Asiakkaitamme

Hakukone­optimointi

  • 05.05.2021
    Hakukoneoptimointi auttaa yritystä ja asiakkaita kohtaamaan

    Nopean liikkeen vangitseminen kuviin vaatii taitoa. Sen tietää myös valokuvaaja Jari Salopino, joka on erikoistunut tanssin kuvaamiseen. Yli 20 vuotta tanssia harrastanut valokuvaaja on kuvannut lukuisia tanssikilpailuja. Kuvauspalvelu Salopino sai alkunsa vuonna 2015, kun Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta tuttu Helena Ahti-Hallberg ihastui hänen kuviinsa ja palkkasi hänet tanssikisojen kuvaajaksi.

    Ikuistetuksi ovat tulleet niin tanssin SM- kuin MM-kisatkin. Tanssikuvauksen lisäksi Kuvauspalvelu Salopinon palveluihin kuuluvat hääkuvaus, ilmakuvaus, asuntokuvaus, lapsikuvaus, hautajaiskuvaus sekä yrityskuvaus. Haasteena oli se, että yrityksen verkkosivut eivät nousseet Googlessa listan kärkeen palveluita haettaessa. Tavoitteena oli parantaa sivuston Google-sijoitusta ja saada lisää näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa.

    Haluatko parantaa sijoitustasi hakutuloksissa ja kasvattaa yhteydenottojen määrää? HAKUKONEOPTIMOINTI

    Yrityksen näkyvyys kuntoon optimoinnilla

    Ratkaisuksi valittiin hakukoneoptimointi, jolla tähdättiin yrityksen löydettävyyden parantamiseen ja sivuston liikennemäärien kasvattamiseen. Optimoinnin avulla edistettiin kotisivujen sijoittumista Googlen luonnollisiin hakutuloksiin palveluihin liittyvillä avainsanoilla.

    Kotisivujen löydettävyys on kehittynyt huimasti optimoinnin myötä. ”Olen enemmän kuin tyytyväinen optimoijien toimintaan. Esimerkiksi hääkuvaus nousi Googlessa ensimmäiselle sivulle, kun aiemmin se löytyi sivulta 20–30. Olen saanut asiakkailta hyvää palautetta siitä, että yritykseni löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta Tampereen seudulla”, Jari kertoo.

    Kärkipaikka hakutuloksissa on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita. Hyvän mielen kuvauspalvelu ja nopea toimitus 1–3 päivän kuluessa ovat yrityksen valtteja, jotka houkuttelevat asiakkaita. ”Vaikka optimointi maksaa, tärkeintä on, että asiakkaat löytävät minut”, toteaa Jari.

    Yhteyshenkilön kanssa juttu luistaa

    Fonectalla jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja joka pitää säännöllisesti yhteyttä. Jari on ollut tyytyväinen oman yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa yhteistyö on jatkunut jo reilun vuoden ajan.

    ”Olemme samalla aaltopituudella ja keskustelumme lähtee usein lapasesta”, Jari nauraa. Hän on myös pitänyt yhteyshenkilönsä tarjoamia kehitysehdotuksia arvokkaina, sillä yrityksen markkinoinnissa uudet ideat ovat aina tervetulleita.

    Tällä hetkellä sivutoimisena työskentelevä valokuvaaja haaveilee päätoimisesta yrittäjyydestä. Korona-aika on siirtänyt suunnitelmaa eteenpäin, mutta tulevaisuudessa hän haluaisi keskittyä vain valokuvaamiseen.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 16.04.2021
    Hakukoneoptimointi toi kärkipaikan hakutuloksissa

    Kun JK-Pihapuut Oy aloitti toimintansa kesällä 2019, kaivattiin uudelle yritykselle näkyvyyttä. Yritystoiminnan alkuvaiheessa tavoitteena oli lisätä tunnettuutta asiakkaiden keskuudessa, mihin haettiin apua Fonectalta.

    Kahden osakkaan yrityksessä päätoimialana on piha- ja ongelmapuiden kaato, jota tehdään Hämeenlinnan, Kanta-Hämeen, Hyvinkään ja Uudenmaan alueella. Markkinointitoimenpiteet haluttiin kohdistaa juuri tälle alueelle, mikä onnistui erinomaisesti hakukoneoptimoinnin, Fonecta Kontaktin sekä mainonnan avulla. Kevät, kesä ja syksy ovat puunkaadon sesonkiaikaa, jolloin on tärkeää tavoittaa palvelua etsivät potentiaaliset asiakkaat. Lisäksi korona-aika on lisännyt kysyntää, kun kotona olevilla ihmisillä on aikaa laittaa pihaa kuntoon.

