Sisältö löytyy sisältä: Näin LinkedIn-sisältömarkkinointi onnistuu

Aloitellaanko yrityksessäsi LinkedIn-sisältömarkkinointia? Mietitkö, mistä sitä kaivattua sisältöä voisi oikein saada? Listasimme helpot vinkit sisällöntuotantoon LinkedIssä.

Me väitämme, että yritykselläsi on kaikki jaettavaksi tarvittava sisältö olemassa. Voithan näkökulmaa terästämällä muuntaa virallisen viestinnän ja arkisen tiedon monipuoliseksi sisältömarkkinoinniksi. Tässä muutama vinkki siitä, miten jo tehtyä työtä voi hyödyntää sisältömarkkinoinnissa.

Rakenna tunnettuutta ja aloita vuorovaikutus kohderyhmäsi kanssa.

Voisit esimerkiksi muokata:

  • Tiedotteet sponsoroiduiksi julkaisuiksi
  • Johdon haastattelut vaikuttajaviestinnäksi
  • Henkilöstön osaamisen ja näkemykset blogeiksi
  • Vuosikertomuksen alan trendiksi
  • Arkisen työn ohjeiksi ja vinkeiksi
  • Onnistuneet projektit case-esimerkeiksi
  • Alatuntemuksen arvioksi tai suositteluiksi
  • Tutkimukset ja raportit infograafeiksi
  • Henkilöstön ammattitaidon webinaareiksi ja neuvoiksi

Seuraavaksi tee suunnitelma, miten ohjaat kohderyhmääsi harkinnasta kohti ostoa.

Voit esimerkiksi muuntaa:

  • Tarjooman ja tuotekehitystyön esittelyiksi
  • Tyytyväiset asiakkaat suositteluiksi
  • Parhaat asiakkuudet referensseiksi
  • Myyntipuheet mainoksiksi
  • Asiakkaiden hyödyn ja arvolupauksen suoraviestiksi

Kun pääset alkuun, sisältöä pursuaa yllättäen ovista ja ikkunoista. Pidä kuitenkin sisältöä laatiessasi niin yksittäisen julkaisun kuin koko työn tavoite mielessä. Sisältömarkkinoinnin tavoite on aina sama: herättää kiinnostusta yritykseen ja lisätä myyntiä. Tavoite tuntuu tietysti selvältä, mutta yllättävän usein se saattaa unohtua, kun vauhdilla tehdään.

Mieti myös, mikä on kunkin yksittäisen julkaisun tavoite. Halutaanko ohjata asiakkaita yrityssivulle, herättää keskustelua, saada klikkejä tai katsontakertoja vai vaikkapa jakoja? Älä kerää seuraajia vain keräämisen takia, vaan panosta oikeasti kiinnostuneisiin, jotka ovat  potentiaalisia asiakkaitasi, ja joille voit tehokkaasti myös suunnata viestisi ja saada siitä tuloksia.

Sisältömarkkinointi LinkedInissä on helppoa, mutta se vaatii toki työtä ja suunnitelmallisuutta. Oppaamme ’LinkedIn-markkinointi käyntiin’ antaa lisäneuvoja ja avaa myös mittaamisen periaatteita.

Lue lisää LinkedIn-markkinoinnista. Tutustu maksuttomiin oppaisiin!

Hyvä sisältö itsessään ei vielä riitä, vaan sen tueksi on syytä ottaa käyttöön myös tehokas LinkedIn-mainonta. Suomen ainoana virallisena LinkedIn Marketing Solutions -partnerina Fonecta tarjoaa sellaisia etuja mainostajalle, joita muut eivät voi tarjoa.

0