LinkedIn on tällä hetkellä luotetuin sosiaalisen median kanava käyttäjien keskuudessa. Mikä tekee LinkedInistä luotettavan ja miten tämä näkyy mainoskäyttäytymisessä?
Luotettavuus rakentuu erityisesti kahdelle pilarille: ovatko järjestelmälle annetut tiedot turvassa ja onko kanavassa näkyvä tieto aitoa. Business Insiderin US Digital Trust Studyn mukaan LinkedIn koetaan kaikkein turvallisimmaksi ja luotetuimmaksi sosiaalisen median alustaksi. Tutkimuksen mukaan lähes kolme neljäsosaa (73 %) LinkedIn-käyttäjistä oli sitä mieltä, että kanava suojaa heidän yksityisyyttään ja tietojaan. LinkedIn on saavuttanut kärkisijan vuosittain toteutetussa tutkimuksessa jo neljä kertaa peräkkäin, eikä se juurikaan ole saanut osakseen median huomiota tietosuojaan liittyvissä kysymyksissä.
”LinkedIn panostaa nyt erityisesti yksityisyyden suojan ja datan käsittelyn kehittämiseen. Kanava tekee myös paljon töitä sen eteen, että feikkiprofiilit tuhotaan heti, jos niitä ilmenee. LinkedInin käyttäjäehdoissakin on määritelty, että käyttäjän tulee olla todellinen”, kertoo Fonectan LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola.