Medialle


YHTEYSTIEDOT MEDIALLE

Oletko median edustaja? Vastaamme tiedotusvälineiden yhteydenottoihin Fonectan viestinnässä, ota yhteyttä:

Sisältöpäällikkö Minna Tuum (040 564 6471) minna.tuum@fonecta.com

Tiedotteet

  •  Korona-ajan sopimukselle kättä päälle. Fonectan ja Oikion toimitusjohtajat Patrik Sallner ja Heikki Yrjölä kättelevät virtuaalisesti Teamsissa.
    30.04.2021
    Fonecta ja OIKIO yhdistävät voimansa – tavoitteena ravistella alan toimintamalleja

    Digimarkkinoinnin uudistaja OIKIO Digital Performance Agency ja digimarkkinointitoimialan markkinajohtaja Fonecta aloittavat kumppanuuden, jonka tavoitteena on ravistella digimarkkinoinnin toimintamalleja. Fonectasta tulee OIKIOn omistaja ja OIKIO vauhdittaa kasvuaan itsenäisenä yrityksenä suuremman kumppanin kanssa.

    Lue lisää
  • Patrik Sallner and Heikki Yrjölä
    30.04.2021
    Fonecta acquires OIKIO Digital Performance Agency

    Helsinki (Finland), 30 April 2021 - Today, Fonecta (a subsidiary of Triton III company EDSA) acquired OIKIO Digital Performance Agency (“OIKIO”). Through the acquisition, Fonecta will strengthen its digital marketing solutions competence and position in the Finnish market. Terms and conditions of the transaction are not disclosed.

    Lue lisää
  • 27.04.2021
    Mainoskampanjat kasvattivat Fonectan podcastien ja oppaiden yleisömäärää ennätyksellisesti

    Fonecta on Suomen suurin yritysten markkinointikumppani, jonka digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoiden osaaminen on kansainvälisestikin huippuluokkaa. Yritys on jo pitkään tuottanut markkinointiaiheisia podcasteja ja oppaita, jotka tarjoavat ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa kaikille kiinnostuneille. Haasteena kuitenkin oli, ettei laadukas sisältö tavoittanut tarpeeksi yleisöä. Kaivattiin siis lisää lukijoita, kuuntelijoita sekä ennen kaikkea näkyvyyttä.

    Fonectalla autetaan päivittäin lukuisia asiakkaita, jotka haluavat löytyä paremmin verkosta. Oli siis luontevaa ottaa samat markkinointiratkaisut myös omaan käyttöön haluttujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Digital Strategistit Outi Silventoinen ja Markus Rintala Fonectalta kertovat, miten mainoskampanjat toteutettiin ja mitä niillä saavutettiin.

    Podcastien katsojaluvut pomppasivat sadoista kymmeniin tuhansiin

    Säännöllisesti julkaistavissa markkinoinnin podcasteissa haastatellaan sekä talon sisäisiä että ulkoisia alan asiantuntijoita. Podcastien teemat keskittyvät brändin ja sisältömarkkinoinnin eri osa-alueisiin. Ensimmäinen podcast julkaistiin noin kaksi vuotta sitten Fonectan YouTube-kanavalla, jossa kaikki jaksot ovat katsottavissa.

    Ilman mainontaa sisällöille on vaikea saada näkyvyyttä. Näilläkin podcasteilla katselijoita oli yleensä vain muutamia satoja, koska mainontaa ei tehty aktiivisesti. Sen vuoksi lähdettiin tavoittelemaan parempaa näkyvyyttä ja enemmän katselukertoja valituissa kohderyhmissä. Tavoitteena oli myös rakentaa asiantuntijamielikuvaa ja nostaa esille talon sisältä löytyvää osaamista. Ratkaisuksi valittiin mainoskampanja, joka aloitettiin YouTubessa keväällä 2021.

