Valmiina tulevaan - me autamme

Yritykset ovat kohdanneet poikkeustilanteen, jossa asiakasmäärä on kääntynyt yllättäen laskuun. Nyt jos koskaan on ensisijaisen tärkeää panostaa yrityksen löydettävyyteen verkossa.

Asiantuntijoiden apua sinun yrityksellesi

Kolme askelta menestykseen

1.

LÖYDY VERKOSTA

Selvitämme yrityksesi näkyvyyden verkon eri kanavissa ja kerromme, miten saat parannettua löydettävyyttä verkossa.

2.

TEHOSTA MARKKINOINTIASI

Nostamme yrityksesi sekä sen tuotteet ja palvelut näkyville tehokkaan, nykyaikaisen markkinoinnin keinoin.

3.

YMMÄRRÄ ASIAKKAITASI

Autamme yritystäsi kasvattamaan asiakasymmärrystä ja kohdentamaan mainontaa oikealle kohderyhmälle tarkasti dataa hyödyntäen.

Asiakkaitamme

"+ 450 % lisää liikennettä"

Kalle Jokinen, yksikön päällikkö, Reteko Oy

Tietopankin uusimmat artikkelit

Julkaisemme kuukausittain useita artikkeleita digimarkkinoinnin eri aiheista. Selaa Tietopankkia ja löydä uutta ja ajankohtaista tietoa.

  • Santeri Jaakkola
    16.06.2020 - Santeri Jaakkola
    Turboahdettu etäkurssi

    Vallitseva koronatilanne on saatu niin sanotusti puoliajalle. Ravintoloita ja erilaisia palveluita avataan kiireesti, mutta rajojen kiinni pysyminen muistuttaa, että eletään edelleen poikkeusaikaa. Odotettavissa on vielä toinen aalto, jonka vaikutuksia on melko haastavaa ennustaa. Tuleva kesäjakso antaa kuitenkin mahdollisuuden pohtia minkälaisia oppeja yrityksissä voidaan saada menneistä kuukausista.

    Lue lisää
  • Mikä on LinkedIn Showcase -sivu?
    20.05.2020
    Mikä on LinkedIn Showcase Page?

    LinkedInissä on normaalin yrityssivun lisäksi mahdollisuus hyödyntää LinkedIn Showcase Page -ominaisuutta. Jos LinkedIn Showcase Page ei ole tuttu, kerromme artikkelissa mistä oikein on kysymys, millaiselle yritykselle LinkedIn Showcase Page parhaiten sopii ja miten Showcase-sivu rakennetaan.

    Lue lisää
  • Santeri Jaakkola muistuttaa, että kesäsesonki tulee myös tänä vuonna
    13.05.2020 - Santeri Jaakkola
    Kesäsesonki tulee myös tänä vuonna – oletko valmis?

    Vallitsevana poikkeusaikana olemme riittämiin saaneet lukea huolestuttavia uutisia siitä, kuinka terveys, talous ja yritykset kaatuvat. En kuitenkaan itse usko, että olemme kaarnalaiva, joka vain odottaa seuraavaa aaltoa. Olenkin innostunut etsimään paitsi erilaisia positiivisia signaaleja, joita kohti kulkea, myös mahdollisuuksia aktiivisesti vaikuttaa asioihin, jotta tilanne muuttuisi parempaan.

    Osa yrityksistä on selkeästi hyötynyt tilanteesta, mutta mielenkiintoisinta on ollut seurata tapauksia, joissa vaikeuksista huolimatta on löydetty uudenlaisia liiketoiminnan ja tekemisen ratkaisuja. Hyviä esimerkkejä ovat ravintolat, jotka ovat voineet pitää työntekijät töissä myymällä vappu- ja äitienpäiväbrunsseja. Itse asiassa brunsseja on myyty paljon enemmän, kuin olisi koskaan voitu myydä, jos ne olisi tarjoiltu ravintolassa.

    Siksi koenkin, että Profinderin huhtikuussa tekemän kyselyn tulos, jossa 43 % yrityksistä uskoo yritystoiminnan kasvavan tai jatkuvan normaalina poikkeustilan aikana, on erittäin positiivinen ja lupauksia nostattava uutinen.

