Sivua ei löydy

Valitettavasti hakemaasi sivua ei löydy. Tarkistathan osoitteen kirjoitusasun. Voi myös olla, että sivua ei enää ole.


Fonectan yrityspalvelut

Fonecta.fi haku 

UUSIMMAT ARTIKKELISISÄLLÖT

  • 26.01.2022
    Mitä digimarkkinoinnin mittarit ja lyhenteet tarkoittavat?

    Digimarkkinointiin liittyviä käsitteitä ja mittareita on lukuisia. Useimmiten niistä käytetään englanninkielisiä termejä ja lyhenteitä, joista kokosimme alle yleisimpiä.

    Algoritmi on yksityiskohtainen ohje siitä, miten tehtävä tai prosessi suoritetaan. Se on koodillinen määrittely, joka digimarkkinointialustoilla esimerkiksi päättää, mitä julkaisuja kullekin käyttäjälle näytetään. Esimerkiksi Facebookin kuva on määritelty kiinnostavaksi, kun se on kerännyt 5 tykkäystä eri käyttäjiltä. Tämän jälkeen kuvaa näytetään muille määrittelyn mukaisesti.

    Konversio tarkoittaa kävijän tekemää mitattavaa toimenpidettä. Konversio on jokin etukäteen asetettu tavoite, johon digimainonnalla pyritään. Tällaiseksi on voitu määritellä esimerkiksi ostotapahtuma verkkokaupassa, tarjouspyyntö tai uutiskirjeen tilaaminen.

    Konversioprosentti on laaja kirjo eri prosenttilukuja. Verkkokaupassa oston konversio voi olla esimerkiksi 1 % tai 10 %:ia ja siihen vaikuttaa moni eri asia; esimerkiksi kuinka hyvä verkkokauppa on käytettävyydeltään, löytyykö sieltä oikeanlaisia tuotteita, tuntuuko se luotettavalta, ovatko maksutavat toimivat jne.

    Click Through Rate CTR on klikkaussuhde, joka kertoo, kuinka moni vastaanottajista on klikannut viestissä ollutta linkkiä. CTR on konversion ohella paljon käytetty mittari.

    Cost Per Action CPA kertoo paljonko halutun toiminnon tai konversion saaminen maksaa. Jos asiakas on esimerkiksi panostanut 1 000 euroa mainontaan ja saanut 10 liidiä, yhden liidin hinnaksi muodostuu 100 euroa.

    Customer Acquisition Cost CAC on toinen tapa mitata paljonko yhden uuden asiakkaan hankkiminen maksaa. Yleisellä tasolla CAC on asiakashankinnan kulut jaettuna saatujen uusien asiakkaiden määrällä.

    Customer Lifetime Value CLV tarkoittaa asiakkaan elinkaaren arvoa, joka muodostuu esimerkiksi jonkin pitempiaikaisen palvelun aloituskustannuksen ja siitä seuraavien rullaavien kuukausikulujen kokonaissummasta.

    Lead eli tuttavallisemmin liidi tarkoittaa tunnistettua potentiaalista asiakasta. Liidigeneraatio tarvitsee aina myös sisällön tai kiinnostavan syyn, joka saa potentiaalisen asiakkaan jättämään yhteystietonsa.

    Reach eli tavoittavuus kertoo, kuinka monta käyttäjää kyseinen mainos on tavoittanut. Tämä on eri asia kuin mainoksen näyttökerta eli impression. Jälkimmäinen voi olla suurempi luku, koska se sisältää saman mainoksen näkymisen useampaan kertaan samalle käyttäjälle.

    Return Of Investment ROI kertoo paljonko investoidusta rahasummasta poikii rahaa takaisinpäin.

    Search Engine Optimization SEO tarkoittaa verkkosivujen ja niiden sisältöjen hakukoneoptimointia. Sen avulla yritys löytyy hakukoneista kuten Googlesta orgaanisesti.

    Search Engine Marketing SEM, eli hakukonemarkkinointi, on ostettua mainontaa, kuten Google-mainontaa.

