Fonecta Kontakti

Tiedätkö mistä asiakkaasi yritystäsi etsivät? Lähes kaikki suomalaiset aloittavat tiedon etsimisen netin eri hakupalveluista. On tärkeää, että yrityksesi tiedot löytyvät näistä useista haku-, suosittelu- ja karttapalveluista, mistä tuotteita ja palveluita etsitään. Kyllä, niistä kaikista. Tee helppo ja maksuton verkkolöydettävyystestimme ja selvitä kuinka kattavasti yrityksesi tiedot löytyvät netistä!

Tee verkkolöydettävyystesti tästä!

Fonecta Kontakti ja paikallinen löydettävyys

Varmista, että potentiaaliset asiakkaasi löytävät yrityksesi paikallisissa hauissa

Tiedätkö, mistä asiakkaasi yritystäsi etsivät? Lähes kaikki suomalaiset aloittavat tiedon etsimisen netin eri hakupalveluista. Kanavia, joista tietoa etsitään, on valtava määrä. Pelkästään Googlessa suomalaiset tekevät päivittäin miljoonia hakuja, mutta myös karttapalveluiden käyttö kasvaa voimakkaasti. Sen vuoksi on tärkeää, että yrityksen ajantasaiset tiedot löytyvät kattavasti verkon useista haku-, suosittelu- ja karttapalveluista. Huh, mikä päänsärky miettiä, missä kaikkialla sitä pitää nyt sitten olla ja näkyä!

 

Erityisen tärkeitä tietoja ovat yrityksen nimi, osoite, puhelinnumero sekä aukioloajat. Näiden tietojen päivittäminen lukuisiin eri kanaviin, kuten hakukoneisiin, sosiaaliseen mediaan, karttoihin ja navigaattoreihin, voi totta vie olla hankalaa ja etenkin aikaavievää.

 

Meillä on tähän kiireisten yrittäjien ongelmaan ratkaisu. Sen nimi on Fonecta Kontakti, ja se auttaa sinua olemaan varmasti läsnä oikeilla tiedoilla kaikissa niissä internetin hakupalveluissa, joista yrityksesi tietoja haetaan.

 

Miksi Fonecta Kontakti?

1. Tule löydetyksi

Ole läsnä siellä, missä asiakkaasi ovat. Varmista että yrityksesi tiedot löytyvät oikein ja ajantasaisina yrityksesi koosta, sijainnista tai netin hakupalvelusta riippumatta.

2. Paranna asiakaspalvelua

Paranna asiakaskokemusta viestimällä asiakkaiden kanssa, asiakkaan itse valitsemassa kanavassa. Julkaise tiedotteita ajankohtaisista uutisista ja tapahtumista sekä hallinnoi asiakkaiden kysymyksiä ja palautteita.

3. Keskitä aikasi olennaiseen

Voit päivittää yrityksesi tietoja helposti yhdestä paikasta yli 20 verkon kanavaan yhdellä kertaa ja säästää aikaa oman liiketoimintasi kehittämiseen.

Lataa ilmainen löydettävyysopas 

Tämä opas kertoo esimerkiksi millä eri tavoilla yrityksesi voi näkyä hauissa, mitkä asiat vaikuttavat sijoitukseen hauissa ja kuinka voit hankkia lisää näkyvyyttä. Tilaa maksuton opas ja nosta yrityksesi paikallishakujen sijoituksessa korkeammalle.

Lataa löydettävyysopas tästä

Kuinka palvelu toimii?

Aloitetaan lisäämällä puuttuvat tiedot

Internetissä tieto on levällään ja haasteellista ylläpitää. Aloitamme Kontakti-palvelun käytön lisäämällä yrityksesi tiedot puuttuviin hakupalvelukanaviin, kuten Googlen yritysprofiiliin, Facebookiin ja Fonectan omiin kanaviin (Fonecta.fi, Finder.fi ja Fonecta Caller). Näin varmistamme, että yrityksesi ajan tasalla olevat tiedot löytyvät kattavasti netin tärkeimmistä haku-, suosittelu- ja karttapalveluista, kun toimialasi tuotteita ja palveluja etsitään.

