Medialle


YHTEYSTIEDOT MEDIALLE

Oletko median edustaja? Vastaamme tiedotusvälineiden yhteydenottoihin Fonectan viestinnässä, ota yhteyttä:

Sisältöpäällikkö Minna Tuum (040 564 6471) minna.tuum@fonecta.com

Tiedotteet

  • Suomalaisyritykset ottivat digiloikan, kertoo Santeri Jaakkola
    30.10.2020
    Korona tuuppasi suomalaisyritykset digiin

    Koronapandemia on saanut suomalaiset pk-yritykset satsaamaan verkkopalveluihinsa, selviää Fonectan tekemästä kyselystä. Erityisen innokkaasti digipalveluitaan ovat kehittäneet B2B-yritykset.” On tapahtunut pakotettu digiloikka. Kun asiakkaat liikkuvat vain verkossa, yritykset ovat joutuneet ottamaan isoja harppauksia digitaalisissa palveluissa, joiden kehitys olisi muuten vienyt vuosia”, sanoo Fonectan strategi Santeri Jaakkola.

    Lue lisää
  • Fonectan yt-neuvottelut ovat päättyneet
    30.10.2020
    Fonectan yt-neuvottelut ovat päättyneet

    Digimarkkinoinnin palvelujatarjoavan Fonectan 31.8. käynnistämät yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet.

    Lue lisää
  • 26.10.2020
    Korona mullisti verkkoruokakauppa Kauppahalli24:n kysynnän

    Viikolla 12 Kauppahalli24:n tilauskanta räjähti. Tilausmäärät kasvoivat yhtäkkiä valtavasti, kun ihmiset jäivät etätöihin ja koululaiset kotikouluun. Yrityksessä reagoitiin nopeasti; ruoantoimitusprosessit viilattiin uusien ohjeistusten mukaisiksi eli kontaktit minimoitiin, lisää työntekijöitä rekrytoitiin ja ruokien toimitusaikoja laajennettiin. Asiakkaat saivat ruokatoimituksia ovilleen jopa kello 24 asti. 

    ”Lisäksi laajensimme toiminta-aluettamme pk-seudun ulkopuolelle ja toimme markkinoille uuden palvelun. Toimitimme Vantaalta käsin koko maahan kuivatarvikeruokatoimituksia. Kun kysyntää oli luonnollisesti uuden tilanteen takia ja tehokkaan markkinoinnin ansiosta, saimme heti kuivatarviketoimitustilauksia ympäri maata”, kertoo Kauppahalli24:n markkinointijohtaja Hanna-Kaisa Risku

    Kasvanut kysyntä kiihdytti verkkoruokakauppojen kilpailua

    Koronan vyöryessä suomalaisten arkeen moni uskaltautui kokeilemaan verkkoruokakauppaa ensimmäisen kerran. Monilla kokeilu jäi päälle ja ruoan tilaamisesta verkosta tuli uusi normaali. Kauppahalli24:n asiakaskunnassa korostuvat lapsiperheet, mutta koronan myötä myös ikäihmisistä saatiin paljon uusia asiakkaita. 

    Kun kysyntä verkosta tilattaville ruokatoimituksille kasvoi, kiihtyi myös verkkoruokakauppojen välinen kilpailu. Kauppahalli24 erottautuu kilpailijoistaan panostamalla raaka-aineiden tuoreuteen, tuotevalikoiman lähi- ja luomupainotteisuuteen, edullisiin kuljetushintoihin sekä asiakkaiden kiittelemään helppokäyttöiseen tilausjärjestelmään.

    ”Asiakas haluaa seurata oman tilauksen etenemistä ja arvioitua saapumisaikaa. Toimitamme asiakkaille tekstarilla linkin, jota kautta voi seurata kuljetuksen etenemistä kartalla. Kun asiakas näkee arvioidun toimitusajan, voi hän arvioida, ehtiikö välissä vielä lenkittää koiran. Linkin kautta asiakas voi myös kuitata toimituksen ilman kontakteja sekä antaa palautetta toimituksesta. Kun asiakas osaa odottaa toimitusta oikeaan aikaan, nopeuttaa ja tehostaa se meidän toimitusprosessiamme”, pohtii Risku.

    Markkinoinnin avulla yritys voi olla monikanavaisesti läsnä asiakkaille verkossa 

    Markkinoinnilla on suuri merkitys yrityksen liiketoiminnalle. Tärkeitä kohderyhmiä tavoitellaan ja heille viestitään mm. Facebookin ja Instagramin, LinkedInin, Googlen sekä ohjelmallisen ostamisen avulla saavutettujen medioiden kautta. 

    ”Koko ajan pitää olla verkon eri kanavissa kertomassa uusille asiakkaille ja muistuttamassa nykyasiakkaille, että olemme olemassa ja valmiina palvelemaan teitä. Koska meidän ostopolku on pitkä, pitää asiakkaan törmätä meihin monessa kanavassa ja siksi monikanavainen markkinointi sopii meille parhaiten. Ennen kuin asiakas tilaa, on hän kohdannut meidät verkossa, minkä jälkeen hän todennäköisesti päätyy keskustelemaan kotona kumppanin kanssa asiasta ja kurkkaa jääkaappiin, että mitä puuttuu. Meidän tilauksista suurin osa tehdään illalla klo 18-21 välillä”, sanoo Risku.

