Sivua ei löydy

Valitettavasti hakemaasi sivua ei löydy. Tarkistathan osoitteen kirjoitusasun. Voi myös olla, että sivua ei enää ole.


Fonectan yrityspalvelut

Fonecta.fi haku 

UUSIMMAT ARTIKKELISISÄLLÖT

  • 16.06.2020 - Santeri Jaakkola
    Turboahdettu etäkurssi

    Vallitseva koronatilanne on saatu niin sanotusti puoliajalle. Ravintoloita ja erilaisia palveluita avataan kiireesti, mutta rajojen kiinni pysyminen muistuttaa, että eletään edelleen poikkeusaikaa. Odotettavissa on vielä toinen aalto, jonka vaikutuksia on melko haastavaa ennustaa. Tuleva kesäjakso antaa kuitenkin mahdollisuuden pohtia minkälaisia oppeja yrityksissä voidaan saada menneistä kuukausista.

    Lue lisää
  • 20.05.2020
    Mikä on LinkedIn Showcase Page?

    LinkedInissä on normaalin yrityssivun lisäksi mahdollisuus hyödyntää LinkedIn Showcase Page -ominaisuutta. Jos LinkedIn Showcase Page ei ole tuttu, kerromme artikkelissa mistä oikein on kysymys, millaiselle yritykselle LinkedIn Showcase Page parhaiten sopii ja miten Showcase-sivu rakennetaan.

    Lue lisää
  • 13.05.2020 - Santeri Jaakkola
    Kesäsesonki tulee myös tänä vuonna – oletko valmis?

    Vallitsevana poikkeusaikana olemme riittämiin saaneet lukea huolestuttavia uutisia siitä, kuinka terveys, talous ja yritykset kaatuvat. En kuitenkaan itse usko, että olemme kaarnalaiva, joka vain odottaa seuraavaa aaltoa. Olenkin innostunut etsimään paitsi erilaisia positiivisia signaaleja, joita kohti kulkea, myös mahdollisuuksia aktiivisesti vaikuttaa asioihin, jotta tilanne muuttuisi parempaan.

    Osa yrityksistä on selkeästi hyötynyt tilanteesta, mutta mielenkiintoisinta on ollut seurata tapauksia, joissa vaikeuksista huolimatta on löydetty uudenlaisia liiketoiminnan ja tekemisen ratkaisuja. Hyviä esimerkkejä ovat ravintolat, jotka ovat voineet pitää työntekijät töissä myymällä vappu- ja äitienpäiväbrunsseja. Itse asiassa brunsseja on myyty paljon enemmän, kuin olisi koskaan voitu myydä, jos ne olisi tarjoiltu ravintolassa.

    Siksi koenkin, että Profinderin huhtikuussa tekemän kyselyn tulos, jossa 43 % yrityksistä uskoo yritystoiminnan kasvavan tai jatkuvan normaalina poikkeustilan aikana, on erittäin positiivinen ja lupauksia nostattava uutinen.

    Kesäsesongit tulevat myös tänä vuonna

    Toivon, että yritykset ovat hereillä, kun rajoituksia Suomessa puretaan ja kesäsesonki alkaa. Edelleenkään tämä ei ole kaikille avain onneen, mutta toimintakykyisten yritysten ei kannata nukkua. Äitienpäivänä kukkakaupat kuhisivat ihmisistä, tee-se-itse -kaupoissa on kesäsesonki aloiteltu rutiinilla ja itsekin olen jonottanut ruokarekan antimia turvaväleillä höystettynä.

    Tänäkin keväänä on nähtävissä perinteinen sesonkipiikki tunnetuimpien puutarha- ja rakennusliikkeiden hauilla. Itse asiassa hakumäärät näissä toimialoissa ovat nyt korkeammalla tasolla kuin viimeiseen viiteen vuoteen – hauissa voidaankin nyt puhua ns.koronakertoimesta.

    Vapaa-ajan viettämiseen on rajoitetumpi määrä vaihtoehtoja ja nyt tekemisen nälkään haetaan ratkaisuja. Se tarjoaa mahdollisuuksia kaikille kesäsesongista nauttiville yrityksille tai niille, jotka voivat avata liiketoimintaansa poikkeustilanteesta huolimatta. Voin luottavaisin mielin todeta, että ne, jotka ovat ensimmäisinä tekemässä ja kertomassa asioistaan, tulevat voittamaan ihmisten huomion tänä keväänä.

    Kesällä tulemme näkemään, onko tekemispatoumaa syntynyt vai varjostaako yritysten toimintaa ihmisten varovaisuus. Lähes varmana tietona voidaan pitää sitä, että vanhemmat ovat tajunneet erilaisten koululaitosten ja päiväkotien merkityksen lasten arjen pyörittäjinä. Moni on poikkeusaikana huomannut julkisten palvelujen tärkeyden omassa arjessa. Veikkaan, että tällä viikolla kirjastoista mahdollistunut lainaaminen laittaa liikettä etäpäivien syövyttämiin jalkoihin.

    On mielenkiintoista nähdä, tapahtuuko samankaltainen havahtuminen myös yksityisten palvelujen kanssa. Ehkä ihmiset eivät enää ota kahvikupposta lempikahvilassa tai parturia naapurissa itsestäänselvyytenä. Toivottavasti näin käy, koska positiivisia signaaleja on jo nyt nähtävissä!

    Lue lisää
  • 12.05.2020
    Miten voin myydä verkossa?

    Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne vei ihmiset ennennäkemättömällä tavalla verkkoon. Samalla yritykset joutuivat uuden haasteen eteen – miten siirtää myynti verkkoon, jos sitä ei oltu vielä aiemmin tehty?

    Lue lisää
  • 04.05.2020
    Pekka Harjusta Fonectan toimitusjohtaja

    Suomen suurimman digitaalisia markkinoinnin palveluja tarjoavan Fonecta Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Pekka Harju, toimitusjohtaja Mari Eklundin siirryttyä yhtiön ulkopuolelle.

    Lue lisää