    Web Analytics eli nettisivuanalytiikka auttaa ymmärtämään yrityksen verkkosivujen toimivuutta, kävijöiden profiilia, mitä kanavia pitkin he ovat löytäneet sivuille ja mitä he siellä tekevät. Näin yritys voi ymmärtää paremmin potentiaalisia asiakkaita, tehostaa myyntiä ja parantaa asiakaskokemusta.

    Täytyykö kaikki lyhenteet ymmärtää?

    Näitä eri termejä markkinoinnin ja mainonnan ammattilaiset käyttävät sujuvasti omassa työssään ja siitä puhuessaan. Termistön takana piilevät markkinoinnin tärkeimmät mittarit, joilla seurataan markkinoinnin tehokkuutta eri kanavissa. Markkinoinnilla ei ole arvoa, jos se ei tuota tulosta, joten siksi on tärkeää ymmärtää, miten eri toimenpiteitä kannattaa parhaiten mitata.

    Vaikka on hyvä ymmärtää markkinoinnin peruslainalaisuudet ja yleisimmin käytetyt termit, kuten vaikkapa ROI, CTA ja konversio, kannattaa kuitenkin muistaa, ettei kaikkien tarvitse kaikkea osata. Markkinoinnissa, vähän kuin kirjanpidossakin kannattaa turvautua ammattilaisen apuun sen sijaan, että yrittäisi yksin pärjätä ja murehtisi eri termien merkityksiä.

    Harkitsetko verkkomainonnan käynnistämistä? Lataa maksuton Google-mainonnan opas!

    Lue lisää
  • 26.01.2022
    Mainostajan uudet työkalut helpottavat LinkedIn-tilin hallintaa

    Mainostatko ja julkaisetko paljon LinkedInissä? Jatkossa hallinnoit sisältöjä ja mainoksia helpommin Business Managerin ja materiaalipankin avulla. Uudet mittarit tuovat tuoreen näkymän tulosten tarkasteluun.

    Mainostajan uusia työkaluja lanseerataan LinkedInissä talven 2022 aikana. Saat niistä myöhemmin lisätietoa Fonectan LinkedIn-yrityssivuilta.

    Fonectan LinkedIn-yrityssivut

    Hallinnoi mainostiliä Business Managerilla

    Business Manager on monelle mainostajalle tuttu jo Facebookista. Tuttuus varmasti madaltaa kynnystä testata ominaisuuksia, kun Business Manager otetaan lähiaikoina käyttöön myös LinkedInin puolella.

    ”LinkedInillähän on ollut Campaign Manager, työkalu, jolla rakennat yksittäisen kampanjan. Se ei muutu, mutta Business Manager tulee ikään kuin tasoksi sen yläpuolelle”, sanoo LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola Fonectalta.

    ”Se on huomattava parannus mainonnan julkaisujärjestelmän hallintaan.”

    Fonecta on ollut mukana Business Managerin globaalissa betatestausvaiheessa.

    ”Olemme testanneet sitä syksyn mittaan hiljalleen. Fonectan asiakkaat ja meidän kanssamme kumppanoituneet toimistot pääsevät lähikuukausina ensimmäisten joukossa testaamaan ja ottamaan sitä käyttöön”, sanoo Mikkola.

    Julkaise sisältöjä materiaalipankin avulla

    Sisällönhallinnan avuksi on tulossa muitakin uusia ominaisuuksia. Jatkossa yrityksillä on käytössään LinkedInin mainostilillä materiaalipankki. Esimerkiksi yrityksen videoiden, kuvien ja oppaiden säilyttäminen, käyttöönotto ja hallinnointi on sen ansiosta entistä helpompaa.

    Myös nämä tulevat toiminnallisuudet innostavat varmasti innokkaita kokeilijoita ja entistä paremman tuloksen etsijöitä: mahdollisuus automatisoituun A/B-testaukseen ja usean eri mainosmuodon käyttäminen samaan kampanjaan.

    ”Kerromme kaikista uusista toiminnoista tarkemmin, kun aikataulu ja yksityiskohdat ovat tiedossa”, sanoo Mikkola.

    Lisää vaikuttavia raportteja kulmahuoneelle

    IAB Finland kertoo, että suomalaiset yritykset käyttivät somemainontaan 86,5 miljoonaa euroa vuoden 2021 alkupuoliskolla. Se oli 29,4 prosenttia kaikesta yritysten digimainonnasta.

    Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla (IAB Finland)

    Mainonnan monipuolinen mitattavuus ja havainnolliset raportit ovatkin välttämättömiä työkaluja, kun yritykset tekevät resursointi-, budjetointi- ja sisältöpäätöksiä.

    ”Me suomalaiset olemme insinöörikansaa eli tykkäämme luvuista ja numeroista. Päätöksemme perustuvat tilastoihin, exceleihin ja dataan”, Emmi Mikkola sanoo.

    Ensi vuoden aikana yritystilit saavat ainakin mainonnan ROI:n ja account based marketing -mainonnan mittaamiseen kaksi uutta työkalua.

    ”Ne tekevät entistä läpinäkyvämmäksi sen, kuinka paljon LinkedIn-mainontaan investoitu aika ja raha tuottaa yritykselle takaisin ja miten se vaikuttaa vaikkapa ostoputken arvoon.”

    Tilaa maksuton taktisen LinkedIn-mainonnan opas

    Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn-kumppani ja tarjoaa siksi erinomaiset keinot LinkedIn-mainontaan erityisesti B2B-yrityksille.

    Lue lisää
  • 25.01.2022
    PKMK Palvelut Oy: Laadukkaat kotisivut yhdistettynä hyvään hakukonelöydettävyyteen tuovat keikkoja

    PKMK Palvelut Oy on ollut Fonectan asiakkaana vuodesta 2019 lähtien. Yrittäjä Mika Vanhanen kertoo, että haastavinta yrittämisessä on se, kun joutuu itse pyörittämään kokonaisuutta laskutuksista asiakashankintaan. Tämän vuoksi hän kokee, että on tärkeää, että on luotettava kumppani, joka voi hoitaa digitaalisen markkinoinnin hänen puolestaan.

    ”Avain yhteistyöhön Fonectan kanssa on yhtenäinen luottamus. Se, mitä alussa on luvattu, on pitänyt paikkansa ja olen enemmän kuin tyytyväinen!” -Mika Vanhanen, PKMK Palvelut Oy.

    Ammattitaidolla tehdyt kotisivut muutti liiketoiminnan välittömästi

    Selkeät ja toimivat kotisivut esittelevät PKMK Palvelut Oy:n monipuolisia palveluita kattavasti. Näyttävät kuvat tekevät sivuista raikkaan tuntuiset. Heti kotisivujen julkaisun jälkeen asiakkaat aktivoituivat ja saivat yrityksen puhelimet pirisemään ja sähköpostin laulamaan. Tutustu sivuihin: www.pkmkpalvelut.fi

    Paljonko uudet kotisivut maksavat? Testaa laskurimme avulla!

    Helppo yhteydenotto onkin yrittäjä Mika Vanhasen mielestä yksi sivuston hienoimmista ominaisuuksista. Kotisivuille on tuotu myös Fonecta Chat -palvelu, joka on helpottanut yrittäjän arkea huomattavasti. Kun itse on kentällä, eikä pääse vastaamaan puhelimeen, on kätevää, kun chat-henkilö palvelee asiakkaita yrittäjän puolesta. Chatissa käydään asia asiakkaan kanssa läpi, ja yrittäjä saa valmiiksi haastatellun asiakkaan tiedot näppärästi sähköpostiin tai tekstiviestillä, jotta voi olla sitten itse asiakkaaseen yhteydessä. Tämän Mika kokee äärimmäisen helppona.

    Miten Chat toimisi kotisivuillasi? Tutustu Fonecta Chat -palveluun!

    Google-mainonnan avulla yritys löytyy hakukoneesta

    Kotisivulle ohjataan liikennettä Googlesta yritykselle tärkeillä hakusanoilla. Yritys haluaa varmistaa, että se löytyy silloin, kun asiakkailla on tarvetta vaikkapa kattotöille, puunkaadolle tai kiinteistöhuollolle.