    Kauppahalli24:ssä ei levätä nytkään laakereillaan vaan pian lanseerataan jälleen uusi palvelu; kokonaan luomutuotteisiin keskittyvä valtakunnallinen luomukauppa. Etelä-Suomen alueella asiakkaat saavat pian nauttia kaikista luomutuotteista ja muualle Suomeen toimitetaan aluksi kuivaluomutuotteita. Kunnianhimoinen suunnitelma on laajentaa myös kylmätuotteiden jakelu koko Suomen alueelle tulevaisuudessa.

    Lue lisää
  • 06.10.2020
    Suomen LinkedIn Agency Champions -voittajat julkistettiin!

    Toista kertaa järjestetty Suomen LinkedIn Agency Champions on media- ja mainostoimistoille suunnattu koulutussarja, jossa syväsukelletaan LinkedIn-mainontaan ja samalla kilpaillaan LinkedIn Agency Champions -mestaruudesta vuodelle 2020. Kilpailun tuomaristossa oli tänä vuonna sekä LinkedInin että Fonectan edustajia. Haku seuraavaan LinkedIn Agency Champions -koulutussarjaan alkaa marras-joulukuun aikana.

    LinkedIn Agency Champions 2020 -voittajat 

    Kategoria: Brand

    Tehtävänantona oli luoda luova lähestymistapa brändimarkkinoinnin tavoitteiden saavuttamiseen selkeän strategian avulla. 

    Kategorian voiton vei Eve Peltola / iProspect!

    Tuomarit kiittelivät Eve Peltolaa siitä, kuinka hyvin hän oli ottanut kohdeyleisön alueelliset haasteet huomioon. Kampanjaa tuettiin luovasti muiden kanavien avulla. Evellä oli selkeä näkemys miksi tietyt mainosmuodot ja yleisöt valittiin. Kampanjat ja luovat oli optimoitu tavoitteiden mukaisesti ja kampanjan laadukkaat tulokset ylittivät odotukset. 

    ”Sain koulutuksista mukaani paljon erilaisia vinkkejä ja hyviä käytäntöjä mainonnan optimointiin ja kohderyhmien hallintaan liittyen. Kuulimme koulutusten aikana myös LinkedInin uutuuksista etunenässä. Sain runsaasti ideoita, mitä voin viedä suoraan omaan tekemiseeni”, kertoo Eve Peltola.

    Kategoria: Performance

    Tehtävänantona oli luoda kampanja, jossa laatu ja määrä ovat tasapainossa. Tavoitteena olivat tulokset, jotka saavuttavat tai ylittävät tavoitteet. 

    Kategorian voiton vei Marjut Herranen / ID BBN!

    Tuomaristo kommentoi, että vaikka kampanjan kohdeyleisöt olivat erittäin kilpaillulta markkina-alueelta, onnistuttiin kampanjalla silti saavuttamaan erinomaiset tulokset varsinkin liidien määrässä ja laadussa. Kampanjassa keskityttiin sekä laatuun että määrään. Kampanjan kulku oli mietitty hyvin hankinnasta hoitovaiheeseen ja muut kanavat kampanjassa oli osuvasti valittu. 

    ”Iloitsen tästä asiakascasesta, jolla osallistuimme kisaan, sillä saimme vietyä uusinta tietoa ja oppeja suoraan asiakkaalle. Koulutuksessa sai kuulla tuoreeltaan LinkedInin uutuuksista ja saimme matkan varrella meille hyvän LinkedIn-kumppanin, Fonectan”, tiivistää Marjut Herranen.

    Kategoria: Impact

    Tämä palkinto myönnetään osallistujalle, joka on toiminut koulutussarjan aikana aktiivisena tiedon jakajana niin koulutusryhmässä kuin yrityksessäänkin. Henkilö kysyy, haastaa ja kyseenalaistaa. Hän on vaikuttaja. 

    Kategorian voiton vei Tiina Haapanen / ID BBN!

    Tuomariston mukaan Tiina oli alusta saakka aktiivisesti mukana sekä itse Agency Champions -koulutuksissa, että hakemassa lisätietoja koulutusten ulkopuolelta ja hän sovelsi oppeja omaan työhönsä. Tiinasta näkee, että hän tekee työtä kyltymättömällä innolla ja sydämellä.

    ”Oli mahtavaa oppia asiantuntijoilta uutta ja kuulla ajankohtaista tietoa, markkinointialustat kehittyvät niin nopeasti. Näin pysyy ammatillisesti aallon harjalla. On inspiroivaa saada meidän asiakkaat kokeilemaan uusia juttuja ja uusia markkinointitapoja. Jokaisen koulutuskerran jälkeen olen vienyt opit suoraan käytäntöön eli meidän asiakkaiden kampanjoihin”, Tiina Haapanen iloitsee.

    Yleensä voittajat on lähetetty Lontooseen LinkedInin toimistolle tutustumaan myös muiden maiden Agency Champions -voittajiin, mutta tänä vuonna voittajille järjestettiin kahden hengen staycation-luksushotellimatka. 