    Lisää yhteydenottoja ja tuhansia kävijöitä kotisivuille

    Yrityksen kotisivujen näkyvyyttä haluttiin tehostaa. ”Halusimme päästä kotisivuilla Googlen etusivulle, mikä onnistui optimoinnilla”, yrittäjä Jani Kurvinen kertoo. Kotisivut kiilasivat hakutulosten kärkeen, mikä on lisännyt netin kautta tulevia yhteydenottoja. ”Tällä hetkellä töitä on hyvin ja kyselyjä tulee jatkuvasti”, Jani toteaa tyytyväisenä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? Fonecta Kontakti

    Janin mukaan nykytilanteen kartoitus oli kattava ja saavutettuja tuloksia on käyty tarkasti läpi yhdessä optimoijien kanssa. Optimoinnin ansiosta kotisivuliikenteen määrä on kasvanut, samoin kuin sivustoon yhdistyvien hakutermien määrä. Sen ansiosta sivusto näkyy yhä useammalla yritykselle tärkeällä hakutermillä, mikä taas potentiaalisesti tuo lisää liikennettä ja tilauksia. Vuodessa kotisivuilla kävijöitä on ollut jopa useita tuhansia, mikä on hyvä saavutus paikalliselle yritykselle.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi yrityksellä on käytössä Fonecta Kontakti -palvelu, joka varmistaa yritystietojen ajantasaisuuden eri kanavissa. Kontaktin ansiosta tietoja on myös helppoa päivittää, koska yrityksen tiedot päivittyvät yhdestä paikasta yli 20 netin kanavaan.

    Aluksi yrityksellä oli myös Google- ja bannerimainontaa, jotka tuottivat paljon klikkauksia kotisivuille sekä yhteydenottoja. Mainonnan avulla uutta yritystä tehtiin tutuksi asiakkaille.

    Fonectan myynti saa kiitosta

    Jani on ollut tyytyväinen omaan yhteyshenkilöönsä myynnissä. Myyjää hän kuvailee asialliseksi ja asiantuntevaksi, joka on pitänyt kiinni myös sovitusta soittoajankohdista. Sopivia palveluratkaisuja on mietitty yhdessä yrittäjän yksilölliset tarpeet huomioiden.

    Fonectan kilpailukykyiset hinnat myös yllättivät. ”Aika edullisesti ollaan saatu, mitä ollaan haluttu”, Jani kertoo. Yksi ison talon eduista onkin se, että hinnat voidaan pitää kilpailukykyisinä.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 12.04.2021
    JuurevaPro ponkaisi hakutulosten kärkeen ja sai tilauslistat täyteen

    Kevät ja kesä ovat piharakentamisen sesonkiaikaa. Auringonvalon lisääntyessä on aika kääntää katseet jälleen kohti pihaa ja puutarhaa. JuurevaPro Oy aloittaa piha- ja viherrakentamisen työt heti, kun lumi sulaa ja kaivinkone puree maahan. Sesonkiaika kestää yleensä huhtikuusta marraskuuhun, jolloin töitä painetaan täysillä niin paljon kuin ehditään.

    Vuonna 2017 perustetun yrityksen liikevaihto on kasvanut vuosi vuodelta. ”Joka vuosi on ollut enemmän asiakkaita. Ensimmäistä kertaa kesä on myyty täyteen elokuulle asti jo ennen kuin kausi on edes alkanut”, yrittäjä Katriina Karpiola iloitsee.

    Fonectan palvelut kannattava sijoitus pienyritykselle

    JuurevaPron liiketoiminnan kasvua ovat olleet vauhdittamassa Fonecta Kontakti, kotisivut ja hakukoneoptimointi. Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi keväällä 2018, jolloin Fonecta Kontakti otettiin käyttöön. Vuoden 2019 alussa aloitettiin hakukoneoptimointi, ja saman vuoden lopussa tehtiin kotisivut.

