ja rakennetaan kasvimaita”, Katriina kuvailee. Puutarhan ylläpito vaatii kuitenkin jonkin verran tietoa, taitoa ja perehtymistä. Aika näyttää, onko kyseessä pysyvä ilmiö vai ohimenevä trendi.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 22.03.2021
    Verkkokampanjalla ennätysmäärä euroja hyväntekeväisyyteen

    Pelastusarmeijan perinteinen Joulupata-keräys merkitsee monille joulun alkua. Kyseessä on valtakunnallisesti tunnettu hyväntekeväisyyskeräys, joka kerää vuosittain raha- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille. Katukuvassa nähtävien keräyspisteiden rinnalle on tullut myös verkkokeräys, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Se on nykyään monelle lahjoittajalle mieluinen tapa kertoa tukevansa hyvää asiaa.

    Poikkeusaikana apua on kaivattu erityisen paljon, ja haasteena oli keräyskampanjan tuloksen kasvattaminen verkossa mainonnan avulla. Tavoitteena oli kasvattaa verkkokeräyksen kautta kerättyjen eurojen määrää edellisvuodesta. Samalla haluttiin, että yhä useampi yritys huomaisi kampanjan ja saisi henkilökuntansa osallistumaan keräykseen.

    Mainonnalla ja optimoinnilla noustiin kärkisijoille

    Joulupata-kampanja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä, jossa Fonectan asiantuntijat ja Pelastusarmeijan yhteyshenkilöt työskentelivät yhdessä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Yhdeksi ratkaisuksi valittiin Google-mainonta, jonka avulla haettiin näkyvyyttä ja varmistettiin keräyskampanjan löytyminen hakutuloksista. Google Ads -mainonnalla asiakkaat ohjattiin Joulupata-keräykseen, ja mainokset saatiin näkymään kohdennetusti oikeilla sivustoilla Fonecta Display -mainonnalla.

    Lisäksi panostettiin hakukoneoptimointiin, minkä avulla Pelastusarmeijan Joulupata-keräyssivusto nousi kohderyhmässä oikeilla hakusanoilla hakutulosten etusivulle. Pelastusarmeijalle ja Joulupata-keräykselle tärkeitä hakusanoja saatiin nousemaan orgaanisissa hakutuloksissa. Kampanjasivustolle tuotettiin hakukoneystävällistä sisältöä, mikä nosti sivuston hakutuloksen sijoitusta. Lisäksi sivuston teknistä suoriutumista parannettiin.

    Verkkolahjoittajia saatiin ennätysmäärä

    Joulupata-keräys onnistui erinomaisesti, sillä tulos kasvoi huikeat 25 %. Pelastusarmeija sai rahalahjoituksia yhteensä 1 250 000 euroa, kun tavoitteena oli miljoona euroa.

    ”Vaikka katukeräyskin onnistui yli odotusten, tuli kasvua nimenomaan netistä”, Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson iloitsee. Hänen mielestään kohdistus yrityspäättäjiin oli myös hyvä ratkaisu.

    ”Verkkokampanja generoi liikennettä sivuillemme ja toi arvokasta näkyvyyttä, mikä varmasti poikii yrityskontakteja ja -lahjoituksia tulevaisuudessa. Suurkiitos Fonectalle hyvästä työstä. Samalla välitän Pelastusarmeijan johdon lämpimät kiitokset”, Anne kehuu.

    Joulupata-keräys haastoi Fonectan henkilöstön

    Yhteistyö huipentui Fonectan henkilökunnan osallistumiseen yli 100-vuotiaaseen Joulupata-keräykseen. Fonecta haastoi omat työntekijänsä tekemään lahjoituksia vähävaraisille ensimmäisen kerran jo vuonna 2017. Vuonna 2020 Fonecta keräsi ensi kertaa arvokkaita lahjoituksia myös kotimaisilta yrityksiltä, mikä kertoo yritysten auttamisen halun kasvusta.  

    Lue lisää Joulupata-keräyksestä www.joulupata.fi.

    Lue lisää
  • 22.04.2020
    Maltti on valttia poikkeustilanteessa

    Jauhiaisten yrittäjäpariskunnan vetämässä TNT-Putki Oy:ssa työt ovat painottuneet viime aikoina entistä enemmän yrityspuolelle. Yrittäjät seuraavat tiiviisti viranomaisten ohjeistuksia, valistavat omia LVI-asentajiaan ja suhtautuvat paniikin sijasta maalaisjärjellä ja maltilla vallitsevaan poikkeustilanteeseen. 

