Rekry

Fonecta työnantajana

Yksi talo, monta mahdollisuutta

Haluamme, että työntekijät viihtyvät Fonectalla. Siksi ihmisiin panostetaan. Erilaiset koulutusohjelmat, henkilökunnan yhteiset tapahtumat sekä mahdollisuus itse vaikuttaa omaan työhön tekevät Fonectasta hyvän ja houkuttelevan työpaikan.

Kaiken tekemämme taustalla vaikuttavat fonectalaiset arvot: asiakaslähtöisyys, asiantuntijuus ja luotettavuus. Fonectalaisten yhdessä määrittämät arvot ohjaavat päivittäistä toimintaamme sekä näkyvät käytännön tekemisessä niin sisäisesti, kuin asiakkaidemme suuntaan.

Vieraile urasivustollamme osoitteessa tyopaikat.fonecta.fi.

3 hyvää syytä tulla töihin Fonectalle

 

Inspiroiva työympäristö

Tiimeissä on hyvä meininki, huumoria riittää ja monesti tiimiläiset tapaavat toisiaan myös työajan ulkopuolella. Meillä esimiehemme saavat jatkuvasti huippuarviota tiimeiltään ja lähiesimiestyöhön meillä myös panostetaan. Tiiviit tiimit tekevät yhdessä töitä yhteisen päämäärän eteen.


Tekemisen meininki

Fonectalla pääset tekemään merkityksellistä työtä mielenkiintoisissa työtehtävissä ja kehittämään yritysten liiketoimintaa markkinoinnin ja myynnin keinoin. Asiakkaidemme onnistuminen on meidän tärkein tavoitteemme, jonka eteen teemme töitä päivittäin.


Kehitytään yhdessä

Meillä pääset johtamaan oman osaamisesi kehittämistä monipuolisesti modernien työkalujen avulla. Voit edistää työtehtävässä vaadittavaa ammattitaitoasi juuri omien mielenkiinnon kohteiden mukaan. Tarjoamme luonnollisesti myös kattavat perehdytyskoulutukset osana urasi menestystarinaa.

 

Täältä voit tutustua Fonectan yrityksille tarjoamiin palveluihin.

"Nautin suuresti, kun saan olla ihmisten kanssa tekemisissä ja pääsen auttamaan yrityksiä."

Jonna Nenonen, Account Manager, Turku

Työntekijämme kertovat

  • 19.11.2021
    Asiakaspalvelutiimi puhaltaa yhteen hiileen

    Tiivis yhteistyö toimii Fonectan asiakaspalvelutiimin peruskivenä. Tiimi myös kehittää tietotaitoon jatkuvasti pysyäkseen ajan tasalla yrityksen monipuolisista digipalveluista ja verkkomaailman muutoksista.

    Fonectan asiakaspalvelun 13 hengen tiimi hoitaa käytännössä kaikki yrityspalveluihin liittyvät moninaiset kysymykset. Ainoastaan Kotisivukone-palvelulla on oma erikoistunut asiakaspalvelu.

    ”Osaamisemme on todella laajaa ja kattaa kaikki Fonectan eri digipalvelut. Näin on oltava, koska me olemme käytännössä ensimmäinen piste, johon asiakas on yhteydessä”, asiakaspalvelutiimin valmentajana ja kouluttajana toimiva Taneli Repo kertoo.

    Tiimiläiset preppaavat taitojaan sisäisillä koulutuksilla, itseopiskelulla, perehdyttämällä toinen toisiaan ja ylläpitämällä osaamistaan myös harvemmin kysyttyjen palveluiden suhteen. Keskinäinen tietotaidon jakaminen on tuiki tärkeää, koska joku voi tietää jostain palvelusta enemmän kuin toinen.

    Kaikki kerralla kuntoon

    ”Pyrimme aina saamaan asiakkaan asian tai ongelman ratkaistua yhdellä kontaktikerralla, nopeasti ja mahdollisimman kokonaisvaltaisesti”, Repo kiteyttää.

    Tavoitteeseen pääsemiseksi ensisijaisen tärkeää on toimiva yhteistyö. Vaikka yksi vuorollaan vastaanottaa asiakkaan puhelun tai viestin, tarvittaessa kaikki puhaltavat yhteen hiileen, jotta kysymykseen saadaan oikea vastaus. Keskimääräinen jonotusaika on noin 15 sekuntia ja tiimi on saanut paljon positiivista palautetta nopeudesta. Ilta-aikoina chatissa apua antaa AiNA-botti.

    Positiivinen ja sisukas tiimi jakaantuu neljälle eri Fonectan konttorille, Tampereelle, Turkuun, Poriin ja Helsinkiin, mutta töitä tehdään sujuvasti etänä. Monella on pitkä työura Fonectalla takanaan, mikä tuo osaamista etenkin asiakaspalvelutyöhön.