    Fonectan palveluiden ansiosta yritys on saanut kaivattua näkyvyyttä ja tunnettuutta. Hakutulosten kärkipaikka Googlessa on tuonut yritykselle uusia yhteydenottoja ja lisää kauppaa. ”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä”, Katriina kertoo. Nykyään iso osa asiakkaista tulee Google-hakukoneen ja kotisivujen kautta.

    Katriinan mielestä kotisivut näyttävät hyvältä ja ne valmistuivat vaivattomasti. Löydettävyys on ollut huippuluokkaa, sillä yritys löytyy tärkeimmillä hakusanoilla Googlen ykkössivulta. Kun asiakas löytää yrityksen, ammattimaiset kotisivut tekevät vaikutuksen ja vakuuttavat ottamaan yhteyttä.

    Yli 10 vuotta alalla toiminut yrittäjä on ollut tyytyväinen erityisesti Fonectan yhteydenpitoon ja omaan yhteyshenkilöön, joka selittää asiat selkeästi ja rauhallisesti. Vaikka kiireinen yrittäjä ei aina ehdi vastata puhelimeen, palvelu on aina ystävällistä.

    Tarvitsetko apua maineenhallinnan ja verkkolöydettävyyden parantamisessa? FONECTA KONTAKTI

    Kaikki piharakentamisen työt yhdestä paikasta

    JuurevaPro tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua, johon kuuluu koko paketti aina suunnittelusta rakentamiseen asti. Kaikki pihaan ja puutarhaan liittyvät hankinnat ja materiaalit sisältyvät palveluun. Myös maanrakennustyöt ja koneiden kuljetus hoidetaan itse omalla kalustolla. Palvelu on joustavaa ja hinnat kilpailukykyisiä, koska lähes kaikki hoidetaan itse. Tarvittaessa yritys voi hyödyntää myös hyviä yhteistyökumppaneita.

    Toimeksiannot ovat yleensä joko omakotitalojen tai rivitalojen isohkoja pihoja, joita on tehty niin uudisrakennuksiin kuin olemassa oleviin taloihin. Uudistusta kaipaavassa pihassa vanhat rakenteet raivataan aluksi pois, minkä jälkeen tehdään uudet muurit, puurakenteet, kasvillisuusalueet, kiveykset sekä viheralueet istutuksineen.

    Korona-aika toi lisää töitä viherrakentajalle

    Korona-aika on innostanut suomalaisia piha- ja puutarhatöihin. Kesällä 2020 piharakentamisen suosio räjähti niin, että kasvien saatavuus oli välillä heikkoa. Tämän hetken trendinä on näyttävä, oleskeltava ja helppo piha, johon kaivataan apua alan ammattilaiselta. Etenkin etätöissä olevat ihmiset haluavat jotain kaunista pihalleen.

    ”Hyötykasveja halutaan selkeästi enemmän kuin aikaisemmin. Parikymmentä vuotta sitten saatettiin istuttaa yksi omenapuu, mutta nyt istutetaan marjapensaita, asennetaan viljelykauluksia ja rakennetaan kasvimaita”, Katriina kuvailee. Puutarhan ylläpito vaatii kuitenkin jonkin verran tietoa, taitoa ja perehtymistä. Aika näyttää, onko kyseessä pysyvä ilmiö vai ohimenevä trendi.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

    Lue lisää
  • 22.03.2021
    Verkkokampanjalla ennätysmäärä euroja hyväntekeväisyyteen

    Pelastusarmeijan perinteinen Joulupata-keräys merkitsee monille joulun alkua. Kyseessä on valtakunnallisesti tunnettu hyväntekeväisyyskeräys, joka kerää vuosittain raha- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille. Katukuvassa nähtävien keräyspisteiden rinnalle on tullut myös verkkokeräys, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Se on nykyään monelle lahjoittajalle mieluinen tapa kertoa tukevansa hyvää asiaa.

    Poikkeusaikana apua on kaivattu erityisen paljon, ja haasteena oli keräyskampanjan tuloksen kasvattaminen verkossa mainonnan avulla. Tavoitteena oli kasvattaa verkkokeräyksen kautta kerättyjen eurojen määrää edellisvuodesta. Samalla haluttiin, että yhä useampi yritys huomaisi kampanjan ja saisi henkilökuntansa osallistumaan keräykseen.