    Isot hankkeet etenevät

    Espoossa sijaitsevasta 112 vuotta vanhasta koulusta tulee kesällä yrityksen uusi toimitila ja sieltä yrittäjä Miili Jauhiainen vastaakin puhelimeen maalipensseli kädessään.

    ”Kuten monet muutkin yritykset, myös me käytämme nyt tilaisuuden hyödyksi ja edistämme jo aiemmin suunniteltua remonttia, kun oma väki on pääasiassa muualla kuin toimitiloissa”, kertoo seitsemän työntekijää työllistävä Jauhiainen. 

    Alkushokin jälkeen yrityksessä koettiin yksi hiljaisempi viikko, mutta sen jälkeen töitä on riittänyt normaaliin tapaan.

    ”Poikkeustilanne ei estä putkia tai vessanpönttöjä hajoamasta, joten meitä tarvitaan edelleen. Osa isoista urakoista etenee tilanteesta huolimatta tai jopa ketterämmin nyt, kun tilat kuten ravintolat, toimistot tai kauppakeskukset ovat lähestulkoon tyhjinä. Osa siirtyy kuitenkin tulevaisuuteen. Myös taloyhtiöiden remontit etenevät pakollisten töiden osalta ja työllistävät arkeamme. Tuntuu, että kuluttajapuolella remontteja on herkemmin lykätty hieman myöhemmäksi”, Jauhiainen sanoo. 

    Asiakkaiden ymmärtäminen ja joustavuus korostuu

    Putkia ei voi korjata etänä tai digitaalisesti vaan asiakkaiden luo mennään paikan päälle kuten ennenkin. Kohde on nähtävä sekä tarjouksentekovaiheessa että varsinaisessa työvaiheessa.

    ”Meidän töitä ei voi oikein etänä tehdä!”, nauraa Jauhiainen ja jatkaa: ”mutta totta kai noudatamme kohteissa varovaisuutta eli emme kättele ketään, huolehdimme hygieniasta, käytämme käsidesiä ja suojaimia sekä huolehdimme turvaväleistä.”

    Asiakkaiden erilaisten tilanteiden ymmärtäminen ja niissä joustaminen on nyt Jauhiaisen mukaan avainasemassa. Yrityksen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen, jotta se palvelee nyt asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. 

    Verkosta löytyminen tärkeää 

    TNT-Putki Oy toimii pääkaupunkiseudulla ja hyvä verkkolöydettävyys omalla markkina-alueella on Jauhiaisen mielestä yhtä tärkeää nyt kuin normaalistikin. Yrityksen verkkolöydettävyyttä on rakennettu systemaattisesti jo pitkään. 

    ”Ihmiset viettävät nyt netissä enemmän aikaa kuin yleensä ja tekevät siellä myös hankintoja, vaikkapa hanoja, aiempaa ahkerammin. Enkä usko, että tämä trendi kääntyy ainakaan laskevaan suuntaan poikkeustilanteen jälkeenkään eli kyllä meidän yrityksen pitää löytyä hyvin verkosta”, Jauhiainen pohtii. 

    Toimivat ja selkeät kotisivut, jotka löytyy hyvin Googlesta on TNT-Putki Oy:n verkkolöydettävyyden kivijalka. Yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät myös kaikista suosituimmista netin kanavista nopeasti, jotta yhteydenotto on asiakkaalle helppoa. Hanakat-ketjuun kuuluminen tuo myös yritykselle näkyvyyttä erilaisten mainoskampanjoiden muodossa.

    Teksti: Katariina Kemppi

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Näkyvyys ja löydettävyys moninkertaistuivat, kun kampanjoita kasvatettiin ja kohdennettiin juuri oikeille hakutermeille

    Salaojituksiin erikoistunut MM-Koneurakointi halusi kasvattaa yrityksen näkyvyyttä verkon hakukoneissa. Paremman näkyvyyden toivottiin tuovan myös lisää asiakaskontakteja.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Lisää tilauksia ja verkkosivukävijöitä

    Uudistettujen kotisivujen ja hakukoneoptimoinnin ansiosta MM-Koneurakointi löytyy Googlen hakutuloksista tärkeimmillä hakutermeillä ensimmäisten verkkosivujen joukossa. Hyvä hakukonenäkyvyys on toimialalla poikkeuksellista, ja näkyvyys on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita.

