Fonecta Caller

Fonecta Caller näyttää kuka soitti – ja paljon muuta

Jo yli miljoonaan älypuhelimeen ladattu Fonecta Caller on yksi Suomen suosituimmista hyötysovelluksista. Sen käyttö on ilmaista kun kyseessä on numerohaku, henkilöhaku, osoitehaku, yrityshaku ja palveluhaku. Fonecta Callerin ansiosta suomalaiset yhteystiedot yrityksistä ja yksityishenkilöistä kulkevat aina mukanasi – se on kuin numeropalvelu tai puhelinluettelo taskussasi. Kun tuntematon numero soittaa, katso Fonecta Callerista kenen numero on kyseessä. Android-puhelimilla jopa näet soittajan tiedot etukäteen, ennen kuin vastaat puheluun.

Fonecta Calleriin on tuotu yhteystietojen hakemiseen ja hallintaan käteviä ominaisuuksia. Tallenna-ominaisuuden avulla haet yhteystiedot ja tallennat ne kätevästi puhelimeesi yhdellä napin painalluksella. Puhelinmuistion päivitysominaisuudella tuot ajantasaiset osoitetiedot kaikkiin puhelimeesi tallennettuihin yhteystietoihin – niin ikään yhdellä napinpainalluksella.

Lataa Fonecta Caller puhelimeesi sovelluskaupasta. Rekisteröitymismaksun (0,25 € kertamaksu) jälkeen sovelluksen käyttö on maksutonta.

 

Osoitetietojen haku

Jos haluat vain etsiä nopeasti osoitetietoja, onnistuu se myös selaimella Fonectan hakupalvelusta.

 

Ajoneuvotietojen haut


Ajoneuvotietojen haun maksu suoritetaan mobiililaitteen sovelluskaupan kautta. Mikäli haku ei tuota tulosta tai epäonnistuu muusta syystä, tilille palautetaan maksuton haku.


Haulla saat tietoosi ajoneuvon merkin, mallin sekä omistajan ja/tai haltijan nimen ja kotipaikkakunnan. Saat tietoosi myös esimerkiksi auton moottorin tilavuuden, käyttöönottopäivämäärän, viimeisimmän päivämäärän jolloin ajoneuvo on katsastettu hyväksytysti, sekä seuraavan katsastusajankohdan.


Sisällön tuottaa Traficom.

 

Ajoneuvohakuja voit tehdä myös selaimella Fonectan rekisterinumerohaussa.


Yrityksen tiedot Fonecta Callerissa


Jos haluat muokata yrityksesi tietoja Fonecta Callerissa, teet sen helposti Oma Fonecta -palvelussa.

 

Kirjaudu Oma Fonectaan > 

Fonecta on Suomen suurin markkinoinnin palvelutalo

 

Fonectan avulla kasvatat yrityksesi näkyvyyttä, lisäät myyntiä ja tehostat uusiasiakashankintaa. Löydät kaikki tarvitsemasi digimarkkinointipalvelut helposti saman katon alta, palvelut kuten:

  • Nainen etsii digimarkkinoinnin termejä
    26.01.2022
    Mitä digimarkkinoinnin mittarit ja lyhenteet tarkoittavat?

    Digimarkkinointiin liittyviä käsitteitä ja mittareita on lukuisia. Useimmiten niistä käytetään englanninkielisiä termejä ja lyhenteitä, joista kokosimme alle yleisimpiä.

    Algoritmi on yksityiskohtainen ohje siitä, miten tehtävä tai prosessi suoritetaan. Se on koodillinen määrittely, joka digimarkkinointialustoilla esimerkiksi päättää, mitä julkaisuja kullekin käyttäjälle näytetään. Esimerkiksi Facebookin kuva on määritelty kiinnostavaksi, kun se on kerännyt 5 tykkäystä eri käyttäjiltä. Tämän jälkeen kuvaa näytetään muille määrittelyn mukaisesti.

