LinkedIn Live tulossa!

Live-lähetykset tulossa LinkedIniin!

Video on tullut jäädäkseen ja liikkuva kuva on jo pitkään saanut hyvin näkyvyyttä eri sosiaalisen median palveluissa. Tämä on huomattu myös maailman suurimpiin ammatillisen verkostoitumisen palveluihin kuuluvassa LinkedInissä, missä videosisällön määrä on ollut jatkuvassa kasvussa siitä lähtien kun videoiden jakaminen kanavassa tuli mahdolliseksi. Videoiden kasvava määrä johtuu yksinkertaisesti siitä, että LinkedInin käyttäjät ovat huomanneet, miten tehokkaasti video kanavassa toimii.

LinkedIn panostaakin nyt palvelun video-ominaisuuksiin ja on lanseeraamassa uuden LinkedIn Live ominaisuuden. LinkedIn Liven avulla käyttäjät ja yritykset voivat tehdä suoria lähetyksiä verkostoilleen jakamalla videon LinkedIniin suorana lähetyksenä joko rajatulle kohderyhmälle tai koko globaalille LinkedIn-yleisölle. Live-video onkin ollut yksi käyttäjien eniten toivomista ominaisuuksista LinkedInissä.

Mikä on LinkedIn Live?

LinkedIn Liven toiminnallisuudet ovat muista sosiaalisen median kanavista tuttuja. Käyttäjät voivat tykätä videoista livelähetysten aikana ja tykkäykset näkyvät videolla. Katsojilla on myös mahdollisuus esittää kysymyksiä ja kommentteja joihin lähetyksen tekijä voi vastata reaaliaikaisesti. Asiattomia kommentteja voi myös poistaa, jolloin lähetysten kommentointi pysyy asiallisena.

LinkedIn Liven rantautumiseen voi olla muitakin syitä kuin videon suosio käyttäjien keskuudessa. Video on erittäin toimiva media myös yrityksille, jotka ovat huomanneet videon avulla voivansa saada jopa 30% enemmän kommentteja näyttökertaa kohden verrattuna ei-videomuotoiseen mainontaan. Samoin käyttäjien on havaittu viettävän merkittävästi enemmän aikaa videosisältöjen parissa verrattuna staattiseen sisältöön.

Kenelle LinkedIn Live sopii?

LinkedIn Live mahdollistaa vuoropuhelun seuraajien kanssa ja sen käyttö sopiikin erityisesti silloin, kun halutaan luoda aito yhteys seuraajiin. Live toimii erityisen hyvin tapahtumalähetyksiin, toimialan uutisointiin tai esimerkiksi tuotelanseerauksiin ja niiden yhteydessä järjestettäviin kysymys-vastaus-sessioihin.

LinkedIn Livessä voi striimata myös leikkaamattomia podcasteja ja järjestää vaikkapa ”kysy mitä vaan” -lähetyksiä. Kuten kaikkien live-lähetysten kohdalla, vain taivas on rajana! Kannattaakin keksiä omia tapoja, joilla aktivoida omia seuraajia interaktiivisuuteen ja näin ottaa täysi hyöty irti ominaisuudesta.

Käytännön vinkit:

  • Maksimoi LinkedIn Liven vaikutus olemalla tasaisesti aktiivinen, eli pidä live-lähetys esim. joka viikko samaan aikaan.
  • Mainosta live-lähetyksiä ennakkoon ja kehota käyttäjiä seuraamaan yrityksesi LinkedIn-sivua tai sinua, jotta he saavat aina ilmoituksen, kun aloitat lähetyksen.

Oletko kiinnostunut testaamaan LinkedIn Liveä? Beta-ohjelmaan mukaan pääsevät toistaiseksi vain kutsun saaneet käyttäjät ja yritykset, mutta ohjelmaan voi hakea mukaan LinkedInin sivujen kautta. Ohjelmaan valittuihin yrityksiin ollaan LinkedIniltä suoraan yhteydessä.


Haluatko nähdä, miten LinkedIn Live toimii? Seuraa meitä LinkedInissä ja saat aina ilmoituksen, kun teemme lähetyksiä!

Artikkelissa on käytetty lähteenä Ingrid Lundenin kirjoitusta TechCrunch.com-sivustolla.

0