Hakukoneoptimointi auttaa yritystä ja asiakkaita kohtaamaan

Nopean liikkeen vangitseminen kuviin vaatii taitoa. Sen tietää myös valokuvaaja Jari Salopino, joka on erikoistunut tanssin kuvaamiseen. Yli 20 vuotta tanssia harrastanut valokuvaaja on kuvannut lukuisia tanssikilpailuja. Kuvauspalvelu Salopino sai alkunsa vuonna 2015, kun Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta tuttu Helena Ahti-Hallberg ihastui hänen kuviinsa ja palkkasi hänet tanssikisojen kuvaajaksi.

Ikuistetuksi ovat tulleet niin tanssin SM- kuin MM-kisatkin. Tanssikuvauksen lisäksi Kuvauspalvelu Salopinon palveluihin kuuluvat hääkuvaus, ilmakuvaus, asuntokuvaus, lapsikuvaus, hautajaiskuvaus sekä yrityskuvaus. Haasteena oli se, että yrityksen verkkosivut eivät nousseet Googlessa listan kärkeen palveluita haettaessa. Tavoitteena oli parantaa sivuston Google-sijoitusta ja saada lisää näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa.

Haluatko parantaa sijoitustasi hakutuloksissa ja kasvattaa yhteydenottojen määrää? HAKUKONEOPTIMOINTI

Yrityksen näkyvyys kuntoon optimoinnilla

Ratkaisuksi valittiin hakukoneoptimointi, jolla tähdättiin yrityksen löydettävyyden parantamiseen ja sivuston liikennemäärien kasvattamiseen. Optimoinnin avulla edistettiin kotisivujen sijoittumista Googlen luonnollisiin hakutuloksiin palveluihin liittyvillä avainsanoilla.

Kotisivujen löydettävyys on kehittynyt huimasti optimoinnin myötä. ”Olen enemmän kuin tyytyväinen optimoijien toimintaan. Esimerkiksi hääkuvaus nousi Googlessa ensimmäiselle sivulle, kun aiemmin se löytyi sivulta 20–30. Olen saanut asiakkailta hyvää palautetta siitä, että yritykseni löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta Tampereen seudulla”, Jari kertoo.

Kärkipaikka hakutuloksissa on tuonut yritykselle myös uusia asiakkaita. Hyvän mielen kuvauspalvelu ja nopea toimitus 1–3 päivän kuluessa ovat yrityksen valtteja, jotka houkuttelevat asiakkaita. ”Vaikka optimointi maksaa, tärkeintä on, että asiakkaat löytävät minut”, toteaa Jari.

Yhteyshenkilön kanssa juttu luistaa

Fonectalla jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, joka auttaa palveluun liittyvissä asioissa ja joka pitää säännöllisesti yhteyttä. Jari on ollut tyytyväinen oman yhteyshenkilöönsä, jonka kanssa yhteistyö on jatkunut jo reilun vuoden ajan.

”Olemme samalla aaltopituudella ja keskustelumme lähtee usein lapasesta”, Jari nauraa. Hän on myös pitänyt yhteyshenkilönsä tarjoamia kehitysehdotuksia arvokkaina, sillä yrityksen markkinoinnissa uudet ideat ovat aina tervetulleita.

Tällä hetkellä sivutoimisena työskentelevä valokuvaaja haaveilee päätoimisesta yrittäjyydestä. Korona-aika on siirtänyt suunnitelmaa eteenpäin, mutta tulevaisuudessa hän haluaisi keskittyä vain valokuvaamiseen.

Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

0