Fonecta Caller

Fonecta Caller näyttää kuka soitti – ja paljon muuta

Jo yli miljoonaan älypuhelimeen ladattu Fonecta Caller on yksi Suomen suosituimmista hyötysovelluksista. Sen käyttö on ilmaista kun kyseessä on numerohaku, henkilöhaku, osoitehaku, yrityshaku ja palveluhaku. Fonecta Callerin ansiosta suomalaiset yhteystiedot yrityksistä ja yksityishenkilöistä kulkevat aina mukanasi – se on kuin numeropalvelu tai puhelinluettelo taskussasi. Kun tuntematon numero soittaa, katso Fonecta Callerista kenen numero on kyseessä. Android-puhelimilla jopa näet soittajan tiedot etukäteen, ennen kuin vastaat puheluun.

Fonecta Calleriin on tuotu yhteystietojen hakemiseen ja hallintaan käteviä ominaisuuksia. Tallenna-ominaisuuden avulla haet yhteystiedot ja tallennat ne kätevästi puhelimeesi yhdellä napin painalluksella. Puhelinmuistion päivitysominaisuudella tuot ajantasaiset osoitetiedot kaikkiin puhelimeesi tallennettuihin yhteystietoihin – niin ikään yhdellä napinpainalluksella.

Lataa Fonecta Caller puhelimeesi sovelluskaupasta. Rekisteröitymismaksun (0,25 € kertamaksu) jälkeen sovelluksen käyttö on maksutonta.

 

Osoitetietojen haku

Jos haluat vain etsiä nopeasti osoitetietoja, onnistuu se myös selaimella Fonectan hakupalvelusta.

 

Ajoneuvotietojen haut


Ajoneuvotietojen haun maksu suoritetaan mobiililaitteen sovelluskaupan kautta. Mikäli haku ei tuota tulosta tai epäonnistuu muusta syystä, tilille palautetaan maksuton haku.


Haulla saat tietoosi ajoneuvon merkin, mallin sekä omistajan ja/tai haltijan nimen ja kotipaikkakunnan. Saat tietoosi myös esimerkiksi auton moottorin tilavuuden, käyttöönottopäivämäärän, viimeisimmän päivämäärän jolloin ajoneuvo on katsastettu hyväksytysti, sekä seuraavan katsastusajankohdan.


Sisällön tuottaa Traficom.

 

Ajoneuvohakuja voit tehdä myös selaimella Fonectan rekisterinumerohaussa.


Yrityksen tiedot Fonecta Callerissa


Jos haluat muokata yrityksesi tietoja Fonecta Callerissa, teet sen helposti Oma Fonecta -palvelussa.

 

Kirjaudu Oma Fonectaan > 

Fonecta on Suomen suurin markkinoinnin palvelutalo

 

Fonectan avulla kasvatat yrityksesi näkyvyyttä, lisäät myyntiä ja tehostat uusiasiakashankintaa. Löydät kaikki tarvitsemasi digimarkkinointipalvelut helposti saman katon alta, palvelut kuten:

  • Perustava
    21.10.2021 - Valtteri Karjula, markkinointipäällikkö | Perustava
    Rakennusalan markkinointi on ripaus perinteitä sekä iso kasa moderneja markkinoinnin työkaluja

    Markkinointi rakennusalalla on tyypillisesti rakentunut rakennettavien rakennusten ympärille. Niille on oma paikkansa myös nykyaikaisessa markkinoinnissa, mutta tulevaisuudessa alan olisi pystyttävä puhuttelemaan muitakin kohderyhmiä kuin pelkästään uuden talon tai toimitilan ostajia. Tässä esimerkkinä erään Fonectan asiakkaan ja suomalaisen rakennusalan yrityksen muutosmatka digitaalisen markkinoinnin pariin yhden vuoden ajalta.

    Tervetuloa tähän päivään

    Nimeni on Valtteri Karjula. Toimin toista vuotta markkinointipäällikkönä rakennusalan yrityksessä nimeltä Perustava. Tarjoamme läpi Suomen pohja-ja perustustöitä sekä yksityisten että ammattirakentajien tarpeisiin. Meidät tunnetaan vahvoista valusokkeleista eli perustuksista ja osana perustustoimitusta tarjoamme rakentajille myös muita palveluita, kuten maaperätutkimuksia, maanrakennustöitä, paalutusta, suunnittelua, kellareita ja tukimuureja. Arkikielellä kerrottuna Perustava tekee kaiken sen, mitä rakennuksen alle tulee.

