Sivua ei löydy

Valitettavasti hakemaasi sivua ei löydy. Tarkistathan osoitteen kirjoitusasun. Voi myös olla, että sivua ei enää ole.


Fonectan yrityspalvelut

Fonecta.fi haku 

UUSIMMAT ARTIKKELISISÄLLÖT

  • 21.09.2022
    Merikaarron pyörähuolto: Kontakti-palvelu maksaa helposti itsensä takaisin

    Merikaarron pyörähuolto on Vaasan lähellä toimiva pyörähuoltoja tekevä yhden miehen sivutoiminen yritys. Yrittäjä Oskar Moberg on itsekin intohimoinen hyötypyöräilijä, joka pyöräilee tuhansia kilometrejä vuodessa.

    Vuosien aikana polkupyörät ja niiden huollot ovat tulleet yrittäjälle harrastuksen myötä tutuiksi. Ajatus yritystoiminnasta kypsyi pikkuhiljaa, kun paikallisessa Facebookin puskaradioryhmässä tuli vastaan kysymyksiä olisiko paikkakunnalla ketään, joka osaisi huoltaa pyöriä. Tästä innostuneena Merikaarron pyörähuolto sai oman y-tunnuksen joulukuussa 2021. Oskar Moberg huoltaa pyöriä sivutoimisena yrittäjänä omassa autotallissaan ja talvisin hän voitelee pyörähuollon ohessa suksia. Välineet ja tilat olivat siis omasta takaa, joten yrityksen perustaminen ei vaatinut suuria investointeja.

    Vain yksi pyörähuoltotilaus, niin Fonecta Kontakti-palvelu on jo maksanut itsensä takaisin


    Pienen paikkakunnan Facebookissa oleva puskaradioryhmä ei kuitenkaan yksin ole riittävä kanava asiakkaiden saamiseksi, joten Oskar Moberg otti keväällä käyttöön Fonecta Kontakti -palvelun. Oskar kertoo, että palvelun hyödyn ymmärtämisessä meni tovi, mutta kun yhteyshenkilö osasi kertoa palvelusta kärsivällisesti, hän päätti tarttua tilaisuuteen. Nyt Merikaarron pyörähuollon tiedot ovat ajantasaisesti esillä useassa netin kanavassa Fonectan omien kanavien lisäksi ja tietojen ylläpito on helppoa yhden päivitystyökalun kautta.

    ”Mietin, että eihän tämä tarvitse kuin yhden pyörähuollon, niin palvelu on jo maksanut itsensä takaisin, joten päätin sitten lähteä kokeilemaan. Ja se on kyllä kannattanut, tässä on hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan!”, Oskar iloitsee.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät verkon eri kanavista? Tee testi!

    Fonecta Kontaktin avulla uusia asiakkaita laajemmalta alueelta


    Merikaarron taajamassa asuu vajaat 2000 asukasta, joten markkina-alueena Merikaarto on melko pieni. Fonectan tarjoaman Kontakti-palvelun avulla on onnistuttu kasvattamaan Merikaarron pyörähuollon tunnettavuutta ja tavoittamaan asiakkaita myös noin 20 kilometrin päästä Vaasasta ja muista lähikunnista.

    ”Ajattelin, että tunnettavuus ja löydettävyys hakukoneiden kautta paranee Kontakti-palvelun myötä ja että tämän avulla myös vaasalaiset ja lähikuntien asukkaat löytäisivät minut. Ja nyt mitä asiakkailta olen kuullut, ja kun olen katsonut raportilta tuloksia, niin on kyllä mennyt ihan nappiin! Eihän ne minua löytäisi ilman tätä”, Oskar kertoo.

    Erinomaisen arvosanan palvelu


    Oskar Moberg kertoo, että hän on asiakkaiden saamisen lisäksi erityisen tyytyväinen siihen, että hänen ei tarvitse itse huolehtia missä yrityksen tiedot ovat näkyvillä ja ovatko ne oikein. Ja kun on tarvetta päivittää tietoja, ei tarvitse kirjautua erikseen moneen palveluun, vaan päivitys hoituu yhden työkalun kautta. Myös yhteyshenkilö saa Oskarilta kehuja: ”Minulla on hyvin aktiivinen yhteyshenkilö Joonas, jonka saan hyvin kiinni, jos minulla on jotain kysyttävää. Kyllä tämä kokonaisuus on kaiken kaikkiaan ihan erinomainen.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 14.09.2022
    Portaaton Oy & Rakennus ja Saneeraus Heinovuori: Fonecta Kontaktilla 9 kertaa tehokkaampaa mainontaa

    Portaaton Oy:n toimitusjohtaja Kalle Lehtimäki kertoo harrastuspohjaisen ajoneuvoteippauksen johtaneen siihen, että muutama vuosi sitten kaveriporukka alkoi ideoida, kuinka kuluttaja-asuntojen remontit voitaisiin toteuttaa mahdollisimman nopeasti olemassa olevia pintoja hyödyntäen. Ideoinnin ja suunnittelun perusteella aloitettiin kartoitus materiaalien saamiseksi ja vuonna 2021 syntyi Portaaton Oy, jolta saa kalvopinnoitteet kotien ja muiden tilojen uudistamiseksi.