...Ja sitten optimoimme tiedot ja korjaamme virheet

Hupsista! Jopa 40 % yritysten tiedoista netissä on virheellisiä tai puutteellisia. Ajantasaiset tiedot antavat hyvän kuvan yrityksestäsi – ethän jaa käyntikorttejakaan virheellisillä tiedoilla? Alussa varmistamme myös yhdessä, että yhteystiedot ja aukioloajat ovat oikein ja yrityksestäsi on kattavasti myös muuta tietoa, kuten yrityskuvaus, logo, palvelualueet sekä avainsanat. Lisäksi optimoimme nämä tiedot eri kanavia varten, jotta ne kulkeutuvat eri palveluihin ja tukevat löytymistä hakukoneista.

Suojelemme Google-yritysprofiiliasi

Suojelemme Google-yritysprofiiliasi niin, etteivät ulkopuoliset pääse tekemään siihen muutoksia. Nimittäin jos yritykselläsi ei ole tästä profiilista omistajuutta, voi kuka tahansa tietoja päivittää – jolloin ne voivat olla mitä vain.

 

Kontaktin avulla sinun on jatkossa helppo pitää tietoja ajan tasalla eri kanavissa, kuten Googlessa, sosiaalisessa mediassa, kartoissa ja navigaattoreissa, huomioiden myös muutokset esimerkiksi juhlapyhien aukioloissa tai toimipisteen muuttaessa. Lisäksi saat käytön tuen ja voit aina olla ongelmatilanteissa yhteydessä asiantuntijoihimme.

Haluan kuulla lisää!

"Olen ollut ihan tosi tyytyväinen ja raporteista näkee, millä hakusanoilla asiakkaat ovat meidät löytäneet."

Hellevi Tojkander, Kaartin neule- ja ompelukone Oy

”Liiketoiminta ja liikevaihto ovat kasvaneet tasaiseen tahtiin.”

Aapo Rötkö, Järvi-Suomen Nuohous

”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä.”

Katriina Karpiola, JuurevaPro Oy

Fonecta Kontakti - paketit ja hinnat

Palvelupaketteja löytyy laajuudeltaan kolmea erilaista, yrityksesi tarpeen mukaan. Paketteihin sisältyvät kaikki nämä elementit: yrityksesi tietojen päivitys kattavasti verkon eri kanaviin, yrityksesi löydettävyyttä parantavat hakusanat Fonectan hakemistoihin, löydettävyyden optimointi, asiakasarvosteluiden hallinta sekä raportointi- ja päivityspalvelu.

Pakettien sisältö

Startti

Perus

Teho

Keskitetty tietojen päivitys eri kanaviin


Oma Fonecta -palvelu


Fonectan avainsanat

20 KPL

40 KPL

80 KPL

Google-yritysprofiili

Julkaisut Google- ja Facebook-profiileihin


Kattava analytiikka


Fonecta Kontaktikortti

1 kpl *

4 kpl **

Fonecta Lisäkunta

1 kpl *

4 kpl **

Asiakaspalautteiden hallinta

Perus *

Kilpailijaseuranta

49 €/kk

71 €/kk

130 €/kk

Pyydä tarjous!

Mukana kaikki tärkeät kanavat

Fonecta Kontaktin avulla tietosi ovat oikein yli 20 digitaalisessa kanavassa. Verkostoomme kuuluvat mm. Facebook, Googlen yritysprofiili, Here-kartat, TomTom ja Fonectan kanavat.

Kiilaa kärkipaikalle!

Kun valitset Fonecta Kontaktin tueksi Kärkipaikan, kiilaat yrityksesi tiedot alueesi hakutuloslistan TOP 3:een Fonecta Callerissa, Fonecta.fi:ssä ja Finderissa. Kun yritystäsi etsitään hakusanan ja paikkakunnan perusteella (esimerkiksi haulla: rakennusliike Kouvola), vahvistat yrityksesi näkyvyyttä tehokkaasti olemalla hakutulosten kärjessä. Fonectan kanavissa tehdään 1,5 miljoonaa hakua päivittäin!