    Mainonnalla ja optimoinnilla noustiin kärkisijoille

    Joulupata-kampanja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä, jossa Fonectan asiantuntijat ja Pelastusarmeijan yhteyshenkilöt työskentelivät yhdessä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Yhdeksi ratkaisuksi valittiin Google-mainonta, jonka avulla haettiin näkyvyyttä ja varmistettiin keräyskampanjan löytyminen hakutuloksista. Google Ads -mainonnalla asiakkaat ohjattiin Joulupata-keräykseen, ja mainokset saatiin näkymään kohdennetusti oikeilla sivustoilla Fonecta Display -mainonnalla.

    Lisäksi panostettiin hakukoneoptimointiin, minkä avulla Pelastusarmeijan Joulupata-keräyssivusto nousi kohderyhmässä oikeilla hakusanoilla hakutulosten etusivulle. Pelastusarmeijalle ja Joulupata-keräykselle tärkeitä hakusanoja saatiin nousemaan orgaanisissa hakutuloksissa. Kampanjasivustolle tuotettiin hakukoneystävällistä sisältöä, mikä nosti sivuston hakutuloksen sijoitusta. Lisäksi sivuston teknistä suoriutumista parannettiin.

    Verkkolahjoittajia saatiin ennätysmäärä

    Joulupata-keräys onnistui erinomaisesti, sillä tulos kasvoi huikeat 25 %. Pelastusarmeija sai rahalahjoituksia yhteensä 1 250 000 euroa, kun tavoitteena oli miljoona euroa.

    ”Vaikka katukeräyskin onnistui yli odotusten, tuli kasvua nimenomaan netistä”, Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson iloitsee. Hänen mielestään kohdistus yrityspäättäjiin oli myös hyvä ratkaisu.

    ”Verkkokampanja generoi liikennettä sivuillemme ja toi arvokasta näkyvyyttä, mikä varmasti poikii yrityskontakteja ja -lahjoituksia tulevaisuudessa. Suurkiitos Fonectalle hyvästä työstä. Samalla välitän Pelastusarmeijan johdon lämpimät kiitokset”, Anne kehuu.

    Joulupata-keräys haastoi Fonectan henkilöstön

    Yhteistyö huipentui Fonectan henkilökunnan osallistumiseen yli 100-vuotiaaseen Joulupata-keräykseen. Fonecta haastoi omat työntekijänsä tekemään lahjoituksia vähävaraisille ensimmäisen kerran jo vuonna 2017. Vuonna 2020 Fonecta keräsi ensi kertaa arvokkaita lahjoituksia myös kotimaisilta yrityksiltä, mikä kertoo yritysten auttamisen halun kasvusta.  

    Lue lisää Joulupata-keräyksestä www.joulupata.fi.

    Lue lisää
  • 22.04.2020
    Maltti on valttia poikkeustilanteessa

    Jauhiaisten yrittäjäpariskunnan vetämässä TNT-Putki Oy:ssa työt ovat painottuneet viime aikoina entistä enemmän yrityspuolelle. Yrittäjät seuraavat tiiviisti viranomaisten ohjeistuksia, valistavat omia LVI-asentajiaan ja suhtautuvat paniikin sijasta maalaisjärjellä ja maltilla vallitsevaan poikkeustilanteeseen. 

    Isot hankkeet etenevät

    Espoossa sijaitsevasta 112 vuotta vanhasta koulusta tulee kesällä yrityksen uusi toimitila ja sieltä yrittäjä Miili Jauhiainen vastaakin puhelimeen maalipensseli kädessään.

    ”Kuten monet muutkin yritykset, myös me käytämme nyt tilaisuuden hyödyksi ja edistämme jo aiemmin suunniteltua remonttia, kun oma väki on pääasiassa muualla kuin toimitiloissa”, kertoo seitsemän työntekijää työllistävä Jauhiainen. 

    Alkushokin jälkeen yrityksessä koettiin yksi hiljaisempi viikko, mutta sen jälkeen töitä on riittänyt normaaliin tapaan.

    ”Poikkeustilanne ei estä putkia tai vessanpönttöjä hajoamasta, joten meitä tarvitaan edelleen. Osa isoista urakoista etenee tilanteesta huolimatta tai jopa ketterämmin nyt, kun tilat kuten ravintolat, toimistot tai kauppakeskukset ovat lähestulkoon tyhjinä. Osa siirtyy kuitenkin tulevaisuuteen. Myös taloyhtiöiden remontit etenevät pakollisten töiden osalta ja työllistävät arkeamme. Tuntuu, että kuluttajapuolella remontteja on herkemmin lykätty hieman myöhemmäksi”, Jauhiainen sanoo. 