    Vuonna 2007 perustettu Perustava on aina panostanut markkinointiin ja erottautunut omalla oranssilla brändivärillä erilaisena tekijänä rakennusalan sisällä. Sain siis itsekin aloittaa työpaikassa, jossa markkinoinnin asema liiketoiminnan ohjaavana ajurina oli tunnistettu, mutta sen resursointiin, suunnitelmallisuuteen ja jalkauttamiseen tarvittiin lisäkäsiä. Työelämässä tätä samaa kutsutaan nimetyksi vastuuksi tai muutosjohtamiseksi.

    Perustavan markkinoinnin muutostarpeet kohdistuivat eritoten uusasiakashankintaan sekä markkinoinnin rooliin osana yrityksen kasvua ja brändin vahvistamista. Puhuimme johtoryhmässä auki markkinoinnin yhteiset tavoitteet, joita kohden markkinointia olisi lähdettävä suunnittelemaan ja kehittämään. Tavoitteista ensimmäinen oli mistä saamme uusia asiakkaita ja toisena kuka toteuttaisi asiakkaille myydyt tuotteet ja palvelut, eli mistä saamme päteviä työntekijöitä?

    Perustavan työntekijä

    Mitä myynnin ja markkinoinnin yhteispeli tarkoittaa?

    Kun matkustetaan ajassa vuosi taakse päin, kaikkea saavutettua ja saavuttamatonta on helpompaa reflektoida. Perustavalla markkinoinnin seuraava askel lähti käyntiin siitä, että tavoitteiden kirkastamisen jälkeen seuraavana työvuorossa oli datan kerääminen. Jokaisen eri markkinointijärjestelmän ja datapisteen kohdalla keräsimme yhteen kaiken sen datan, mitä historiassa meille oli kertynyt. Kerätyn ja osittain keksityn datan kautta pystyimme saamaan näkyville kaikki numerot millä tasolla kunkin teknologian käyttäminen oli ja mitkä olisivat niiden seuraavat kehitysaskeleet.

    Dataa oli kertynyt eri aikakausilta, mutta määritimme ne koskettamaan yhtä täyttä työvuotta. Data eli suomeksi sanottuna numerot kertoivat todelliset luvut silloisesta markkinoinnin tekemisestä ja tuloksista, mutta antoivat myös lähtökohdat uusien tavoitteiden määrittelyyn. Mikäli emme saaneet dataa jostakin asiasta, keksimme siihen omat mittarit tai mietimme vain lisää mistä kautta datan saisi saataville. Lopulta jokaiselle tekemiselle löytyi aina jokin mittari tai oma lähtötaso.

    Datan keräämisen jälkeen Perustavan myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä lähdettiin rakentamaan arjen kautta. Loimme mallit ja säännöt eri teknologioiden käytölle sekä koulutimme myyjät ja markkinoijat niihin teknologioihin, mitä he omassa työssään tarvitsivat. Myynnin CRM asetettiin yhteiseksi paikaksi, joka keräsi sekä uudet asiakkaat että vanhat asiakkaat samaan digitaaliseen tilaan. Markkinointi toi uudet asiakkaat ja myynti otti ne sieltä hoitoonsa.

    Perustavan valusokkeli

    Kotisivut tärkein asiakashankinnan kanava

    Tavoitteiden, datan ja tunnistettujen työkalujen jälkeen seuraava askel oli ottaa steppi taakse päin. Nappasimme siksi syyniin Perustavan kotisivut. Olimme nimittäin saaneet ”myyntiputken” pelaamaan ja sinne oli helppoa saattaa uusia asiakkaita, mutta vasta tämän jälkeen pääsimme kiinnittämään kehitystyömme markkinoinnin perustekemisen eli sisällöntuotannon ja SEO/SEM asioiden pariin. Päätimme kotisivujen olevan meille tärkein yksittäinen asiakashankintakanava.

    Kotisivuille tarkistimme ensin niiden tekniikan ja toimivuuden. Jälleen kerran kiitos omalle työnantajalle, talon sisältä löytyi teknistä apua kaikkeen siihen, mitä ei markkinointi itse pystynyt ratkaisemaan. Tämän jälkeen aloimme rakentamaan kotisivuistamme kokonaisuutta, joka muistuttaisi Perustavan digitaalista toimistoa ja pystyisi palvelemaan saapunutta kävijää, tulipa hän mistä päin Suomea tahansa. Kotisivuille siis piti rakentaa samat elämykset, palvelut ja tuotteet, mitä Perustavan fyysiset toimipisteet tarjoavat ympäri Suomen. Kun pöytä oli katettu, vieraat kehdattiin kutsua sisään.