    Yrityksen kuluttajien saataville tuomat kalvopinnoitteet eroavat perinteisistä markkinoilla olevista sisustusteipeistä pintansa luonnollisuudella ja aitoudella, joten ne ovat kustannustehokas vaihtoehto kodin pintojen uutta ilmettä suunnitellessa. Portaaton Oy asentaa pinnoitteet koko Suomen alueella, vaikka yrityksen tukikohta onkin Paimiossa Varsinais-Suomessa.

    Neljän kaveruksen yrityksellä on taustaa myös rakennuspuolelta, joten Portaaton Oy:n rinnalla aloitti toimintansa aputoiminimi Rakennus ja Saneeraus Heinovuori. Rakennus ja Saneeraus Heinovuori toteuttaa monipuolisesti huoneistoremontit pienistä muutostöistä aina suurempiin saneerauksiin ja kalvopinnoituksiin Varsinais-Suomessa. 

    Fonecta Kontakti tehostaa näkyvyyttä monessa netin kanavassa


    Fonecta otti Portaaton Oy:n Kalle Lehtimäkeen yhteyttä kotisivuasioissa, mutta keskustelu kääntyi nopeasti Kontakti-palvelun tuomiin mahdollisuuksiin. Kontaktin avulla yritys saatiin tehokkaasti ja laajasti näkyviin netin eri haku-, suosittelu- ja karttapalveluihin Fonectan omien kanavien lisäksi, kun etsitään sisustus- ja rakennuspalveluita.

    Kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät verkon eri kanavista? Testaa maksutta!

    Tulokset olivat lupaavia ja keväällä Kontaktin näkyvyyttä laajennettiin. Samalla Rakennus ja Saneeraus Heinovuorelle avattiin oma Kontakti-näkyvyys. Kontakti-palvelun yhteydessä panostettiin myös Kärkipaikkaan, jonka ansiosta Rakennus ja Saneeraus Heinovuori tulee entistä näkyvämmin esille Turun seudulla Fonectan palveluista haettaessa.

    ”Saamiemme yhteistyökumppanien palautteen perusteella erityisesti Finder.fi-palvelussa näkyvät tietomme ovat olleet usein ratkaiseva tekijä yhteistyön alulle. Kontaktikortit ovat siellä ehdottoman tärkeät ja toimivat. Ylipäätään Finder.fi:stä ja muistakin Kontaktin kanavista ja palveluista löytyvät tiedot toimivat yrityksemme käyntikorttina ja yhdenlaisena kotisivuna, koska näkyvyys on niin hyvin rakennettu”, Kalle Lehtimäki kertoo molempien yritysten Kontaktin avulla saadusta hyödystä.

    Yhdeksän kertaa tehokkaampaa mainontaa kuin muilla saman toimialan yrityksillä


    Kontakti-palvelun raportit puhuvat puolestaan: Sekä Portaaton Oy:n että Rakennus ja Saneeraus Heinovuoren kohdalla yhteydenottojen määrä esimerkiksi heinä-elokuun ajalta on parinkymmenen kappaleen luokkaa. Tämä tarkoittaa sitä, että Portaaton Oy on aputoiminimineen onnistunut markkinoinnissaan 9 kertaa paremmin kuin saman toimialan yritykset, joilla ei ole käytössään Kontakti-palvelua.

    Kalle Lehtimäki on tyytyväinen Fonectaan. Erityiskiitokset saa asiakaspalvelu, joka on osaavaa ja ammattimaista. Fonecta on antanut yhteistyökumppanina myös omatoimisen kuvan, joka osaa ajatella asiakkaan liiketoiminnan edistämistä markkinointia tehostavilla ratkaisuilla ja ehdottaa niitä rohkeasti.

    ”Asiakaspalvelun ja avun markkinointikanavien rakentamisessa voisi sanoa olleen täydellistä”, kertoo Kalle Lehtimäki.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 08.09.2022
    RST-Service Oy: Näyttävät kotisivut yhdistettynä Google-mainontaan kasvattivat kävijämääriä 74%

    Torniolainen RST-Service Oy on Timo Smedsin ja hänen veljensä Pekka Smedsin pyörittämä yritys, joka on erikoistunut ravintola- ja suurkeittiölaitteiden sekä pesulakoneiden myyntiin ja huoltoon. Laitteita myydään yrityksille ja kunnille koko Suomeen ja huolto onnistuu Meri-Lapin alueella.

