Sivua ei löydy

Valitettavasti hakemaasi sivua ei löydy. Tarkistathan osoitteen kirjoitusasun. Voi myös olla, että sivua ei enää ole.


Fonectan yrityspalvelut

Fonecta.fi haku 

UUSIMMAT ARTIKKELISISÄLLÖT

  • 04.10.2022
    Brändimainonta vs. liidimainonta - ikuiset kilpakumppanit?

    Kun markkinointia suunnitellaan, mietitään usein, lähdetäänkö tekemään brändimainontaa vai taktista mainontaa, kuten liidimainontaa. Brändimainonta ja liidimainonta mielletään usein toisistaan irrallisiksi toimenpiteiksi, jotka palvelevat eri tavoitteita. Siksi niistä valitaankin usein vain toinen. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla, sillä brändimainonta ja taktinen mainonta ovat osaa samaa ostoputkea, toinen ostoputken alkupäässä ja toinen loppupäässä. Ilman toista ei ole toista.

    Kun mainonta aloitetaan, tuloksia halutaan nopeasti

    Kun mainonta aloitetaan, tuloksia odotetaan innolla ja niitä halutaan nopeasti, mielellään jo eilen. Erityisesti yrityksen johto odottaa tuloksina liidejä tai myyntieuroja. Tämä on täysin ymmärrettävää, sillä miksi yritys muuta haluaisikaan, kuin mahdollisimman paljon liidejä ja niiden kautta myyntiä.

    Syöksymällä suoraan ostoputken loppuun saamme harvoin kestäviä tuloksia aikaan

    Edellä mainittujen tulosten saavuttaminen on kuitenkin harvoin niin yksinkertaista, kuin ajattelemme. Jotta voimme saada liidejä ja kauppaa, täytyy asiakkaiden ensin tuntea meidät. Vasta kun asiakkaamme tuntevat meidät ja luottavat meihin, saamme heidät kääntymään puoleemme ostoa tehdessään. Ja jotta potentiaaliset asiakkaat voivat tuntea meidät, tulee meidän ensin tehdä brändimainontaa ja tuoda yrityksemme, palvelumme ja arvomme tutuiksi potentiaalisille asiakkaillemme.

    LinkedInin teettämän tutkimuksen (Brand to Demand case studies, US, 2018) mukaan sellaiset käyttäjät, jotka näkivät sekä brändimainontaa että taktista mainontaa, konvertoivat 3–6 kertaa todennäköisemmin kuin käyttäjät, jotka näkivät ainoastaan taktista mainontaa.

    Brändimainonnan tehtävä on siis haalia kasaan potentiaalisia asiakkaita ja taktisen mainonnan ohjata heitä ostamaan. Ilman toista ei siis ole toista.

    Brändimainonnalla ludoaan tunnettuutta ja kysyntää pitkällä aikatähtäimellä

    Taktisella mainonnalla kuten liidimainonnalla saadaan hetkellisesti tuloksia, mutta vaikutukset ovat lyhytaikaisia. Kuten yllä olevasta kuvasta nähdään, pitkällä aikavälillä brändimainonnan tuoma hyöty on huomattavasti liidimainonnan tuomia pikavoittoja tehokkaampaa.

    Hyvänä nyrkkisääntönä voidaan pitää, että markkinoinnin tuloksia tulisi mitata vähintään yhtä pitkällä ajanjaksolla, jonka tuotteen tai palvelun ostoprosessi kestää. Jos siis ostoprosessi yrityksessä kestää keskimäärin 6 kuukautta, tulee myös mainonnan tuloksia tarkastella vähintään 6 kuukauden ajanjaksolla.

    B2B ostajan pitää nähdä brändisi 10 kertaa, ennen kuin he muistavat yrityksesi.

    Markkinoinnissa, kuten monessa muussakaan asiassa, ei ole oikotietä onneen. Menestys vaatii pitkäjänteistä tekemistä ja tulokset näkyvät usein vasta kuukausien tai vuosien päästä. Jos asiat tehdään oikein ja oikeassa järjestyksessä, lupaan, että lopputulos on kuitenkin kaiken vaivan arvoinen.

    Ehdotankin siis, että aloitetaan brändimainonnasta, tarjotaan potentiaalisille asiakkaille ensin mielenkiintoista tietoa brändistämme, arvoistamme ja palveluistamme ja kun asiakkaat tuntevat yrityksemme ja luottavat meihin, tarjotaan heille sitten taktisemmalla mainonnalla helppo tapa tehdä ostopäätös ja valita meidät.

    Emilia Lepistö
    LinkedIn Relationship Manager

    Lue lisää
  • 08.09.2022
    RST-Service Oy: Näyttävät kotisivut yhdistettynä Google-mainontaan kasvattivat kävijämääriä 74%

    Torniolainen RST-Service Oy on Timo Smedsin ja hänen veljensä Pekka Smedsin pyörittämä yritys, joka on erikoistunut ravintola- ja suurkeittiölaitteiden sekä pesulakoneiden myyntiin ja huoltoon. Laitteita myydään yrityksille ja kunnille koko Suomeen ja huolto onnistuu Meri-Lapin alueella.

