LinkedIn-mainosopas

Löydät tältä sivulta ohjeistuksen LinkedIn eri mainosmuotojen aineistoihin, kuten kuvakokoon, tekstien pituuteen ja muihin mainosten tärkeisiin ominaisuuksiin.

 

Mikäli sinulle herää jotakin kysyttävää LinkedIniä tai mainontaa koskien, jätä yhteystietosi täällä, niin olemme sinuun mahdollisimman pian yhteydessä.

 

Mikäli sinulla on jo Fonectalta LinkedIn-mainostili, voit ottaa yhteyttä suoraan adops@fonecta.com.

Mainostilin avaus

Lue lisää

LinkedIn-mainonnan aloittaminen vaatii LinkedIn-mainostilin. Mikäli haluat avata Fonectalta maksuttoman LinkedIn-mainostilin, toimita meille seuraavat tiedot:

  • Yrityksen LinkedIn-sivun URL

  • Linkit niiden henkilöiden profiileihin, joille annetaan oikeudet mainostilille

  • Laskutustiedot

Mikäli sinulla on jo mainostili itsepalvelukanavan kautta, jota haluat käyttää mainonnan ajamiseen, tulee sinun antaa Fonectalle oikeudet mainostilillesi.

 

Fonectalle on myönnettävä Account Manager-oikeudet, mikäli haluat, että ajamme mainontaa puolestasi ja katseluoikeudet, mikäli olet LinkedIn-konsultointipalvelun asiakas.

 

Oikeuksien jakamiseen sinulla on valittavanasi kaksi toimintatapaa:

Oikeuksien myöntäminen

Vaihtoehto A:

 

Fonectan mainostuotannon työntekijä pyytää LinkedInin mainonnanhallinnan kautta mainostajanoikeuksia yrityksen sivuille. Tämän pyynnön voi yrityksen LinkedIn-sivun admin käydä hyväksymässä yrityssivun Admin tools -alasvetovalikon Manage admins -näkymästä.

 

Vaihtoehto B

Yrityksen LinkedIn-sivun admin voi myöntää mainostajanoikeudet Fonectan mainostuotannon työntekijöille. LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilöt ovat yritystilin pääkäyttäjän henkilökohtaisia kontakteja LinkedInissä, jotta oikeuksien lisääminen on mahdollista.

 

Markus Rintala

Miikka-Markus Leskinen

Emilia Salonen

Sponsored Content - Mainosten tekniset Tiedot

Lue lisää

Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored Content -mainokset voidaan kohdentaa tarkkaan valitulle yleisölle ja se auttaa mainostajaa tavoittamaan LinkedIn-käyttäjiä missä ja milloin tahansa he ovatkin palvelussa aktiivisena tietokoneella tai mobiililaitteella.

 

Kuvamainokset kuuluvat LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin.

Kuvamainoksen tekniset tiedot

 

Kuva

Tiedoston tyyppi: JPG tai PNG

Kuvan enimmäiskoko: 5 MB

 

 

Kuvan muoto:

Vaaka:

  • Näkyy desktopilla sekä mobiilissa
  • Minimi: 640 x 360 pikseliä
  • Maksimi: 7680 x 4320 pekseliä
  • Suositeltu: 1.91:1 – 1200x 628 pikseliä

Neliö:

LinkedIn suosittelee tätä kuvamuotoa parhaan CTR:n tavoittamiseksi

  • Näkyy desktopilla sekä mobiilissa
  • Minimi: 360 x 360 pikseliä
  • Maksimi: 4320 x 4320 pikseliä
  • Suositeltu: 1:1 – 1200 x 1200 pikseliä

Pysty:

  • Näkyy vain mobiilissa
  • Minimi: 360 x 640 pikseliä
  • Maksimi: 1254 x 2400 pikseliä
  • Suositeltu:
  • 1:1.91 - 628 x 1200 pikseliä
  • 2:3 - 600 x 900 pikseliä
  • 4:5 - 720 x 900 pikseliä

Otsikko

  • Maksimissaan 70 merkkiä

Mainosteksti

  • Maksimissaan 150 merkkiä, tämän jälkeen useimmilla laitteilla teksti katkeaa. (Pienemmillä älypuhelimilla teksti saattaa katketa aiemmin).
  • Tekstin katkeaminen perustuu palstantäytteeseen, ei merkkien rajoihin, joten tulokset saattavat vaihdella laitteesta riippuen. Tietokoneella mainostekstissä voi olla maksimissaan noin 600 merkkiä, mutta teksti katkeaa noin 150 merkin kohdalla ja näyttää "...see more" -tekstin.
  • Tärkeää: Voit lisätä mitä tahansa lakitekstiä mainostekstiin, jos haluat.