Haluan kuulla lisää!

Hyödyllisiä artikkeleita löydettävyydestä ja maineenhallinnasta

Enää ei millään riitä, että yrityksesi tiedot ovat oikein pelkästään kotisivuilla ja sosiaalisessa mediassa, vaan yrityksesi maineenhallinnasta ja yhtenevistä tiedoista on pidettävä huolta internetin kaikissa tärkeimmissä haku-, suosittelu- ja karttapalveluissa.

 

Etsimme palveluja kaikkialla: liikkuessamme kaupungilla, ajaessamme autoa, kotona tietokoneen ääressä, äänihakuina puhelimessa. Tietoa etsitään yhä useammasta digitaalisesta kanavasta, joissa yrityksen pitäisi näkyä yhteneväisillä tiedoilla ollakseen uskottava, ja ollakseen vaihtoehto kuluttajalle.

 

Olemme koonneet löydettävyyttä ja maineenhallintaa käsitteleviä artikkeleita hyviksi tietolähteiksi sinua varten:

  • Miksi Google My Business on yrityksille tärkeä?
    06.06.2022
    Miksi Google Business Profile -näkyvyys on tärkeä yritykselle?

    Jo 98% suomalaisista käyttää tietoa hakiessaan hakukonetta. Etsimme siis lähes aina tietoa verkosta, kun meille herää tarve tuotteelle tai palvelulle. Verkkohauissa Google Busines Profileen (aiemmin Google My Business) syötetyt tiedot nousevat hakutuloksissa ensimmäiseksi, ennen muita hakutuloksia.

    Lue lisää
  • Fonectan Juha Viherväs kertoo, miksi monikanavainen markinointi kannattaa
    03.06.2022
    Monikanavaisuus: näin valitset oikeat kanavat ja markkinoit kustannustehokkaasti

    Monikanavainen markkinointi on nykyään seurattavampaa ja mitattavampaa kuin koskaan. Samalla se on myös haastavampaa, sillä mainostajana et saa tietoosi enää yhtä paljon asioita, kuin aiemmin.

    Lue lisää
  • 30.05.2022
    Google Yritysprofiili ja paikalliset haut: iso vaikutus pienellä vaivalla – ihan joka yritykselle

    Paikallisista hauista puhutaan yhä enemmän, mutta miksi yritysten nyt pitäisi todella kiinnittää siihen huomiota? Markkinointikollektiivin Sanna-Kaisa Koivisto haastattelee aiheen pesunkestävää asiantuntijaa, Fonectalla löydettävyyden palvelutarjoamasta vastaavaa Inka Gyllenbögeliä, joka avaa aiheeseen monta uutta ja mielenkiintoista näkökulmaa.

    Lue lisää
  • Fonectan Antti Tukia kertoo podcastissa ostokäyttäytymisen muutoksesta
    12.05.2022
    Hakukäyttäytymisemme on muuttunut – miten yritysten pitäisi huomioida se?

    Keneltäkään tuskin on jäänyt huomaamatta, että vuosien varrella internet on kehittynyt valtavin harppauksin. Usein unohdetaan kuitenkin, että niin on myös verkkohakukäyttäytymisemme. Ja jos yritykset haluavat pitää huolta kilpailukyvystään verkossa, on hakukäyttäytymisen muutokset syytä ottaa vakavasti.

    Lue lisää
  • Mikä on Google My Business?
    12.04.2022
    Mikä on Google yritysprofiili (entinen Google My Business)?

    Kun etsimme palvelua tai tuotetta, etsimme sitä lähes poikkeuksetta ensisijaisesti verkosta. Ja verkossa tehdyistä hauista Suomessa valtaosa tehdään Googlessa. Siksi ei ole yhdentekevää, miten yritys Googlesta löytyy.

    Lue lisää
  • 12.04.2022
    Ovatko yrityksesi Google-tiedot vapaata riistaa – ja mitä siitä seuraa?