    Kesäsesongit tulevat myös tänä vuonna

    Toivon, että yritykset ovat hereillä, kun rajoituksia Suomessa puretaan ja kesäsesonki alkaa. Edelleenkään tämä ei ole kaikille avain onneen, mutta toimintakykyisten yritysten ei kannata nukkua. Äitienpäivänä kukkakaupat kuhisivat ihmisistä, tee-se-itse -kaupoissa on kesäsesonki aloiteltu rutiinilla ja itsekin olen jonottanut ruokarekan antimia turvaväleillä höystettynä.

    Tänäkin keväänä on nähtävissä perinteinen sesonkipiikki tunnetuimpien puutarha- ja rakennusliikkeiden hauilla. Itse asiassa hakumäärät näissä toimialoissa ovat nyt korkeammalla tasolla kuin viimeiseen viiteen vuoteen – hauissa voidaankin nyt puhua ns.koronakertoimesta.

    Vapaa-ajan viettämiseen on rajoitetumpi määrä vaihtoehtoja ja nyt tekemisen nälkään haetaan ratkaisuja. Se tarjoaa mahdollisuuksia kaikille kesäsesongista nauttiville yrityksille tai niille, jotka voivat avata liiketoimintaansa poikkeustilanteesta huolimatta. Voin luottavaisin mielin todeta, että ne, jotka ovat ensimmäisinä tekemässä ja kertomassa asioistaan, tulevat voittamaan ihmisten huomion tänä keväänä.

    Kesällä tulemme näkemään, onko tekemispatoumaa syntynyt vai varjostaako yritysten toimintaa ihmisten varovaisuus. Lähes varmana tietona voidaan pitää sitä, että vanhemmat ovat tajunneet erilaisten koululaitosten ja päiväkotien merkityksen lasten arjen pyörittäjinä. Moni on poikkeusaikana huomannut julkisten palvelujen tärkeyden omassa arjessa. Veikkaan, että tällä viikolla kirjastoista mahdollistunut lainaaminen laittaa liikettä etäpäivien syövyttämiin jalkoihin.

    On mielenkiintoista nähdä, tapahtuuko samankaltainen havahtuminen myös yksityisten palvelujen kanssa. Ehkä ihmiset eivät enää ota kahvikupposta lempikahvilassa tai parturia naapurissa itsestäänselvyytenä. Toivottavasti näin käy, koska positiivisia signaaleja on jo nyt nähtävissä!

    Lue lisää
  • Mitä kannattaa ottaa huomioon verkkokauppaa perustettaessa?
    12.05.2020
    Miten voin myydä verkossa?

    Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne vei ihmiset ennennäkemättömällä tavalla verkkoon. Samalla yritykset joutuivat uuden haasteen eteen – miten siirtää myynti verkkoon, jos sitä ei oltu vielä aiemmin tehty?

    Lue lisää
  • Miten markkinointia tehdään poikkeusoloissa?
    24.04.2020 - Otto Hietaharju
    Asiakkaat ovat nyt verkossa

    Markkinointi ja mainonta -lehti raportoi hiljattain, että jo viidennes suomalaisista on kasvattanut verkko-ostamistaan. Kun jo ennen koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa olimme aktiivisia verkossa, on aktiivisuustaso entisestään kasvanut. ”Normaalioloissa” jopa 98% suomalaisista käyttää hakukonetta etsiessään verkosta sopivaa palveluntarjoajaa. Olemme nyt pakotetun digiloikan keskellä ja nyt jos koskaan verkkonäkyvyyden ja -löydettävyyden asiat korostuvat pk-kentässä.

    Lue lisää
  • Miksi Google My Business on yrityksille tärkeä?
    07.04.2020
    Miksi Google My Business -näkyvyys on tärkeä yritykselle?

    Jo 98% suomalaisista käyttää tietoa hakiessaan hakukonetta. Etsimme siis lähes aina tietoa verkosta, kun meille herää tarve tuotteelle tai palvelulle. Verkkohauissa Google My Businekseen syötetyt tiedot nousevat hakutuloksissa ensimmäiseksi, ennen muita hakutuloksia.

    Lue lisää