    Mainonnalla ja SEOlla viimeisteltiin näkyvyys

    Viimeisimpänä nostettavana markkinoinnin asiana oli huolehtia riittävästä jakelusta eli saada kutsuille kävijöitä. Liikenne kotisivuille hommataan aina sekä SEO:n että SEM:in kautta ja siihen yhtälöön lisätään vielä ainakin sosiaalinen media. Aktiivinen sisällöntuotanto relevantteine sisältöineen rakentajien arjesta ja tarpeista vastasi SEO-huutoon, mutta SEM:iä toteutettiin rekrytarpeissa eli työnhakijamainonnassa sekä erikoisissa hakusanoissa ja aiheissa, mihin ei ollut järkevää tehdä itse syvällisempää sisältöä.

    Markkinoinnin jakelun yhdeksi jaotteluksi muodostuikin lopulta malli, missä yleistä brändimainontaa oli yksinkertaisesti helpompaa tehdä maksetun mainonnan kautta, kun taas aktiivinen sisällöntuotanto blogissa vastasi yksittäisiin rakennushankkeen eri vaiheisiin ja sen sisältöihin. Molemmille tulokulmille löytyi omat paikat ja niistä saatiin yhtä lailla tehokkaat ja tulokselliset. Samoin ajattelumaailmaa piti laajentaa jatkuvasti Perustavan yksiköiden ja palveluiden näkövinkkelistä. Koskipa jakelu sitten tulevia rakennusmessuja tai uusien alueiden valtaamista.

    Perustavan markkinointi

    Muutosmatkan tulokset eli entistä parempi myynti ja liiketoiminnan kasvu

    Ylläkuvatun läpikelauksen ja tuloksellisen muutosmatkan vaiheet näyttäytyvät lopulta aina yksinkertaisina asioina. Yksinkertaisuudessa piileekin osatotuus ja omaksi puolustukseksi on helppoa huomata sekin, että vaikka monet asiat tapahtuvatkin nopeasti tai vuoden aikana, tosiasiassa niiden tekeminen tai tekemättä jättäminen kohdistuu usealle vuodelle.

    Olen useasti sanonut työkavereilleni sitä, että markkinointi rakennusalalla tarkoittaa hyvin montaa asiaa samanaikaisesti. Markkinointi on kuin keskiarvo siitä, millaiseksi esimerkiksi Perustavan 430 työntekijää sen mieltävät. Toisille se on Perustavan pakettiautojen teippausta, toiselle taas myynnin CRM:n ylläpitämistä ja kouluttamista. Yhtä lailla markkinointia on huolehtia Perustavan kaikista toimipisteistä, niiden visuaalisuudesta ja näkyvyydestä Fonectan kaltaisissa verkostoissa.

    Markkinoinnin moninaisuuden ja laajan tehtäväkuvan myötä markkinointipäällikön työ on alkanut kiinnostamaan entisestään. Tässäkin näyttää toteutuvan ”tieto lisää tuskaa”-teesi. Eniten iloitsen ainakin siitä, ettei meidän Perustavalla tarvitse käyttää tippaakaan aikaa siihen, pääseekö markkinointi mukaan kulmahuoneisiin tai onko myynti ja markkinointi jotenkin eri asioita.

    Niinkin perinteisellä alalla kuin rakennusala, markkinoinnilla on ja tulee olemaan aivan keskeinen rooli sekä paremman asiakaskokemuksen että kasvun mahdollistajana. Rakennusalalla jos jossain pääsee näkemään aidosti sen, millä tavalla koko yritys osallistuu yhteiseen markkinointiin. Siisti työmaa ja laadukas työnjälki ovat meidänkin yrityksen parhaat markkinointikeinot.

    Valtteri karjula

    Valtteri Karjula
    markkinointipäällikkö
    Perustava
    0440265166 / valtteri.karjula@perustava.fi
    www.perustava.fi

    Lue lisää
  • Black Friday käynnistää loppuvuoden ostosesongin
    20.10.2021
    Black Friday aloittaa loppuvuoden sesongit

    Suomalaisten ostokäyttäytymisessä tapahtunut muutos on ollut ennakoitavissa, mutta se on ollut nopeampaa kuin olisimme odottaneet. Ostokäyttäytymisen muutokseen liittyy paitsi tapa, jolla ostetaan (enemmän verkosta, vähemmän kivijalasta, vaikka kivijalkamyymälän kuolema sekin tuntuu olevan liioittelua) myös se, milloin ostetaan. Jos esimerkiksi ajattelit, että suomalaisten joulusesonki ajoittuu joulukuulle, ajattelit väärin.