    Markkinoinnin avulla yrityksen verkkosivuilla on 200 kävijää kuukaudessa, ja työjono on kasvanut 1,5 kuukaudella aiemmasta.

    Tutustu tarkemmin: www.mm-koneurakointi.fi

    Tilaa Fonectalta digimarkkinointi yrityksesi tarpeen mukaan - ota yhteyttä!

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Multivac: verkkokaupalle roimasti lisämyyntiä ja kaksinkertainen liikenne

    Pakkauskoneita valmistavan Multivac Oy:n hakukonelöydettävyys oli hyvin heikko ennen yhteistyötä Fonectan kanssa. Multivac halusikin parantaa yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä hakukoneissa.

    Hakukoneoptimointi lisäsi verkkonäkyvyyttä

    Ratkaisuksi valittiin hakukoneoptimointi, jonka avulla kehitettiin yrityksen verkkonäkyvyyttä. Hakukoneoptimointi paransi yrityksen verkkosivuja niin, että ne vastaavat Googlen vaatimuksia.

    Yhteistyön tuloksena yrityksen näkyvyys hakukoneissa on parantunut selkeästi: verkkosivuston kävijämäärät ovat nousseet kuukausitasolla parhaimmillaan yli kaksinkertaiseksi eli huikeat 110 %.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Hyvä löydettävyys Googlessa ja Fonectan palveluissa tuo uusia asiakkaita

    Siivouspalvelu Kari Toivosen markkinointia ei hoidettu yhtenäisenä kokonaisuutena, minkä seurauksena markkinoinnin tulokset eivät täyttäneet haluttuja tavoitteita. Myös yrityksen kotisivut vaativat uudistamista ja hakukoneista kaivattiin parempaa löydettävyyttä.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Uudet kotisivut ja chat-palvelu toimiva yhdistelmä

    Helsingissä ja lähiseudulla siivouspalveluita yrityksille tarjoava Siivouspalvelu Kari Toivonen on todella tyytyväinen uudistettuihin kotisivuihin. Sivustolta löytyy helposti kaikki yrityksen tarjoamat palvelut, ja chat-palvelun ansiosta asiakkaita palvellaan heti sivustolla. Chatin kautta kerätään talteen tärkeät myyntikontaktit ja tarjouspyynnöt, jotka yritys kotiuttaa siivouskeikoiksi. 

    Yritys löytyy verkosta kattavasti

    Hakukoneoptimointi on nostanut sivuston hyvin näkyviin Googlen luonnollisissa hakutuloksissa, ja hakusanamainonnallakin havitellaan uusia asiakkaita Googlen kautta. Yritys löytyy kattavasti kaikilla palveluilla myös Fonectan kolmesta palvelusta (Finder.fi, Fonecta.fi ja Fonecta Caller). Helsingissä tehtäviin hakuihin yritys on varannut Kärkipaikan eli hakutulosten ykkössijan.

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Jyväskylän Laatta Leevi: Chatin avulla kotisivukävijöistä asiakkaita

    Jyväskylän Laatta Leevi on monipuolinen laattakauppa, joka tarjoaa kattavan laattavalikoiman rakentajille ja remontoijille. Ennen chat-palvelun käyttöönottamista kotisivuille saatiin kävijöitä, jotka usein lähtivät sivuilta ottamatta yhteyttä tai pyytämättä tarjousta.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Chatin kautta lisää kyselyjä ja liidejä

    Hakukoneoptimoinnin ja mainonnan kautta kotisivuilla käyvät asiakkaat eivät enää vain vieraile sivuilla, vaan nykyään he myös kyselevät tuotteista chatissa. Chatin avulla Jyväskylän Laatta Leevi voi palvella asiakkaita heti kotisivuilla. Lisäksi yritys on ottanut talteen kuumia liidejä, joista on saatu uusia asiakkaita.

    Täältä löydät kaikki Fonectan digimarkkinoinnin palvelut.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Reteko Oy: 450 % lisää kävijöitä sivustolle

    Reteko Oy on romumetallin kierrätykseen erikoistunut yritys, jolla on 6 toimipistettä ympäri Suomea. Hakukoneoptimoinnin panostuksista huolimatta Reteko ei aiemmin noussut tarpeeksi näkyväksi verkon luonnollisissa hakutuloksissa. Näin ollen yritys tavoitteli parempaa verkkonäkyvyyttä hakukoneissa silloin, kun heidän toimialaan kohdistuvia hakuja tehdään.