    Asiakkaiden ymmärtäminen ja joustavuus korostuu

    Putkia ei voi korjata etänä tai digitaalisesti vaan asiakkaiden luo mennään paikan päälle kuten ennenkin. Kohde on nähtävä sekä tarjouksentekovaiheessa että varsinaisessa työvaiheessa.

    ”Meidän töitä ei voi oikein etänä tehdä!”, nauraa Jauhiainen ja jatkaa: ”mutta totta kai noudatamme kohteissa varovaisuutta eli emme kättele ketään, huolehdimme hygieniasta, käytämme käsidesiä ja suojaimia sekä huolehdimme turvaväleistä.”

    Asiakkaiden erilaisten tilanteiden ymmärtäminen ja niissä joustaminen on nyt Jauhiaisen mukaan avainasemassa. Yrityksen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen, jotta se palvelee nyt asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. 

    Verkosta löytyminen tärkeää 

    TNT-Putki Oy toimii pääkaupunkiseudulla ja hyvä verkkolöydettävyys omalla markkina-alueella on Jauhiaisen mielestä yhtä tärkeää nyt kuin normaalistikin. Yrityksen verkkolöydettävyyttä on rakennettu systemaattisesti jo pitkään. 

    ”Ihmiset viettävät nyt netissä enemmän aikaa kuin yleensä ja tekevät siellä myös hankintoja, vaikkapa hanoja, aiempaa ahkerammin. Enkä usko, että tämä trendi kääntyy ainakaan laskevaan suuntaan poikkeustilanteen jälkeenkään eli kyllä meidän yrityksen pitää löytyä hyvin verkosta”, Jauhiainen pohtii. 

    Toimivat ja selkeät kotisivut, jotka löytyy hyvin Googlesta on TNT-Putki Oy:n verkkolöydettävyyden kivijalka. Yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät myös kaikista suosituimmista netin kanavista nopeasti, jotta yhteydenotto on asiakkaalle helppoa. Hanakat-ketjuun kuuluminen tuo myös yritykselle näkyvyyttä erilaisten mainoskampanjoiden muodossa.

    Teksti: Katariina Kemppi

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Näkyvyys ja löydettävyys moninkertaistuivat, kun kampanjoita kasvatettiin ja kohdennettiin juuri oikeille hakutermeille

    Haaste

    MM-Koneurakointi halusi kasvattaa yrityksen näkyvyyttä verkon hakukoneissa. Paremman näkyvyyden kautta toivottiin saavutettavan myös lisää asiakaskontakteja.

    Ratkaisu

    Verkkosivut
    Hakukoneoptimointi
    Google-hakusanamainonta

    Tulokset

    Uudistettujen kotisivujen ja hakukoneoptimoinnin avulla MM-Koneurakointi löytyy Googlen hakutuloksissa ensimmäisten verkkosivujen joukossa tärkeimmillä hakutermeillä. Näkyvyys hakukoneissa on toimialalla poikkeuksellinen, ja se on myös tuonut yritykselle uusia asiakkaita.

    Markkinoinnin myötä yrityksen verkkosivuilla on 200 kävijää kuukaudessa ja työjono on kasvanut 1,5 kuukaudella aiemmasta.

    https://www.mm-koneurakointi.fi/

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Multivac: verkkokaupalle roimasti lisämyyntiä ja kaksinkertainen liikenne

    Haaste

    Pakkauskoneita valmistavan Multivac Oy:n hakukonelöydettävyys oli ennen yhteistyötä Fonectan kanssa hyvin heikko. Multivac halusikin parantaa yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä hakukoneissa.