    Verkossa kannattaa pitää huoli yrityksensä yhteystiedoista. Jos et pidä, joku muu voi ottaa homman haltuunsa ikävin seurauksin. Yhteystietojen sormeilu ja väärinkäyttö voivat aiheuttaa hankalia tilanteita ja seurauksia niin yksityishenkilöille kuin yrityksille, mistä muutama havainnollistava esimerkki on ylittänyt keväällä 2022 myös kansallisen uutiskynnyksen.

    Lue lisää
  • Paikallinen markkinointi - mitä se tarkoittaa?
    11.03.2022
    Paikallinen markkinointi – löydy ja erotu verkossa toimialueellasi

    Onko yritykselläsi fyysinen toimipiste tai toimipisteitä, joista käsin se myy tuotteita tai palveluja? Tai tietty toimialue, jonka sisällä se palvelujaan tarjoaa? Jos yrityksesi palvelee lähelläsi satunnaisesti tai vakinaisesti liikkuvia asiakkaita, on paikallinen markkinointi sinulle välttämätöntä.

    Lue lisää
  • Lataa paikallisyrittajan opas ja nouse hakujen karkeen
    11.02.2022
    Lataa paikallisyrittäjän opas ja nouse hakujen kärkeen

    Tietojenhaku on siirtynyt verkkoon, eikä ensisijainen tiedonetsinnän lähde ole yrityksen kotisivu, vaan se on pirstaloitunut lukuisiin eri kanaviin. Tietoa etsiessään asiakas valitsee mistä sitä etsii, eikä yritys voi vaikuttaa siihen. Koska tietoa etsitään niin laajasti, tulee yrityksen olla läsnä useissa eri  kanavissa.

    Lue lisää
  • Lataa muistilista - ota verkon kanavat haltuun
    10.02.2022
    Lataa muistilista ja ota verkon kanavat haltuun

    Jopa 73% asiakkaista löytää yrityksen muualta kuin sen kotisivuilta. Hakukoneet eivät itse tuota tietoa vaan hakevat sitä eri tietolähteistä. 

    Lue lisää
  • 18.01.2022
    Tuotekehitystiimi varmistaa asiakkaan kyydissä pysymisen

    Jos joku asia jossakin Fonectan tarjoamassa tuotteessa tai palvelussa ei toimi halutulla tavalla, tuotekehitystiimi ryhtyy heti korjaaviin toimenpiteisiin. Kolikon kääntöpuolena tiimi katsoo suunnittelussa tulevaisuuteen ja reagoi nopeasti markkinoilla tapahtuviin muutoksiin.

    Lue lisää
  • Fonecta verkkolöydettävyys, yrityksen tiedot netissä
    07.01.2022
    Ovatko yrityksesi tiedot oikein netissä ja miksi se on tärkeää?

    Tiedätkö, mistä kaikkialta yrityksesi tietoja etsitään? Entä ovatko tiedot noissa kanavissa oikein ja ajan tasalla? Lue, miksi netistä löytyvillä tiedoilla on väliä ja kuinka varmistat helposti, että yrityksesi tiedot ovat oikein kaikissa tärkeimmissä kanavissa.

    Lue lisää
  • Antti Tukia
    30.11.2021
    Se, miten kohtaat asiakkaasi verkossa, ratkaisee menestyksen

    Paikallinen näkyvyys on noussut digimarkkinoinnissa olennaiseksi, kun ihmisten hakukonekäyttäytyminen on muuttunut. Pelkkä näkyvyys ei silti riitä, vaan asiakkaat täytyy kohdata, kirjoittaa Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia.

    Paikallinen, tai lokaali näkyvyys on noussut digimarkkinoinnin kärkiteemaksi Suomessa ja maailmalla. Se liittyy laajempaan ajatukseen nykytaloudesta löydettävyystaloutena, jossa tuotteiden ja palvelujen digitaalinen löydettävyys sanelee sen, syntyykö kaupankäynnille edellytyksiä.

    Jopa 80 prosenttia asiakkaista hakee netistä tietoa ennen kuin tarttuu kivijalkaliikkeen ovenkahvaan. Samalla asiakkaiden – kuluttajien ja yrityspäättäjien – hakukäyttäytyminen muuttuu kovaa vauhtia.

