Mitä jäi käteen Digikuntoon-tilaisuudesta Lappeenrannasta ja Lahdesta?

Digikuntoon-kiertue: Lappeenranta ja Lahti

Johanna ja Lilli tässä Fonectan Porin konttorilta MOI. Ootko kuullut jo Digikuntoon-tapahtumista? No, nyt kuulet.

Jos haluat lukea vakavaa tekstiä markkinoinnista, niin stop, tässä blogissa ei sitä ole. Tämän blogin tarkoitus nyt ja jatkossa on kirjoittaa niin meidän kuin yrittäjien fiiliksiä ja oivalluksia järjestämistämme tapahtumista.


Digikuntoon-karavaani vie markkinoinnin ilosanomaa ympäri Suomea

Ensimmäinen Digikuntoon-tapahtuma pidettiin Porissa muutamia vuosia sitten, jonka jälkeen tapahtumia on pidetty eri puolella Suomea, useita kymmeniä  kappaleita akselilla Kotka-Rovaniemi. Me liikumme tämän karavaanin mukana mielellämme, koska meistä on aina hauska tavata yrittäjiä ja omia asiakkaitamme. Jokaisesta tapahtumasta jää taskuun positiivinen mieli ja hyviä kohtaamisia uusien ihmisten kanssa – luonnollisesti tutuksi tulee myös paikallisten ruokaravintoloiden hyvä tarjonta!

Tätä kirjoittaessamme istumme junassa kohti kotia eli Poria osallistuttuamme kahteen Digikuntoon-tilaisuuteen. Tähän asti paluumatka on sujunut varsin hyvin. Mutta voiko menomatkasta sanoa samaa? Ei. Se ei mennyt ihan oppikirjan mukaisesti. Menomatkan kruunasi yksi peruttu junavuoro ja yksi junasta myöhästyminen. Onneksi uljaat prinssikollegat pelastivat meidät Tikkurilasta ja päästiin vihdoin kohtiensimmäistä etappia Lappeenrantaa.

Markkinoinnista voi puhua myös selkeästi

Aamu Lappeenrannassa aukeni sumuseina, mutta onneksi tunnelma Kehruuhuoneella oli virkeä ja pirteä. Upea tila täyttyi nopeasti Lappeenrannan seudun yrittäjistä ja makoisan aamiaisen jälkeen mentiin homman ytimeen. Yrittäjät kuulivat tässä tapahtumassa mm. LinkedInistä, dataohjatusta mainonnasta ja hakukoneoptimoinnin saloista.

Jonna Jääskeläinen Metehe Oy:stä kommentoi tapahtumaa näin: ”Yritys ei pärjää yksin nettimarkkinoinnissa. Keinot ja kanavat oikean markkinoinnin tekemiseen ovat vaikeat ja hankalasti tajuttavat. Kannattaa keskittyä itse omaan osaamiseen ja antaa kumppanin huolehtia markkinoinnista. Tapahtumassa digimarkkinoinnista ja mainonnasta kerrotaan normaalilla selkeällä suomen kielellä.”

Saimme paljon positiivista palautetta siitä että tapahtumassa puhuttiin markkinoinnista tutuilla termeillä. Vaikka joukosta löytyi myös henkilöitä, joille tapahtumassa oli jo entuudestaan tuttua tietoa, kiittivät he kuitenkin muistutuksesta ja siitä että miten ryhtyä toimenpiteisiin.

Kiitos vielä Kehruuhuoneelle! Vahva suositus! Kiitos yhteistyöstä Wirma Lappeenranta sekä Imatran Seudun Kehitysyhtiö!

Lahdessa paikalla yli sata yrittäjää

Seuraavaksi laitoimme kamat kasaan ja suuntasimme kohti Lahtea. Lahdessa meitä odotti ennätysmäärä innostuneita yrittäjiä! Meitä oli paikalla reilusti  yli sata. Huikeeta! Lahdessa Fonectan Digisaarnaaja Otto Hietaharju kertoi raakaa faktaa verkkolöydettävyydestä ja Fonectan Jouni Heikkilä perehdytti yrittäjät asiakkaiden todelliseen ostokäyttäytymiseen.

Meininki Lahden Seurahuoneella oli loistava ja kahviakin riitti jokaiselle osallistujalle. Lahdesta saatiin kiitosta taas helposti ymmärrettävästä esityksestä, sekä yrittäjät saivat oivalluksia oman markkinointinsa parantamiseen.

Lahti rokkasi! Kiitos Seurahuone ja yhteistyökumppanimme LADEC!

Kari Tapion kappaletta hyräillen ’’Juna kulkee taas’’ Forssaan 8.11.2018 Hämeen ammattikorkeakoululle ja siitä jatkamme Riihimäelle 9.11.2018 myös Hämeen ammattikorkeakoululle.

Tule sinäkin, treffataan siellä.
Tervetuloa!



Johanna Kuusisto & Lilli Päivärinta

Kirjoittajat työskentelevät Fonectalla digitaalisen markkinoinnin parissa ja auttavat yrityksiä löytymään verkosta ja kasvattamaan liiketoimintaansa – joka päivä. Johanna ja Lilli puhuvat suomalaisten yrittäjien kanssa markkinoinnista mieluiten porin kielellä epämääräisiä termejä välttäen.


Etsitkö digitaalisen markkinoinnin kumppania? Tutustu Fonectan markkinointipalvelujen tarjontaan.Etsitkö digitaalisen markkinoinnin kumppania? Tutustu Fonectan markkinointipalvelujen tarjontaan.

0