    Konversio tarkoittaa kävijän tekemää mitattavaa toimenpidettä. Konversio on jokin etukäteen asetettu tavoite, johon digimainonnalla pyritään. Tällaiseksi on voitu määritellä esimerkiksi ostotapahtuma verkkokaupassa, tarjouspyyntö tai uutiskirjeen tilaaminen.

    Konversioprosentti on laaja kirjo eri prosenttilukuja. Verkkokaupassa oston konversio voi olla esimerkiksi 1 % tai 10 %:ia ja siihen vaikuttaa moni eri asia; esimerkiksi kuinka hyvä verkkokauppa on käytettävyydeltään, löytyykö sieltä oikeanlaisia tuotteita, tuntuuko se luotettavalta, ovatko maksutavat toimivat jne.

    Click Through Rate CTR on klikkaussuhde, joka kertoo, kuinka moni vastaanottajista on klikannut viestissä ollutta linkkiä. CTR on konversion ohella paljon käytetty mittari.

    Cost Per Action CPA kertoo paljonko halutun toiminnon tai konversion saaminen maksaa. Jos asiakas on esimerkiksi panostanut 1 000 euroa mainontaan ja saanut 10 liidiä, yhden liidin hinnaksi muodostuu 100 euroa.

    Customer Acquisition Cost CAC on toinen tapa mitata paljonko yhden uuden asiakkaan hankkiminen maksaa. Yleisellä tasolla CAC on asiakashankinnan kulut jaettuna saatujen uusien asiakkaiden määrällä.

    Customer Lifetime Value CLV tarkoittaa asiakkaan elinkaaren arvoa, joka muodostuu esimerkiksi jonkin pitempiaikaisen palvelun aloituskustannuksen ja siitä seuraavien rullaavien kuukausikulujen kokonaissummasta.

    Lead eli tuttavallisemmin liidi tarkoittaa tunnistettua potentiaalista asiakasta. Liidigeneraatio tarvitsee aina myös sisällön tai kiinnostavan syyn, joka saa potentiaalisen asiakkaan jättämään yhteystietonsa.

    Reach eli tavoittavuus kertoo, kuinka monta käyttäjää kyseinen mainos on tavoittanut. Tämä on eri asia kuin mainoksen näyttökerta eli impression. Jälkimmäinen voi olla suurempi luku, koska se sisältää saman mainoksen näkymisen useampaan kertaan samalle käyttäjälle.

    Return Of Investment ROI kertoo paljonko investoidusta rahasummasta poikii rahaa takaisinpäin.

    Search Engine Optimization SEO tarkoittaa verkkosivujen ja niiden sisältöjen hakukoneoptimointia. Sen avulla yritys löytyy hakukoneista kuten Googlesta orgaanisesti.

    Search Engine Marketing SEM, eli hakukonemarkkinointi, on ostettua mainontaa, kuten Google-mainontaa.

    Web Analytics eli nettisivuanalytiikka auttaa ymmärtämään yrityksen verkkosivujen toimivuutta, kävijöiden profiilia, mitä kanavia pitkin he ovat löytäneet sivuille ja mitä he siellä tekevät. Näin yritys voi ymmärtää paremmin potentiaalisia asiakkaita, tehostaa myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta.

    Täytyykö kaikki lyhenteet ymmärtää?

    Näitä eri termejä markkinoinnin ja mainonnan ammattilaiset käyttävät sujuvasti omassa työssään ja siitä puhuessaan. Termistön takana piilevät markkinoinnin tärkeimmät mittarit, joilla seurataan markkinoinnin tehokkuutta eri kanavissa. Markkinoinnilla ei ole arvoa, jos se ei tuota tulosta, joten siksi on tärkeää ymmärtää, miten eri toimenpiteitä kannattaa parhaiten mitata.

    Vaikka on hyvä ymmärtää markkinoinnin peruslainalaisuudet ja yleisimmin käytetyt termit, kuten vaikkapa ROI, CTA ja konversio, kannattaa kuitenkin muistaa, ettei kaikkien tarvitse kaikkea osata. Markkinoinnissa, vähän kuin kirjanpidossakin kannattaa turvautua ammattilaisen apuun sen sijaan, että yrittäisi yksin pärjätä ja murehtisi eri termien merkityksiä.