Laskeutumissivun URL

  • URL merkkimäärä: 2000 merkkiä URL-kenttään
  • Voit lisätä linkkejä myös mainoksen johdantotekstiin. Tällöin laskeutumissivun URLin merkkimäärä lasketaan mukaan 150 merkin suositeltuun johdantotekstin merkkimäärään.
  • Kaikissa URL:eissa tulee olla "http://"- tai https://"-etuliite.
    Yli 23 merkkiä pitkät URL:t tullaan lyhentämään LinkedInin lyhenteellä.

Call To Action vaihtoehdot

  • Apply
  • Download
  • View Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Register
  • Join
  • Attend
  • Request Demo

Seurantamahdollisuudet

Konversioseuranta: Lue lisää: LinkedIn's conversion tracking capabilities.

 

Mittarit:

  • Click Through Rate
  • Cost Per Click
  • Cost Per Lead
  • Lead Generation Form
  • Completion Rate

Videomainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Videomainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin sisältövirrassa. Tekniset tiedot videomainoksille tulisi olla seuraavat:

 

Videomainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.

 

Kuvasuunnat

Huom! Suositeltu kuvasuhde videomainoksissa päivittyy 11.7.2022. Uusi suositeltu kuvasuhde on jatkossa 9:16 sijaan 4:5

 

Pysty (4:5):

  • Minimi 360 x 640 pikseliä
  • Maksimi 2340 x 4320 pikseliä

Pysty (9:16):

  • Minimi 360 x 640 pikseliä
  • Maksimi 1080 x 1920 pikseliä

Vaaka (16:9):

  • Minimi 640 x 360 pikseliä
  • Maksimi 1920 x 1080 pikseliä

Neliö (1:1):

  • Minimi 360 x 360 pikseliä
  • Maksimi 1920 x 1920 pikseliä

Tekniset vaatimukset

  • Tiedostomuoto: MP4
  • Videon ääni: AAC tai MPEG4
  • Äänitiedoston koko: Alle 64KHz
  • Videotiedoston koko: 75 KB - 200 MB
  • Videon kesto: 3 sekuntia – 30 minuuttia (Vinkki: parhaiten toimivat videot ovat pituudeltaan alle 15 sekuntia)
  • Tekstitysten tulee olla .SRT-tiedostoja.

Jos käyttäjä hiljentää videon omassa uutisvirrassa tietokoneella ja skrollaa sen ohi heti (alle kahden sekuntin aikana), video jatkuu, vaikka alle 50 % videosta olisi ollut näkyvissä näytöllä.

 

Voit ladata maksimissaan 25 videota Campaign Manageriin 24 tunnin aikana.

Videoiden lataaminen onnistuu vain tietokoneelta, ei mobiililaitteelta.

Videomainosten tekstiosioon pätee tavallisen Sponsored Content -mainoksen tekniset tiedot.

 

Huom! Suosittelemme tekstittämään jokaisen videomainoksen, sillä suuri osa käyttäjistä selaa uutisvirtaansa ilman ääniä

 

Call To Action vaihtoehdot

  • Apply
  • Download
  • View Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Register
  • Join
  • Attend
  • Request Demo

Mittarit:

  • Cost Per View
  • View Through Rate
  • Quartile Lengths
  • Avg. Watch Length

Karusellimainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Karusellimainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin virrassa. Karusellimainoksiin kuuluu useita kuvia, joita voi selata läpi mainoksessa.

 

Karusellimainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.

 

Kuvat:

  • Tiedoston tyyppi: JPG tai PNG
  • Kuvasuhde: 1:1
  • Suositeltu resoluutio: vähintään 1080 x 1080 pikseliä
  • Maksimi tiedoston koko:10 MB

Korttien otsikot:

  • 45 merkkiä niille karusellimainoksille, jotka ohjaavat laskeutumissivulle.
  • 30 merkkiä niille karusellimainoksille, jotka sisältävät Lead Gen Form-lomakkeen

Tekniset vaatimukset:

  • Korttien lukumäärä: 2-10
  • Ideaalinen korttien lukumäärä on 3-5 korttia.

Huom! Karusellin korteissa ei ole mahdollista käyttää videoita.

 

Mittarit:

  • Click Through Rate
  • Cost Per Click
  • Landing Page Clicks
  • Engagement Rate
  • Clicks per Card

Karusellin kortit voivat ohjata usealle eri laskeutumissivulle, mutta jos Lead Gen Form -ominaisuus on mukana mainoksessa, niin kaikissa korteissa on mukana sama Lead Gen Form.