    ”Pisin ura on meidän porilaisella Tintillä, joka on ollut talossa jopa 33 vuotta. Jaanalle on kertynyt jo parikymmentä vuotta samoin Elinalle ja Tarulle”, kertoo Repo, joka tuli itse Fonectalle vuonna 2016.

    Työn suolana on se, että käytännössä kukaan ei tee samoja työtehtäviä päivästä toiseen. Näin mikään asia ei henkilöidy yhteen ihmiseen vaan kaikki tekevät kaikkea.

    Konkreettinen vinkki: yritystiedot ajan tasalle

    Jokaisen yritysomistajan kannattaa tarkistaa, että yritystiedot ovat oikein YTJ-yrityshaussa, koska sitä kautta ne päivittyvät automaattisesti lukuisiin yritystietopalveluihin. Lisäksi asiakkaan kannattaa päivittää tietoja helppokäyttöisen Oma Fonecta -palvelun kautta, jonka kautta asiakas pystyy seuraamaan myös raportointia halutessaan.

    ”Erityisesti aukiolotiedot kannattaa muistaa pitää ajan tasalla. Jos ne vaihtelevat esimerkiksi arkipyhän vuoksi ja ovat vaikka kerran väärin, se voi vaikuttaa ratkaisevasti siihen, että potentiaalinen asiakas valitsee kilpailijan.”

    Lue lisää
  • Petro Pyykkö
    09.11.2021
    Turun myyntitiimi auttaa asiakkaita kasvamaan

    Myyntiä pidetään usein yksilölajina, mutta Fonectan Turun myyntitiimi vastaa asiakkaista yhdessä. Tuhansista kampanjoista kertynyt kokemus takaa, että ratkaisut räätälöidään asiakkaalle juuri sopiviksi.

    Fonectan yli kymmenestä myyntitiimistä kolme toimii Turussa. Myyntipäällikkö Petro Pyykön vetämä tiimi keskittyy auttamaan erityisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Tiimin asiantuntijuus pohjautuu laajaan kokemukseen digimarkkinoinnista: yhdeksän hengen tiimistä noin puolet on ollut talossa jo noin 10 vuotta.
     
    ”Meillä on käytännössä koko digimarkkinointipaletti hallussa. Palveluvalikoimaamme lukeutuvat kotisivut, omat kanavamme Fonecta Kontakti ja Kontakti Pro, Google-optimointi- ja Display-mainonta, Facebook-mainonta ja verkkokaupan tekeminen”, Petro kertoo.
     
    Avoimuus on vahvasti läsnä, kun myyntitiimiläiset kohtaavat asiakkaan. Liikkeelle lähdetään askel kerrallaan varmistamalla ensin, että asiakkaan nettinäkyvyys on hyvällä mallilla. Vasta sitten ehdotetaan sopivia mainonnan työkaluja. Tiimi raportoi mainonnan kustannukset ja hyödyt asiakkaalle selkeästi ja tuo aktiivisesti esille parannusehdotuksia.

    Ongelmanratkaisukyky ja tiivis yhteistyö valtteina

    ”Yksi vahvuutemme on, että tiimissämme on erilaisia ja eri-ikäisiä persoonia, joilla kullakin on oma vankka kokemustaustansa. Täydennämme toisiamme ja olemme hitsautuneet hienosti yhteen. Usein myyntiä pidetään enemmänkin yksilölajina, mutta meille on tärkeää tehdä tiiminä töitä”, Petro kuvailee.

    Tarkan raportoinnin ja tiiviin yhteistyön ansiosta tiimin jäsenet pystyvät ottamaan koppia myös toistensa asiakkaista. Yhteensä tuhansista kampanjoista kertynyt kokemus takaa, että ratkaisuja osataan räätälöidä kullekin asiakkaalle juuri sopiviksi.
     
    Vaikka töitä tehdään tosissaan, tiimi osaa välillä höllätä pitämällä esimerkiksi musiikki- ja tietovisoja aamupalavereiden yhteydessä. Hyvän yhteishengen ylläpitäminen on tärkeää, samoin se, että töitä on hauskaa tehdä kimpassa.

    Konkreettinen vinkki: kotisivut kuntoon

    Petro suosittelee kaikkia digimarkkinointia tai mainontaa ylipäätään harkitsevia ensisijaisesti huolehtimaan siitä, että kotisivut ovat hyvät ja yhteystiedot ajantasaiset.

    ”Tätä voi verrata kivijalkakauppaan: tilan pitää olla houkutteleva ja kaiken tarvittavan helposti potentiaalisen asiakkaan saatavilla. Kun pohja on kunnossa, voi sinne alkaa viemään porukkaa. Kotisivut ovat kuitenkin lopulta se, minne kaikki mainonta ohjautuu.”

    Lue lisää
  • Markkinointijohtaja Katja Laaksonen kertoo Fonectan markkinointirekryistä
    20.05.2021
    Fonectalla puhaltavat uudet tuulet

    Panostamme markkinointiin ja syömme omia lääkkeitämme.

    Lue lisää