    Veljesten yritys ei ole vielä kovinkaan vanha, mutta se on jo saavuttanut tunnettuutta ja parhaillaan mietinnässä onkin eri vaihtoehtoja toiminnan laajentamisesta aina toiminnan tarkempaan profilointiin saakka, kertoo Pekka Smeds.

    Uudet kotisivut ratkaisivat ongelman


    Laajempi yhteistyö Fonectan kanssa on alkanut vuonna 2019, jolloin RST-Service Oy:lle tehtiin uudet kotisivut. RST-Servicellä oli ollut kotisivut jo aiemminkin, mutta vanhoilta sivuilta ei riittävän hyvin käynyt ilmi mitä palveluita yritys tarjoaa, eikä sivuilla liikkuminenkaan ollut kaikkein sujuvinta. Fonecta Kotisivut ratkaisivat tämän ongelman ja sivujen päivittäminenkin on helppoa.

    ”Uusilla kotisivuilla lähdettiin aikoinaan hakemaan selkeyttä ja näyttävyyttä aiempiin sivuihin verrattuina. Ne olivat vanhahtavat eivätkä niin informatiiviset. Ratkaisu oli onnistunut ja nyt sivuille mentäessä näkee heti, mistä firmasta on kysymys ja siellä on helppo navigoida. Ylläpitojärjestelmä on kätevä ja helppokäyttöinen, minkä takia esimerkiksi tuotteita on helppo lisätä näkyviin”, Pekka Smeds kertoo.

    Testaa, millaiset kotisivut sopivat yrityksellesi! Aloita testi 

    Google-mainonta tukee kotisivuja


    Kotisivujen rinnalla on toteutettu myös Google-mainontaa, joka on osaltaan tuonut RST-Service Oy:n sivuille lisää asiakkaita ja poikinut tarjouspyyntöjä. Kotisivujen ja Google-mainonnan yhdistelmä onkin toiminut erinomaisesti - välillä jopa siinä määrin, että yrittäjät ovat saaneet työpyyntöjä enemmän kuin pystyvät toteuttamaan. Tämä on kuitenkin positiivinen ongelma ja tärkeää tietoa yrityksen tulevaisuutta suunnitellessa. On tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiden kautta saa nopeasti ja tehokkaasti yhteyden yritykseen.

    ”Mainostamme monissa eri kauppapaikoissa ja ryhmissä, joissa on potentiaalisia asiakkaita, joten täsmämainontaa on haasteellista tehdä. Siksi on todella tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiltä löytyy tarvittavat asiat helposti, jotta päästään kaupantekovaiheeseen. Asiakkaamme ovat antaneet usein kotisivujemme selkeydestä ja ulkoasusta positiivista palautetta”, Pekka Smeds toteaa.

    Näyttävät kotisivut tuoneet useita uusia asiakkaita


    Raporttien mukaan RST-Service Oy:n kotisivujen uusien kävijöiden määrä on tasaisesti kasvamaan päin: Vuoden aikana uusia kävijöitä sivuilla on ollut keskimäärin 74 %! Kotisivujen kautta tulleita yhteydenottoja on kymmenen pelkästään heinäkuun aikana, mikä on vaikuttavaa.

    Pekka Smeds suosittelee ehdottomasti Fonectaa yhteistyökumppanina ja hänen puheessaan korostuu etenkin kotisivujen näyttävyys ja informatiivisuus. Niiden pohjalta on hyvä suunnitella RST-Service Oy:n tulevaisuutta ja markkinointia jatkossakin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 06.09.2022
    Pohjantähti: Paikallista markkinointia ja maineenhallintaa Kontakti Pron avulla koko Suomessa

    Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö on ollut suomalaisten henkilö- ja yritysasiakkaiden turvana jo yli 125 vuoden ajan. Pääkonttori sijaitsee Hämeenlinnassa ja konttoreita on yli 30 eteläisestä Suomesta Rovaniemelle saakka. Fonectan kanssa yhteistyötä on tehty jo pari vuosikymmentä, viimeisimpänä Fonecta Kontakti Pron parissa. Pohjantähden Digital Marketing Specialist Niklas Heinosella on kokemusta yhteistyöstä Kontakti Pron käyttöönotosta alkaen.

    Yksillä tunnuksilla yli 30 toimipisteen tietoihin – ajan ja vaivan säästö on huimaa


    Pohjantähdellä on yli 30 toimipistettä, joten Kontakti Pro on ollut erinomainen apu aukioloaikojen päivittämisessä. Yli kolmenkymmen toimipisteen aukioloaikojen näkyvyydenhallinta yhdeltä alustalta säästää valtavasti aikaa. Jos yksi konttori avataan joku päivä eri aikaan kuin normaalisti ja toinen konttori menee poikkeuksellisesti aiemmin kiinni, päivitys on helppo tehdä suoraan Kontakti Pron päivitystyökalun kautta.