    Fonectan tarjoamat ratkaisut

    Lisää verkkosivukävijöitä ja myyntiä

    Yhdessä Fonectan kanssa alettiin muokata optimointipakettia paremmaksi, minkä myötä näkyvyys luonnollisissa hakutuloksissa nousi yli 7-kertaiseksi aiempaan verrattuna. Nousu verkon luonnollisissa hakutuloksissa johti vahvaan kasvuun: sivustolle saatiin 450 % lisää kävijöitä ja myynti noussut.

    Hakukoneoptimointi toimii nyt erinomaisesti, ja suhteessa mainontaan saadaan pienemmillä panostuksilla vähintään yhtä hyviä tuloksia. Yritys on erittäin tyytyväinen ja iloisesti yllättynyt siitä, miten paljon hakukonetuloksiin on mahdollista vaikuttaa. Verkkosivukävijöitä on nyt 450 % enemmän kuin ennen. 

    Fonecta Chat palvelee asiakkaita

    Kävijämäärän vahvan kasvun myötä on otettu käyttöön myös Fonecta Chat. Sen avulla verkkosivustolle tulijoita palvellaan nopeasti juuri silloin, kuin he haluavat. 

    ”Fonectan kanssa on yhteistyö sujunut hyvin. Se on iso alan toimija, johon on oltu tyytyväisiä ja varmasti ollaan tyytyväisiä jatkossakin.”

    Kalle Jokinen, yksikön päällikkö

    Lue lisää Fonectan kattavasta digimarkkinoinnin tarjoamasta.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Turun Eines Oy: Uusille tuotteille tunnettuutta Facebook-mainonnalla kustannustehokkaasti

    Turun Eines Oy päätti lähestyä lihapiirakoiden ystäviä Facebookissa. Facebook sopii erittäin hyvin uusien tuotteiden mainostamiseen, koska siellä tavoitetaan suuria kohderyhmiä kustannustehokkaasti.

    Facebookiin luotiin kuvakaruselli, jossa näkyy annoskuvia perinteisistä lihapiirakoista ja uusista tuotteista. Mainos kohdistettiin muun muassa pikaruuasta kiinnostuneille miehille. 

    Facebook-mainonta herätti kohderyhmän kiinnostuksen

    Mainosteksteissä korostettiin monipuolista valikoimaa sekä uusia gluteenittomia ja vegaanisia tuotteita. Mainosteksteissä pyrittiin myös herättelemään ruokahalua, jotta ne toimisivat optimaalisesti annoskuvien kanssa. Tuotteen lisäksi kuvissa oli lisukkeita ja katettu pöytä. Näin kuvat eivät olleet sidottuja vain yksittäisen tuotteen mainostamiseen, vaan lisäksi pystyttiin muistuttamaan erikoisruokavalioista. Kaikki tuotekuvat ovat keränneet suurin piirtein yhtä paljon klikkejä, eli jokainen tuotekuva on herättänyt kohderyhmän kiinnostuksen.

    Mainonta on toiminut erityisen hyvin keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten kohderyhmässä. Mainonta on kerännyt Facebookissa runsaasti reaktioita ja kommentteja, joihin Turun Eines Oy on vastaillut aktiivisesti. Näin on parannettu myös brändin luotettavuutta. Reaktiot ovat edistäneet osaltaan mainosten toimivuutta: mainoksen nähneet ovat olleet kiinnostuneita siitä, mistä tuotteita saa ostettua ja kyselleet niitä lähikauppoihinsa myyntiin.

    Facebook sopii uusien tuotteiden markkinointiin

    Facebook-mainonta sopii erityisesti uusien tuotteiden markkinointiin, sillä asiakkaat eivät vielä ennen mainosta nähtyään tiedä tarvitsevansa tuotteita. Tunnettuusmainontaan se sopii loistavasti, sillä Facebookissa tavoitetaan kustannustehokkaasti suuria kohderyhmiä. Seuraavaksi Turun Eines Oy aikoo mainostaa vihiksiä vegaaneille ja lihapiirakoiden ohella lihansyöjille. 

    Kampanjan avulla on saatu tehokkaasti levitettyä tietoa sekä uusista että vanhemmista, aiemmin tuntemattomaksi jääneistä tuotteista. Kampanja on tavoittanut viimeisen kolmen kuukauden aikana lähes 100 000 ihmistä ja saanut lähes 300 000 näyttöä.

    Tiesitkö että Fonectan kautta onnistuu digitaalinen markkinointi kattavasti Facebook-mainonnan lisäksi? Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä! 

    Lue lisää