    Harkitsetko verkkomainonnan käynnistämistä? Lataa maksuton Google-mainonnan opas!

    Lue lisää
  • Emmi Mikkola
    26.01.2022
    Mainostajan uudet työkalut helpottavat LinkedIn-tilin hallintaa

    Mainostatko ja julkaisetko paljon LinkedInissä? Jatkossa hallinnoit sisältöjä ja mainoksia helpommin Business Managerin ja materiaalipankin avulla. Uudet mittarit tuovat tuoreen näkymän tulosten tarkasteluun.

    Mainostajan uusia työkaluja lanseerataan LinkedInissä talven 2022 aikana. Saat niistä myöhemmin lisätietoa Fonectan LinkedIn-yrityssivuilta.

    Fonectan LinkedIn-yrityssivut

    Hallinnoi mainostiliä Business Managerilla

    Business Manager on monelle mainostajalle tuttu jo Facebookista. Tuttuus varmasti madaltaa kynnystä testata ominaisuuksia, kun Business Manager otetaan lähiaikoina käyttöön myös LinkedInin puolella.

    ”LinkedInillähän on ollut Campaign Manager, työkalu, jolla rakennat yksittäisen kampanjan. Se ei muutu, mutta Business Manager tulee ikään kuin tasoksi sen yläpuolelle”, sanoo LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola Fonectalta.

    ”Se on huomattava parannus mainonnan julkaisujärjestelmän hallintaan.”

    Fonecta on ollut mukana Business Managerin globaalissa betatestausvaiheessa.

    ”Olemme testanneet sitä syksyn mittaan hiljalleen. Fonectan asiakkaat ja meidän kanssamme kumppanoituneet toimistot pääsevät lähikuukausina ensimmäisten joukossa testaamaan ja ottamaan sitä käyttöön”, sanoo Mikkola.

    Julkaise sisältöjä materiaalipankin avulla

    Sisällönhallinnan avuksi on tulossa muitakin uusia ominaisuuksia. Jatkossa yrityksillä on käytössään LinkedInin mainostilillä materiaalipankki. Esimerkiksi yrityksen videoiden, kuvien ja oppaiden säilyttäminen, käyttöönotto ja hallinnointi on sen ansiosta entistä helpompaa.

    Myös nämä tulevat toiminnallisuudet innostavat varmasti innokkaita kokeilijoita ja entistä paremman tuloksen etsijöitä: mahdollisuus automatisoituun A/B-testaukseen ja usean eri mainosmuodon käyttäminen samaan kampanjaan.

    ”Kerromme kaikista uusista toiminnoista tarkemmin, kun aikataulu ja yksityiskohdat ovat tiedossa”, sanoo Mikkola.

    Lisää vaikuttavia raportteja kulmahuoneelle

    IAB Finland kertoo, että suomalaiset yritykset käyttivät somemainontaan 86,5 miljoonaa euroa vuoden 2021 alkupuoliskolla. Se oli 29,4 prosenttia kaikesta yritysten digimainonnasta.

    Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla (IAB Finland)

    Mainonnan monipuolinen mitattavuus ja havainnolliset raportit ovatkin välttämättömiä työkaluja, kun yritykset tekevät resursointi-, budjetointi- ja sisältöpäätöksiä.

    ”Me suomalaiset olemme insinöörikansaa eli tykkäämme luvuista ja numeroista. Päätöksemme perustuvat tilastoihin, exceleihin ja dataan”, Emmi Mikkola sanoo.

    Ensi vuoden aikana yritystilit saavat ainakin mainonnan ROI:n ja account based marketing -mainonnan mittaamiseen kaksi uutta työkalua.