    Veljesten yritys ei ole vielä kovinkaan vanha, mutta se on jo saavuttanut tunnettuutta ja parhaillaan mietinnässä onkin eri vaihtoehtoja toiminnan laajentamisesta aina toiminnan tarkempaan profilointiin saakka, kertoo Pekka Smeds.

    Uudet kotisivut ratkaisivat ongelman


    Laajempi yhteistyö Fonectan kanssa on alkanut vuonna 2019, jolloin RST-Service Oy:lle tehtiin uudet kotisivut. RST-Servicellä oli ollut kotisivut jo aiemminkin, mutta vanhoilta sivuilta ei riittävän hyvin käynyt ilmi mitä palveluita yritys tarjoaa, eikä sivuilla liikkuminenkaan ollut kaikkein sujuvinta. Fonecta Kotisivut ratkaisivat tämän ongelman ja sivujen päivittäminenkin on helppoa.

    ”Uusilla kotisivuilla lähdettiin aikoinaan hakemaan selkeyttä ja näyttävyyttä aiempiin sivuihin verrattuina. Ne olivat vanhahtavat eivätkä niin informatiiviset. Ratkaisu oli onnistunut ja nyt sivuille mentäessä näkee heti, mistä firmasta on kysymys ja siellä on helppo navigoida. Ylläpitojärjestelmä on kätevä ja helppokäyttöinen, minkä takia esimerkiksi tuotteita on helppo lisätä näkyviin”, Pekka Smeds kertoo.

    Testaa, millaiset kotisivut sopivat yrityksellesi! Aloita testi 

    Google-mainonta tukee kotisivuja


    Kotisivujen rinnalla on toteutettu myös Google-mainontaa, joka on osaltaan tuonut RST-Service Oy:n sivuille lisää asiakkaita ja poikinut tarjouspyyntöjä. Kotisivujen ja Google-mainonnan yhdistelmä onkin toiminut erinomaisesti - välillä jopa siinä määrin, että yrittäjät ovat saaneet työpyyntöjä enemmän kuin pystyvät toteuttamaan. Tämä on kuitenkin positiivinen ongelma ja tärkeää tietoa yrityksen tulevaisuutta suunnitellessa. On tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiden kautta saa nopeasti ja tehokkaasti yhteyden yritykseen.

    ”Mainostamme monissa eri kauppapaikoissa ja ryhmissä, joissa on potentiaalisia asiakkaita, joten täsmämainontaa on haasteellista tehdä. Siksi on todella tärkeää, että kotisivut ovat toimivat ja niiltä löytyy tarvittavat asiat helposti, jotta päästään kaupantekovaiheeseen. Asiakkaamme ovat antaneet usein kotisivujemme selkeydestä ja ulkoasusta positiivista palautetta”, Pekka Smeds toteaa.

    Näyttävät kotisivut tuoneet useita uusia asiakkaita


    Raporttien mukaan RST-Service Oy:n kotisivujen uusien kävijöiden määrä on tasaisesti kasvamaan päin: Vuoden aikana uusia kävijöitä sivuilla on ollut keskimäärin 74 %! Kotisivujen kautta tulleita yhteydenottoja on kymmenen pelkästään heinäkuun aikana, mikä on vaikuttavaa.

    Pekka Smeds suosittelee ehdottomasti Fonectaa yhteistyökumppanina ja hänen puheessaan korostuu etenkin kotisivujen näyttävyys ja informatiivisuus. Niiden pohjalta on hyvä suunnitella RST-Service Oy:n tulevaisuutta ja markkinointia jatkossakin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 06.09.2022
    Pohjantähti: Paikallista markkinointia ja maineenhallintaa Kontakti Pron avulla koko Suomessa

    Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö on ollut suomalaisten henkilö- ja yritysasiakkaiden turvana jo yli 125 vuoden ajan. Pääkonttori sijaitsee Hämeenlinnassa ja konttoreita on yli 30 eteläisestä Suomesta Rovaniemelle saakka. Fonectan kanssa yhteistyötä on tehty jo pari vuosikymmentä, viimeisimpänä Fonecta Kontakti Pron parissa. Pohjantähden Digital Marketing Specialist Niklas Heinosella on kokemusta yhteistyöstä Kontakti Pron käyttöönotosta alkaen.

    Yksillä tunnuksilla yli 30 toimipisteen tietoihin – ajan ja vaivan säästö on huimaa


    Pohjantähdellä on yli 30 toimipistettä, joten Kontakti Pro on ollut erinomainen apu aukioloaikojen päivittämisessä. Yli kolmenkymmen toimipisteen aukioloaikojen näkyvyydenhallinta yhdeltä alustalta säästää valtavasti aikaa. Jos yksi konttori avataan joku päivä eri aikaan kuin normaalisti ja toinen konttori menee poikkeuksellisesti aiemmin kiinni, päivitys on helppo tehdä suoraan Kontakti Pron päivitystyökalun kautta.

    Ennen koronaa Pohjantähden konttorit olivat auki ilman ajanvarausta ja asiakkaat saattoivat vain tulla paikalle. Koronan myötä Pohjantähden palvelumalli muuttui siten, että asiakkaita palvellaan ajanvarauksella, mutta tämäkin muutos kaikkiin toimipisteisiin onnistuu vain yhdellä napin painalluksella.