    ”Aiemmin asiakkaat eivät löytäneet meitä verkosta, mikä oli tietenkin huono juttu. Sain Fonectalta puhelun, ja päätettiin sitten kokeilla Fonectan palveluita, vaikka aluksi epäilyttikin, onko tästä mitään hyötyä. Olen ollut yllättynyt, miten asiakkaat alkoivat yhtäkkiä löytää yrityksemme ja saimme paljon enemmän keikkaa kuin odotimme”, yrittäjä Mika Vanhanen kertoo.

    Edellä mainittujen palveluiden lisäksi PKMK Palvelut Oy:llä on käytössä Fonecta Kontakti, joka tukee yrityksen löydettävyyttä useissa netin haku-, suosittelu- ja karttapalveluissa. Palvelun avulla on myös helppoa hallinnoida netissä olevia tietoja yhdestä paikasta. Täältä voit tutustua paremmin Fonecta Kontaktiin.

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 24.01.2022
    Impressive results with strategic planning and a reliable LinkedIn partnership

    When you are marketing complex B2B software products globally, you need a set of effective reliable tools ‒ and partners. Trimble, with more than 150 markets and employees in over 40 countries worldwide, provides software, hardware, and services for a variety of industries including agriculture, construction, geospatial, transportation and logistics.

    Fonecta has been Trimble Tekla’s LinkedIn partner since 2019 in marketing their 3D, model-based software for Construction, Structural and Civil Engineering.

    LinkedIn helps to advertise complex entities in an organized manner

    Campaign building can be complex with multiple markets and language areas, different software’s, and customer segments to handle. Robert McKenzie, Global Digital Marketing Manager at Tekla Software thinks that LinkedIn has made mastering even the most complex global campaigns as easy as it gets. “I use for instance a solid filing structure system and naming conventions in campaign building. Getting the structure right from the offset is important, and helps with campaign management, budget control, optimisation and ultimately analytics and reporting.”, he explains.

    One global account works as an umbrella for most of their regions, while some of the bigger markets have country-specific accounts. All the advertising happens under one master account which sits within Fonecta’s LinkedIn Ads Account.

    Hands in the clay with support from a proactive partner

    McKenzie is doing all Tekla’s LinkedIn global marketing hands-on from designing the campaigns, building the assets and tracking parameters to analytics and optimization ‒ while working with other marketing specialists and global marketing teams.

    Fonecta’s role as a LinkedIn Marketing Solutions Partner in Finland is to represent LinkedIn towards their customers. It means proactive collaboration and supporting the client in the best possible ways to succeed with LinkedIn marketing.

    “I am really happy with their proactivity in telling me about new features, platform developments, or other up to the minute information that could affect my work. This proactivity is something that you just don’t get from every supplier”, says McKenzie.

    The best partnerships work together towards a common goal

    Even though McKenzie is an experienced and skilled LinkedIn marketer himself, he emphasizes the importance of Fonecta partnership. “Fonecta is not a regular supplier. To me they are more like a safety net. Think of all that time I would spend trying to solve issues on my own, and I know I will get a comprehensive answer from experts within 24 hours. It feels like having a helpdesk channel directly with LinkedIn.”, McKenzie praises the smooth collaboration.

    A designated contact from Fonecta has been of big value to McKenzie, and both parties describe their partnership with warm and respectful words. Juha Suomela, McKenzie’s contact person at Fonecta tells: “Our collaboration’s core is really that if Robert & Trimble Tekla succeed, Fonecta succeeds. We are always just a phone call away and ready to help him”.

    Growth and results with strategic campaign planning

    McKenzie builds targeted campaigns that drive people to a specific landing page, a webinar registration or to other strategic assets. Behind everything he does is a lot of strategic planning, as LinkedIn is a significant B2B lead generation channel for Tekla Software.

    “We have a very strategic methodology in our posting, both in organic and paid. The frequency of our posts is based on data. I always create a minimum of 4 ads per campaign and let them rotate until I can see which one performs the best. We run parallel evergreen campaigns with lower budget and smaller campaigns with higher budget to create variety and to always be present for potential customers,” he opens up some of his proven methods.

    This might mean a lot of work, budget and optimizing, also trial and error. But it also means results.

