Miksi yrityksen kannattaa panostaa chat-palveluun kotisivuilla?

Miksi chat kotisivuilla on kannattava panostus?

Lue 4 syytä, miksi sinunkin yrityksesi kotisivuilla pitäisi olla chat-palvelu!

1. Chat tuo lisää laadukkaita liidejä

Oikein toteutettuna chat lisää yrityksen kotisivuilta saatavien liidien määrää ja laatua. Fonectan hoitamista yritysten verkkosivujen chat-keskusteluista keskimäärin 53 % johtaa yhteydenotto- tai tarjouspyyntöön tai muuhun liidiin. 

2. Chat tuo lisää myyntiä

Tuote tai palvelu herättää potentiaalisessa asiakkaassa helposti lisäkysymyksiä. Tällöin tarvitaan myyjää avuksi. Chat-asiakaspalvelijat suosittelevat kävijöille yrityksen tuotteita ja palveluita, mikä johtaa usein paitsi myyntiin, myös lisämyyntiin ja sitä kautta asiakkaan keskiostoksen kasvuun.

3. Chat tekee kävijöistä asiakkaita

Usein yrityksen verkkosivustolla saattaa olla riittävästi liikennettä, mutta ongelma on, etteivät kävijät konvertoi, eli heistä ei tule asiakkaita yritykselle. Chat-palvelun avulla kävijöistä voidaan tehdä asiakkaita. Samalla yrityksesi kotisivujen konversio paranee.

4. Chat tarjoaa reaaliaikaista asiakaspalvelua

Netissä kaupanteko jatkuu silloinkin kun liikkeesi on jo kiinni. Chat mahdollistaa asiakkaiden palvelemisen myös iltaisin ja viikonloppuisin, sen kautta asiakkaat saavat vastauksia heti kun he niitä tarvitsevat . Chatin kautta saat tuotteistasi kiinnostuneen potentiaalisen asiakkaan kiinni, ennen kuin tämä klikkaa pois sivuiltasi ja mahdollisesti edelleen kilpailijan sivuille.

Fonecta Chat -myyntipalvelu hoitaa chatin puolestasi

Fonecta Chat on avaimet käteen -palvelu, joka hoitaa kotisivujesi myynnin ja liidien hankinnan puolestasi. Palvelemme kotisivuillasi silloin, kun asiakkaasi sitä tarvitsevat – myös iltaisin ja viikonloppuisin. 

Ongelmia, joita Fonecta Chat -myyntipalvelu ratkaisee:

  • Kilpailu asiakkaan alalla on kovaa. Chat-myyjän avulla kotisivukävijä ei karkaa kilpailijalle.
  • Yrityksen sivuilla on liikennettä, mutta konversio on heikko. 
  • Yritys ei saa kotisivujensa kautta tarpeeksi tarjouspyyntöjä.
  • Kotisivujen kautta saadut tarjouspyynnöt ja liidit eivät ole laadukkaita.
  • Yrityksen asiakkaat odottavat palvelua myös iltaisin tai viikonloppuisin.
  • Myyntitiimin aika tuhraantuu prospektointiin tai bookkaamiseen tai sen on vaikea saada asiakkaitaan tapaamisiin.
  • Yrityksen asiakkaat eivät automaattisesti halua tai osaa ostaa lisäpalveluita.
0