Miksi paikallinen markkinointi on tärkeää?

Tilaa maksuton auditointi

Siksi, että ostokäyttäytyminen on muuttunut viime vuosina valtavasti.

  • Nykyiset ja tulevat asiakkaasi etsivät tietoa kaikkialta verkosta.
  • Sen seurauksena heidän ostopolkunsa alkaa – ja jopa päättyy –  ilman yhtäkään vierailua yrityksenne kotisivuilla. 

Siksi tänä päivänä on erittäin tärkeää, että yrityksesi 

  • löytyy verkosta ja tavoittaa oikeat asiakkaat,
  • oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa,
  • niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Ja juuri näihin tarpeisiin me Fonectalla olemme luoneet ratkaisuja ja palveluja.

Paikallinen markkinointi = löydy, erotu, vakuuta.

Olipa yrityksellänne sitten muutama tai muutama sata toimipistettä, on paikallisen markkinoinnin resepti samanlainen: paikallista löydettävyyttä + paikallista mainontaa.

 

LÖYDETTÄVYYS

 

Löydettävyys tarkoittaa yrityksen löytymistä kaikkialta verkosta, mistä asiakkaat hakevat tietoa paikallisista yrityksistä: esimerkkeinä Apple-kartat, Fonecta Caller, Facebook, Finder, Fonecta.fi, Google-haku, Google Maps, Here, Instagram tai Tripadvisor.

  • Asiakkaat aloittavat usein ostoprosessin geneerisillä hauilla, kuten "huonekaluliike Helsinki auki nyt". Yrityksenne tulee tällöin nousta kilpailijoita korkeammalle hakutuloksissa. Tämä on löydettävyyden ensimmäinen askel, mutta ei vielä riittävä.
  • Yrityksenne on lisäksi erotuttava sekä geneerisissä hauissa että brändihauissa, ja vakuutettava asiakas muun muassa tuote- ja palvelukuvauksilla, saatavuustiedoilla, kuvilla, videoilla, asiakasarvioilla, postauksilla ja ajan tasaisilla luotettavilla toimipistekohtaisilla yhteystiedoilla.

Asiakas valitsee hakutulosten joukosta ennemmin yrityksen, joka tarjoaa eniten tietoja itsestään ilman, että täytyy klikata yrityksen kotisivuille. 

Ja mitä paremmin erotutte ja vakuutatte, sitä paremmin taas löydytte – ja niin edelleen.

 

PAIKALLINEN MAINONTA

 

Mainonnan kohdentaminen paikallisesti voidaan toteuttaa monella tavalla. Esimerkiksi Facebookissa mainonnan voi kohdentaa kilometrisäteen perusteella, LinkedInissä maakunnan mukaan ja Googlessa avainsanoilla.

 

Paikalliseen toimijaan luotetaan. Siksi paikallinen markkinointi on suurillekin yrityksille ja monitoimipaikkaisille ketjuille usein taktisempaa ja tehokkaampaa, ja tuo nopeammin tuloksia kuin valtakunnalliset kampanjat.

Tiedätkö, miten yrityksenne löytyy verkosta tänään?

Tilaa maksuton auditointi yrityksenne verkkolöydettävyydestä. Saat tietää

  • paikallisten hakujen potentiaalin – brändihaut vs. toimialasi geneeriset haut.
  • Google-yritysprofiilinne nykytilan.
  • analyysin toimipistekohtaisten tietojen oikeellisuudesta ja yhtenäisyydestä verkon eri hakukanavissa.

Stemma tekee paikallista markkinointia

Isolle ketjuyritykselle on ehdottoman tärkeää, että jokaisen toimipisteen tiedot ovat netin eri kanavissa oikein, ja asiakkaat löytävät perille oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan. Siksi Stemma valitsi paikallisen markkinoinnin kumppanikseen Fonectan.

Tutustu Stemman ja Fonectan tuloksiin ja yhteistyömalliin – sopisiko se myös teidän yrityksellenne?

Lue tarina

Kysy lisää paikallisesta markkinoinnista yrityksellesi

Puhelin-kuvake 020 692 999 *

Asiakaspalvelun puhelin on avoinna arkisin klo 9-15

Voit hoitaa useimmat asiat leppoisasti myös Oma Fonecta -itsepalvelukanavassa.

* Matkapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.