Ainakin nämä asiat pitää ottaa huomioon, kun suunnittelet virtuaalitapahtumaa

8 kohdan muistilista virtuaalitapahtumien järjestämiseen

Mitä kannattaa ottaa huomioon virtuaalitapahtumia järjestettäessä? Nappaa talteen kahdeksan vinkin muistilista!

1. tapahtuman Agenda ja tavoitteet

  • Mieti miksi haluat tapahtuman järjestää, onko tavoitteena kerätä liidejä vai esimerkiksi brändin tunnettuuden sekä mielipidejohtajuuden kasvattaminen.
  • Laadi houkutteleva agenda, eli lupaus mitä osallistuja voi odottaa tapahtumalta. Ihmisten on helpompi sitouttaa osallistumaan, kun he tietävät mistä jäävät paitsi, jos eivät osallistukaan. Kiireisessä arjessa liian epämääräiset tai suurpiirteiset kutsut jäävät helposti toissijaiseksi eteenkin, kun kyse on virtuaalitapahtumista.
  • Hyvä tapa on myös kertoa lyhyt esittely puhujista sekä jakaa linkki hänen/heidän LinkedIn-profiiliin ennakkoon kutsutuille.

2. Kutsu- ja osallistusmisprosessi selkeäksi

  • Tee osallistuminen ja ilmoittautuminen kutsutuille mahdollisimman mutkattomaksi. Turhat kirjautumiset tai erillisen ohjelman lataaminen, jolla webinaari katsotaan, luo kynnyksen osallistua tapahtumaan.
  • LinkedInin Event-ominaisuudella voit luoda yksityisen ”invitation only” -tapahtuman tai yleisen tapahtuman, joka on kaikille avoin. Voit luoda Eventin nykyään myös suoraan yrityksenä.

3. Mainosta tapahtumaa

  • Mikäli tapahtuma on kaikille avoin, varmista mainonnan avulla, että osallistujat ovat niitä sinulle tärkeitä ja oikeita henkilöitä. Tapahtuman mainontaa LinkedInissä voi kohdentaa mm. toimialan, yrityskoon, tittelin tai osaamisalueiden mukaan tai voit käyttää myös omia asiakas- tai yrityslistoja kohdennuksena.
  • Itse tapahtuman aikana, muista mainostaa osallistujille myös tulevia tapahtumia!

Näin järjestät tapahtuman LinkedInissä. Tilaa maksuton opas!

4. Muista #hashtag!

  • Päätä tapahtuman hashtag tai tagit jo ennakkoon ja muistuta osallistuja niiden käytöstä tapahtumassa, kutsussa ja jälkikäteen, jotta mahdollista keskustelua ja postauksia tapahtumasta on helppo seurata jälkikäteen. Käytä hashtagia myös tapahtuman mainonnassa ja jos mahdollista, valitse tagi, jota käytät aina jatkossakin.

5. Hyödynnä tapahtuman sisältöä myös muussa viestinnässä

  • Kirjoita webinaarin sisällöstä blogikirjoitus tai palastele sen sisältö osiin ja hyödynnä lyhyempinä nostoina LinkedIn-postauksissa.

6. Kysy palautetta ja kuuntele yleisön toiveita 

  • Tapahtuman jälkeen, pyydä osallistujilta palautetta mahdollisimman mutkattomasti esimerkiksi Webropolin tai Survey Monkeyn -tapaisten kyselytyökalujen avulla ja hyödynnä tuloksia tulevissa tapahtumissa.
  • Me Fonectalla esimerkiksi olemme kysyneet LinkedIn-koulutuksissa osallistujilta, mitkä asiat tuottavat eniten haasteita LinkedIn-mainonnassa tai mitkä aiheet kiinnostaisivat jatkossa.

7. Ole säännöllinen

  • Opeta kohderyhmäsi siihen, että vastaavia koulutuksia on aina esimerkiksi kerran kuussa samaan aikaan, jotta yleisö jää aina odottamaan myös seuraavaa tapahtumaasi.

8. Hyödynnä LinkedIn Eventin yleisö uudelleenmarkkinoinnissa

  • Voit luoda osallistujista retargeting-yleisön tai look-a-like -yleisön. 
  • Mainosta esimerkiksi palveluitasi, varaa tapaamisia myynnille tai mainosta tulevia tapahtumia.

Emmi Mikkola

 

Kaipaatko vinkkejä käytännön järjestelyihin, kuten valaistukseen tai kuvaamiseen? Ota vinkit talteen!



0