    Koulutussarjaan osallistuminen ei ole edellyttänyt yhteistyötä Fonectan kanssa. 

    Lisätiedot:

    Emmi Mikkola, Fonecta Oy

    LinkedIn Relationship Manager

    050 5934677, emmi.mikkola@fonecta.com

    www.linkedin.com/in/emmi-mikkola

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • 01.10.2020
    PATRIK SALLNER FONECTAN UUDEKSI TOIMITUSJOHTAJAKSI

    Digimarkkinoinnin palveluntarjoaja uudistuu ja hakee kasvua. 

    Digitaalisen markkinoinnin palveluja tarjoavan Fonectan uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Patrik Sallner. Toukokuun alusta lähtien molempien liiketoimintayhtiöiden toimitusjohtajana toiminut Pekka Harju jatkaa 020202 Palvelut Oy:n ja 02 Taksi Oy:n toimitusjohtajana. Patrik Sallner siirtyy tehtävään OpusCapitan toimitusjohtajan tehtävästä. 

    ”Hallituksen puolesta haluaisin kiittää Pekka Harjua hänen energiastaan ja panoksestaan Fonectan johdossa näinä haastavina aikoina” sanoo European Directories -konsernin hallituksen puheenjohtaja Marcus Englert

    Sallnerin rekrytointi on osa Fonectan käynnissä olevaa uudistumista. 

    ”Patrik on OpusCapitalla ajanut digitalisaatiota menestyksekkäästi ja aiemmissa tehtävissään rakentanut vahvaa liikevaihdon kasvua myynnin, kumppanuuksien ja yritysostojen kautta. Nämä yhdistettynä Patrikin teknologiataustaan ja monipuoliseen kokemukseen sekä vahva osaaminen palveluliiketoiminnan rakentamisesta luovat edellytykset johtaa Fonecta kohti tulevaa kasvuvaihetta”, Englert jatkaa.

    Patrik Sallner korostaa asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä ja kilpailukykyisten palveluiden roolia kasvun mahdollistajana.

    ”Fonectalla on erittäin osaava henkilöstö, laaja asiakaskunta ja kattava valikoima digitaalisen markkinoinnin palveluja. Tärkein tehtävämme on auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään ja kasvattamaan omaa liiketoimintaansa. Seuraavaksi haluan tuoda asiakastarpeiden ymmärryksen entistäkin tiiviimmin osaksi palveluidemme kehittämistä ja kaupallistamista”, Patrik Sallner sanoo. 

    Fonecta Oy on digitaalisen markkinoinnin palvelutalo, joka tarjoaa yrityksille Suomen laajimman valikoiman markkinoinnin työkaluja. Fonecta-konserni on osa European Directories -konsernia.

    Lisätietoja:

    Investor relations, European Directories -konserni, ir@europeandirectories.com

    Patrik Sallner, toimitusjohtaja, Fonecta Oy, patrik.sallner@fonecta.com

    Pekka Harju, toimitusjohtaja, 020202 Palvelut Oy, pekka.harju@fonecta.com

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • 26.08.2020
    Fonecta uudelleenorganisoi toimintojaan ja käynnistää yt-neuvottelut

    Ulkoinen tiedote, 26.8.2020

    Fonecta uudelleenorganisoi toimintojaan ja käynnistää yt-neuvottelut

    Fonecta aloittaa koko yhtiötä koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Vahvistaakseen asemaansa sekä panostaakseen kasvuun digitaalisen markkinoinnin palvelujen tarjoajana, yhtiö suunnittelee toimintojensa uudelleenorganisointia.

    Toteutuessaan muutoksella arvioidaan olevan henkilöstövaikutuksia. Neuvottelut voivat johtaa enimmillään 61 henkilön työsuhteen päättymiseen. 

    Neuvottelut alkavat 31. elokuuta. Neuvottelujen aikana Fonecta palvelee asiakkaitaan normaalisti. 

    Fonecta on määrätietoisesti vahvistanut ydintoimintaansa digitaalisen markkinoinnin palvelujentarjoajana viime vuosien ajan ja se on keskeinen tavoite myös nyt suunnitellussa toimintojen uudelleenorganisoinnissa. Muutoksen myötä Fonecta uskoo pystyvänsä paremmin tukemaan asiakkaidensa liiketoiminnan kasvua ja kehittymistä sekä vahvistamaan omaa asemaansa markkinoilla.

    ”Muutoksen seurauksena organisaatiorakenteemme ja toimintamme selkeytyy ja luomme vakaan pohjan kasvulle jatkuvasti muuttuvassa markkinassa”, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Pekka Harju

    ”Asiakkaamme ovat tekemisen keskiössä ja painopiste tulee entistä vahvemmin olemaan asiakkaille tuotettavan arvon kasvattamisessa ja sen todeksi näyttämisessä”, jatkaa Harju. 

    Lisätietoja: 

    Pekka Harju, toimitusjohtaja 

    pekka.harju@fonecta.com

    Lue lisää
Vanhemmat tiedotteet