    Mainosbudjetti on pidetty alusta lähtien kohtuullisena. ”Pienelläkin budjetilla voi tehdä tehokasta mainontaa”, Outi Silventoinen toteaa. Mainoskampanjalla saavutetut tulokset ovat kuitenkin kaikkea muuta kuin vaatimattomia. Vain muutamassa kuukaudessa katsojamäärät ovat kasvaneet parista sadasta jopa kymmeniin tuhansiin. Seuraava askel on mainonnan laajentaminen YouTubesta myös muihin kanaviin. Fonecta tuottaa uusia podcasteja säännöllisesti, ja jatkossa niitä mainostetaan aktiivisesti.

    Kohdennettua mainontaa LinkedInissä ja Facebookissa

    Fonectan LinkedIn-webinaarien pohjalta on tehty neljä LinkedIn-opasta, jotka ovat ladattavissa Fonectan verkkosivuilta. Maksuttomat oppaat tarjoavat parhaat käytännöt LinkedInin hyödyntämiseen eri näkökulmista. Laadukkaalle sisällölle kaivattiin kuitenkin enemmän lukijoita ja latauskertoja.

    Suurempaa yleisöä lähdettiin hakemaan LinkedIn- ja Facebook-mainonnalla keväällä 2021. Kanavat valittiin harkitusti sen mukaan, mikä on kannattavaa ja missä potentiaaliset asiakkaat ovat. Sisältöä muokattiin ja mainontaa kohdennettiin kanavakohtaisesti. Monikanavaisuus toi mainontaan tehoa, koska eri kanavat tukivat toisiaan ja mahdollistivat laajemman kohdeyleisön tavoittamisen.

    LinkedIn-oppaiden latausmäärät ylittivät odotukset

    LinkedIn-mainonta soveltuu erityisesti yritysten väliseen B2B-markkinointiin ja tarkkaan kohdentamiseen. ”LinkedInissä kohdennettiin peruskohdennuksella tarkasti sopivaan kohderyhmään eli laajalla peitolla Large-kohderyhmän fokussegmentteihin”, Markus Rintala kuvailee.

    Facebookissa kohderyhmä muodostettiin mallintamalla Fonectan LinkedIn-asiakaslistasta lookalike-kohderyhmä, josta Fonectan omat asiakkaat suljettiin pois. Näin löydettiin omien asiakkaiden kaltaisia, potentiaalisesti aiheesta kiinnostuneita lukijoita oppaille. Facebookin avulla pyrittiin tavoittamaan ihmisiä, jotka eivät vielä ole LinkedInissä, mutta joita haluttaisiin kannustaa sen käyttöön. Onnistunut mainonta vaatii jatkuvaa seurantaa ja tarvittaessa optimointia sen mukaan, mikä toimii ja mikä ei. Lisäksi tarvitaan ymmärrystä siitä, mitkä ovat oikeat kanavat kullekin mainostettavalle tuotteelle tai palvelulle sekä kohderyhmälle.

    Mainoskampanjan ansiosta opassivujen kävijämäärä ja oppaiden latausmäärät nousivat tuhansiin. Oppaiden sisällöt selvästi kiinnostivat kohderyhmää ja kampanjalle asetetut tavoitteet täyttyivät ja jopa ylittyivät. Nopealla aikataululla rakennettu mainoskampanja toteutettiin onnistuneesti fonectalaisten tiiviinä yhteistyönä yli tiimirajojen.

    Molemmat kampanjat osoittavat, että oikein kohdennettu ja hyvin tehty sisältömarkkinoinnin kampanja tuo tuloksia. Samalla voidaan todeta, että monipuoliset ja kiinnostavat sisällöt löytävät yleisönsä ja herättävät kiinnostusta.

    Tutustu Fonectan markkinointipodcasteihin ja LinkedIn-oppaisiin!

    Lue lisää
  • 22.03.2021
    Verkkokampanjalla ennätysmäärä euroja hyväntekeväisyyteen

    Pelastusarmeijan perinteinen Joulupata-keräys merkitsee monille joulun alkua. Kyseessä on valtakunnallisesti tunnettu hyväntekeväisyyskeräys, joka kerää vuosittain raha- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille. Katukuvassa nähtävien keräyspisteiden rinnalle on tullut myös verkkokeräys, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Se on nykyään monelle lahjoittajalle mieluinen tapa kertoa tukevansa hyvää asiaa.