    Ratkaisu

    Hakukoneoptimointi

    Tulokset

    Multivac Oy:n verkkonäkyvyyttä kehitettiin hakukoneoptimoinnin avulla, jolloin yrityksen verkkosivuja paranneltiin vastaamaan paremmin Googlen vaatimuksia. Yhteistyön tuloksena yrityksen näkyvyys hakukoneissa on parantunut selkeästi: verkkosivuston kävijämäärät ovat nousseet kuukausitasolla parhaimmillaan yli kaksinkertaiseksi eli huikeat 110 %.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Hyvä löydettävyys googlessa ja fonectan palveluissa tuo uusia asiakkaita

    Haaste

    Siivouspalvelu Kari Toivosen markkinointia ei oltu hoidettu yhtenäisenä kokonaisuutena, jonka seurauksena markkinoinnilta odotetut tulokset eivät olleet täyttäneet haluttuja tavoitteita. Myös yrityksen kotisivut vaativat uudistamista ja hakukoneista kaivattiin parempaa löydettävyyttä.Ratkaisu

    Fonecta Kontakti + Kärkipaikka

    Avaimet käteen -kotisivut

    Hakukoneoptimointi

    Fonecta Chat -palvelu

    Hakusanamainonta

    Tulokset

    Helsingissä ja lähiseudulla siivouspalveluita yrityksille tarjoava Siivouspalvelu Kari Toivonen on todella tyytyväinen uudistettuihin kotisivuihin. Sivustolta löytyy helposti kaikki yrityksen tarjoamat palvelut ja lisäksi asiakkaat palvellaan sivustolla heti chat-palvelun ansiosta. Chatin kautta kerätään talteen tärkeät myyntikontaktit ja tarjouspyynnöt, jotka yritys kotiuttaa siivouskeikoiksi. 

    Hakukoneoptimointi on nostanut sivuston hyvin löydettäville Googlen luonnollisissa hakutuloksissa ja hakusanamainonnallakin havitellaan uusia asiakkaita Googlen kautta. Yritys löytyy kattavasti kaikilla palveluilla myös Fonectan kolmesta palvelusta (Finder.fi, Fonecta.fi ja Fonecta Caller) ja Helsingissä tehtäviin hakuihin yritys on varannut Kärkipaikan eli hakutulosten ykkössijan.

     

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Jyväskylän Laatta Leevi: Chatin avulla kotisivukävijöistä asiakkaita

    Haaste

    Ennen chat-palvelun käyttöön ottamista kotisivuille saatiin kävijöitä, mutta he usein lähtivät sieltä ottamatta yhteyttä tai pyytämättä tarjousta.

    Ratkaisu

    Fonecta Chat

    Hakukoneoptimointi

    Google-mainonta

    Facebook-mainonta

    Tulokset

    Hakukoneoptimoinnin ja mainonnan kautta kotisivuilla käyvät asiakkaat eivät nyt vain vieraile sivuilla, vaan kyselevät tuotteista chatissa. Chatin kautta Jyväskylän Laatta Leevi on saanut palveltua asiakkaat heti sivuilla. Lisäksi on otettu talteen kuumia liidejä, joista on saatu yritykselle uusia asiakkaita.

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Reteko: 450 % kävijöitä sivustolle

    ”Fonectan kanssa on yhteistyö sujunut hyvin. Se on iso alan toimija, johon ollaan oltu tyytyväisiä ja varmasti ollaan tyytyväisiä jatkossakin”
    - Kalle Jokinen, Yksikön päällikkö

    Romumetallin kierrätykseen erikoistuneella Reteko Oy:llä on 6 toimipistettä ympäri Suomea.

    Haaste

    Hakukoneoptimoinnin panostuksista huolimatta Reteko Oy ei aiemmin noussut tarpeeksi näkyväksi verkon luonnollisissa hakutuloksissa. Näin ollen yritys tavoitteli parempaa verkkonäkyvyyttä hakukoneissa silloin, kun heidän toimialaan kohdistuvia hakuja tehdään.

    Ratkaisu

    Hakukoneoptimointi

    Fonecta Chat

    Tulokset

    Yhdessä Fonectan kanssa alettiin muokata optimointipakettia paremmaksi, ja näkyvyys luonnollisissa hakutuloksissa nousi yli 7-kertaiseksi aiempaan verrattuna. Nousu verkon luonnollisissa hakutuloksissa vahvaan kasvuun; +450 % kävijöitä sivustolle ja myynti noussut.

    Hakukoneoptimointi toimii nyt erinomaisesti, ja suhteessa mainontaan saadaan pienemmillä panostuksilla vähintään yhtä hyviä tuloksia. Yritys on erittäin tyytyväinen ja iloisesti yllättynyt siitä, miten paljon hakukonetuloksiin on mahdollista vaikuttaa. Verkkosivustolle tulee nyt 450 % enemmän kävijöitä kuin ennen. 