    Maineenhallinta ja asiakkaiden palveleminen verkossa ovat keskeistä


    Aukioloaikojen keskitetty päivittäminen ei kuitenkaan ole ainoa Kontakti Pron hyöty. Palvelun avulla maineenhallinta netissä on helpottunut huimasti:

    ”Kontakti Prosta on valtava hyöty Googlessa olevien arvostelujen seurannassa. Minun ei tarvitse kirjautua erikseen eri konttoreiden Google Yritystileille ja käydä asiakkaiden palautteita läpi eri tunnusten takaa, vaan Kontakti Pron työkalun kautta pääsen vastaamaan ja kommunikoimaan asiakkaiden kanssa yhdestä paikasta. Eri paikkakuntia koskevat kommentit ovat helposti hallittavissa ja voin pienellä vaivalla kiittää asiakkaita palautteesta. Tämä helpottaa aktiivisuutta ja seurantaa”, Niklas kertoo.

    Varmista organisaatiosi verkkolöydettävyys! Tilaa maksuton auditointi!

    Paikallista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa


    Pohjantähti hyödyntää Kontakti Pro -palvelua myös paikallisesti sosiaalisessa mediassa. Paikkakuntien Facebook-sivuilla voidaan kertoa paikkakuntakohtaisia asioita, mutta jos jonkin paikkakunnan sivu kaipaa aktiivisuutta, uutisvirtaan voidaan tuoda helposti sisältöä vakuutusyhtiön pääsivun postauksista. Pohjantähden asiakkaat ovat pitäneet siitä, että näkyvyys on paikallista. Postaukset on tavoittaneet asiakkaita hyvin ja aktiivisuus on tuonut sivuille uusia tykkääjiä.

    ”Olemme pystyneet tarjoamaan meidän paikkakunnille mahdollisuuden omiin Facebook-sivuihin, joilla voidaan paikallisesti tuoda esiin toimipaikan omaa kieltä ja markkinointia. Kontakti Pro antaa meille hyvän kokonaisnäkymän mitä eri paikkakunnilla on julkaistu, eikä tässäkään tilanteessa tarvitse kirjautua jokaisen konttorin FB-sivuille erikseen. Ja jos jossain on joskus hiljaisempaa, voimme työkalun avulla varmistaa, että uutisvirta ei katkea ja voimme helposti lisätä sisältöä pääsivumme kautta”, Niklas toteaa.

    Kontakti Pro auttaa myös yhteneväisen brändin esiintuomisessa. Markkinointitiimi pystyy keskitetysti yhdestä paikasta määrittelemään mm. kansi- ja profiilikuvat, sekä yrityskuvaukset niin Facebookiin kuin Google Yritysprofiiliin.

    Mihin Pohjantähdessä ollaan erityisen tyytyväisiä?


    Niklas Heinonen on erityisen tyytyväinen Kontakti Pron päivitystyökaluun ja sieltä saatuun näkymään:

    ”Pystymme helposti tekemään mm. räätälöityjä aukioloaikoja ja osoitteenmuutoksia. Asiakkaiden on helppo löytää eri karttapalveluista meille, kun tiedot ovat ajan tasalla kaikkialla ja niitä voi hallita yhdestä paikasta. Koko kokonaisuuden hallittavuus yhdestä paikasta on siis ehdoton etu. Työkalu on helppokäyttöinen ja siihen sai kattavan perehdytyksen alussa. Suosittelen Kontakti Prota lämpimästi kaikille!”

    Helppokäyttöisen yhden näkymän työkalun lisäksi Niklas mainitsee oman yhteyshenkilön, jolle voi soittaa matalalla kynnyksellä, milloin vain.

    Kontakti Pron lisäksi Pohjantähti on tehnyt Fonectan kanssa yhteistyötä LinkedInin parissa. LinkedIn on ollut etenkin Pohjantähden B2B-markkinoinnissa iso aluevaltaus, jossa Fonectan oma yhteyshenkilö on ollut suurena apuna.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö

    Lue lisää
  • 23.08.2022
    Tyytyväisen naisen tie ”vanhemmaksi hämmentäjäksi”

    Huippuhyvä tiimihenki on pitänyt Fonectan Ulla Leinosen lähes samoissa tehtävissä jo 20 vuotta. Oman näköistä työtä on tullut tehtyä välillä “apteekkarina”, välillä videoäänenä.

    Lue lisää
  • 19.08.2022
    LinkedIn-mainonnan suurimmat kompastuskivet

    Digitaalinen mainonta kehittyy huimaa vauhtia, niin myös LinkedIn-mainonta. Monen LinkedIn-mainontaa työkseen tekevän on vaikea pysyä muutoksessa mukana, saati sitten yritysten markkinointipäälliköiden ja muiden markkinoinnin parissa toimivien, joiden työpäivät koostuvat monenlaisista töistä, eikä aikaa uuden, kanavakohtaisen tiedon omaksumiseen ole käyttää paljoa.

    Lue lisää