    Poikkeusaikana apua on kaivattu erityisen paljon, ja haasteena oli keräyskampanjan tuloksen kasvattaminen verkossa mainonnan avulla. Tavoitteena oli kasvattaa verkkokeräyksen kautta kerättyjen eurojen määrää edellisvuodesta. Samalla haluttiin, että yhä useampi yritys huomaisi kampanjan ja saisi henkilökuntansa osallistumaan keräykseen.

    Mainonnalla ja optimoinnilla noustiin kärkisijoille

    Joulupata-kampanja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä, jossa Fonectan asiantuntijat ja Pelastusarmeijan yhteyshenkilöt työskentelivät yhdessä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Yhdeksi ratkaisuksi valittiin Google-mainonta, jonka avulla haettiin näkyvyyttä ja varmistettiin keräyskampanjan löytyminen hakutuloksista. Google Ads -mainonnalla asiakkaat ohjattiin Joulupata-keräykseen, ja mainokset saatiin näkymään kohdennetusti oikeilla sivustoilla Fonecta Display -mainonnalla.

    Lisäksi panostettiin hakukoneoptimointiin, minkä avulla Pelastusarmeijan Joulupata-keräyssivusto nousi kohderyhmässä oikeilla hakusanoilla hakutulosten etusivulle. Pelastusarmeijalle ja Joulupata-keräykselle tärkeitä hakusanoja saatiin nousemaan orgaanisissa hakutuloksissa. Kampanjasivustolle tuotettiin hakukoneystävällistä sisältöä, mikä nosti sivuston hakutuloksen sijoitusta. Lisäksi sivuston teknistä suoriutumista parannettiin.

    Verkkolahjoittajia saatiin ennätysmäärä

    Joulupata-keräys onnistui erinomaisesti, sillä tulos kasvoi huikeat 25 %. Pelastusarmeija sai rahalahjoituksia yhteensä 1 250 000 euroa, kun tavoitteena oli miljoona euroa.

    ”Vaikka katukeräyskin onnistui yli odotusten, tuli kasvua nimenomaan netistä”, Pelastusarmeijan markkinoinnin ja yritysyhteistyön vastaava Anne Fredriksson iloitsee. Hänen mielestään kohdistus yrityspäättäjiin oli myös hyvä ratkaisu.

    ”Verkkokampanja generoi liikennettä sivuillemme ja toi arvokasta näkyvyyttä, mikä varmasti poikii yrityskontakteja ja -lahjoituksia tulevaisuudessa. Suurkiitos Fonectalle hyvästä työstä. Samalla välitän Pelastusarmeijan johdon lämpimät kiitokset”, Anne kehuu.

    Joulupata-keräys haastoi Fonectan henkilöstön

    Yhteistyö huipentui Fonectan henkilökunnan osallistumiseen yli 100-vuotiaaseen Joulupata-keräykseen. Fonecta haastoi omat työntekijänsä tekemään lahjoituksia vähävaraisille ensimmäisen kerran jo vuonna 2017. Vuonna 2020 Fonecta keräsi ensi kertaa arvokkaita lahjoituksia myös kotimaisilta yrityksiltä, mikä kertoo yritysten auttamisen halun kasvusta.  

    Lue lisää Joulupata-keräyksestä www.joulupata.fi.

    Lue lisää
  • LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan
    05.03.2021
    LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan

    LinkedIn palkitsi Fonectan kansainvälisessä kumppanikilpailussa jo viidettä vuotta perättäin – suomalaisten B2B-yritysten LinkedIn-mainonta kasvanut huimasti

    Lue lisää
  • 05.03.2021
    LinkedIn rewarded Fonecta again

    LinkedIn awarded Fonecta at international partner competition for the fifth year in a row – LinkedIn advertising by Finnish B2B companies has grown tremendously.

    Lue lisää
Vanhemmat tiedotteet