    Kävijämäärän vahvan kasvun myötä on otettu käyttöön myös Fonecta Chat, jolla palvellaan verkkosivustolle tulijoita nopeasti juuri silloin kuin he haluavat. 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Turun Eines Oy

    uusille tuotteille tunnettuutta kustannustehokkaalla Facebook-mainonnalla

    Turun Eines päätti lähestyä lihapiirakoiden ystäviä Facebookissa. Siellä tavoitetaan kustannustehokkaasti suuria kohderyhmiä, joten se sopii erittäin hyvin uusien tuotteiden mainostamiseen. Luotiin kuvakaruselli, jossa näkyy annoskuvia perinteisistä lihapiirakoista ja uusista tuotteista. Mainos kohdistettiin mm. pikaruuasta kiinnostuneille miehille. 

    Mainosteksteissä korostettiin monipuolista valikoimaa sekä uusia gluteenittomia ja vegaanisia tuotteita. Mainosteksteissä pyrittiin myös "herättelemään ruokahalua", jotta se toimisi optimaalisesti annoskuvien kanssa. Kuvissa oli tuotteen lisäksi lisukkeita ja katettu pöytä. Näin kuvat eivät olleet sidottuja vain yksittäisen tuotteen mainostamiseen, vaan sen lisäksi pystyttiin muistuttelemaan erikoisruokavalioista. Kaikki tuotekuvat ovat keränneet suurin piirtein yhtä paljon klikkejä, eli jokainen tuotekuva on herättänyt kohderyhmän kiinnostuksen.

    Mainonta on toiminut erityisen hyvin keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten kohderyhmässä.  Se on kerännyt runsaasti reaktioita ja kommentteja Facebookissa, joihin Turun Eines on vastaillut aktiivisesti. Näin on parannettu myös brändin luotettavuutta. Reaktiot ovat parantaneet osaltaan mainosten toimivuutta: mainoksen nähneet ovat olleet kiinnostuneita siitä, mistä tuotteita saa ostettua ja kyselleet osaltaan tuotteita lähikauppoihinsa myyntiin.

    Facebook-mainonta sopii erityisesti uusien tuotteiden markkinointiin, sillä asiakkaat eivät vielä ennen mainosta nähtyään tiedä tarvitsevansa tuotteita. Tunnettuusmainontaan se sopii loistavasti, sillä Facebookissa tavoitetaan kustannustehokkaasti suuria kohderyhmiä. Seuraavaksi Turun eines aikoo mainostaa vihiksiä vegaaneille ja lihapiirakoiden ohella lihansyöjille. 

    Kampanjan avulla on saatu tehokkaasti levitettyä tietoa sekä uusista että vanhemmista, aiemmin tuntemattomaksi jääneistä tuotteista. Kampanja on tavoittanut viimeisen 3 kk aikana lähes 100 000 ihmistä ja saanut lähes 300 000 näyttöä.

    Tiesitkö että Fonectan kautta onnistuu digitaalinen markkinointi kattavasti Facebook-mainonnan lisäksi? Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä! 

    Lue lisää
  • 07.11.2019
    Verhoomo Nupi ja Nappi: Hyvä verkkolöydettävyys porin alueella

    Haaste

    Yritys Verhoomo Nupi ja Nappi oli uusi eikä löytynyt hyvin hakukoneista tai verkosta ylipäätään. Yritys halusi tulla tutuksi Porin alueella, parantaa näkyvyyttään ja tavoittaa asiakkaita myös verkosta.

    Ratkaisu

    Hakukoneoptimointi

    Avaimet käteen -kotisivut

    Fonecta Kontakti

    Tulokset

    Uuden porilaisen verhoilualan yrittäjän haasteena oli asiakkaiden tavoittaminen verkossa. Yritykselle rakennettiin hakukoneoptimoidut kotisivut, jonka avulla parannettiin yrityksen näkyvyyttä hakukoneissa.

    Kotisivuja tukemaan tukemaan otettiin käyttöön Fonecta Kontakti –palvelu, jonka avulla yrityksen yhteystiedot ovat näkyvillä yli 20 verkon kanavassa. Yhteistyö on tuottanut tulosta ja nykyään yritys löytyy helposti hakukoneista asiakkaiden etsiessä verhoomopalveluita Porin alueelta.

    https://www.verhoomonupijanappi.fi/

    Lue lisää