    “In 2 years, we have grown our organic follower base from 30 000 to 70 000 and gained a big share of voice in our segment. Our CTR is clearly above average, conversion rates are really good, and we have the optimal audience sizes for right campaigns”, tells McKenzie. “We aim at using LinkedIn’s tools and features to the max. That’s what they are for, to help us advertise better. And I'm lucky to have Fonecta’s expertise as a support everyday".

    A growing B2B-marketing channel with many opportunities

    For Trimble, LinkedIn is an efficient and versatile tool to reach B2B target groups, such as business leaders and senior professionals. The possibilities that LinkedIn offers are remarkable. “LinkedIn is growing as a business and as a channel all the time, which means that the number of potential customers and the tools to reach them keep growing as well”, says McKenzie.

    McKenzie values also LinkedIn’s first party data, which is currently there without any issues, that some other advertising platforms have experienced with the changes in the online advertising tracking infrastructure.

    Emphasis on employee advocacy and social engagement

    As a seasoned LinkedIn marketer, McKenzie has for sure his favourite tools and features on the platform. “I’m a big fan of employee advocacy, so one of my favourite features right now is the Content Suggestions feature where you can publish a post, for instance an article, employee milestone, or company news only for the employees, and encourage them to share it. Often messages coming from the employees are more engaging than the ones directly from the company”, McKenzie tells.

    He also sees social engagement of the posts as an increasingly important factor. “We do not just want to post for posting’s sake, but we want to have communication and engagement around the post. It’s all about the customer, and the post needs to be from the customer perspective as well”, McKenzie explains.

    Maybe next time in Helsinki?

    Even the remote working era has not affected the development of the warm partnership between McKenzie, who sits in Leeds, United Kingdom and Finnish-based Fonecta. Collaboration towards common goals and better results continues as usual.

    “Working with Fonecta has not only been a real advantage and major help in LinkedIn marketing. It is also a pleasant and reliable, one-of-a-kind partnership”, says Robert McKenzie. His contact person Juha Suomela could not agree more, and they both are looking forward to times when they can finally discuss LinkedIn and beyond around the same table.

    Read more about Tekla software solutions

    Lue lisää
  • 24.01.2022
    Strateginen suunnittelu + luotettava kumppani = vakuuttavia tuloksia LinkedIn-markkinoinnista

    Kun tehtävänä on huippuunsa kehitettyjen ohjelmistoratkaisujen globaali markkinointi rakennusalan ammattilaisille, tarvitaan valikoima tehokkaita työkaluja ‒ sekä luotettavia kumppaneita. Trimble kehittää fyysisen ja digitaalisen maailman yhdistäviä korkean teknologian tuotteita, työkaluja ja palveluja mm. maatalouden, rakennusalan, paikannuksen ja kuljetusalan tarpeisiin. Yhtiö toimii yli 150 markkinalla ja työntekijöitä heillä on yli 40 maassa.

    Fonecta on toiminut vuodesta 2019 alkaen Trimble Teklan yhteistyökumppanina heidän 3D-mallinnuksen mahdollistavan BIM-tietomalliohjelmistonsa LinkedIn-markkinoinnissa.

    LinkedIn tekee monimutkaisten kokonaisuuksien markkinoinnista yksinkertaista

    Mainoskampanjoiden rakentaminen ja hallinta voivat tuntua monimutkaiselta, kun markkinoitavana on useita erilaisia ratkaisuja monelle asiakassegmentille halki maiden ja kielialueiden. Robert McKenzie, Tekla Softwaren Global Digital Marketing Manager on sitä mieltä, että LinkedIn on tehnyt jopa monimutkaisempien globaalien kampanjoiden hallinnasta helppoa. “Olen kehittänyt itselleni selkeän kansiorakenteen ja nimeämiskäytännöt kampanjoiden rakentamiseen. On tärkeää muodostaa toimiva ja selkeä rakenne kampanjoille heti alusta alkaen”, painottaa McKenzie, ja selittää: “se helpottaa kampanjoiden sekä niiden budjetin hallintaa, optimointia ja tietenkin niiden analysointia ja raportointia”.

    LinkedIn-markkinointia tehdään Tekla Softwarelle Fonectan kautta avatulla mainostilillä, jonka alle McKenzie rakentanut mainostilit heitä parhaiten palvelevalla tavalla: suurin osa Teklan markkina-alueista on niputettu yhden, globaalin mainostilin alle, mutta kaikkein suurimmille kohdemaille on katsottu järkevimmäksi perustaa oma mainostilinsä.