    Haut eivät enää perustu yhteen sanaan ja loputtomien tulosten kahlaamiseen. Yli puolet kaikista globaalisti tehdyistä hauista on nykyään lausemuotoisia ja sisältää vähintään neljä sanaa. Osatekijät voivat olla vaikka: kuvailu + toimiala + sijaintitieto + aukiolotieto. Perjantaipitsaa kaipaava siis syöttää hakukenttään esimerkiksi ”paras pitseria lähellä minua avoinna nyt”. 

    Nykytiedonhakija on kärsimätön. Jopa 70 prosenttia tiedonhakijoista ei enää käy lainkaan yrityksen kotisivuilla vaan saa kaipaamansa tiedot nopeammin muualta, kuten hakutulossivulta.

    Miten voit varmistaa, että sinun yrityksesi nousee hakutuloksissa kärkeen – tai edes ensimmäiselle tulossivulle? Tämä on se ydinongelma, johon minä ja kollegani Fonectalla etsimme ratkaisuja.

    Fonectassa löydettävyysosaamiselle on pitkä historia alkaen perinteisistä paikallisista puhelinluetteloista. Kun tänään keskitymme lokaaliin löydettävyyteen, keskitymme ymmärtämään digimaailman isoja ekosysteemejä, kuten Googlea, Facebookia ja Applea.

    Näissä ekosysteemeissä lokaali näkyvyys syntyy yrityksen perustietojen avulla. Vähintäänkin siis yrityksesi toimiala-, tuote-, sijainti- ja aukiolotietojen tulee olla oikein ja yhtenevät kaikissa keskeisissä paikoissa. Tietojen oikeellisuus koskee yhtä lailla julkisia toimijoita.

    Paikallisen näkyvyyden merkitys perustuu siihen faktaan, että tunnettu yritys kasvaa todennäköisemmin kuin tuntematon. Jos yritys ei löydy, se tekee kauppaa vain sellaisten asiakkaiden kanssa, jotka jo tuntevat sen. Ja jos uudet asiakkaat eivät löydä yritystä, se ei kasva.

    Silti löydettävissä oleminen on eri asia kuin valituksi tuleminen. Digiajalla valituksi tuleminen vaatii sitä, että tuotteestasi ja palvelustasi on tarjolla kokemuksia ja arvosteluja. Käyttäjät laittavat arvosteluja eri verkkopalveluihin, kuten vaikka TripAdvisoriin, Yelpiin ja Googleen.

    Arvostelut ovat digitaalista vuoropuhelua asiakkaiden kanssa ja isossa kuvassa yrityksen maineen hallintaa. Asiakkaita kannattaa ohjata antamaan palautetta, mutta melkeinpä tärkeintä on, että yritys vastaa negatiiviseen palautteeseen. Vastaamisella on iso merkitys pettyneelle asiakkaalle mutta myös tapausta palautepalvelussa seuraavalle.

    Erään tutkimuksen mukaan yrityksen arvosteluja lukevista jopa 70 prosenttia tekee kaupat vuorokauden sisällä. Sillä todella on merkitystä, miten asiakkaat verkossa kohtaat.

    Markkinoinnin murros -blogisarjassa fonectalaiset ottavat kantaa digimarkkinoinnin trendeihin ja tulevaisuuteen.

    Lue lisää

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Hakukone­optimointi

Hinta alkaen

210

€/kk

+ alv

Hakukoneoptimointi auttaa kotisivujasi sijoittumaan korkeammalle Googlen luonnollisissa hakutuloksissa.

Lue lisää

Avaimet käteen -kotisivut

Hinta alkaen

32

€/kk

+ alv

Ammattilaisemme suunnittelevat laadukkaat ja käyttäjäystävälliset kotisivut yrityksellenne tai yhdistyksellenne.

Lue lisää

Facebook­­­-mainonta

Hinta alkaen

275

€/kk

+ alv

Tavoita uusia kohderyhmiä video- tai kuvamainonnalla some-suosikeissa, Facebookissa ja Instagramissa.

Lue lisää