Lead Gen Form -lomake

Lue lisää

Lead Gen -lomaketta varten tarvitaan:

  • Otsikko max. 40 merkkiä
  • Lisätiedot otsikon alla max. 160 merkkiä, jakautuu kahdelle riville
  • URL-osoite yrityksen tietosuojaselosteeseen
  • Tiedot mitä halutaan pyytää käyttäjältä, valittavana seuraavat, suosittelemme 3-4 valintaa:
  • Etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, kaupunki, maa, postinumero, titteli, työtehtävä, senioriteetti, yrityksen nimi, yrityksen koko, toimiala, koulutus

Lataa lisää tietoa tästä - Lead Gen Flyer.

Event-mainoksen tekniset tiedot

Lue lisää

Luo ensin LinkedIn Event-tapahtuma ja mainosta sitten tapahtumaasi mainonnalla.

  • Kuvasuhde: 4:1
  • Huom! Kuva tulee automaattisesti mainokseen Eventin sivulta, mainoksen kuvaa ei voi muuttaa
  • Mainosteksi: 600 merkkiä
  • Mainoksen URL: mahdollista ohjata liikennettä ainoastaan Event URL:iin
  • URL-osoitteen edessä oltava: http:// tai https://

Message Ad (InMail) - Mainosten tekniset Tiedot

Lue lisää

Sponsored InMail -mainosmuoto mahdollistaa tehokkaan tavan markkinoijille tavoittaa yritysten päättäjiä persoonallisella tavalla LinkedInissä. Hyödynnä LinkedInin tarkkaa kohdentamista ja lähetä viesti sinulle tärkeälle kohderyhmälle, mobiilissa tai tietokoneella.

 

Huom! EU:n lainsäädännöstä johtuen viestimainontaa on mahdollista kohdentaa ainoastaan EU-alueen ulkopuolelle.

Sponsored InMail tekniset tiedot

  1. Lähettäjän nimi: 30 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  2. Otsikkorivi: 60 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  3. Sisältöteksti: 1500 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  4. Klikattavat linkit tekstissä: 3 linkkiä maksimissaan
  5. Hyperlinkitetty teksti sisältätekstissä: 70 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit)
  6. Toimintokehote (CTA) -painikkeen teksti: 20 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit)
  7. URL-osoite hyperlinkissä tai CTA-painike: ei rajoituksia
  8. Mukautetut käyttöehdot-teksti: 2500 merkkiä maksimissaan (mukaan lukien välilyönnit ja välimerkit), suositus 500 merkkiä.
  9. 300x250 Bannerimainos
    • Tiedoston tyyppi: .jpg, .gif (ei animoitu), tai .png (ei flash)
    • Maksimi tiedoston koko: 40 Kb
    • Klikattava URL

Dynamic Ads -mainosten tekniset tiedot

Lue lisää

Dynamic Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.

 

Dynamic Ads -mainokset ovat saatavilla kolmessa eri muodossa:

  • Follower Ads: Hanki lisää seuraajia LinkedIn-yrityksellesi tai Showcase-sivulle
  • Spotlight Ads: Jaa ajatusjohtajuutta ja arvokasta sisältöä kohdeyleisöllesi
  • Job Ads: Hanki lisää hakijoita työpaikkailmoituksiisi

Text Ads -mainosten tekniset tiedot

Lue lisää

 

 

Text Ads -mainosmuodon avulla voit saada viestisi juuri oikean yleisön nähtäville ja kohdentaa potentiaalisille asiakkaille LinkedIn.comin työpöytäsivuilla sellaisella budjetilla, mikä sopii sinulle.

 

Text Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.

 

Linkki

  • Voit valita laskeutumissivun URLin. Voit esimerkiksi ohjata käyttäjän yrityksesi LinkedIn-sivuille tai omille kotisivuillesi.

Huomiota:

  • Kaikissa URLeissa tulee olla "http://"- tai https://"-etuliite.

     

  • Laskeutumissivun klikkiseuranta-URL on tuettu.

Teksti

  • Otsikko: 25 merkin raja (sisältää välit)
  • Johdanto: 75 merkin raja (sisältää välit)

Kuvasuositukset

  • Koko: 100x100 pikseliä

Sijoittelut

 

Tekstimainokset näkyvät eri kokoisina:

  • 300 x 250

     

  • 700 x 17

     

  • 160 x 600

     

  • 728 x 90

     

  • 496 x 80

Call To Action vaihtoehdot

  • Apply
  • Download
  • View Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe
  • Register
  • Join
  • Attend
  • Request Demo

LinkedIn Company Page

Lue lisää

Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.

Lisätietoja

Aineistojen toimitus omalle yhteyshenkilöllesi: etunimi.sukunimi@fonecta.com

Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com