    Kädet savessa on hyvä olla, kun tukena on proaktiivinen mainoskumppani

    McKenzie vastaa Teklan koko globaalista LinkedIn-markkinoinnista aina kampanjoiden suunnittelusta ja rakentamisesta sekä seurantatägien määrittelystä niiden analysointiin ja optimointiin ‒ kaikki tämä tiiviissä yhteistyössä muiden Tekla Softwaren markkinointispesialistien ja globaalien markkinointitiimien kanssa.

    Fonectan rooli LinkedIn Marketing Solutions Partnerina Suomessa on toimia LinkedInin edustajana heidän asiakkailleen. Tämä tarkoittaa proaktiivista yhteistyötä, sekä asiakkaiden tukemista ja auttamista parhaalla mahdollisella tavalla, jotta he onnistuvat ja pääsevät haluttuihin tuloksiin.

    “Olen todella tyytyväinen siihen, miten Fonecta pitää minut ajan tasalla uusimmista työkaluista ja ominaisuuksista tai muista uutisista, joilla voi olla vaikutusta työhöni. Tämä on proaktiivisuutta, jota ei kerta kaikkiaan voi odottaa jokaiselta alihankkijalta”, kiittelee McKenzie.

    Parhaat kumppanuudet tähtäävät aidosti yhteisiin tavoitteisiin

    McKenzie on kokenut ja taitava LinkedIn-markkinoija, mutta hän korostaa Fonecta-kumppanuuden merkitystä. “Fonecta ei ole ihan tavallinen alihankkija ‒ he ovat ennemminkin kuin turvaverkko. Ajattele, miten paljon aikaa minulla menisi selvitellessä eteen tulevia kysymyksiä yksin, ja nyt voin luottaa siihen, että saan kattavan vastauksen asiantuntijoilta aina 24 tunnin kuluessa. Voisi sanoa, että minulla on henkilökohtainen helpdesk-kanava suoraan LinkedInin kanssa”, kuvailee McKenzie yhteistyötä Fonectan kanssa.

    Omalla, pysyvällä yhteyshenkilöllä Fonectalta on ollut McKenzielle suuri merkitys, ja molemmat osapuolet kuvailevatkin yhteistyötä lämpimin ja kunnioittavin sanankääntein. Juha Suomela, McKenzie’n yhteyshenkilö Fonectalta kertoo: “Kumppanuutemme perustuu siihen, että Robertin ja Trimble Teklan onnistuminen on myös meidän onnistumisemme. Olemme aina puhelinsoiton päässä ja valmiina auttamaan häntä.”

    Kasvua ja tuloksia strategisella kampanjasuunnittelulla

    McKenzie rakentaa kohdennettuja kampanjoita, jotka ohjaavat ihmisiä tietylle laskeutumissivulle, webinaariin rekisteröitymiseen tai muuhun tarkoin harkittuun kohteeseen. Jokaisen kampanjan takana on strateginen suunnitteluprosessi, sillä LinkedIn on Tekla Softwarelle merkittävä B2B-liidigenerointikanava.

    “Niin orgaaniset kuin maksulliset postauksemme perustuvat hyvin strategisiin metodeihin. Esimerkiksi postausten tiheys perustuu dataan. Luon aina vähintään neljä mainosta kampanjaa kohden ja annan niiden pyöriä aikansa nähdäkseni, mikä niistä toimii parhaiten. Meillä on samanaikaisesti ns. ikivihreitä, matalan budjetin mainoskampanjoita sekä lyhyempiä, mutta suuremman budjetin kampanjoita. Näin tuomme mainontaan vaihtelua ja olemme aina tavalla tai toisella potentiaalisten asiakkaiden mielessä”, kertoo McKenzie hyväksi testaamistaan taktiikoista.

    Tämä kaikki vaatii paljon työtä, budjettia sekä optimointia ‒ yrittämistä ja erehdyksiäkin. Mutta se tarkoittaa myös tuloksia.