    ”Ne tekevät entistä läpinäkyvämmäksi sen, kuinka paljon LinkedIn-mainontaan investoitu aika ja raha tuottaa yritykselle takaisin ja miten se vaikuttaa vaikkapa ostoputken arvoon.”

    Tilaa maksuton taktisen LinkedIn-mainonnan opas

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn-kumppani ja tarjoaa siksi erinomaiset keinot LinkedIn-mainontaan erityisesti B2B-yrityksille.

    Lue lisää
  • 25.01.2022
    PKMK Palvelut Oy: Laadukkaat kotisivut yhdistettynä hyvään hakukonelöydettävyyteen tuovat keikkoja

    PKMK Palvelut Oy on ollut Fonectan asiakkaana vuodesta 2019 lähtien. Yrittäjä Mika Vanhanen kertoo, että haastavinta yrittämisessä on se, kun joutuu itse pyörittämään kokonaisuutta laskutuksista asiakashankintaan. Tämän vuoksi hän kokee, että on tärkeää, että on luotettava kumppani, joka voi hoitaa digitaalisen markkinoinnin hänen puolestaan.

    ”Avain yhteistyöhön Fonectan kanssa on yhtenäinen luottamus. Se, mitä alussa on luvattu, on pitänyt paikkansa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!” -Mika Vanhanen, PKMK Palvelut Oy.

    Ammattitaidolla tehdyt kotisivut muutti liiketoiminnan välittömästi

    Selkeät ja toimivat kotisivut esittelevät PKMK Palvelut Oy:n monipuolisia palveluita kattavasti. Näyttävät kuvat tekevät sivuista raikkaan tuntuiset. Heti kotisivujen julkaisun jälkeen asiakkaat aktivoituivat ja saivat yrityksen puhelimet pirisemään ja sähköpostin laulamaan. Tutustu sivuihin: www.pkmkpalvelut.fi

    Paljonko uudet kotisivut maksavat? Testaa laskurimme avulla!

    Helppo yhteydenotto onkin yrittäjä Mika Vanhasen mielestä yksi sivuston hienoimmista ominaisuuksista. Kotisivuille on tuotu myös Fonecta Chat -palvelu, joka on helpottanut yrittäjän arkea huomattavasti. Kun itse on kentällä, eikä pääse vastaamaan puhelimeen, on kätevää, kun chat-henkilö palvelee asiakkaita yrittäjän puolesta. Chatissa käydään asia asiakkaan kanssa läpi, ja yrittäjä saa valmiiksi haastatellun asiakkaan tiedot näppärästi sähköpostiin tai tekstiviestillä, jotta voi olla sitten itse asiakkaaseen yhteydessä. Tämän Mika kokee äärimmäisen helppona.

    Miten Chat toimisi kotisivuillasi? Tutustu Fonecta Chat -palveluun!

    Google-mainonnan avulla yritys löytyy hakukoneesta

    Kotisivulle ohjataan liikennettä Googlesta yritykselle tärkeillä hakusanoilla. Yritys haluaa varmistaa, että se löytyy silloin, kun asiakkailla on tarvetta vaikkapa kattotöille, puunkaadolle tai kiinteistöhuollolle.

    ”Aiemmin asiakkaat eivät löytäneet meitä verkosta, mikä oli tietenkin huono juttu. Sain Fonectalta puhelun, ja päätettiin sitten kokeilla Fonectan palveluita, vaikka aluksi epäilyttikin, onko tästä mitään hyötyä. Olen ollut yllättynyt, miten asiakkaat alkoivat yhtäkkiä löytää yrityksemme ja saimme paljon enemmän keikkaa kuin odotimme”, yrittäjä Mika Vanhanen kertoo.

    Edellä mainittujen palveluiden lisäksi PKMK Palvelut Oy:llä on käytössä Fonecta Kontakti, joka tukee yrityksen löydettävyyttä useissa netin haku-, suosittelu- ja karttapalveluissa. Palvelun avulla on myös helppoa hallinnoida netissä olevia tietoja yhdestä paikasta. Täältä voit tutustua paremmin Fonecta Kontaktiin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää