Hei B2B-markkinoinnin ammattilainen! Tunnistatko työssäsi seuraavat haasteet?
- Asiakasyritysten ostopolut ovat usein monimutkaisia ja ajallisesti pitkiä.
- Ostopäätökseen vaikuttaa suorasti ja epäsuorasti keskimäärin 6–8 henkilöä organisaation eri tasoilta.
Siksi B2B-mainonnan kohdentaminen ja kohderyhmän tavoittaminen on vaikeampaa kuin kuluttajamarkkinoinnissa.
Tätä helpottamaan Fonecta on luonut markkinoinnin ammattilaisille ratkaisun monikanavaiseen B2B-digimainontaan.
Tuloksekas B2B-digimainonta yhdistää taitavasti sisällöt, kanavat ja toimenpiteet
Vain monikanavaisuudella voi voittaa.
Yritysten pitkiin ostoprosesseihin sisältyy monenlaista tiedonhakua eri kanavissa. Siksi B2B-markkinoinnin toimenpiteet eivät voi olla vain yhden kanavan, taktiikan tai sisältötyypin varassa.
Sisällöt tekevät myyntityötä ennen varsinaista myyjää.
Asiakkaasi on nimittäin yleensä tehnyt suurimman osan tiedonkeruusta ja vertailusta jo ennen, kuin myyjään otetaan yhteyttä. Siksi sinun on varmistettava, että hän löytää yrityksenne laadukkaiden ja informatiivisten sisältöjen äärelle – mistä kanavasta hän tietoja ikinä hakeekaan.
Sisältöjä tarvitaan
- tunnettuuden kasvattamiseen
- mielikuvan rakentamiseen
- liidien hankintaan ja
- myyntiprosessien tukemiseen.
Kasvata tuloksia katsomalla isoa kuvaa.
Saat tehokkaammin tuloksia, kun siirryt yksittäisten kanavien optimoinnista koko digimainonnan budjetin analysointiin. Sen tulisi kattaa yhdistelmä sekä maksettua mainontaa yritykselle tuloksellisissa kanavissa että orgaanisesta näkyvyydestä huolehtimista.
Mainonnan kanavia ovat esimerkiksi Google, Facebook, Instagram, LinkedIn ja Twitter sekä mainostaminen ohjelmallisesti eri verkkosivustoilla. Lisäksi on tärkeää varmistaa kilpailijoita parempi orgaaninen asema hakukoneissa, sekä geneerisissä hauissa että brändihauissa.
Aloita B2B-mainonnan kehittäminen Fonectan sisältöjen avulla
Selvitä ilmaisesta tutkimusraportista, miten muut suomalaiset yritykset käyttävät sosiaalisen median kanavia mainontaan.
Ostoputki kuntoon ja tulokset kasvuun - opi konkreettisia keinoja B2B-päättäjien tavoittamiseen, ostoputken sisältöihin sekä mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen.
Monikanavaisella markkinoinnilla tehokkaammin tuloksiin
SD Worx halusi kumppanin, joka pystyy tarjoamaan kaikki digimarkkinoinnin palvelut saman katon alta. He saivat Fonectalta oman asiantuntijatiimin, ja tavoittavat nyt asiakkaansa entistä tehokkaammin monikanavaisen digimainontastrategian avulla.
Tutustu SD Worxin ja Fonectan tuloksiin ja yhteistyömalliin – sopisiko se myös teidän yrityksellenne?
Kysy lisätietoja monikanavaisesta B2B-digimainonnasta
Asiakaspalvelun puhelin on avoinna arkisin klo 9-15
Voit hoitaa useimmat asiat leppoisasti myös Oma Fonecta -itsepalvelukanavassa.
* Matkapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.