    Lue lisää
  • Fonectan toimitusjohtaja Patrik Sallner
    22.09.2021
    Digimarkkinointi tarjoaa kaikenkokoisille yrityksille keinot vauhdittaa kasvua

    Fonecta aikoo demokratisoida digimarkkinoinnin, kirjoittaa toimitusjohtaja Patrik Sallner.


    Digimarkkinoinnissa
    on käynnissä vallankumous. Kun aiemmin pienillä ja keskisuurilla yrityksillä on ollut kynnys hyödyntää digimarkkinointia, nyt niiden ei enää tarvitse kokea markkinointia liian vaikeaksi, kalliiksi ja aikaa vieväksi.

    Me Fonectalla aiomme demokratisoida digimarkkinoinnin. Se tarkoittaa, että tarjoamme tehokkaat keinot kasvattaa liiketoimintaa kaikenkokoisille yrityksille. Tuomme parhaan digiosaamisen ja toimivimmat markkinointiratkaisut myös pienimpien yritysten ulottuville.


    Kun perinteisesti
    markkinointi on hahmottunut epämääräisiä brändi- ja mielikuvalupauksia sisältäväksi salatieteeksi, digimarkkinointi muuttaa tämän. Verrattuna printtimainontaan, tv-mainontaan tai vaikka tienvarsimainontaan, digimarkkinoinnin ytimessä on vuorenvarma mitattavuus.

    Otan muutaman esimerkin. Jos yrityksesi haluaa nostaa tunnettuutta, voi mittariksi sopia pelkkä verkkosivujen kävijämäärä. Mutta täsmällisemmät mittarit, kuten potentiaalisten asiakkaiden yhteydenotot, kampanjan tuottamien tilausten määrä ja liikevaihdon kasvu, ovat ratkaisevia, kun markkinoinnilla tavoitellaan kasvua. Tarkat mittarit avaavat aiempaa tarkemmin markkinointibudjetin arvon – sen, paljonko yksi markkinointieuro aidosti tuottaa kasvua.


    Me Fonectalla
    autamme yli 30 000 yritysasiakasta kasvamaan digimarkkinoinnin avulla. Autamme globaaleja vientijättejä kohdentamaan viestejään ulkomaisille kohdeasiakkailleen, mutta autamme yhtä lailla keskisuuria yrityksiä ensi askelissa kansainvälisillä markkinoilla kuin vaikka paikallista parturi-kampaamoa erottautumaan kilpailijoistaan.

    Digimarkkinoinnin demokratisoinnilla Fonecta pyrkii ulottamaan yleensä vain suurasiakkaille myytäviä optimointipalveluja myös pienille ja keskisuurille yrityksille. Tämä on visiomme tuleville vuosille.


    Sanon usein
    uusille asiakkaillemme, että yritystäsi ei ole olemassa markkinoilla, jos se ei löydy verkosta. Tämä johtuu tietenkin siitä, että asiakkaidemme asiakkaat ovat verkossa – etsimässä tietoja, tekemässä vertailuja, parhaimmillaan jo ostamassa.

    Harva putken korjaamista tarvitseva kävelee sattumanvaraisesti johonkin lvi-yritykseen. Ennen ovenkahvaan tarttumista etsimme verkosta tietoja aukioloajoista, palveluiden laadusta ja hinnoista. Kuuluisa puskaradiokin elää nykyään erilaisilla somealustoilla, kuten LinkedInissa ja Instagramissa.

    Sama logiikka pätee yritysten väliseen kaupankäyntiin. Tietoja tuotteista ja palveluista on verkosta saatavilla niin paljon, että moni yrityspäättäjäkin lähettää tarjouspyynnön suoraan sähköpostilla – viimeistään, kun tulee vakuutetuksi oikein kohdistetulla digimarkkinoinnilla. Digimarkkinointi korvaa enenevässä määrin perinteistä myyntiä, yhtälailla verkkokaupat ovat pohjimmiltaan digitalisoitua ja automatisoitua myyntiä.


    Digimarkkinointi
    kehittyy uusien alustojen ja teknologioiden avulla pyörryttävää vauhtia. Ensimmäinen askel uuteen maailmaan voi arveluttaa. Silloin voi olla hyödyllistä suunnata katse kilpailijoihin – ovatko he jo verkossa ja jos, voisiko sinun yrityksesi tehdä jotain vielä paremmin. Markkinointi ei ole enää salatiedettä, mutta ei myöskään ainoastaan harvojen ulottuvilla olevaa rakettitiedettä.

    ”Markkinoinnin murros -blogisarjassa fonectalaiset ottavat kantaa digimarkkinoinnin trendeihin ja tulevaisuuteen.

     

    Lue lisää