    “Olemme kahdessa vuodessa kavunneet 30 000:sta orgaanisesta seuraajasta 70 000:een seuraajaan ja saavuttaneet ison share of voicen, eli osuuden näkyvyydestä alustalla kilpailijoihin verrattuna. Postaustemme klikkiprosentit ovat selvästi yli keskiarvon, mainosten konversioprosentit ovat todella hyviä, ja olemme löytäneet optimaaliset yleisökoot kullekin kampanjalle”, kertoo McKenzie.

    “Tavoitteenamme on hyödyntää LinkedInin työkaluja ja ominaisuuksia mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Siksi ne ovat olemassa ‒ jotta voisimme mainostaa tehokkaammin ja taitavammin. Minä olen myös onnekas, sillä minulla on Fonectan tuki ja asiantuntemus käytössäni joka päivä”, toteaa McKenzie.

    Kasvava, monien mahdollisuuksien B2B-markkinointikanava

    Trimblelle LinkedIn on tehokas ja monipuolinen työkalu B2B-kohderyhmien, kuten ylemmän johdon ja muiden yrityspäättäjien tavoittamiseen. LinkedInin mahdollisuudet markkinoinnin työkaluna ova vaikuttavia. “LinkedIn kasvaa jatkuvasti sekä yrityksenä että markkinointikanavana. Tämä tarkoittaa sitä, että kanavan kautta tavoitettavien, potentiaalisten liidien määrä kasvaa yhtä lailla, samoin kuin työkalut tehokkaaseen mainontaan”, McKenzie avaa kanavan mahdollisuuksia.

    McKenzie arvostaa myös LinkedInin ensimmäisen osapuolen evästeitä, jotka ovat hyödynnettävissä ongelmitta, toisin kuin monilla muilla mainostusalustoilla, joilla on ollut haasteita uusiin evästekäytäntöihin sopeutumisessa.

    Fokuksessa työntekijälähettilyys ja julkaisuihin sitoutuminen

    Kokeneena LinkedIn-markkinoijana McKenziellä on kysyttäessä heti muutama lempityökalu mielessään. “Olen työntekijälähettilyyden vankka kannattaja. Siksi yksi suosikeistani onkin työkalu, joka ehdottaa julkaistavia sisältöjä, kuten artikkeleita, työntekijöidemme merkkipaaluja tai uutisia yrityksestä, ja mahdollistaa julkaisun pelkästään yrityksen työntekijöiden nähtäväksi, kannustaen heitä jakamaan julkaisun oman profiilinsa kautta. Usein työntekijöiltä, eli kanssaihmisiltä tulevat viestit ovat vaikutukseltaan tehokkaampia kuin suoraan yritykseltä tulevat”, kertoo McKenzie.

    Hän näkee myös julkaisuihin sitoutumisen yhä tärkeämpänä tekijänä. “Me emme halua tehdä postauksia vain julkaisemisen ilosta, vaan haluamme saada aikaan sitoutumista kuten keskustelua, reaktioita, ja jakoja. Kaikki lähtee asiakkaasta, ja myös julkaisut on mietittävä asiakkaan näkökulmasta”, selittää McKenzie.

    Vihdoin ensi kerralla Helsingissä?

    McKenzien asemapaikka on Leedsissä, Iso-Britanniassa, kun taas Fonectan päämaja sijaitsee Helsingissä. Kuitenkaan etäisyys eikä edes etätyöaika ole estänyt lämpimän kumppanuuden syntymistä, päinvastoin. Yhteistyö kohti yhteisiä tavoitteita ja entistä parempia tuloksia jatkuu tuttuun tapaan.

    “Työskentely Fonectan kanssa on ollut äärimmäisen hyödyllistä ja suuri apu LinkedIn-markkinoinnissamme, mutta samalla se on miellyttävä ja luotettava, ainutlaatuinen kumppanuus”, toteaa Robert McKenzie. Hänen Fonecta-yhteyshenkilönsä Juha Suomela yhtyy täysillä tähän kuvaukseen, ja he molemmat odottavatkin aikoja, jolloin on jälleen mahdollista keskustella niin LinkedInistä kuin kaikesta sen ulkopuolella saman pöydän äärellä.

    Lue lisää Teklasta

    Lue lisää