    Ennen koronaa Pohjantähden konttorit olivat auki ilman ajanvarausta ja asiakkaat saattoivat vain tulla paikalle. Koronan myötä Pohjantähden palvelumalli muuttui siten, että asiakkaita palvellaan ajanvarauksella, mutta tämäkin muutos kaikkiin toimipisteisiin onnistuu vain yhdellä napin painalluksella.

    Maineenhallinta ja asiakkaiden palveleminen verkossa ovat keskeistä


    Aukioloaikojen keskitetty päivittäminen ei kuitenkaan ole ainoa Kontakti Pron hyöty. Palvelun avulla maineenhallinta netissä on helpottunut huimasti:

    ”Kontakti Prosta on valtava hyöty Googlessa olevien arvostelujen seurannassa. Minun ei tarvitse kirjautua erikseen eri konttoreiden Google Yritystileille ja käydä asiakkaiden palautteita läpi eri tunnusten takaa, vaan Kontakti Pron työkalun kautta pääsen vastaamaan ja kommunikoimaan asiakkaiden kanssa yhdestä paikasta. Eri paikkakuntia koskevat kommentit ovat helposti hallittavissa ja voin pienellä vaivalla kiittää asiakkaita palautteesta. Tämä helpottaa aktiivisuutta ja seurantaa”, Niklas kertoo.

    Varmista organisaatiosi verkkolöydettävyys! Tilaa maksuton auditointi!

    Paikallista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa


    Pohjantähti hyödyntää Kontakti Pro -palvelua myös paikallisesti sosiaalisessa mediassa. Paikkakuntien Facebook-sivuilla voidaan kertoa paikkakuntakohtaisia asioita, mutta jos jonkin paikkakunnan sivu kaipaa aktiivisuutta, uutisvirtaan voidaan tuoda helposti sisältöä vakuutusyhtiön pääsivun postauksista. Pohjantähden asiakkaat ovat pitäneet siitä, että näkyvyys on paikallista. Postaukset on tavoittaneet asiakkaita hyvin ja aktiivisuus on tuonut sivuille uusia tykkääjiä.

    ”Olemme pystyneet tarjoamaan meidän paikkakunnille mahdollisuuden omiin Facebook-sivuihin, joilla voidaan paikallisesti tuoda esiin toimipaikan omaa kieltä ja markkinointia. Kontakti Pro antaa meille hyvän kokonaisnäkymän mitä eri paikkakunnilla on julkaistu, eikä tässäkään tilanteessa tarvitse kirjautua jokaisen konttorin FB-sivuille erikseen. Ja jos jossain on joskus hiljaisempaa, voimme työkalun avulla varmistaa, että uutisvirta ei katkea ja voimme helposti lisätä sisältöä pääsivumme kautta”, Niklas toteaa.

    Kontakti Pro auttaa myös yhteneväisen brändin esiintuomisessa. Markkinointitiimi pystyy keskitetysti yhdestä paikasta määrittelemään mm. kansi- ja profiilikuvat, sekä yrityskuvaukset niin Facebookiin kuin Google Yritysprofiiliin.

    Mihin Pohjantähdessä ollaan erityisen tyytyväisiä?


    Niklas Heinonen on erityisen tyytyväinen Kontakti Pron päivitystyökaluun ja sieltä saatuun näkymään:

    ”Pystymme helposti tekemään mm. räätälöityjä aukioloaikoja ja osoitteenmuutoksia. Asiakkaiden on helppo löytää eri karttapalveluista meille, kun tiedot ovat ajan tasalla kaikkialla ja niitä voi hallita yhdestä paikasta. Koko kokonaisuuden hallittavuus yhdestä paikasta on siis ehdoton etu. Työkalu on helppokäyttöinen ja siihen sai kattavan perehdytyksen alussa. Suosittelen Kontakti Prota lämpimästi kaikille!”

    Helppokäyttöisen yhden näkymän työkalun lisäksi Niklas mainitsee oman yhteyshenkilön, jolle voi soittaa matalalla kynnyksellä, milloin vain.

    Kontakti Pron lisäksi Pohjantähti on tehnyt Fonectan kanssa yhteistyötä LinkedInin parissa. LinkedIn on ollut etenkin Pohjantähden B2B-markkinoinnissa iso aluevaltaus, jossa Fonectan oma yhteyshenkilö on ollut suurena apuna.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 23.08.2022
    Tyytyväisen naisen tie ”vanhemmaksi hämmentäjäksi”

    Huippuhyvä tiimihenki on pitänyt Fonectan Ulla Leinosen lähes samoissa tehtävissä jo 20 vuotta. Oman näköistä työtä on tullut tehtyä välillä “apteekkarina”, välillä videoäänenä.

    Lue lisää