Linkedin Stories

LinkedIn Stories – sitouta asiakkaasi arkisella sisällöllä

Tuntuuko kynnys julkaista LinkedInissä liian korkealta? LinkedIn Stories on matalan kynnyksen paikka kuvien tai lyhyiden videoiden julkaisuun. Esimerkiksi päivittäisestä työarjesta kertovat julkaisut tavoittavat asiakkaat mutkattomasti LinkedIn Storiesissa. Oletko jo ottanut ominaisuuden käyttöön?

Stories-ominaisuuden käyttö yleistyy vauhdilla

Kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut, sillä ihmiset haluavat uusia tapoja pitää yhteyttä työskennellessään kotona. Myös brändit haluavat tavoittaa asiakkaita helposti lähestyttävällä ja aidolla tavalla. Stories-ominaisuus tarjoaa mahdollisuuden luoda rentoa ja arkista sisältöä ilman, että se vie tilaa asiapainotteiselta sisällöltä.

Käyttäjien aktiivisuus on siirtymässä uutisvirrasta tarinoihin kaikilla alustoilla. Aiemmin muun muassa Snapchatista ja Instagramista tuttu formaatti löytyy nykyään myös LinkedInistä, jossa valittavana on sekä maksuton, orgaaninen LinkedIn Stories että maksullinen Stories Ads.

Mikä on LinkedIn Stories?

LinkedIn Storiesissa voi julkaista valokuvia ja lyhyitä videoita, jotka ovat katsottavissa 24 tunnin ajan. Tarinat luovat uudenlaisia mahdollisuuksia spontaaneihin päivityksiin, jotka katoavat automaattisesti vuorokauden kuluttua. Orgaaninen ja maksuton LinkedIn Stories toimii toistaiseksi vain mobiilissa.

Tarinoiden julkaiseminen on helppoa ja nopeaa, kun sisällöksi kelpaavat autenttiset hetket tarkasti suunniteltujen julkaisujen sijaan. Uutisvirtaan liian kevyeltä tuntuva sisältö löytää paikkansa luontevasti LinkedIn Storiesin puolelta. Tarinat sopivat esimerkiksi tiedon jakamiseen, seuraajien kouluttamiseen, työnantajamielikuvan vahvistamiseen sekä yleisön sitouttamiseen. Esittele esimerkiksi yrityksesi henkilöstöä, juhli onnistumisia tai markkinoi uutta tuotetta. Hyödynnä swipe up -linkkejä konversion kasvattamisessa ja käytä tägäystä ihmisten sitouttamisessa.

Ota maksuton LinkedIn Stories käyttöön

  1. Avaa LinkedInin mobiilisovellus.
  2. Klikkaa joko plusmerkillä varustettua omaa profiilikuvaa tai yrityksen logoa. Yrityksen nimissä julkaiseminen edellyttää yrityssivun admin- tai sisällöntuottajan oikeuksia.
  3. Lisää tarinaan joko valmiiksi olemassa olevaa sisältöä tai kuvaa Storyn kameralla.
  4. Voit lisätä kuviin ja videoihin esimerkiksi tekstejä, tarroja, tägäyksiä ja hashtageja.
  5. Julkaise tarina klikkaamalla Add to Page Story.

Mikä on Stories Ads?

Stories Ads on maksullinenmainospaikka, jonka tunnistaa vasemman yläkulman promoted-merkistä. Mainokset sijoittuvat LinkedInissä niin, että yksi mainos näkyy joka kolmannen orgaanisen julkaisun välissä. Myös maksullinen Stories Ads toimii toistaiseksi vain mobiilissa.

Stories Ads voi sisältää joka kuvia tai videoita, mutta videoiden pituus voi mainoksissa olla hieman pidempi (30 s) kuin orgaanisissa LinkedInin tarinoissa (20 s). Kun LinkedIn Storiesin julkaisu poistuu 24 h jälkeen, maksullinen Stories Ads poistuu vasta mainoskampanjan päätyttyä. Siinä missä orgaanisia tarinoita ei voi kohdentaa, maksulliset mainokset tarjoavat samat mainonnan kohdennusmahdollisuudet kuin muissakin formaateissa.

Orgaaninen vs. maksullinen Stories

Orgaanisen ja maksullisen Stories Adsin ominaisuudet

Ota maksullinen Stories Ads käyttöön

  1. Kirjaudu Campaign Manageriin.
  2. Valitse kampanjan tavoite.
  3. Määrittele kohderyhmä.
  4. Valitse mainosformaatti (single image tai video ad) ja klikkaa LinkedIn Stories.
  5. Valitse Create new ad ja luo mainos.

Yrityksen tarina viihdyttää ja sitouttaa

Aiemmista kanavista tutut tarinat ovat helppo tapa kuluttaa viihdyttävää sisältöä kiireisessä arjessa. Niiden avulla voi näyttää hieman enemmän yrityksestä, sitouttaa seuraajia sekä luoda heihin pitävän suhteen. Yrityksille visuaalinen tarinankerronta tarjoaa mahdollisuuden inhimillisen ja helposti lähestyttävän brändin luomiseen.

0